ow, wacht dat was alleen voor de mierenneukers van typo's op fok.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:00 schreef immortalsean het volgende:
taalnazi!
[haaibaaikemodus]quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:14 schreef Kindervriend het volgende:
Was er geen politie bij? De politie is ieders vriend en zou goed van pas komen in zo'n situatie. Toch, TS?
Heb ik je ooit aangesproken? Ik geloof het niet, hè. Ga je vingeren, muts.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[haaibaaikemodus]
stalk jij mij ofzo?
[/haaibaaikemodus]
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:01 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ow, wacht dat was alleen voor de mierenneukers van typo's op fok.
ontopic: heeft ze geen inburgeringscursus gehad ofzo?
Wie zegt dat ze in Nederland woont? Of wil je elke toerist verplicht zo'n cursus geven? Nee dat zal van Nederland een aantrekkelijk vakantieland makenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:21 schreef Gerard_Vee het volgende:
Dit is dus wat Rita bedoelt met inburgeren! laat ze maar nederlands leren!
kom dan niet in elk topic waar ik ook komquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:23 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Heb ik je ooit aangesproken? Ik geloof het niet, hè. Ga je vingeren, muts.
baseballcap?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
kom dan niet in elk topic waar ik ook komga je aftrekken, baseballcap
ja, dat was gisterenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:30 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Hé Viking, geen ruzie maken zei je gister tegen mij.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef Monotomo het volgende:
Lijkt me dat dit weer een alochtonenbashtopic gaat worden. Slotje alsjeblieft...![]()
![]()
![]()
KUTMODS! Bij mijn topic wel een slot douwen en hier niet zeker?!![]()
![]()
![]()
zodat jij aan haar zadeltje kan ruikenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:23 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Heb ik je ooit aangesproken? Ik geloof het niet, hè. Ga je vingeren, muts.
allochtonen zijn lievvvvquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef Monotomo het volgende:
Lijkt me dat dit weer een alochtonenbashtopic gaat worden. Slotje alsjeblieft...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je hier al 30 jaar woont en je spreekt geen fatsoenlijk woord Nederlands en te beroerd bent om een cursus te doen dan is er toch iets mis met je instelling en inburgering, denk ik. Ik heb het volste recht om daarover te klagen! Vooral als ik te laat op mijn werk kom door dat soort figuren!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:00 schreef immortalsean het volgende:
taalnazi!
Mag dat ook gelden voor iedereen die in Nederland woont, maar niet in staat is om fatsoenlijk Nederlands te schrijven?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:56 schreef freddygonzales het volgende:
Ik zeg: een enkeltje vaderland. Geld voor elke etnische minderheid.
En hoe weet jij dat ze hier al 30 jaar woont, hmm?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef PDOA het volgende:
[..]
Als je hier al 30 jaar woont en je spreekt geen fatsoenlijk woord Nederlands en te beroerd bent om een cursus te doen dan is er toch iets mis met je instelling en inburgering, denk ik. Ik heb het volste recht om daarover te klagen! Vooral als ik te laat op mijn werk kom door dat soort figuren!
Dat was een algemeen voorbeeld, tjappie. Ze zag er iig niet uit als een toeriste.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze hier al 30 jaar woont, hmm?
Weer zo'n autochtoon die z'n vooroordelen laat spreken. Schering en inslag de laatste tijd![]()
En wat noem jij fatsoenlijk Nederlands? Een zin met typfouten begrijp jij nog steeds maar een zin buitenlands (of fries) begrijp je niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mag dat ook gelden voor iedereen die in Nederland woont, maar niet in staat is om fatsoenlijk Nederlands te schrijven?
Fatsoenlijk Nederlands noem ik foutloos Nederlands. Iemand die afgeeft op anderen dat zij de taal niet machtig zijn maakt zichzelf niet geloofwaardig met spelfouten (Wat geen typefouten zijn) in iedere zin.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:13 schreef GekkeMat het volgende:
[..]
En wat noem jij fatsoenlijk Nederlands? Een zin met typfouten begrijp jij nog steeds maar een zin buitenlands (of fries) begrijp je niet.
Ah, dus je beoordeeld haar puur op haar uiterlijk?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:12 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dat was een algemeen voorbeeld, tjappie. Ze zag er iig niet uit als een toeriste.
Mee eens. Wanneer je hier woont mag je best zorgen dat je jezelf verstaanbaar kunt maken. Van toeristen verwacht ik dat echter weer niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:25 schreef GekkeMat het volgende:
Ik praat zelf ook geen foutloos nederlands en verwacht ook niet dat iedereen dat doet. Vind de mensen die puur de hele tijd op spelfouten lopen te zoeken erg triest..
Maar ik verwacht toch wel dat jeje een beetje verstaanbaar kunt maken.
Ik heb zelf 3.5 jaar bij de AH gewerkt en dan kwamen er buitenlanders aan die me gewoon (in gebrekkig Nederlands) konden uitleggen wat ze zochten of waar ze heen moesten.
Maar ook mensen (vooral turkse vrouwen) die zich niet verstaanbaar konden maken en dat is irritant ..
loempiahoeren zijn waarschijnlijk geen toeristen (ik typte terroristenquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mee eens. Wanneer je hier woont mag je best zorgen dat je jezelf verstaanbaar kunt maken. Van toeristen verwacht ik dat echter weer niet.
En aangezien je niet kunt weten of iemand hier toerist is, of migrant die net een maandje binnen is, is al die aanvallen op personen die geen Nederlands spreken, wat mij betreft, niets meer dan een uiting van gefrusteerde vooroordelen. Hier moeten we eens mee kappen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mee eens. Wanneer je hier woont mag je best zorgen dat je jezelf verstaanbaar kunt maken. Van toeristen verwacht ik dat echter weer niet.
Uit het verre oosten komen geen toeristen, wilde je beweren?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
loempiahoeren zijn waarschijnlijk geen toeristen (ik typte terroristen)), maar immigranten
Ik weet niet wat TS bedoelt als hij het heeft over een loempiahoer.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
loempiahoeren zijn waarschijnlijk geen toeristen (ik typte terroristen)), maar immigranten
Ik verwacht echter wel dat ze engels kunnen spreken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat? Omdat in Nederland toevallig bijna iedereen dat ook doet?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:36 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik verwacht echter wel dat ze engels kunnen spreken.
iemand uit Azië denk ik: Vietnam, Thailand, China...quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet niet wat TS bedoelt als hij het heeft over een loempiahoer.
Oftewel, geen kwalificatie voor een migrant.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
iemand uit Azië denk ik: Vietnam, Thailand, China...
Engels spreken is niet voor iedereen weggelegd. Mensen zouden net zo goed van ons kunnen verlangen dat wij Frans spreken (en zeker Afrikaanse mensen hebben het recht om dat van ons te verlangen).quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:36 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik verwacht echter wel dat ze engels kunnen spreken.
Of misschien ben jij een fuckin kneus die alleen maar ABN verstaat?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:32 schreef Cheesecake het volgende:
Zo herkenbaar...
En ik heb er niet alleen last van in het OV. Ook op mijn werk weten veel (met name oudere Turkse mannen/vrouwen) zich zo slecht verstaanbaar te maken dat ik er wel een tolk bij mag gaan halen.
gaan we moeilijk doen?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oftewel, geen kwalificatie voor een migrant.
nee, in het verre oosten wonen arme mensen. Als ik die golfplaten huisjes zie op tv, neem ik niet zo snel aan dat ze wel een dure vakantie naar Nederland kunnen betalen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Uit het verre oosten komen geen toeristen, wilde je beweren?![]()
Afgezien daarvan, al zou ze migrante zijn, als ze net hier is, heeft ze wel tijd nodig om de taal te leren. Gun haar die tijd.
Natuurlijk wonen er alleen arme mensen in het verre Oosten, en helemaal geen stinkend rijke mensen..quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, in het verre oosten wonen arme mensen. Als ik die golfplaten huisjes zie op tv, neem ik niet zo snel aan dat ze wel een dure vakantie naar Nederland kunnen betalen.
En nu zeg jij natuurlijk weer dat die golfplaten huisjes niet heel het verre oosten uitmaken
Het gaat niet om deze persoon alleen, maar over het ongelooflijk taalgebrek van allochtonen in het algemeen. Het is gewoon stuitend, er zitten er wat bij die niet eens zelfstandig een treinkaartje kunnen kopen omdat ze zich bij het loket niet verstaanbaar kunnen maken. En dat zijn echt niet allemaal toeristen hoor, dat weet jij net zo goed als ik.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En aangezien je niet kunt weten of iemand hier toerist is, of migrant die net een maandje binnen is, is al die aanvallen op personen die geen Nederlands spreken, wat mij betreft, niets meer dan een uiting van gefrusteerde vooroordelen. Hier moeten we eens mee kappen.
Stel nou dat het wel een toerist was en je besluit naar het buitenland te gaan, wetende dat men je niet verstaat in Nederland (of een ander land), lijkt het me een strak plan om in ieder geval wat engelse woorden te leren zodat je jezelf wel verstaanbaar kunt maken. Dat maakt het zoveel makkelijker.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat? Omdat in Nederland toevallig bijna iedereen dat ook doet?
mooi, ik ook nietquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben niet degene die moeilijk wil doen.
Buiten Europa wordt er ook nauwelijks Engels verstaan is mijn ervaring. Ik ben dan ook blij dat men in de landen waar ik geweest ben het geduld heeft om mijn gebaren en tekeningen te ontcijferen..quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:41 schreef Skaai het volgende:
[..]
Stel nou dat het wel een toerist was en je besluit naar het buiteland te gaan, wetende dat men je niet verstaat in Nederland (of een ander land), lijkt het me een strak plan om in ieder geval wat engelse woorden te leren zodat je jezelf wel verstaanbaar kunt maken. Dat maakt het zoveel makkelijker.
Loket?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:41 schreef Cheesecake het volgende:
Het is gewoon stuitend, er zitten er wat bij die niet eens zelfstandig een treinkaartje kunnen kopen omdat ze zich bij het loket niet verstaanbaar kunnen maken.
Oh nee hoor. Ik woon al sinds mijn geboorte in Twente dus ook dat versta en spreek ik prima. Niemand hoeft perfect Nederlands te spreken, het gaat er alleen om dat je je normaal verstaanbaar kunt maken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Of misschien ben jij een fuckin kneus die alleen maar ABN verstaat?
Voor zulk soort mongolen als jij ondertitelen zo op de Nederlandse TV ook Belgisch en achterhoeks sprekenden....![]()
Hahaaaaa. Fuckin hell.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:41 schreef Skaai het volgende:
Stel nou dat het wel een toerist was en je besluit naar het buitenland te gaan, wetende dat men je niet verstaat in Nederland (of een ander land), lijkt het me een strak plan om in ieder geval wat engelse woorden te leren zodat je jezelf wel verstaanbaar kunt maken. Dat maakt het zoveel makkelijker.
Inderdaad, zomaar wat fotootjes van die "golfplaten huisjes"quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, in het verre oosten wonen arme mensen. Als ik die golfplaten huisjes zie op tv, neem ik niet zo snel aan dat ze wel een dure vakantie naar Nederland kunnen betalen.
En nu zeg jij natuurlijk weer dat die golfplaten huisjes niet heel het verre oosten uitmaken![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:46 schreef Skaai het volgende:
Ja maar je ziet niet hoeveel mensen er per vierkante meter in die flatgebouwen slapen!
Moet het woord "Wat" na het eerste haakje "(" wel met een hoofdletter?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Fatsoenlijk Nederlands noem ik foutloos Nederlands. Iemand die afgeeft op anderen dat zij de taal niet machtig zijn maakt zichzelf niet geloofwaardig met spelfouten (Wat geen typefouten zijn) in iedere zin.
Zelfs in 'normaal Nederlands' hoeft de strekking van zo'n opmerking niet perse te veranderen hoor:quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:40 schreef PDOA het volgende:
Het is een beetje zoals die mop:
Een Marokkaanse familie is net in Nederland komen wonen en vader is volop bezig met de keuken. Hij komt er achter dat hij enkele pijpen mist voor de afzuigkap. Hij stuurt daarom zijn vrouw (die bijna geen woord Nederlands spreekt) naar de winkel om de pijpen te kopen. Die vrouw dus naar de winkel. De verkoper zegt: 'waar kan ik u mee van dienst zijn mevrouw?', waarop de vrouw antwoordt: 'ik pijpe for afsuigkap!' De verkoper antwoordt: 'Ja ja, en dan zeker morgen neuken voor de keuken!!'
Zelfde soort situatie toch?
Eigenlijk niet he.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:01 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Moet het woord "Wat" na het eerste haakje "(" wel met een hoofdletter?![]()
Ja maar het gaat nu niet over marokkanen. Bij loempia hoeren hoef je niet bang te zijn voor een terroristische aanslag dus mag het topic open blijven.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef Monotomo het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Een tijdje geleden heb ik het ook meegemaakt in mijn topic 'Wat gebeurt er als je niet actueel bent?'.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Igen het volgende:
Nou moet ik ineens denken aan een busritje een poosje terug. Ik was dus in Groningen in de snelbus gestapt. Die reed dus de stad door, toen de snelweg op, en op een gegeven moment de snelweg weer af een andere stad in. Toen stond ineens een mevrouw op en liep naar voren toe.
"Meneer de buschauffeur, zijn we al in Emmen?"
"Nee mevrouw, we zijn nu in Drachten."
En in plaats van zich erbij neer te leggen:
"Ja maar ik moet naar Emmen hoor."
"Nou, dan moet u de bus terug naar Groningen nemen en daar dan wel de goede bus nemen."
Tsja, het blijft voor sommigen moeilijk om te lezen wat voorop de bus staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |