Ik liep normaal ook altijd hard op een loopband, maar ik kan je zeggen dat buiten hardlopen veel zwaarder is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Sloper het volgende:
Ik vraag me af of hardlopen op een loopband even zwaar is als op de normale weg? Dus als je 20km kan hardlopen op zo'n band, lukt je dat dan ook op een renbaan ofzo?
sniet waar he want als je je op een loopband ook niet naar voren afzet vlieg je eraf. Je moet evensnel naar voren lopen alsdat de band rolt anders vlieg je eraf.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Scighera het volgende:
wel eens de beweging geannalyseerd? op de loopband hoef je alleen maar je been terug te halen en neer te zetten: that's all.
Buiten moet je je been terughalen, neerzetten en vervolgens je lichaam naar voren plaatsen (dus kracht zetten). je hebt daarbij ook nog eens luchtweerstand, wind, niet 100% egaal of zijwaards heleln oppervlak etc tec
ok, je krijg een tweede kans, annalyseer maar opnieuw; je lichaam verplaats je nl niet; dus wat zou je moeten afzetten?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:59 schreef Billeeeh het volgende:
[..]
sniet waar he want als je je op een loopband ook niet naar voren afzet vlieg je eraf. Je moet evensnel naar voren lopen alsdat de band rolt anders vlieg je eraf.
Nee wat hij bedoelt is dat je normaal bij het afzetten eigenlijk je afduwt van de grond onder je, dat hoeft niet op een loopband want die beweegt vanzelf. Je hoeft alleen je niet-standbeen naar voren te verplaatsen. Uiteindelijk zet je je wel deels af (omdat je bij rennen niet altijd een standbeen hebt maar ook een vliegmoment) maar lang niet zo veel als bij gewoon rennen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:41 schreef Billeeeh het volgende:
omdat als je je niet afzet en gewoon je benen opheft je af de band vliegt. Wil je het eens proberen?
Probeer 's als je buiten loopt met zo'n 12km/u om je plots niet af te zetten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:41 schreef Billeeeh het volgende:
omdat als je je niet afzet en gewoon je benen opheft je af de band vliegt. Wil je het eens proberen?
zie signuturequote:Op donderdag 20 juli 2006 20:41 schreef Billeeeh het volgende:
Geloof ik niet als reden. Als je meebeweegt met de band, doet de loper precies hetzelfde als buiten. Fysisch volkomen equivalent.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:32 schreef Scighera het volgende:
[..]
ok, je krijg een tweede kans, annalyseer maar opnieuw; je lichaam verplaats je nl niet; dus wat zou je moeten afzetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |