trancethrust | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:18 |
Ik zat vandaag in de trein en ik bedacht me dat als er maar één klaagbaaktopic mocht bestaan, dat het er dan een zou moeten zijn over Syntus. Het aantal mongoliteiten dat dit bedrijf weet te bereiken binnen een week is een plaats in het Guinness Book of Records meer dan waardig. Dit vervoersbedrijf dat zich vooral bezig houdt met bussen en treinen, alsmede neusvreten en vermoedelijk elkaars hol uitwonen in plaats van werken tijdens diensturen, is duidelijk een dochtersbedrijf van de duivel. Ik zocht even op internet en vond hiervoor de volgende foto als bewijs: ![]() Voor: de directeur van Syntus. Achter: de duivel. Afijn, verder met de klacht. De Syntus staat er lokaal voornamelijk om bekend om tijdens de zomerdagen volgetrapte treinen stil te laten staan in de brandende zon, en wel gedurende zo een lange tijd dat je de Bijbel al 3 keer uit had kunnen lezen. Natuurlijk gaat dit typisch niet gepaard met enig aangeboden excuus, verkoeling of mededeling over wat eigenlijk het probleem is. Het beelf zelfs stil in de cabine toen iemand het nodig achtte de noodontgrendeling aan te spreken in een poging een flauwte te voorkomen. Ja, die machinisten van de Syntus blijven koel onder alle omstandigheden, dat mag zeker gezegd worden. Zo ook in de nachttrein een paar weken terug, toen de trein op volle snelheid tegen een of ander obstakel aan knalde. We ontspoorden niet maar gleden nog een paar tientallen meters verder onder het genot van gewelddadig krakende geluiden onder te trein. Bij stilstand ondervond men een soort van brandlucht. De machinist moet hebben gedacht dat het wel duidelijk is wat er gebeurd was, en achtte het geen mededeling jegens zijn passagiers waard. In plaats daarvan besloot de beste man vermoedelijk om ofwel in zijn eentje een kwartiertje tot rust komen in zijn cabine, of buiten te gaan rondstruinen en de schade op te nemen. Mijn verstand wilt uitgaan van het laatste, echter het niet-zien-rondlopen van de machinist doet het eerste vermoeden. Helaas zat ik niet in het voorste treinstel en kan als zodanig hier eigenlijk geen uitspraken over doen. Al met al, na dat kwartier stilstaan bleek de trein onbeschadigd en reed deze weer vrolijk verder. ![]() De desbetreffende kwaliteitstrein, een zgn. lint-trein Of nou, kwaliteit. Waar Syntus ook om bekend stond is het vermogen om lint-treinen met één of meer kapotte deuren, tijdens de spits te laten rijden. Dit heeft als welbekend gevolg dat het hele perron zich door 3 (of minder) deuren de trein in mag proppen, ipv het normale, zeer riante aantal van maar liefst 4 deuren -- let hier op het gebruik van sarcasme. Deze alom bekende tekortkoming werd een half jaar geleden door Syntus zelf ook opgemerkt (na al jaren het traject hier te hebben beheerd), en kondigde men aldaar aan op drukke momenten hun zgn. buffel treintjes te gebruiken. Allemaal leuk en aardig, helaas spelen ze het klaar er daarvan vaker dan niet alleen één treinstel in de spits te gebruiken, resulterend in zulke volle treinen dat ik durf te beweren dat als er ook maar een miniem ongeluk gebeurt op het traject, 90% het niet overleeft en wel op de meest lullige manier: verstikking en vertrapping door mede-reizigers. ![]() Aanschouw, een Buffel-trein van syntus Waarom de Syntus dit klaarblijkelijk niet kan verbeteren, heeft een onbekende reden. Niemand van Syntus roept ooit om waarom ze iets verkloten; men komt nooit verder dan het zeggen dan een trein vertraging heeft als deze al 5 minuten te laat is, of het zeggen dat een trein niet meer kan rijden vanwege een te grote vertraging. Natuurlijk spelen ze het dan zo dat de eerstvolgende trein gewoon diezelfde vertraagde trein is, mits deze trein daarvoor wel op tijd is natuurlijk; anders komt er gewoon weer wat extra vertraging. Men kan zich dan gaan afvragen wat er mis is met de Syntus-treinen op het rangeerterrein, behalve dan dat er geen machinist in zit. Het is dezelfde onwil 'reserve' treinen in te zitten die zouden kunnen voorkomen dat de rituele vertraging van 15 min. sochtens vroeg uitloopt op een vertraging van 30 minuten, savonds laat. Want ja, óók dat is mogelijk bij de heren van Syntus. Goed, ik ben voorlopig even klaar met mijn relaas. Ik nodig andere users hier uit hun negatieve ervaringen met Syntus te delen, en de positieve ervaringen te vergeten. Ook moedig ik een ieder aan zijn of haar post te eindigen met het volgende: Syntus ![]() | |
