quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef Waxxer het volgende:
Om dat te hebben? Ja, tering, zeg dat wel!
En WIE is er weer met dat woord begonnen??![]()
Bronquote:Op 24 maart 1882 maakte Robert Koch bekend dat hij deze bacterie had ontdekt. In 1905 heeft hij hiervoor de Nobelprijs ontvangen.
Hij heeft hem ontdekt, he, niet uitgevonden.quote:
Ja, maar hij is er mee begonnen. Als hij het niet ontdekt had, dan was het woord nooit zo in de wereld gekomenquote:Op donderdag 13 juli 2006 14:45 schreef NathaN het volgende:
[..]
Hij heeft hem ontdekt, he, niet uitgevonden.
Volgens mij dateert het begrip tering al van wat langer terug.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, maar hij is er mee begonnen. Als hij het niet ontdekt had, dan was het woord nooit zo in de wereld gekomen.
Weliswaar niet in het Nederlands, maar toch.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Nouhou, totdat je met een bron komt geloof het gewoon lekker niet.
Consumption is dan weer een Engelse benaming voor TBC, in betekenis naar analogie van tering. Het is dus vrij aannemelijk dat ook het begrip tering, of een variant daarvan, al sinds rond die tijd gebruikt werd.quote:consumption
1398, from O.Fr. consomption, from L. consumptionem (nom. consumptio) "a using up, wasting," from consumptus, pp. of consumere (see consume). Earliest sense in Eng. was of wasting disease, in which it replaced O.E. yfeladl "the evil disease." Meaning "the using up of material" is c.1535.
bron
dan zou ik ook lamlendig worden...quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:16 schreef Blubberzwijn het volgende:
bah ik moet afwassen en boodschappen doen en eten koken
quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:11 schreef NathaN het volgende:
Ik kan soms best overtuigend uit de hoek komen.
Altijd en over 7 minuten cup-a-soupquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:52 schreef NathaN het volgende:
Is er nog koffie?
Hoiquote:
Ik probeer wel een beetje te variėren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:01 schreef Rood_schaap het volgende:
Hoi
Die nickname zal me blijven achtervolgen hier he
Dat zeg je ook alleen omdat je zelf ook een _ in je nick hebt.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:06 schreef NathaN het volgende:
[..]
Dat zeg je ook alleen omdat je zelf ook een _ in je nick hebt.
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:02 schreef NathaN het volgende:
[..]
Ik probeer wel een beetje te variėren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |