abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39677901
Wat ik zinloos vind is als je ouders zeggen "Ga leren" en vervolgens zeggen dat je er later spijt van krijgt dat je geen betere cijfers had of een hoger niveau.

Wat ik dan zeg is van:"Dus, als ik 20 ben krijg ik er idd spijt van, maar als ik eraan terugdenk had ik et toch nooit gedaan, dus ik zie het probleem niet"

Ja toch?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 10 juli 2006 @ 00:25:38 #2
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_39677971
nee
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_39678017
uitzondering?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_39678051
Samenvatting?
Ik post om het posten.
pi_39678058
Uuuhm nee. Ik leerde ook nooit op de middelbare school en heb uiteindelijk MAVO gedaan terwijl ik opzich HAVO of zelfs VWO had gekunt. Nu heb ik mijn MBO diploma en ben ik tevreden en heb ik geen zin meer om te leren, maar ik had best na mijn HAVO willen gaan studeren als ik dat had... Denk dat je er nog achter moet komen waarom, maar dat ga ik je niet vertellen
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 00:30:04 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_39678146
TS doet vmbo?
F.K.A. SuperwormJim
pi_39678173
Ik kan me toch niet concentreren bij het leren, na 5 min red ik et al niet meer, dus ik zie het wel zitten, k ga nu 4 vmbo, kan ik toch ook wel aardig wat mee.
Salaris komt wel in orde en er is altijd werk dat ik leuk vind, dus ja.

Maar zeg et toch maar, stel het is wel belangrijk en verkloot je mn live, zowieso is me niks verteld dat je later ergens achter komt
[/quote]
pi_39678277
Het gaat er niet om dat je je leven verkloot op die leeftijd, ik ging ook altijd en overal op stap wanneer ik kon, maar met een (v)MBO papiertje verdien je nou eenmaal stuk minder. Niet dat het terecht is aangezien je dan 10x harder werkt als iemand met een HBO diploma, maar dat is weer een andere discussie...
pi_39678383
natuurlijk is het zo dat je harder moet werken en minder verdient, maar wat is het verschil tussen 2 mensen met dezelfde opleiding, bijv ICT (ook op dezelfde niveau) of ze nou VMBO of HAVO hebben? Ze werken even hard en krijgen evenveel lijkt me, omdat het meer om de kennis in de ICT gaan dan van de middelbare school
[/quote]
pi_39678480
Daar kom je nog wel achter.. Je verdient gewoon meer met een HBO diploma. Ook al doe je hetzelfde werk. Beetje jammer, maar daarom heb ik er spijt van dat ik geen HBO heb gedaan.
  maandag 10 juli 2006 @ 00:42:43 #11
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_39678509
Het is gewoon dikke onzin dat je met een mbo diploma een slecht betaalde kutbaan krijgt. Of dat je met een hbo diploma later kei rijk zult worden en dikke auto zult rijden enzo . Ok, met een hbo diploma kun je meer, maar als je een mbo diploma hebt en je hebt een baan wat je leuk vindt is er toch niks aan de hand? Het gaat er niet om welke opleiding je hebt gedaan, of wat je maandsalaris is, maar of je gelukkig bent of niet.
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
pi_39678640
Ik heb 10 jaar geleden mijn (mbo) opleiding "verkloot" (vonden anderen, ik zou nog grote spijt krijgen!!)
Ik werk inmiddels in een andere sector en heb een andere (mbo) opleiding opgepakt, naast mijn werk.

Als je nu de keuze maakt te stoppen met leren, sta je achter dat besluit. Spijt heb ik nooit gehad, ik had destijds geen motivatie om door te gaan én stond achter mijn beslissing.

Ik doe nu met veel plezier én motivatie een andere opleiding en hoogstwaarschijnlijk ga ik er nog een hbo-studie achteraan doen.

Het is nooit te laat om alsnog aan een studie te beginnen, je kunt altijd nog verder leren
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_39678704
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:42 schreef Forcefuzz het volgende:
Het is gewoon dikke onzin dat je met een mbo diploma een slecht betaalde kutbaan krijgt. Of dat je met een hbo diploma later kei rijk zult worden en dikke auto zult rijden enzo . Ok, met een hbo diploma kun je meer, maar als je een mbo diploma hebt en je hebt een baan wat je leuk vindt is er toch niks aan de hand? Het gaat er niet om welke opleiding je hebt gedaan, of wat je maandsalaris is, maar of je gelukkig bent of niet.
Klopt, maar kijk maar eens naar de minimum lonen van iemand met MBO en HBO. Zit aardig wat verschil in... Wat ik duidelijk wil maken is dat mensen met een HBO of hoger diploma vaak precies hetzelfde werk doen en toch meer verdienen. Kan je nog zo gelukkig zijn, wat ik ook ben, maar toch zuur als iemand meer verdient omdat hij/zij een HBO diploma heeft en jij een MBO diploma toch?
pi_39678717
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:47 schreef minthy het volgende:
Ik heb 10 jaar geleden mijn (mbo) opleiding "verkloot" (vonden anderen, ik zou nog grote spijt krijgen!!)
Ik werk inmiddels in een andere sector en heb een andere (mbo) opleiding opgepakt, naast mijn werk.