Ratelslangetje | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:23 |
Ik reis altijd met de trein,maar van Syntus heb ik nog nooit gehoord. ![]() Die treinen ken ik ook wel.(zutphen-Groenlo). Van de NS heb ik altijd gedacht. | |
BGN | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:27 |
Eigenlijk verdient zo'n OP een betere reactie dan deze. | |
trancethrust | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:33 |
quote:Dit duivelsgebroed is vooralsnog alleen en voornamelijk actief in Gelderland, met name de Liemers en de achterhoek. Iedereen die de NS bagger vindt zou eigenlijk eens een maandje hier moeten gaan forensen; het percentage treinen dat op tijd is zou negatief zijn als dat mogelijk was. Syntus ![]() | |
broodje_poep | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:35 |
noordnet (lees arriva) is nog veel erger... in de zomer met +30 staat de verwarming op +50 omdat de motor anders niet kan koelen.... daarnaast rijd hij altijd net weg als ik in wil stappen (overstap), waardoor ik 60 minuten moet wachten!!! Wat een randdebielen. Vorige week weer: 30 man uit de aankomende trein naar de noordnet trein renne, de machinist ziet het, doet snel zijn deur dicht en geeft gas en rijd weg. Echt, kan je dan geen 30 seconden wachten? Vuile aso is het, maar ik houd nu op, ik word me toch boos hierover. | |
Skinnymike | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:36 |
Eindelijk een kwaliteitsOP in de klaagbaak. Mijn complimenten! Helaas rijdt ik nauwelijks in treinen, laat staan in Syntus treinen. Maar voor de TS wil ik mijn post wel graag afsluiten met het volgende: Syntus ![]() | |
switchboy | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:36 |
NS is ook niet alles | |
frankium | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:36 |
wtf is syntus? | |
Goliath_82 | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:55 |
die gast op de voorgrond lijkt anders verdacht veel op Keanu Reeves? | |
Miasan | dinsdag 11 juli 2006 @ 19:59 |
quote:Een soort van extra/vervangende treindienst in Gelderland en Overijssel - zoals eerder in dit topic gezegd. Syntus ![]() | |
hansjeb | dinsdag 11 juli 2006 @ 20:18 |
Dit klinkt echt te bekend. En inderdaad, de mensen die over de NS zeuren moet echt eens een maandje syntus gaan proberen. Dan piepen ze wel anders. Die drukte in de spits is inderdaad ook asociaal. als ik er op Arnhem Velperpoort in moet dan zit het ding al stampes vol (dan heb je dus alleen arnhem centraal gehad). Ik heb het zelfs wel eens mee gemaakt dat er gewoon niemand meer bij in kon. Een ander succes nummertje van de syntus is de 3e donderdag van de maand, waar ze zogenaamd onderhoud aan het spoor plegen. Nou, ik heb ze nog nooit wat zien doen. Dan het laatste puntje van kritiek is het doorrijden op stations. Ik heb het al een paar keer mee gemaakt dat de trein net niet helemaal stil stond, waardoor er geen deuren open konden, en weer rustig door reed. Oftewel: ik doe met de TS mee Syntus ![]() | |
PICHT | dinsdag 11 juli 2006 @ 20:20 |
quote:Is dit serieus ![]() | |
PeZu | dinsdag 11 juli 2006 @ 20:22 |
quote:vredraaid hee, en die man daarachter heeft wel iets weg van al pacino | |
frankium | dinsdag 11 juli 2006 @ 20:22 |
quote:oh ok, bedankt Syntus ![]() | |
sooty | dinsdag 11 juli 2006 @ 20:23 |
En dan stap je in Zutphen over op een Syntus vehikel richting achterland. Onmiddelijk vriendelijke gezichten en een vriendelijk woord, zelfs al koop je geen koffie bij de wandelende koffie-dame. De trein brengt je vervolgens soepel naar je bestemming door een mooi landschap. Syntus. ![]() | |
kyraaa | dinsdag 11 juli 2006 @ 20:23 |
moet je maar niet tussen arnhem en winterswijk gaan rijden... dan vraag je er ook om. | |
C2000 | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:40 |
Hmm als ik alle negatieve ervaringen zou moeten opschrijven zou ik hier morgen nog zitten. Ik maak geen woord meer vuil aan die lui. (één keer gedaan en meteen een grote bek gekregen van ze) | |
BobbyB | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:47 |
Mijn complimenten voor deze mooie OP. ![]() quote:Na de 3e Matrix vond de heer Reeves het welletjes als acteur en is toen het bedrijf Syntus begonnen. Kijk maar op IMDB. quote:Ja wat dan? Omdat het OV (waar de overheid ons notabene zo'n beetje in duwt) niet te vertrouwen is moeten we maar gaan verhuizen? | |
kyraaa | dinsdag 11 juli 2006 @ 21:54 |
quote:ja net als ik... na een jaar was ik die syntus helemaal zat en ben ik ook naar amsterdam vertrokken. boeren achterhoekse gebeuren waar de bussen 1 keer per uur rijden en de trein 1 keer per half uur. savonds na een uur. ![]() blij dat ik daar weg ben, reis al bijna 4 jaar met het gvb... gvb = okeej! | |
Merson | dinsdag 11 juli 2006 @ 22:03 |
Ben je met al je goede moed ontzettend vroeg opgestaan om in Doetinchem de 'derby' de Graafschap - FC Twente te kijken. En voor die wedstrijd eerst nog wat bier te drinken in de stad. In de Syntus trein al bier naar binnen werkend begint je blaas het te begeven. ![]() Je kijkt een paar keer rond. ![]() Ziet dat je helemaal door de trein heen kan kijken en gaat snel even op een station zeiken. ![]() Begint de machinist tegen je te schelden 'of je dat thuis ook doet 'en 'dat die de Spoorwegpolitie bij het volgende station zal laten komen als je geen excuses maakt'. ![]() KOOP DAN EEN TOILET IN DE TREIN! ![]() Niet de enige keer dat ik met hoge nood in een Syntus trein zat. ![]() | |
Haarbalpasta | dinsdag 11 juli 2006 @ 22:08 |
quote:Welhee, wat heeft hij daar een lekker retro logootje op z'n pak staan zeg ![]() | |
Devolution | dinsdag 11 juli 2006 @ 22:15 |
The Devil's Transporter? | |
Dickbride | dinsdag 11 juli 2006 @ 22:17 |
Geweldige op ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb helaas niet de legendarische service van Syntus mogen meemaken maar ik help mee met kotsen: Syntus ![]() Ik doe er zelfs nog een schepje bovenop: Syntus ![]() Syntus ![]() | |
trancethrust | dinsdag 11 juli 2006 @ 22:48 |
quote:Wat?? Gij satanist! ![]() Syntus ![]() | |
Hagelkaas | woensdag 12 juli 2006 @ 12:42 |
Ik ik maar denken ik het slecht had met de NS.. Hulde voor deze OP. | |
Thijz | woensdag 12 juli 2006 @ 13:03 |
quote: ![]() Voor 1,5 jaar geleden ging ik nog met het OV naar mijn vriendinnetje. Op de fiets naar Borculo, dan met de bus naar Ruurlo, daar weer met de trein naar Vorden, vanaf daar weer met de bus naar Hengelo (g). En elke keer spelen ze het weer klaar dat ik in Vorden de bus mis. De buschauffeur heeft opdracht om te wachten tot de treinen weg zijn. (In Vorden kruisen ze elkaar). Maar op het moment dat je de trein uitstapt vertrekt deze ook al weer. Met gevolg, de slagbomen gaan omlaag en kan ik het spoor niet oversteken. Trein is weg, buschauffeur denkt: Geen volk meer, ik ga ook. Syntus ![]() Ga nu lekker met de auto, laat ze mooi een dikke krijgen ![]() | |
BobbyB | woensdag 12 juli 2006 @ 13:12 |
quote:Okee, maar is het niet absurd dat je voor zoiets als het ware gedwongen wordt om te verhuizen? Hoe ver zijn we dan heen in dit land? | |
kyraaa | woensdag 12 juli 2006 @ 13:41 |
wie wil er nou in doetinchem wonen? er is geen eens een politiebureau savonds na 10 uur. dan moet je 30 min wachten totdat ze uit apeldoorn of weet ik veel waar vandaan moeten komen. er rijden bussen ja, maar alles behalve door het centrum en de buitenwijken... ze gaan gewoon allemaal rechtstreeks doetinchem uit. er zijn misschien maar 7 haltes ofzo. alles en iedereen kent mekaar en weet wie je bent wat je doet... als je daar in de winkelstraat loopt zie je misschien 1 buitenlander die per ongeluk verdwaald is. typische boerendorp... geen wonder dat de syntus zon rot bedrijf is. | |
Devolution | woensdag 12 juli 2006 @ 14:09 |
quote:Ik ken genoeg mensen die dat ook zouden willen in hun stad/dorp. | |
trancethrust | dinsdag 19 december 2006 @ 17:13 |
Dames en Heren, Groot nieuws! Hulde aan de Syntus! Vandaag voor het eerst bij de nieuwe dienstregeling in een Syntus trein gezeten die op tijd reed ![]() Een keer wat anders dan treinen die zelfs ten opzichte van de oude dienstregeling (nu vertrekken de treinen ong. 5 minuten eerder, met elke 2 uur een uitzondering ( ![]() Moge deze vooruitgang standhouden! Wie weet halen we dit keer de bovengrens van op zn hoogst 90% vertraagde treinen wel! ![]() Overigens ook complimenten voor de goede aansluitingen op de andere treinen in het nieuwe dienstrooster! Zo goed dat tijdens de spits de helft van de treinen nutteloos is voor de reiziger richting Ede-Wageningen. Werkelijk een prestatie. |