abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:15:27 #1
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_39722460
Materazzi beledigde Zidane wegens arrogantie

ROME - Marco Materazzi heeft Zinedine Zidane in de WK-finale beledigd omdat de Franse middenvelder hem 'superarrogant' behandelde. Zidane liet zich na de woorden van de Italiaanse verdediger gaan en gaf hem een kopstoot tegen de borst. Zidane kreeg rood en Italië werd na het nemen van strafschoppen wereldkampioen.

"Ik hield zijn shirt een paar seconden vast", zei Materazzi tegen het Italiaanse dagblad Gazzetta dello Sport over de aanleiding. "Hij bekeek me daarna minachtend en spottend aan. Hij bekeek me superarrogant van boven naar beneden en zei: 'Als je mijn shirt echt wilt hebben, kun je dat later krijgen."

Materazzi vertrouwde Zidane daarop een beledigende opmerking toe, zo erkende hij. "Maar het ging zeker niet over zijn moeder. Moeders zijn bij mij heilig. Ik heb hem ook geen terrorist genoemd.
Het was een belediging zoals je die zo vaak hoort." Volgens de zaakwaarnemer van Zidane was het wél een ernstige opmerking.

Liplezers
Liplezers hebben wereldwijd getracht de woorden van Materazzi te ontcijferen. Zij komen nog niet tot een eenduidige verklaring.

Braziliaanse experts menen zeker te weten dat de Italiaan de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt. De Britse krant The Times huurde de Engelse lipleesexpert Jessica Rees in en zij 'zag' Materazzi zeggen dat Zidane de zoon is van een "terroristische hoer".

Materazzi beledigde de moeder van Zidane

Volgens het Engelse dagblad The Guardian zou Marco Materazzi Zinedine Zidane tijdens de wedstrijd een ‘terrorist’ hebben genoemd. Een Braziliaanse liplezer meent dat Materazzi de term ‘hoer’ heeft gebruikt. Zidane heeft zich nog niet over het incident uitgelaten, maar in zijn omgeving houdt men vol dat Zidane zeer beledigd was door de woorden van de Italiaanse verdediger. Lilian Thuram heeft na afloop met zijn ploeggenoot gepraat en heeft in ieder geval laten doorschemeren dat er geen racisme in het spel was. “Maar Zinedine was zeer ontstemd, en heeft zich toen in een moment van zwakte laten gaan. Ik heb zijn excuses aanvaard en hij heeft laten weten er later op terug te zullen komen,” aldus Thuram tegenover Franse journalisten. Ook Patrick Vieira heeft van Zidane gehoord wat er tussen hem en Materazzi is gezegd. “Dat zijn geen fijne dingen, maar Zinedine moet het zelf maar openbaar maken als hij dat wil. Ik wil zijn daad niet goed praten, want zoiets hoort niet op het veld, maar ik begrijp de woede van hem wel.”

Materazzi heeft laten weten aan zijn vader (een oud-trainer in de Serie A), dat Zidane was begonnen met hem te provoceren. “Ik hoef niet te antwoorden op de Franse provocaties in de media. Alleen Zinedine en ik weten wat er werkelijk is gezegd tussen ons. Van mijn kant wil ik alleen maar zeggen dat ik niet eens wat een terrorist is en ik nooit spot met een ras, een geloof nog met een moeder. Ik heb zelf mijn moeder op mijn veertiende verloren en ik weet als geen ander hoe je een ander kan verwonden met een verkeerde opmerking.” De moeder van Zidane is volgens de Franse media ernstig ziek, hetgeen de gevoeligheid van de Franse vedette zou verklaren. Maar Materazzi ontkent iets over Zidane’s moeder (b.v. in de term ‘hoerenzoon’) te hebben gezegd.

David Trezeguet noemt Materazzi ‘een wereldkampioen’ en Zidane ‘een groot mens’. In de Franse media is niet nagelaten om de elf andere rode kaarten in de loopbaan van Zizou na te trekken. In 1993 werd hij al uit het veld gestuurd bij een vuistslag op Marcel Desailly, maar vooral de rode kaart bij Juventus-HSV in 2000 lijkt erg veel op die van de finale. Toen kopte een boze en gefrustreerde Zidane tegen het gezicht van Jochem Kientz. Opmerkelijk is ook dat Zidane rood kreeg, toen een gehele filmploeg van 25 camera’s hem volgde bij een wedstrijd tegen Villarreal. Ook toen sloegen de stoppen onder grote spanning door.

Morgen gaat Zidane als het goed is vertellen wat er precies is gebeurd
pi_39722561
Topic nummer zoveel over zidane.
Zidane werd kwaad toen die italiaan hem vertelde dat die volgend seizoen bij feyenoord moest gaan spelen.

en dat is een hele goede reden om boos te worden
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_39722788
Nou hij gaf vast niet zomaar zo'n weloverwogen kopstoot... Ik bedoel de laatste 10 minuten van je voetbalcarriere... De WK finale nog wel.. Hij zal echt wel iets lulligs hebben gezegd
pi_39722880
Hoe lullig de opmerking ook was, een dergelijke kopstoot hoort daar nooit het antwoord op te zijn. Dus het was rood, en daarmee uit.

Vergelijk het eens met een situatie op straat. Iemand beledigt je, en je kopt direct zijn neus op zijn achterhoofd.... maar ach, laat ook maar, het gaat over voetbal...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_39722995
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:18 schreef gebruikersnaam het volgende:
Zidane werd kwaad toen die italiaan hem vertelde dat die volgend seizoen bij feyenoord moest gaan spelen.

En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:51:06 #6
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39723646
Puur voorbedachte rade van Zidane. Om 'de boeken' in te gaan, en herinnerd te worden.
Ze konden winnen of verliezen..........wat er zou gebeuren dat wist Zidane natuurlijk toen nog niet.
Hij wou graag als 'legende' zijn carriere eindigen. Ongeacht de uitslag.

Als hij het niet gedaan had:
Bij winst:
Frankrijk wereldkampioen. Zidane stopt. Einde carriere. Doch een mooie afsluiter.

Bij verlies:
Frankrijk verliest. Einde carriere. Geen noemenswaardig einde om een 'legende' te worden. Of om over 10 jaar nog herinnerd te worden.

dinsdag 11 juli 2006 @ 14:51:24 #7
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39723662
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:58:24 #8
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_39723847
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:51 schreef twentemeisje het volgende:
[afbeelding]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 15:02:05 #9
862 Arcee
Look closer
pi_39723947
quote:
[afbeelding]
Wehehehe.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_39724857
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:18 schreef gebruikersnaam het volgende:

Topic nummer zoveel inderdaad, maar aangezien het vorige topic over het kopstoot incident vol is, blijft deze gewoon open.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:40:18 #11
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39724970
quote:
[afbeelding]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39724984
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:15 schreef dvdfreak het volgende:
"Ik hield zijn shirt een paar seconden vast", zei Materazzi tegen het Italiaanse dagblad Gazzetta dello Sport over de aanleiding. "Hij bekeek me daarna minachtend en spottend aan. Hij bekeek me superarrogant van boven naar beneden en zei: 'Als je mijn shirt echt wilt hebben, kun je dat later krijgen."
"ik hoef geen frans shirt, die kun je in je kont steken"

aldus de italiaanse televisie!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:44:06 #13
62512 Smurfin
Curiositá
pi_39725100
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_39726025
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:44 schreef Smurfin het volgende:
Deel zelf een uit

http://www.kicken.com/zidane/

Schitterend !!

Tegen de arrogante Zidane wordt een onderzoek gestart volgens de Telegraaf:

[i]ZURICH - De FIFA stelt een onderzoek in naar de rode kaart van Zinedine Zidane in de WK-finale tegen Italië. Dat liet de wereldvoetbalbond dinsdag weten. Zidane gaf verdediger Marco Materazzi zondag in de verlenging een kopstoot.
"Tegen Zidane opent de FIFA een disciplinair onderzoek”, zo viel er te lezen in een persbericht. "Daarbij gaan we de omstandigheden van het voorval onder de loep nemen.”
[/i]
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 16:54:54 #15
862 Arcee
Look closer
pi_39726043
Met dank aan dit topic :

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_39726103
nog mooier !!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:06:27 #17
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39726178
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:15:36 #18
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_39726390
pi_39726879
!!
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_39726950
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:20:07 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_39730254
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 16:52 schreef qonmann het volgende:

[..]

Schitterend !!

Tegen de arrogante Zidane wordt een onderzoek gestart volgens de Telegraaf:

gaan we de omstandigheden van het voorval onder de loep nemen.”
[/i][/i]
Volgens mij wordt er juist naar de omstandigheden gekeken (lees: het provocerende gedrag van de italiaan).
pi_39732886
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er juist naar de omstandigheden gekeken (lees: het provocerende gedrag van de italiaan).
Nog een bron:
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga.html?telexid=15925:
WK2006 - FIFA opent disciplinair onderzoek tegen Zidane
(Belga) De Wereldvoetbalbond FIFA gaat een disciplinair onderzoek openen tegen de Fransman Zinédine Zidane. Aanleiding is de kopstoot die Zidane gaf in de borst van de Italiaan Marco Materazzi in de finale van het WK voetbal, zo maakte de FIFA dinsdag bekend.
Zidane werd voor zijn kopstoot in de tweede verlenging van de partij bedacht met een rode kaart. Italië won later de wedstrijd met de strafschoppen. (kva)

Ee rstaat toch echt dat de FIFA een onderzoek TEGEN Zidane opent

tWellicht dat er nog meer onderezoeken lopen maar dat vermeldt dit artikel niet.
pi_39733074
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Verdraai de boel maar weer
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:10:59 #24
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39735506
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:48 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Verdraai de boel maar weer
Gelukkig heb jij wel een geheel objectieve bril op
pi_39735554
Die filmpjes