Volgens mij is de bon alleen een kennisgeving dat je een acceptgiro thuis gaat krijgen. Ik denk dat je daarop moet kijken wat er op staat en pas dan kan zeggen of het goed of fout is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:02 schreef Silmarwen het volgende:
Hallo, gisteren heb ik een parkeerboete gekregen. Eigen schuld dikke bult uiteraard alleen staat er op de bon een fout. Namelijk dat de auto een zwarte volkswagen is, terwijl het een donkerblauwe volvo is. Is de bon nu geldig, het nummerbord etc is verder in orde.
Precies ja. Zijn geloofwaardigheid is aangetast en dan kun je de rest ook zo onderuit halenquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:06 schreef Doderok het volgende:
Niet betalen. Denk dat je kan argumenteren dat hij/zij zich mogelijk ook vergist heeft in andere feiten, zoals de overtreding zelf.
Tja, je had de zaak gewoon voor kunnen laten komen hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:18 schreef teig het volgende:
Wij kregen de bon wel gewoon in huis, betaald en bezwaar gemaakt. Maar helaas.... mocht niet baten. Ook hier waren kleur en merk verkeerd (lijken rood en blauw dan zo op elkaar??? )
Alleen moordenaars komen vrij door vormfouten. Parkeerboetes gaan boven allesquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:15 schreef 19patje72 het volgende:
vormfout, helaas voor de politie maar jij wint.
Je moet sowieso eerst betalen, en daarna pas je bezwaar indienen..quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:52 schreef Silmarwen het volgende:
Kijk, ik wil best betalen hoor. Stom ik had gewoon een bonnetje moeten halen natuurlijk, maar hey als ik er onder uit kan komen valt het te proberen natuurlijk! Ik ga gewoon een bezwaar indienen en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:54 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je moet sowieso eerst betalen, en daarna pas je bezwaar indienen..
Wel betalen, dan bezwaar indienen. Als je een parkeerbon niet betaalt en je gaat in beroep, krijg je een verhoging van het bedrag en die moet je sowieso betalen, of je nou gelijk krijgt over je parkeerbon of niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:12 schreef Noedie het volgende:
Vormfout! Niet betalen dus.... (of iig een bezwaar aantekenen!) je hebt immers geen VW!!!
Wel betalen! Het gaat namelijk om een 'uitstel' van een belasting, niet om een boete. Als je die niet betaalt, krijg je altijd gezeik en daar kom je niet onderuit. Zo'n geintje heeft mij dik 100 euro gekost aan een gemeente waar ik niet ben geweest.. Eerst betalen, dán in beroep gaan. Anders zit je echt met een probleem.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:57 schreef DonGorgon het volgende:
Niet betalen. Kort geding aanspannen met als argument dat betreffende agent scheel is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |