abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39713723
Wij hebben een afzuigkap die is aangesloten op het mechanische ventilatiesysteem, zonder motor dus. Als ik 'm aanzet gebeurt er niks; ik hoor het in ieder geval niet! Mijn vriend heeft het rooster eraf gehaald om te kijken en dan zie je dat het klepje (terugslagklep?) dat voor het afzuiggat zit niets doet: het gaat niet open als je 'm aanzet. Waar kan het probleem zitten en is dat zelf te maken/vervangen?
pi_39713785
Als het goed is, hangt er op de bovenste verdieping een MV box, die de lucht afzuigt. Als je de schakelaar (meestal in de keuken of bij de badkamer) van de MV box aanzet, zal die machine moeten gaan werken, en het afzuigen. Dus daar moet je even kijken of ie wat doet.
pi_39714127
Ja die schakelaar staat aan, die hoor je namelijk ook heel lichtjes.
pi_39714473
dus de mv box doet het, dan zou die ook moeten afzuigen in de keuken toch?
pi_39714585
Ja, maar ik heb het idee dat het afzuigen niet voldoende gaat omdat dat klepje niet open gaat als ik de afzuigkap aanzet. Met andere woorden het afzuigen gebeurt wel maar wordt tegengehouden door een klepje wat niet opengaat...
pi_39714627
Mijn afzuigkap doet blazen
pi_39728823
Is de spanning wel aangesloten op de afzuigkap? (steker erin) want dat klepje wordt normaal gesproken elektrisch bedient.
Zou dus een los contactje/draadje kunnen zijn.
pi_39802200
Bij een motorloze kap hoort ook niets te gebeuren. :/ Enkel het lampje moet aan kunnen. Klepje is leuk en handig maar ik ben bang dat er in veel gevallen igv centrale afzuig niet genoeg kracht is om die omhoog te zuigen. Dus klepje omhoog zetten (boven op vast tapen) of weg halen.
Take what you want, no one is going to give it too you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')