moet je net als ik een slaappil nemen. merk je nergens iets van.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Eldiablo het volgende:
Lekker bemoedigend topic... ik ga met het vliegtuig naar Thailand...
haha ja die heb ik ook gezien die afleveringquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Ik kijk altijd naar die vliegtuigongelukken op Discovery (of op NG), dan zoeken ze helemaal uit waardoor zo'n vliegtuig is neergestort.
Meestal gaan mensen inderdaad wel dood door het crashen op de grond en rondvliegende brokstukken.
Ik zag er eentje een keer waarbij het vliegtuig in zee ging neerstorten. De piloot was nog zo bij de tijd om iedereen op tijd te waarschuwen dat ze hun zwemvesten aan moesten doen, maar nog niet opblazen. Alleen die laatste paar woorden kreeg niet iedereen meer mee.
Een hoop mensen deden dus dat zwemvest om, trokken dat ding los waardoor het zich ging opblazen en vervolgens kwam het vliegtuig in het water terecht.
Degenen met een opgeblazen zwemvest zijn toen verdronken, want die zaten gevangen in het vliegtuig, die konden niet onder water duiken met dat opgeblazen zwemvest aan.
ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar heb je er al aan gedacht dat je terwijl je met de auto onderweg bent naar Schiphol wel eens te pletter gereden kan worden door een vrachtwagen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Eldiablo het volgende:
Lekker bemoedigend topic... ik ga met het vliegtuig naar Thailand...
ik ook, altijd handig discovery, je weet maar nooit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Ik kijk altijd naar die vliegtuigongelukken op Discovery (of op NG), dan zoeken ze helemaal uit waardoor zo'n vliegtuig is neergestort.
Meestal gaan mensen inderdaad wel dood door het crashen op de grond en rondvliegende brokstukken.
Ik zag er eentje een keer waarbij het vliegtuig in zee ging neerstorten. De piloot was nog zo bij de tijd om iedereen op tijd te waarschuwen dat ze hun zwemvesten aan moesten doen, maar nog niet opblazen. Alleen die laatste paar woorden kreeg niet iedereen meer mee.
Een hoop mensen deden dus dat zwemvest om, trokken dat ding los waardoor het zich ging opblazen en vervolgens kwam het vliegtuig in het water terecht.
Degenen met een opgeblazen zwemvest zijn toen verdronken, want die zaten gevangen in het vliegtuig, die konden niet onder water duiken met dat opgeblazen zwemvest aan.
En dat als je de straat oversteekt naar de parkeerplaats van je auto, dat je dan geschept kan worden door een roekeloze motorrijder?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar heb je er al aan gedacht dat je terwijl je met de auto onderweg bent naar Schiphol wel eens te pletter gereden kan worden door een vrachtwagen?
Dat ding ontplofte in de lucht, dat is dus technisch gesproken geen crash. Dan is elke kans op overleven natuurlijk sowieso uitgesloten, als je al niet door de ontploffing het loodje legt, val je wel te pletter.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:48 schreef Komakie het volgende:
Kijk naar Final Destination 1.
Dat schijnt wel redelijk realistisch te zijn wat er kan gebeuren. Dat was wel een zware vliegtuigcrash trouwens.
Pas ook maar goed op als je thuis met je zware vakantiekoffer de trap afzeult, je zou kunnen struikelen en je nek breken....quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:13 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En dat als je de straat oversteekt naar de parkeerplaats van je auto, dat je dan geschept kan worden door een roekeloze motorrijder?
quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:14 schreef staticdata het volgende:
of je loopt met je koffer de trap af, struikelt naar beneden en breek je nek
Ja, aan de ene kant is het wel ernstig om te zien hoe één klein technisch dingetje aan een vliegtuig zo'n crash kan veroorzaken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:16 schreef 19patje72 het volgende:
NGC is dat, ik heb er meerdere gezien en is een hele goede serie: air crash investigation heet het volgens mij.
je kan ook een crash overleven btw dus tis nooit 100% zeker dat je sterft. maar tis nog steeds errug veilig om te vliegen. tis alleen die afstanden.. net als naar thailand uurtje of 12. errug boring als je geen films te kijken hebt of nie kan slapen.
Er is ook zo'n programma op rtl 5 ofzo: "May day May day". Gaat ook over onderzoek naar vliegtuigrampen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Ik kijk altijd naar die vliegtuigongelukken op Discovery (of op NG), dan zoeken ze helemaal uit waardoor zo'n vliegtuig is neergestort.
Meestal gaan mensen inderdaad wel dood door het crashen op de grond en rondvliegende brokstukken.
Ik zag er eentje een keer waarbij het vliegtuig in zee ging neerstorten. De piloot was nog zo bij de tijd om iedereen op tijd te waarschuwen dat ze hun zwemvesten aan moesten doen, maar nog niet opblazen. Alleen die laatste paar woorden kreeg niet iedereen meer mee.
Een hoop mensen deden dus dat zwemvest om, trokken dat ding los waardoor het zich ging opblazen en vervolgens kwam het vliegtuig in het water terecht.
Degenen met een opgeblazen zwemvest zijn toen verdronken, want die zaten gevangen in het vliegtuig, die konden niet onder water duiken met dat opgeblazen zwemvest aan.
Eigenlijk wel relaxt, door de hoge g-krachten krijg je een blackout waardoor je bewusteloos bent als het vliegtuig neerstort.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef l3laster het volgende:
Volgens mij kan je ook door de grote G krachten die vrijkomen als een boeing neerstort een hersenbeschadeging oplopen en iig out gaan... en als je dan op de grond terpletter valt do i need to say more..
Of je kijkt gewoon het originele programma op NGC.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:36 schreef massy het volgende:
[..]
Er is ook zo'n programma op rtl 5 ofzo: "May day May day". Gaat ook over onderzoek naar vliegtuigrampen.
Heb ooit een aflevering op NGC gezien waarbij een stukje plakband de oorzaak was van het neerstorten van een vliegtuig .quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:19 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, aan de ene kant is het wel ernstig om te zien hoe één klein technisch dingetje aan een vliegtuig zo'n crash kan veroorzaken.
Aan de andere kant is het weer bizar om te zien dat heel ernstige zaken nog op de een of andere manier opgelost kunnen worden en het vliegtuig redelijk veilig kan landen, met alleen maar een paar gewonden.
ik denk dat ik dit jaar met de trein naar londen gaquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:07 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb ooit een aflevering op NGC gezien waarbij een stukje plakband de oorzaak was van het neerstorten van een vliegtuig .Dat was echt superlullig. Het tape werd gebruikt bij het schoonmaken om te voorkomen dat er water en schoonmaakmiddel op de verkeerde plek kwam. Het stukkie tape zat over een luchtinlaat voor de hoogtemeter... omdat deze zat dichtgeplakt veranderde de luchtdruk in het pijpje niet en hadden ze geen idee hoe hoog ze zaten. Bleek uiteindelijk veel te laag te zijn, zee-niveau om precies te zijn.
![]()
Heb je die aflevering (hoe heet dat programma ook al weer, ook op NGC) niet gezien van die hogesnelheidstrein in Duitsland?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik denk dat ik dit jaar met de trein naar londen ga![]()
wat ik laatst zag o NGC was dat je achterin een grotere kans hebt op overleven, omdat de g-krachten van de klap daar veel lager zijn dan aan de voorkant. dat was ook een crash waar mensen de crash overleefd hadden (4 in totaal) maar een van de overlevenden vertelde wel dat er nog veel meer overleefd zouden hebben als hulp eerder aanwezig was geweest, omdat veel mensen nog leefden na de crash, en ook nog een paar uur hebben geleefd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef Dante_A het volgende:
Hoe zouden deze mensen aan hun einde zijn gekomen? Dat is geen pretje geweest.
http://www.youtube.com/watch?v=3UMw8ad30J8
Het zou me niets verbazen als de mensen in het voorste, afgebroken, stuk uiteindelijk langer hebben geleefd dan de mensen in het achterste stuk aangezien die ineens met 700Km/h lucht recht in hun gezicht kregen.
da's waar. hoe heette dat programma, seconds to disaster ofzo? ik heb ook nooit vliegangst gehad. ook nog nooit echt last van turbulentie, trouwens, dus geen idee of ik daar tegen kan. wel een keer in een stormpje gezeten, maar dat was niet heftig en die afstandjes die ik vlieg (engeland-nederland) duren geen eeuwigheid natuurlijkquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:14 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb je die aflevering (hoe heet dat programma ook al weer, ook op NGC) niet gezien van die hogesnelheidstrein in Duitsland?![]()
Vliegen is nogsteeds de veiligste manier om je over langere afstand te verplaatsen.![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:44 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon het originele programma op NGC.
Ja, die heb ik ook gezien.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:07 schreef Levitation het volgende:
Heb ooit een aflevering op NGC gezien waarbij een stukje plakband de oorzaak was van het neerstorten van een vliegtuig .Dat was echt superlullig. Het tape werd gebruikt bij het schoonmaken om te voorkomen dat er water en schoonmaakmiddel op de verkeerde plek kwam. Het stukkie tape zat over een luchtinlaat voor de hoogtemeter... omdat deze zat dichtgeplakt veranderde de luchtdruk in het pijpje niet en hadden ze geen idee hoe hoog ze zaten. Bleek uiteindelijk veel te laag te zijn, zee-niveau om precies te zijn.
![]()
Klopt, het schijnt dat over het algemeen mensen achterin de grootste overlevingskansen hebben, bij brokstukken is de staart vaak nog intact. Daarom zitten geloof ik de zwarte dozen ook achterin.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:56 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
wat ik laatst zag o NGC was dat je achterin een grotere kans hebt op overleven, omdat de g-krachten van de klap daar veel lager zijn dan aan de voorkant. dat was ook een crash waar mensen de crash overleefd hadden (4 in totaal) maar een van de overlevenden vertelde wel dat er nog veel meer overleefd zouden hebben als hulp eerder aanwezig was geweest, omdat veel mensen nog leefden na de crash, en ook nog een paar uur hebben geleefd.
Achteruit vliegen (en dan bij voorkeur door de stoelen achterwaarts te plaatsen in plaats van de motoren) is ook een stuk veiliger.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef Gripper het volgende:
Bij neerstorten in zee: verdrinken
bij tegen een heuvel vliegen: zware inwendige danwel uitwendige verwondingen door de zeer abrupte vertraging, rondvliegende mensen, puin, of een te harde botsing met de aarde.
Bij brand: verstikkingsdood / verbrandingsdood
Mits je in een stoel zit zal deze je bij een niet extreem harde crash wel beschermen. Om te voorkomen dat je hoofd bij het tot stilstand komen voorover klapt en, inderdaad, je nek breekt wordt de pasagiers bij een crash dan ook aangeraden voorover te gaan zitten met het hoofd tussen de benen, je zet je klem tegen de stoel voor je.
Bij een echt harde crash maakt dat allemaal niet uit: de stoelen breken dan los van de vloer, en de hele inhoud van de cabine, mensen, koffers, stoelen, vliegt in het rond.
Ik heb al een aantal keer gevlogen, ook lange afstanden. Ik stap nog net zo makkelijk in een vliegtuig, de kans dat het precies met jouw vliegtuig misgaat is (vrijwel) nihil.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:12 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook gezien.
Dat had gewoon niet mogen gebeuren, echt lullig.
Ik kijk regelmatig naar die rampen. Heb zelf nog nooit gevlogen en word er wel een beetje angstig van.
Mjah, ga liever in een Pandaatje onder een truck liggen dan in het verkeerde vliegtuig zitten en 4 minuten capriolen uithalen in de lucht tussen de krijsende medepassagiers...quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal keer gevlogen, ook lange afstanden. Ik stap nog net zo makkelijk in een vliegtuig, de kans dat het precies met jouw vliegtuig misgaat is (vrijwel) nihil.
Auto's... daar zou je bang voor moeten zijnGaan jaarlijks ongeveer 800/900 mensen in NL dood door auto-ongelukken, da's meer dan er wereldwijd bij vliegtuigrampen omkomen.
Ken ook iemand die op sterven ligt na een ongeluk met zijn fiets (wielrennen). Lag een steentje op de weg, die raakte hij, verloor hij de macht over het stuur en knalde met zijn hoofd tegen een boom. Hij ligt nu al sinds oktober in coma na een zware hersenbloeding. Waarschijnlijk moeten we binnenkort echt afscheid van hem nemen.![]()
Moraal van het verhaal: shit happens. Dood ga je toch een keer... je druk maken om vliegen heeft geen enkele zin... "normaal" leven is ook gevaarlijk.
Het resultaat is het zelfde: je bent namelijk morsdood.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mjah, ga liever in een Pandaatje onder een truck liggen dan in het verkeerde vliegtuig zitten en 4 minuten capriolen uithalen in de lucht tussen de krijsende medepassagiers...
Dus jij gaat net zo lief levend door de gehaktmolen als dat je rustig in je slaap sterft?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het resultaat is het zelfde: je bent namelijk morsdood.![]()
Kan, maar hoeft zeer zeker niet.quote:Denk trouwens dat je tijdens het neerstorten al sterft, of op z'n minst knock-out gaat.
Wanneer je in 'mid-flight' gaat dan is dit meestal niet in 1 keer. Bovendien vindt 99% van de rampen plaats op momenten dat je die gordel om hebt.quote:Zeker als je je gordel niet om hebt, je word dan uit je stoel gegooid en je breekt vanalles... met een beetje geluk ook direct je nek.![]()
Zó hoog vliegt een verkeersvliegtuig ook weer niet hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:50 schreef bellerophon81 het volgende:
2) Op grote hoogte zul je ook geen lucht krijgen waardoor je een hersenbloeding zal krijgen en hierdoor al hersenendood bent, daarna volgt punt 1
Volgens mij vliegen vliegtuigen hoog genoeg waar je geen adem kan halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:29 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Zó hoog vliegt een verkeersvliegtuig ook weer niet hoor
Voor de rest: ja ligt er maar net aan hoe je crasht he!
Och, een paar minuten overleef je dat echt nog wel. En als de cabinedruk wegvalt zorgen die piloten wel dat je binnen die paar minuten weer laag genoeg zit om fatsoenlijk te ademen. En anders heb je altijd nog die zuurstofmaskertjes.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:34 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Volgens mij vliegen vliegtuigen hoog genoeg waar je geen adem kan halen.
Oh, op die manier.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Och, een paar minuten overleef je dat echt nog wel. En als de cabinedruk wegvalt zorgen die piloten wel dat je binnen die paar minuten weer laag genoeg zit om fatsoenlijk te ademen. En anders heb je altijd nog die zuurstofmaskertjes.
Nee, min 30 graden celcius is een groter probleemquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:55 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Oh, op die manier.Maar inderdaad, volgens mij is tijdens een crash/noodgevaal het zuurstofgebrek de minste van je zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |