abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39736540
soms weet je diep in je hart dat je je eigen voor de gek houdt o.i.d. maar dat moeilijk vind om aan je eigen toe te geven. je drukt een slechte gedachte of juist een hele goede/geile gedachte weg omdat je er niet aan wilt denken en bij jezelf de boel probeert goed te praten of anders uit te leggen.
is dit herkenbaar voor iemand?

bijv. je overtuigt jezelf dat je je nieuwe kortgeknipte coupe geweldig vind staan maar eigenlijk vind je het verschrikkelijk. of je ziet een goede vriendin met een heerlijke nieuwe vriend aankomen maar eigenlijk wil je hem in je eigen bed.
dus, hoe eerlijk ben jij tegen jezelf? en vooral ook, tegen anderen?
pi_39736594
denk dat iedereen dat weleens heeft.. .
pi_39736613
quote:
op dinsdag 11 juli 2006 22:38 schreef vencodark het volgende:
bijv. je overtuigt jezelf dat je je nieuwe kortgeknipte coupe geweldig vind staan maar eigenlijk vind je het verschrikkelijk.
dus, hoe eerlijk ben jij tegen jezelf? en vooral ook, tegen anderen?
"ik vind je volgende kapsel toch beter"
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_39736623
niet zo heel eerlijk.
  Moderator dinsdag 11 juli 2006 @ 22:40:54 #5
18653 crew  D.
pi_39736638
ik vertrouw mezelf voor geen meter
pi_39736701
ohja, ik zal ook een persoonlijke erin gooien. ik heb eerlijk aan me eigen toegegeven dat ik niet super verliefd was op mijn toenmalige vriend maar het vooral heerlijk vond een vriend te hebben. ik vond hem altijd ontzettend lekker en waarschijnlijk heeft dat me verblind om hoe zijn karakter is.
pi_39736895
ik ben onredelijk voor mezelf. als ik iets bereik, vind ik dat logisch en normaal. terwijl ik op dat moment eigenlijk best trots om mezelf mag zijn. gevolg daarvan is dat ik een lage eigendunk heb. het gaat inmiddels kalmpjes aan de goede richting op, maar het is nog lang niet zoals ik het zou willen
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 juli 2006 @ 22:51:15 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39736979
een gezonde geest betekend een saai leven, doe maar gek dan word het tenminste gezellig
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39737028
quote:
op dinsdag 11 juli 2006 22:51 schreef surveillance-fiets het volgende:
een gezonde geest betekend een saai leven, doe maar gek dan word het tenminste gezellig
eensch soms wil het nog wel eens uit de hand lopen...
pi_39737177
haha, indd. maar vinden jullie het nooit "eng" of iets om straightful honest tegen jezelf te zijn?
pi_39737263
het wil nogal eens voorkomen dat ik leef in een droomwereld van hoe ik wil dat het zou moeten zijn.. komt alles daarmee overeen (of in de buurt van) gaat het geweldig met me. gebeurt het niet zoals ik me voorstel/wil/inpraat heb ik een kuttijd. als ik gelukkig ben ben ik eerlijk tegen mijzelf
pi_39737347
quote:
op dinsdag 11 juli 2006 22:59 schreef d-y het volgende:
het wil nogal eens voorkomen dat ik leef in een droomwereld van hoe ik wil dat het zou moeten zijn.. komt alles daarmee overeen (of in de buurt van) gaat het geweldig met me. gebeurt het niet zoals ik me voorstel/wil/inpraat heb ik een kuttijd. als ik gelukkig ben ben ik eerlijk tegen mijzelf
dat ben ik geheel met je eens. ik heb dat ook merk ik. nu ben ik best gelukkig en kan heel eerlijk zijn tegen mezelf.
pi_39737720
quote:
op dinsdag 11 juli 2006 22:56 schreef vencodark het volgende:
haha, indd. maar vinden jullie het nooit "eng" of iets om straightful honest tegen jezelf te zijn?
eerlijk zijn naar jezelf is nog niet zo moeilijk. ernaar handelen is een tweede.
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 juli 2006 @ 23:15:00 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39737816
quote:
nadenken over je eigen keuzes veroorzaakt depresiefiteit dus gewoon niet doen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39738310
quote:
op dinsdag 11 juli 2006 23:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

eerlijk zijn naar jezelf is nog niet zo moeilijk. ernaar handelen is een tweede.
das ook waar. stiekem weet je dingen wel maar het vertellen aan de bepaalde persoon is gewoon weleens moeilijk.
pi_39738911
ik vind het erg moeilijk om mijzelf dingen voor te liegen... of dingen beter voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn. daar ben ik te nuchter voor
bijvoorbeeld het moment dat mijn vriend bepaalde dat hij tijd voor zichzelf nodig had en het uitmaakte met de woorden "het komt vast wel weer goed".... yeah... misschien had ik een paar jaar terug mijzelf er van kunnen overtuigen... nu niet meer
pi_39738986
ik kom meestal later pas tot het besef dat iemand gelogen heeft o.i.d. ipv op het moment zelf net alsof je er later beter tegenaan kijkt en pas inziet hoe een persoon, situatie of gevoel werkelijk was. ik heb dat nu ook. raar is dat.
pi_39739103
quote:
op dinsdag 11 juli 2006 22:48 schreef nyx96 het volgende:
ik ben onredelijk voor mezelf. als ik iets bereik, vind ik dat logisch en normaal. terwijl ik op dat moment eigenlijk best trots om mezelf mag zijn. gevolg daarvan is dat ik een lage eigendunk heb. het gaat inmiddels kalmpjes aan de goede richting op, maar het is nog lang niet zoals ik het zou willen
dat heb ik ook! . ik zou er een paar jaar geleden duizenden euro's voor over hebben zoals ik nu ben/leef etc. (super relatie, leuke vrienden, mooie hobby, etc) , maar nu het eenmaal zover is staat er nog veel meer te wachten (motor rijbewijs, reizen, samen wonen, etc) .

lastig hoor . maar ben wel tevreden .
pi_39740332
ik leef naar een uitspraak van een karakter uit hamlet, polonius dacht ik:

to thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man

ik zal niet zeggen dat het altijd lukt, maar ik probeer mezelf niet voor de gek te houden, ook niet als de waarheid op zijn zachtst gezegd confronterend is, en ik probeer ook eerlijk te zijn tegen anderen. liegen kan ik sowieso niet, maar ook verzwijgen doe ik liever niet - is helaas beroepsmatig weleens nodig - en ik probeer ook om mensen een eerlijke kans te geven. als ik bijv. een collega niet mag, om dan het persoonlijke en het zakelijke gescheiden te houden, etc.

er zijn wel een paar dingen waarvan ik weet dat ik ze wegdruk en daar probeer ik langzaam vanaf te komen. echter, dat zijn dingen die ik grotendeels onbewust heb weggestopt of gewoon niet doorhad. die probeer ik langzaam uit te vogelen en daar maatregelen voor te nemen. soms geeft dat weleens onaangename verrassingen, maar over het algemeen ervaar ik het als positief. ook het ontdekken van mijn slechte kanten vind ik niet negatief, want nu kan ik tenminste leren ermee om te gaan en ik merk op sommige punten al dat dat goed lukt.

met sommige dingen twijfel ik wel, wat nu de goede 'balans' is. je zit zo lang in een patroon en je wilt dan ook niet doorslaan naar de andere kant.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 12 juli 2006 @ 00:39:58 #20
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_39740410
quote:
op dinsdag 11 juli 2006 22:59 schreef d-y het volgende:
heb je dit wel in de juiste volgorde geschreven? zijn er geen betere opties, zoals:
quote:
als ik eerlijk tegen mijzelf ben, ben ik gelukkig.
of misschien:
quote:
als ik gelukkig ben, zijn er geen zaken waarover ik oneerlijk (tegen mijzelf) kan zijn.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_39740481
quote:
op woensdag 12 juli 2006 00:39 schreef michielph het volgende:

[..]

heb je dit wel in de juiste volgorde geschreven? zijn er geen betere opties, zoals:
[..]

of misschien:
[..]
ja je hebt gelijk. als ik eerlijk(er) tegen mijzelf ben, kan ik gelukkig(er) worden.
door nu eerlijk te zijn tegen mezelf kan ik beter accepteren wat er om me heen gebeurd. dan accepteer ik foute en goede dingen van mezelf en van anderen.
pi_39740582
ik lieg tegen mezelf over dat ik zo blij ben dat ik te laat ben voor een opleiding omdat ik maar niet kon bedenken wat ik dilde doen. nu ik geen (leuke) opleiding heb gevonden kan ik 'hééérlijk' een jaartje werken. fijn. achter de lopende band.
pi_39740839
quote:
op woensdag 12 juli 2006 00:39 schreef michielph het volgende:

[..]

[..]

of misschien:
[..]
nee want ik lieg mijzelf per definitie een droomwereld voor. ik ben dus gelukkig als mijn droomwereld realiteit wordt. ik ben gelukkig omdat mijn droombeeld realiteit is en niet omdat ik eerlijk ben tegen mijzelf. de eerlijkheid is echter wel een gevolg van het uitkomen van mijn voorgelogen droombeeld wat ik nastreef. dus mijn zin klopte zoals ik hem schreef.

je kent het vast wel, het gevoel dat je ergens de beste in bent, en dan,

1.) door iedereen ingehaalt worden. dan sta je weer met beide benen op de grond.
2.) je krijgt een schouder klopje, het was dus echt zo. (brengt een voldaan en gelukkig gevoel)
pi_39741088
quote:
ik ben heel eerlijk tegenover mezelf, en dat houdt dus ook in dat ik mezelf soms verschrikkelijk vind! is niet altijd even aangenaam nee... dan is er wel eens zo'n stemmetje dat zegt: ach, je bent ook maar een mens? en dat is ook zo.
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
  woensdag 12 juli 2006 @ 01:05:43 #25
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_39741142
quote:
op woensdag 12 juli 2006 00:45 schreef c.est-malheureux het volgende:
ik lieg tegen mezelf over dat ik zo blij ben dat ik te laat ben voor een opleiding omdat ik maar niet kon bedenken wat ik dilde doen. nu ik geen (leuke) opleiding heb gevonden kan ik 'hééérlijk' een jaartje werken. fijn. achter de lopende band.
het is niet te laat om te kiezen.. je hebt alleen niet zo heeel lang meer
ik heb mezelf maaanden voorgehouden dat mijn opleiding leuker zou worden *ja over een paar weken, echt' en dat ik het echt ontzeeeettend naar mn zin had
ondertussen vrat ik geen fuck uit, mocht ik de meeste mensen niet en vond ik het allemaal vreselijk

verder ben ik over het algemeen wel eerlijk tegen mezelf, ken mezelf goed genoeg wat dat betreft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')