Ja.. en ik hoop dat er niet een barst in de leding zitquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:32 schreef murp het volgende:
effe kijken of het schroefdraad nog goed is... randjes en dergelijke
Dat schijnt daarvoor bedoelt te zijn. Hoe dan ook vraag ik nog even in de winkel of het het goede is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:31 schreef murp het volgende:
teflon tape is dat witte toch? dat niet plakt?
ja, je moet van dat witte niet plakkende tape gebruiken...quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:33 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat schijnt daarvoor bedoelt te zijn. Hoe dan ook vraag ik nog even in de winkel of het het goede is.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:30 schreef Ole het volgende:
Mijn badkraan lekt behoorlijk. Bij de aansluiting van het koude water naar de muur.
Ik ga hem straks repareren.
Ik ga dat als volgt doen:
Hoofdkraan uit![]()
Kraan openzetten en wachten totdat er geen water uit komt
losschroeven. beide kanten (de kraan is 1 geheel).
Goed schoonmaken en drogen
schroefdraad ruw maken zodat de teflon niet wegslipt tijdens het erop draaien
teflon tape tegen de draai richting erop draaien (links om dus) ongeveer 6 rondjes maken
kraan er weer op Niet te hard aandraaien, vast is vast en als hij lekt kan je hem altijd een stukje harder aandraaien
hoofdkraan aan
checken of lekkage idd gestopt is.
Kan ik dit idd zo doen? Zijn er ms andere dingen waar ik op moet letten? Alle tips zijn welkom!
Nu is dat lek toch wel gedicht héquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:48 schreef Ole het volgende:
Ik ben net pas thuis van werk. Ga het straks proberen..
Is nu bijna het eind van de avondquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:24 schreef murp het volgende:
is het nog gelukt?
In de muur zitten 2 muurplaten (1 voor warm en 1 voor koud) en daarin zit een koppeling gedraaid, die moet je met teflon of hennep verpakken. Daarna krijg je de kraan die dan met middel van een ringetje voor de afdichting zorgt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:35 schreef Ole het volgende:
Helaas.. Of morgen even nieuw ringetje halen, of mijn kraan is kapot
Je kraan zal iig niet kapot zijn dat komt denk ik niet zo snel voor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:03 schreef Ole het volgende:
Heb ik gedaan.
Maar ik zag dat het ringetje niet meer goed was. Ik had alleen kleintjes, dus dat schoot niet op.
Nou ja, morgen maar opnieuw proberen. Voor vannacht maar even de hoofdkraan dichtgedraaid, het is anders toch best veel waterverlies,
wtf...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:37 schreef Ole het volgende:
update: na nieuw rubbergevalletje.. nog steeds lekkage..
Ik ben er inmiddels achter dat er toch een scheurtje in de kraan zelf zit. Superduur ding, 600 euro
Bij Brugman gekocht.
Erger nog: ik had een handdoek over de kraan gelegd, omdat mijn badkamer helemaal nat werd. Kom ikj vannacht thuis: mijn huis een groot waterfeest ...
Maandag maar even bellen.. laminaat is naar de klote.. is even kijken of ik vergoeding kan lostpeuteren!!!!!!!
Vraag blijft waarom er dan pas lekage optreed na 2,5 jaar?quote:Op woensdag 19 juli 2006 04:28 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat de muurplaten niet haaks op elkaar staan, waardoor de kraan onder spanning er op is gedraaid. En ja, met genoeg kracht draai je dan zelfs een kraan van 600 euro kapot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |