waarschijnlijk bedoelt de ts een houten balklaagquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:05 schreef dedennis het volgende:
Ik moet zeggen ik heb er geen ervaring mee, maar allereerst wat voor ''houten'' vloer heb je?
parket of echte vuren/grenen vloerdelen?
Wat is de ondergrond, een dunne folie met daaronder beton of een echte ondervloer (aannemelijker) met dikkere platen?
als het een echte houten vloer is idd wel ja, maar als het nou parket was geweest dan krijg je dus isolerende folie, daar doelde ik dan ook op met het 2de gedeelte van de tekst (over de isolerende platen/folie)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:49 schreef dutchmage het volgende:
[..]
waarschijnlijk bedoelt de ts een houten balklaag
Of het nodig is weet ik niet, maar wel dat dit soort dingen echt geen klusje voor op de zaterdagmiddag is. Wij hebben het laten doen door een aannemer, omdat we een waterbed hadden. Daarvoor was dat blijkbaar nodig. Ze zetten dan van onderaf balken bij in je vloer, die mee het gewicht gaan dragen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:44 schreef MAXTIJN het volgende:
Hoe kan je zoiets aanpakken? iemand ervaring met dit probleem?
Klinkt als een goed plan. Er staat mij bij (weet dit niet helemaal zeker) dat de belasting vloer iets van 1600 kg per m2 is. Gurb?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:35 schreef MAXTIJN het volgende:
OKe bedankt!
Ik heb de woning gekregen!! echt super! tuin van 17 meter tegen nu een balkon van 110 cm.
Ik denk nu een betonplaat 6cm op de vloer, met met een 10 cm dikke stalen frame erop, om het gewicht te verdelen.
Maar dan nog hoeveel kan je per balk belasten?
Misschien een stempel onder elke balk?
Het bouwjaar is 1965 , de balken zien er goed uit, maar ik kan niet zien of ze goed ondersteund worden, er zit 50 cm piepschuim bolletjes onder de vloer (ziet er wel heel grappig uit).
We gaan het hele huis opknappen, van 2 oudjes geweest en JAREN niets aan gedaan... de buitenkant hoeven we niets aan te doen, zitten ook kunststof kozijnen in.
Dus ik zal wel wat actiever worden op het klussen en wonen forum!
Woonhuizen worden in de regel op zo'n 300 kilo per m2 berekend.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:35 schreef tnimble het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan. Er staat mij bij (weet dit niet helemaal zeker) dat de belasting vloer iets van 1600 kg per m2 is. Gurb?
Veel, maar dat hangt van de soort en hoeveelheid bouten af, als ook aan de poreusheid van de muur. Bij een bakstenen (draag)muur, een gasbeton, kalk en of een kalkzandsteen muur zou ik toch wat minder gewicht aan de muur en meer aandacht aan de pluggen besteden. Een betonnen muur zou de volledige belasting wel aankunnen. Je vloer kan zonder versteviging ca 200 kg/m2 dragen, dus de last van het aquarium verdelen over een breed oppervlak, zoals een balk als voet van het aquarium, of een goede dikke plaat hout zou ook al voldoende moeten zijn.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:32 schreef MAXTIJN het volgende:
Ja Lipje, zoiets klinkt goed, ik wil dus ook de kracht tussen balken en de muur verdelen,
Komt gelijk de volgende vraag bovendrijven, Hoeveel kan je een stenen muur belasten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |