abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39760770
Ik vraag me af of hardlopen op een loopband even zwaar is als op de normale weg? Dus als je 20km kan hardlopen op zo'n band, lukt je dat dan ook op een renbaan ofzo?
pi_39761394
Hangt ervan af hoe een 'renbaan' qua oppervlakte is. Een loopband veert altijd iets mee, en een zeg baan van asfalt doet dat niet.
pi_39761520
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Sloper het volgende:
Ik vraag me af of hardlopen op een loopband even zwaar is als op de normale weg? Dus als je 20km kan hardlopen op zo'n band, lukt je dat dan ook op een renbaan ofzo?
Ik liep normaal ook altijd hard op een loopband, maar ik kan je zeggen dat buiten hardlopen veel zwaarder is.
  PR/Manusje van alles woensdag 12 juli 2006 @ 18:33:24 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39761586
Lopen op straat is zwaarder als lopen op een loopband. Verschillende ondergrond, luchtweerstand, enz enz
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39761736
loopband :S ... buiten is veel gezonder
pi_39761951
Nou sommige loopbanden kan je ook instellen zodat je op een helling loopt dat is echt flink zwaar hoor.

Zeker als Nederlanders dat doen we zijn niet echt gewend aan % helling

*Buitenlucht is wel beter hoor misschien je loopband in je tuin zetten of zo
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:40:32 #7
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_39767652
wel eens de beweging geannalyseerd? op de loopband hoef je alleen maar je been terug te halen en neer te zetten: that's all.

Buiten moet je je been terughalen, neerzetten en vervolgens je lichaam naar voren plaatsen (dus kracht zetten). je hebt daarbij ook nog eens luchtweerstand, wind, niet 100% egaal of zijwaards heleln oppervlak etc tec
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_39767787
De soort schoen is ook al heel erg belangrijk...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_40015260
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Scighera het volgende:
wel eens de beweging geannalyseerd? op de loopband hoef je alleen maar je been terug te halen en neer te zetten: that's all.

Buiten moet je je been terughalen, neerzetten en vervolgens je lichaam naar voren plaatsen (dus kracht zetten). je hebt daarbij ook nog eens luchtweerstand, wind, niet 100% egaal of zijwaards heleln oppervlak etc tec
sniet waar he want als je je op een loopband ook niet naar voren afzet vlieg je eraf. Je moet evensnel naar voren lopen alsdat de band rolt anders vlieg je eraf.
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:32:53 #10
43276 Scighera
pi_40023265
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:59 schreef Billeeeh het volgende:

[..]

sniet waar he want als je je op een loopband ook niet naar voren afzet vlieg je eraf. Je moet evensnel naar voren lopen alsdat de band rolt anders vlieg je eraf.
ok, je krijg een tweede kans, annalyseer maar opnieuw; je lichaam verplaats je nl niet; dus wat zou je moeten afzetten?
pi_40023432
Op steen/asfalt/renbaan 20 km hardlopen is killing voor je knieen als je geen vlieggewicht bent. Ook met goede schoenen. Op de loopband is dat totaal geen issue.
pi_40023518
omdat als je je niet afzet en gewoon je benen opheft je af de band vliegt . Wil je het eens proberen?
pi_40023697
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:41 schreef Billeeeh het volgende:
omdat als je je niet afzet en gewoon je benen opheft je af de band vliegt . Wil je het eens proberen?
Nee wat hij bedoelt is dat je normaal bij het afzetten eigenlijk je afduwt van de grond onder je, dat hoeft niet op een loopband want die beweegt vanzelf. Je hoeft alleen je niet-standbeen naar voren te verplaatsen. Uiteindelijk zet je je wel deels af (omdat je bij rennen niet altijd een standbeen hebt maar ook een vliegmoment) maar lang niet zo veel als bij gewoon rennen.
pi_40023811
Ik vind een loopband veel kutter. Heb het idee dat die dingen net te klein voor me zijn, stap steeds op het randje, of moet me inhouden. Loop veel liever buiten.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:22:52 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_40024747
quote:
Probeer 's als je buiten loopt met zo'n 12km/u om je plots niet af te zetten.

Je zet je wel af op die lopende band, maar nooit zoveel als op de weg.
Waarom zou er anders een motor in moeten zitten?

Ondanks dat loop ik beter op de weg omdat de band enorm saai is (hamster in tredmolen) en je blaast jezelf op omdat je geen "loopwind" hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door BertV op 20-07-2006 21:31:33 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:26:21 #16
43276 Scighera
pi_40024859
quote:
zie signuture ben triathleet + fitness/aerobics instructeur. loop 60-80km/week buiten en heb op de high-end modellen van Technogym, LifeFitness, Schwinn en Precor gelopen
pi_40024954
Op straat moet je met iedere stap je hele lichaamsgewicht verplaatsen, op de loopband alleen een been. Wat zou zwaarder zijn?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:49:10 #18
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_40625442
Loopband is minder geslaagd dan normaal hardlopen. Ook omdat de meeste apparaten behoorlijk versleten zijn en zeg maar 'slippen'. Dwz als je je voet weer voor neerzet dat je dan de band een stukje terug lijkt te drukken. Het loopt zeer onprettig.
Tevens is het mij gelukt op m'n muil te gaan op zo'n rotding, doordat ik (al rondkijkend) mn voet half op het loopvlak en de rand zette en aldus een flinke schuiver maakte.

Nee buiten is veel leuker en gezonder. Lekker frisse lucht (beter dan in zo'n bedompt hok met al die zwetende mensen), en afwisselende omgeving.
How can I make this topic about me?
pi_40629377
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:32 schreef Scighera het volgende:

[..]

ok, je krijg een tweede kans, annalyseer maar opnieuw; je lichaam verplaats je nl niet; dus wat zou je moeten afzetten?
Geloof ik niet als reden. Als je meebeweegt met de band, doet de loper precies hetzelfde als buiten. Fysisch volkomen equivalent.
Luchtweerstand, slippende band, betere demping, gebrek aan bochten lijken me dan wel weer goede verklaringen.
pi_40642982
Een loopband kan je wel afstellen (helling), binnen heb je nergens last van, de band is heel vlak. Buiten loopt het zeker zwaarder, afhankelijk van jou route. Meestal loop ik op de dijk en in het bos, valt niet te vergelijken met binnen hardlopen, je bent meer ontspannen en kan volop frisse lucht tot je nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Etudiant op 09-08-2006 20:04:57 ]
Life is all about learning.
pi_40644476
Het grootste voordeel van een loopband vind ik de totale afwezigheid van bochten. Ik heb namelijk een hekel aan bochten. Voor de rest ga ik liever het bos in.
pi_40644814
Het grootste nadeel van een loopband is dat je geen loopwind hebt om je af te koelen, met dank aan bertV.

Op zo'n band hou ik het nog geen kwartier vol terwijl ik buiten 3 kwartier kan lopen.
pi_40644828
*dubbel*
pi_64297335
Om het heel duidelijk te maken, een lopende band "trekt" je afzetbeen al naar achteren en dat scheelt energie.
Voor de Nitwits onder u: als je op de weg stilstaat sta je stil. Alsje dat op de lopende band doet schiet je naar achteren. Bij het éne moet je energie geven om vooruit te gaan, bij het andere om op de plaats te blijven. Natuurkundigen kunnen je uitleggen dat energie "maken" minder brandstof kost dan energie "doven"

Wat me overigens verbaast is dat niemand het hier heeft over het grootste voordeel van lopende banden: Blessures voorkomen. Een goede lopende band veert en is daarom veel beter voor heup,knie, scheenbeen en enkel. Stressfractuurtjes ontstaan bijna nooit op een lopende band.

Qua saaiheid-> ik kijk graag tv terwijl ik loop, dus niet saai
En voor diegenen die er ooit zijn afgevallen, dan loop je wel erg scheef hoor. Overigens lijkt me de kans op een ongeluk buiten (uitglijden,oneffenheden, verkeer en de veellopers weten het->honden vinden hardlopersleuk om in te bijten) een stuk groter dan binnen.
pi_64298933
Anders kick je even nutteloos een topic van 2 jaar oud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')