abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39696249
Okay, ik moet dus volgend schooljaar stage lopen bij 'n kantoorautomatiseringsbedrijf. M'n stagebedrijf werd geregeld door school en alles was al dik 'n maand in orde. Ik zou 'n vrij royale stagevergoeding krijgen (royaal aangezien ze niet verplicht zijn iets te geven) en het was nog redelijk dichtbij ook. (30 minuten fietsen, redelijk dichtbij imo)

Maar zojuist belt mijn stagebedrijf op met de mededelingen dat ik niet mondig genoeg ben en niet bij de bedrijfssfeer pas en daarom alsnog geweigerd ben.

Mijn klachten:
- Ik moet terwijl ik al 3 weken vakantie heb morgen om 8:45 op school staan om 'n nieuwe stage te krijgen.
- Dit is de 2e keer dat dit me overkomt.
- Ik moet voor 12-7 een nieuw stagebedrijf hebben.
- Nou kan ik morgenmiddag niet gaan bier drinken en lui wezen omdat ik 'n stagebedrijf moet zoeken.
- Het was al helemaal zeker, startdatum en werktijden en dergelijken waren allemaal al besproken. Ik wist zelfs al op welke stoel ik zou zitten daar. En toch sturen ze me nog weg.
- Als de school 'n stageplaats voor me heeft kan het zijn dat ik meer dan 90 minuten reistijd ga hebben zonder vergoeding.
- Als ik geen stage heb voor 12-7 krijg ik sowieso geen diploma.
- Mijn ouders zeggen dat het mijn eigen schuld is en dat ik m'n houding ten opzichte van werk moet aanpassen terwijl ik helemaal niets verkeerd heb gedaan.

al met al: Bah
  maandag 10 juli 2006 @ 17:50:53 #2
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_39696270
best kut dat MBO.
pi_39696491
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:50 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Maar zojuist belt mijn stagebedrijf op met de mededelingen dat ik niet mondig genoeg ben en niet bij de bedrijfssfeer pas en daarom alsnog geweigerd ben.
Da's kut ja
Heb je dus maar 2 dagen de tijd om een nieuwe stageplek te vinden??? Succes
Maar iig knap lullig van dat bedrijf Had je geen overeenkomst getekend???
pi_39696512
klote, succes iig!
pi_39696536
Als het al de tweede keer is denk ik dat je niet moet zeggen dat het niet aan jezelf ligt. Een gemiddeld bedrijf is blij als ze onderbetaalde mensen een paar maanden in hun bedrijf hebben die ze er zonder al teveel gezeik op elk moment van de dag uit kunnen trappen mocht het fout gaan.
pi_39696553
Nee, bij stage hoef je geen contract te hebben volgens het Roc

Gelukkig zijn ze wel verplicht een nieuw stagebedrijf voor me te zoeken aangezien ik correct gehandeld heb.

en ik ben 'm alvast voor
quote:
Roc
pi_39696566
Ik regel het altijd zelf, dan heb je altijd wat je wil en kun je het ook goed regelen.
pi_39696581
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef veldmuis het volgende:
Als het al de tweede keer is denk ik dat je niet moet zeggen dat het niet aan jezelf ligt. Een gemiddeld bedrijf is blij als ze onderbetaalde mensen een paar maanden in hun bedrijf hebben die ze er zonder al teveel gezeik op elk moment van de dag uit kunnen trappen mocht het fout gaan.
er zijn zoveel soorten bedrijven wat dat betreft, en ze gaan echt niet allemaal correct om met stagiairs. gebeurt zo vaak.
pi_39696608
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb geen representatief uiterlijk (lang haar, geen tattoo's/oorbellen/ongeschoren hoofd ofzo), daar doen veel bedrijven moeilijk over, ook al kom ik altijd in 'n magazijn terecht waar het geen fuck uitmaakt.
pi_39696612
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Nee, bij stage hoef je geen contract te hebben volgens het Roc

Gelukkig zijn ze wel verplicht een nieuw stagebedrijf voor me te zoeken aangezien ik correct gehandeld heb.

en ik ben 'm alvast voor
[..]

Er zal toch minimaal een stage-overeenkomst moeten zijn, in drievoud opgemaakt en ondertekend door het de school, stagebedrjif en de scholier/student. Vooral ivm de verzekering is dat wel belangrijk.
pi_39696623
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:04 schreef nuclear-rabbit het volgende:

[..]

Ik heb geen representatief uiterlijk (lang haar, geen tattoo's/oorbellen/ongeschoren hoofd ofzo), daar doen veel bedrijven moeilijk over, ook al kom ik altijd in 'n magazijn terecht waar het geen fuck uitmaakt.
Lang haar..ga naar de kapper dan.
pi_39696629
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef nuclear-rabbit het volgende:
en ik ben 'm alvast voor
[..]

Erg verstandig dat iemand met een niveau 3 oplelding zo'n opmerking maakt.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_39696660
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:04 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Lang haar..ga naar de kapper dan.
Nee. Ik geef wel altijd aan dat ik bereid ben het anders te dragen/ iets erover te dragen als ze dat willen. Maar dat hoeft nooit want ik heb het altijd zo netjes in 'n staartje. Leugenaars
pi_39696815
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:04 schreef veldmuis het volgende:
Er zal toch minimaal een stage-overeenkomst moeten zijn, in drievoud opgemaakt en ondertekend door het de school, stagebedrjif en de scholier/student. Vooral ivm de verzekering is dat wel belangrijk.
Dacht ik idd ook....
pi_39697142
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:13 schreef Locusta het volgende:

[..]

Dacht ik idd ook....
volgens het Roc was dat allemaal geregeld en was het rond zodra het bedrijf zei je aan te nemen.
pi_39697376
That's Life
pi_39697483
Dat klinkt inderdaad naad, zeker omdat ze je al helemaal het gevoel hebben gegeven dat je de plek had. Zoiets heb ik ook eens gehad met een baantje, al helemaal een dag daar geweest om ingewerkt te worden en later toch nog gebeld van "ja we hebben toch maar iemand aangenomen die wat ouder is".

Kut situatie! Ik hoop voor je dat het morgen lukt om nog een andere stageplaats te vinden. Hebben ze bij jou op school niet nog wat reserveplekken?
pi_39697661
er werd om 16:55 gebelt dat ik niet aangenomen was en de school is om 16:30 dicht. Ze weten dus nog van niets en ik ga er morgen gewoon naartoe. Heb ze nadat ik gebeld was gemailt over het voorval dus als het goed is weten ze het dan wel.
pi_39697734
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:26 schreef nuclear-rabbit het volgende:
volgens het Roc was dat allemaal geregeld en was het rond zodra het bedrijf zei je aan te nemen.
Ik vind dat de school voor jou op zoek moet gaan naar een nieuwe stageplek....
Wij hebben ook een stageburo op Windesheim die dat soort dingen regelt (of het goed gebeurt is een 2e ), is wel zo makkelijk. Die onderhoud ook alle contacten....
  maandag 10 juli 2006 @ 18:49:09 #20
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_39697738
Mijn stage is vandaag goedgekeurd
pi_39697786
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:49 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik vind dat de school voor jou op zoek moet gaan naar een nieuwe stageplek....
Wij hebben ook een stageburo op Windesheim die dat soort dingen regelt (of het goed gebeurt is een 2e ), is wel zo makkelijk. Die onderhoud ook alle contacten....
ze zijn tot 12-7 verplicht een nieuw stagebedrijf voor me te zoeken aangezien het niet mijn schuld is dat ik ben weggestuurd. En ik ga morgen langs dus als het goed is doen ze dat wel.
pi_39697791
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:40 schreef p-etr-a het volgende:
Dat klinkt inderdaad naad, zeker omdat ze je al helemaal het gevoel hebben gegeven dat je de plek had. Zoiets heb ik ook eens gehad met een baantje, al helemaal een dag daar geweest om ingewerkt te worden en later toch nog gebeld van "ja we hebben toch maar iemand aangenomen die wat ouder is".
Ook lullig

Ik heb overigens wel een keer gehad dat ik had gesolliciteerd bij de Mac in Leeuwarden (ja, weet het flexibele werktijden naast de Hogere Hotelschool enzo ), was aangenomen en op de eerste avond meteen ontslag nam....
Het was echt niet wat voor mij en had ook besloten te stoppen met mijn studie
pi_39697798
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:49 schreef Radjesh het volgende:
Mijn stage is vandaag goedgekeurd
hond
  maandag 10 juli 2006 @ 19:16:54 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39698463
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:04 schreef nuclear-rabbit het volgende:

[..]

Ok, je hebt lang haar, maar geen tattoos oorbellen. En nu denk je dat het daar aan ligt

maandag 10 juli 2006 @ 19:17:39 #25
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_39698491
Mensen die iets tegen lang haar hebben.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')