Dat is het inderdaad. Was de vraag weer te makkelijk?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:17 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Het gaat om Apeldoorn. Apeldoorn heeft ongeveer 150.000 inwoners en een Theologische Universiteit. Apeldoorn heeft nooit officieel stadsrechten gekregen. Op grond van het inwonersaantal mag het toch een stad worden genoemd.
laat hem nog even staan hoor....en ik heb het net zelf geprobeerd met mijn aanwijzingen en toch was het te doenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:13 schreef Denocorp het volgende:
Je straatnaam is lastig, Bjoro... ik stel maar een nieuwe vraag dan. Stukje geschiedenis...
Straatnaam: Middelplatenquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:24 schreef Bjoro het volgende:
Nu is het aan jullie om achter de straatnaam te komen en tevens op welk eiland het ligt en hoe het nieuwbouwplan heet.
je hebt het helemaal goed goedquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:24 schreef WasQ het volgende:
[..]
Straatnaam: Middelplaten
Eiland: 2
Nieuwbouwplan: Floriande
te laat gezien... dat had ik voor een gedeelte nog wel kunnen gokkenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:26 schreef Bjoro het volgende:
[..]
je hebt het helemaal goed goed
dus WasQ voor de nieuwe opgave !
Ik stel voor om voor de duidelijkheid en overzichtelijkheid verder te gaan met de nog openstaande opgave van Denocorp:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:26 schreef Bjoro het volgende:
[..]
je hebt het helemaal goed goed
dus WasQ voor de nieuwe opgave !
quote:Het huidige grondgebied van de Verenigde Staten is tot stand gekomen door bezetting, verovering of door aankopen. Van verschillende landen werd land bij elkaar gesprokkeld; de bekendsten hiervan zijn Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk, Mexico en Rusland. Er is echter nog één voormalig kolonisator van wie de VS een noemenswaardig stuk land kochten. Ditzelfde land was één van de eersten die de Amerikaanse vlag erkenden gedurende de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd met Engeland.
Welk land is dit, in welk jaar gebeurde het, en hoe heet het gebied dat de VS aankochten?
Mja. Vragen bedenken is ook een lastig karwei in dit topic.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:37 schreef Denocorp het volgende:
Dit topic is een beetje dood...
Eh... nee.quote:Op zondag 16 juli 2006 03:50 schreef Price het volgende:
Friesland (Je houdt het niet voor mogelijk) in 1777.
Ik zat ff aan Zweden te denken, maar volgens Wikipedia is New Sweden door Nederland ingenomen in 1655quote:Op zondag 16 juli 2006 01:47 schreef Denocorp het volgende:
Nee, ik heb Frankrijk genoemd in de vraag. Het is niet één van de genoemde landen.
Dit land is niet een doorsnee kolonisator, en dit stukje geschiedenis is vrij onbekend...
U.S. Virgin Islands, bought from the Danish Crown for $25 million on January 17, 1917 during the First World War. Virgin Islands inhabitants became American citizens in 1927.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:13 schreef Denocorp het volgende:
Je straatnaam is lastig, Bjoro... ik stel maar een nieuwe vraag dan. Stukje geschiedenis...
Het huidige grondgebied van de Verenigde Staten is tot stand gekomen door bezetting, verovering of door aankopen. Van verschillende landen werd land bij elkaar gesprokkeld; de bekendsten hiervan zijn Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk, Mexico en Rusland. Er is echter nog één voormalig kolonisator van wie de VS een noemenswaardig stuk land kochten. Ditzelfde land was één van de eersten die de Amerikaanse vlag erkenden gedurende de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd met Engeland.
Welk land is dit, in welk jaar gebeurde het, en hoe heet het gebied dat de VS aankochten?
Na al die tijd hebben we het correcte antwoord te pakkenquote:Op woensdag 26 juli 2006 03:05 schreef Sitethief het volgende:
Tis dat je zegt, één van de eersten. Want Nederlands was de eerste
[..]
U.S. Virgin Islands, bought from the Danish Crown for $25 million on January 17, 1917 during the First World War. Virgin Islands inhabitants became American citizens in 1927.
Red Book? Bevat de specificaties van de (audio) CD.quote:Op zondag 30 juli 2006 01:37 schreef Sitethief het volgende:
Ik zoek een gekleurd boek dat de opkomst van de optische data dragers inluidde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |