het is een - bewezen - chemisch proces in de hersenen. zo is ook bewezen dat er methodes zijn waardoor de kans vele malen groter is dat degene verliefd op je wordt. dit soort methodes duiden enkel aan dat liefde een spel is. niks bijzonders aan, alle mystiek eromheen is gelul. op een 1 of andere manier zoeken mensen constant naar bevestiging, met name vrouwen, dus moet de 'liefde' opgeheerlijkt worden. zo krijg je nog meer bevestiging van anderen over hoe 'leuk' je nieuwe relatie is. dat terwijl je een maand geleden nog een relatie had, slet.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef acidtrance het volgende:
volgens mij is liefde een verzinsel van de maatschappij of een excuus om te neuken/kinderen te maken![]()
dit gevoel van nostalgie heb ik de laatste tijd ook vaak. ik vind de liefde ook niet veel meer aan. het is allemaal erg berekend en bijna niets gaat spontaan.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde ().
dat zie ik vaak gebeuren ja.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:22 schreef acidtrance het volgende:
liefde gaat dus over in verlatingsangst
ik zie wel stellen waar het anders kan. althans, bij elk stel zie ik weer nadelen, maar sommigen zijn best okay. voor elkaar althans. voor intelligente cynische mensen is liefde verre van zelfsprekend.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef thaleia het volgende:
het merendeel van de stellen in mijn omgeving is ook allang niet meer bij elkaar omdat ze elkaar zo geweldig leuk en lief vinden, maar veel meer omdat het een vanzelfsprekendheid is geworden, ze zich niet kunnen voorstellen wat ze anders zouden doen, niet alleen durven zijn, het is allemaal zo vertrouwd geworden, enz enz.
daar kun je heel cynisch van worden, maar je hebt altijd ook wel een of twee stellen in je omgeving waaraan je ziet dat het ook anders kan
liefde proberen? je bedoelt seks hebben en af en toe praten, dan erachter komen dat niet liefde, maar seks de basis was van jullie 'relatie' om daarna weer single te zijn?quote:op woensdag 12 juli 2006 21:00 schreef pappie_culo het volgende:
ik sta er ook niet erg positief tegenover hoor, maar probeer het maar weer eens. zie wel weer.
zou zomaar kunnen, weet je niet van tevoren he?quote:op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
liefde proberen? je bedoelt seks hebben en af en toe praten, dan erachter komen dat niet liefde, maar seks de basis was van jullie 'relatie' om daarna weer single te zijn?
als dat zo is, dan begin ik een redelijk ongezonde homofobie te krijgen.quote:op woensdag 12 juli 2006 21:06 schreef disorder het volgende:
soms denk ik bij mezelf: love is gay.
ik heb veel vriendschappen met vrouwen. zelfs enkele ex-en zitten ertussen. ik kan het prima vinden met vrouwen, alleen heb ik geen zin meer in het geflirt, het gezeik, de nep-spanning, de kutgesprekken, de nep-interesse.quote:op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef ami80 het volgende:
wat vind je van vriendschap met vrouwen? vind je dat prettig? ik vind vriendschap sowieso heel belangrijk, en vind het ook een belangrijk aspect in mijn relatie. natuurlijk komen daar ook nog allerlei chemische processen bij die bijdragen in de liefde, maar wat is daar mis mee?
ik denk wanneer je weer eens echt verliefd bent en het is wederzijds dan praat je wel anders.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde (). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.
tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.
iemand hetzelfde? iemand een argument om mijn cynisme de kop in te drukken? graag.
hoezo ben je naief als je gelooft in de liefde? je moet er gewoon voor open staan, dat is een feit. tquote:op woensdag 12 juli 2006 23:31 schreef weirdmicky het volgende:
en goed, ik ga ervan uit dat je een prettige relatie hebt ami80, daar is niks mis mee. ik zie stelletjes om me heen waar ook weinig mis mee is. toch denk ik dat ik er niet meer voor gemaakt ben, het spel achter liefde interesseert me niet meer. vast een opeenstapeling van mislukte relaties, gescheiden ouders en dergelijke van me om dit te concluderen. maar goed, hoe vind je het terug? moet je echt weer als een naief schaapje gaan geloven in liefde?
"je moet eerst jezelf liefhebben wm!"
had ik ergens als reactie verwacht. ik vind mezelf wel relaxed, maar ik ben niet op mezelf verliefd. wellicht is dat wel een voorwaarde om liefde te ontvangen?
dooddoener. ik heb liefde meegemaakt en ik heb het kapot zien gaan. ik zie liefde om mij heen en ook dat zie ik kapot gaan. liefde is niet zo mooi als je het je wilt voorstellen. het maakt wel blind als je het bent, volwassen en onbemind (hans teeuwnquote:op woensdag 12 juli 2006 23:33 schreef joeyt het volgende:
[..]
ik denk wanneer je weer eens echt verliefd bent en het is wederzijds dan praat je wel anders.
liefde moet je gewoon niet analyseren, maar gewoon van genieten.
liefde maakt blind. het zijn tijdelijke emoties van een soort kaliber die zijn weerga niet kent. máár het gaat over, relaties gaan kapot, liefde zorgt voor pijn. vroeger keek ik naar liefde alsof het iets positiefs is, tegenwoordig nauwelijks meer. het is zo willekeurig en vergankelijk, zo'n kutspel, zo nep, zo erg niet jezelf.quote:op woensdag 12 juli 2006 23:35 schreef joeyt het volgende:
[..]
hoezo ben je naief als je gelooft in de liefde? je moet er gewoon voor open staan, dat is een feit. t
waarom zou jij op deze leeftijd er niet meer voor gemaakt zijn?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |