Een nederlandse versie van War of the Worlds, van Jeff Wayne
Ooit uitgezonden door radio Veronica, met de stemmen van Jan Veen, Patricia Paay, Willem Duyn en Peter Koelewijn.
De 'originele' nederlandse versie is in 1978 uitgezonden, nog een keertje herhaald in 1988, en nog vast een paar keer.
De muziek is origineel, alleen het hoorspel-gedeelte is dan nederlands ingesproken.
En nee, het is niet overgenomen van het bandje dat ik in 1988 heb opgenomen, maar een digitale versie, dus perfecte kwaliteit.
Officieel is de versie in twee delen, te weten het eerste uur aan een stuk, en na het nieuws komt het laatste halve uur. Deze versie zal je vast wel ergens terug kunnen vinden als b.v. MP3.
Dit heb ik bewerkt en opgeknipt zodat je weer de officiele indeling op de CD hebt staan.
Het geheel heb ik op CD-R staan, en daarop dan weer heb ik mooi artwork, een combinatie gemaakt uit de originele CD's en hoes, afgedrukt.
Wil je ook deze versie hebben, gebrand op Platinum CDR's, en mooi bedrukt.
Het is een fan-editie, nooit officieel uitgebracht, zouden ze wel moeten doen, maar helaas.
inclusief alles, het geknip, bewerken, plakken, printen, verpakken en verzenden zie ik 15 euro als een nette vergoeding voor het hele werk. Dus inclusief verzenden ect.
Geen massa-productie, maar bedoeld voor de fans.
![]()
![]()