abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39695614
bleergh, ik ga echt zo snel mogelijk het huis uit als ik volgend jaar slaag voor m'n examen.

om het een beetje overzichtelijk te houden, alvast wat achtergrond informatie:

vier jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, en dat was ook wel nodig want ze konden het toch niet meer met elkaar vinden. na een half jaar was eruit gekomen dat het een co-ouderschap zou worden.

nou zo gezegd zo gedaan, en in het begin was het leuk: na twee weken, voor je je gaat irriteren aan de één, ga je weer naar de ander. af en toe een beetje lastig met dingen inplannen en op de hoogte zijn van de plannen van je ouders, maar wel te doen.

en telkens begonnen ze zich meer aan elkaar te irriteren, want met een co-ouderschap zul je toch nog vaak met elkaar te maken krijgen. steeds vaker komen er ruzies over kleine onderwerpen. steeds vaker krijg je er zelf ook mee te maken, door of wat op te vangen of doordat ze gewoon recht in je gezicht gaan verkondigen wat ze wel niet van de ander vinden, in de hoop op je sympathie te kunnen rekenen.

en hier dan de meest recente ruzie/discussie, en waarom ik dit nu post:
de kinderbijslag stopt, nu ik 18 wordt in september, en ga ik scholierentoeslag krijgen, alleen het grote verschil is dat die scholierentoeslag op mijn eigen rekening gestort wordt itt de kinderbijslag. ik zou denken: "doe maar lekker net zoals het nu met de kinderbijslag gaat, ik zit nog één jaar op school en dat examenjaar zou toch niet anders hoeven zijn dan andere jaren?" maar blijkbaar zijn ze het daar niet over eens.

en ja hoor mijn ouders vliegen elkaar gelijk in de haren van hoe dat geld verdeeld gaat worden. nou normaal zou me dat echt aan me reet roesten, ze vliegen elkaar wel vaker in de haren (gelukkig alleen figuurlijk), maar nu wordt het me echt te gek, nu bij elke ding waarover ze het niet eens zijn, ik in het midden ervan terecht kom. de ene keer probeert mijn vader mij een beslissing te laten nemen (terwijl het dingen zijn die ze zelf op moeten zien te lossen), dan weer een moeder die je vader helemaal zwart maakt.

Samenvatting:

- co-ouderschap is leuk en aardig, totdat je merkt dat het een bureaucratie en gluiperige diplomatie vergt die de voormalig sovjet-unie niet zou misstaan.
- ouders moeten hun problemen zelf oplossen zonder hun kinderen erin te betrekken.
- als ik eindelijk op kamers zit, zullen m'n ouders mij alleen nog te zien krijgen, als ik geld nodig heb of een was moet draaien (en dat al niet eens als er in het studentenhuis een wasmachine staat).

pi_39695690
Je spacet hem als de kk, dude.
pi_39695755
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:31 schreef Borkydude het volgende:
Je spacet hem als de kk, dude.
da's wel een goed idee, straks maar ff m'n stash plunderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door immortalsean op 10-07-2006 17:38:54 ]
pi_39695851
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:29 schreef immortalsean het volgende:
- als ik eindelijk op kamers zit, zullen m'n ouders mij alleen nog te zien krijgen, als ik geld nodig heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')