abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:58:02 #1
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_39764183
Bij mij in de buurt wordt een nieuwe woonwijk geboud, Het Woerdblok. Fase 1 is al gereed, van Fase 2 wordt nu het funderingswerk gerealiseerd. Nu waren ze gisterenavond tot 20.00 uur aan het heien, onafgebroken vanaf 07.00 uur. Dit zjin natuurlijk een beetje rare werktijden, aangezien ze bij Fase 1 om 16.30 uur ermee stopten.

Nu had ik een vraagje, moeten heiers langere dagen maken als ze achterop schema raken? Of zit er een bonus in als ze eerder klaar zijn? Of komt dit, doordat bouwvak voor de deur staat en ze willen nog effe een grote slag maken voordat ze hun vakantie ingaan?

Dank,

dubidub
pi_39823478
Hoi,

Ik ben geen hei-machinist maar wel werkzaam in de grond-, weg- en waterbouw (als opzichter). Vaak is het zo dat een bepaald project voor een bepaalde einddatum moet zijn afgerond (vaak is dit vlak voor de bouwvak of vlak voor de kerst, maar dat hoeft niet altijd). Vaak liggen er boeteclausules binnen het contract waarmee het werk is aangenomen. Bijvoorbeeld iedere dag dat er te laat word opgeleverd ¤ 2000,- boete (meer kan ook). waarschijnlijk liggen ze bij jou in fase 1 op schema (of lopen ze voor) zodat ze het werk voor of op de oplerverdatum af hebben. Bij fase 2 liggen ze mischien achter op schema en willen ze, om te voorkomen dat de boeteclausule in werking treed het werk wel uiterlijk op de opleverdatum af hebben.

Het is dus net andersom als jij redennert: geen bonus omdat het werk eerder af is, nee juist een boete als ze te laat klaar zijn.

edit:
het is trouwens niet zo dat de heimachinist zelf graag lange dagen wil maken. als ze achter op schema raken word er gewoon van hun verwacht dat ze langer doorwerken. Die mannen op de bouwplaats gaan ook liever om 16.30 naar huis om sávonds naar voetballen te gaan, te bbq-en en alles wat jij en ik ook in onze vrije tijd doen. Het is voor hun "gewoon" werk en meestal zitten ze er niet op te wachten om overuren te maken.

[ Bericht 20% gewijzigd door mjb44 op 14-07-2006 15:44:09 ]
pi_39827669
Volgens mij mag er tot 22.00 gewerkt worden met zware machines.

En ja, bij een project is het heel gebruikelijk dat er langer wordt doorgewerkt om op schema te blijven. De boetes die voortvloeien uit latere oplevering zijn vaak niet gering.
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:03:35 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39827798
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:58 schreef Nyx96 het volgende:
Volgens mij mag er tot 22.00 gewerkt worden met zware machines.

En ja, bij een project is het heel gebruikelijk dat er langer wordt doorgewerkt om op schema te blijven. De boetes die voortvloeien uit latere oplevering zijn vaak niet gering.
Maar Bos en Lommer is een prachtvoorbeeld van waar al dat gehaast toe kan leiden...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39829613
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar Bos en Lommer is een prachtvoorbeeld van waar al dat gehaast toe kan leiden...
Klopt . Ik ben reuze benieuwd hoe die zaak afgehandeld wordt.
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:35:25 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39829922
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:22 schreef Nyx96 het volgende:

[..]

Klopt . Ik ben reuze benieuwd hoe die zaak afgehandeld wordt.
De aannemer heeft aangeboden de huizen terug te kopen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:38:36 #7
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_39830001
dat blad klinkt wel chill trouwens spreek maar eens heel vaak snel achter elkaar uit

woerdblokblad, woerdblokblad !
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')