Als je nu de keuze maakt te stoppen met leren, sta je achter dat besluit. Spijt heb ik nooit gehad, ik had destijds geen motivatie om door te gaan én stond achter mijn beslissing.

Ik doe nu met veel plezier én motivatie een andere opleiding en hoogstwaarschijnlijk ga ik er nog een hbo-studie achteraan doen.

Het is nooit te laat om alsnog aan een studie te beginnen, je kunt altijd nog verder leren
zo denk ik precies!!!
en zolang die ene opleiding zelfstandig is zoals NTI vind ik het best, geen vaste tijden school, maar of ik het zal doen blijft de vraag
[/quote]
pi_39678831
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef Sjibble het volgende:

[..]

zo denk ik precies!!!
en zolang die ene opleiding zelfstandig is zoals NTI vind ik het best, geen vaste tijden school, maar of ik het zal doen blijft de vraag
Ik ga nu 1 keer per week een halve dag naar school, werkt perfect. Er zitten veel mensen bij mij in de klas die ooit een verkeerde keuze hebben gemaakt qua opleiding, maar ook veel mensen die destijds wat lastiger mee konden komen op school.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 10 juli 2006 @ 00:59:43 #16
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_39678939
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef Poit- het volgende:

[..]

Klopt, maar kijk maar eens naar de minimum lonen van iemand met MBO en HBO. Zit aardig wat verschil in... Wat ik duidelijk wil maken is dat mensen met een HBO of hoger diploma vaak precies hetzelfde werk doen en toch meer verdienen. Kan je nog zo gelukkig zijn, wat ik ook ben, maar toch zuur als iemand meer verdient omdat hij/zij een HBO diploma heeft en jij een MBO diploma toch?
Voor precies hetzelfde werk wel, maar als je voor een baan een mbo diploma nodig hebt, en je hebt hbo en wil daar ook naar betaald worden zal je baas jou denk ik niet aannemen, omdat het simpelweg te veel kost.

Maar als je jezelf en eventueel je gezin kunt onderhouden is er niks aan de hand. Ik werk nu ook zoveel als dat ik nodig heb, maar ook echt niet meer. Ik zie vaak zat dat mensen heel veel werken, maar het niet uitgeven. Dat vind ik zinloos. Kun je zeggen voor het geval dat, maarja als je nu toch genoeg geld hebt? Maar dat is misschien gewoon mijn instelling.
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
pi_39733744
Hé Sjib, ken ik jou niet ergens van
You are something, untill you're not...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:22:41 #18
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39734020
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:41 schreef Poit- het volgende:
Daar kom je nog wel achter.. Je verdient gewoon meer met een HBO diploma. Ook al doe je hetzelfde werk. Beetje jammer, maar daarom heb ik er spijt van dat ik geen HBO heb gedaan.
Dat is gelul.
Het mag nogal logisch zijn dat bedrijven liever MBO-ers aannemen,
dan duurdere HBO-ers. Voor het zelfde werk.

Als je HBO-werk doet, is het logisch dat je naar opleidingsniveau betaald word.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:33:04 #19
82589 S-Two
barba macacu
pi_39734302
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:42 schreef Forcefuzz het volgende:
Goede vergelijking . Eerst zeg je dat het onzin is dat je met mbo een lager salaris krijgt en daarna zeg je dat je met hbo wel meer kan en dat geld niets uitmaakt.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_39734345
Ik had precies het tegenovergestelde. Ik deed niks op de basisschool, behalve de joker uithangen. Toch haalde ik goede cijfers. Gevolg was dat ik naar een speciale MAVO werd gestuurd om mij structuur en discipline bij te brengen. Na drie jaar viel het kwartje, toen ik bleef zitten. Sindsdien wil ik alleen nog maar hogerop, en hoop binnenkort mijn HBO-diploma in ontvangst te mogen nemen.

Als dit jouw beslissing is: prima. Maar stem over dertig jaar AUB geen PvdA of zo, omdat je het zo slecht hebt.
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 juli 2006 @ 21:52:12 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39734892
Opstandige puber
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:45:25 #22
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39736780
Het zal de leeftijd wel zijn.
  woensdag 12 juli 2006 @ 01:43:33 #23
129071 Thaan
Nee mijn kind, ik ben je opa
pi_39742023
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef Poit- het volgende:
maar toch zuur als iemand meer verdient omdat hij/zij een HBO diploma heeft en jij een MBO diploma toch?
Er zit opzich wel wat in de gedachte achter het systeem, aangezien je (neem ik aan) toch wel wat jaren meer heb moeten leren voor je HBO diploma. Het zou niet echt eerlijk zijn als iemand die 8 jaar school heeft gehad op VWO.HBO niveau minder verdient dan iemand die 5/6 jaar MAVO/MBO heeft gedaan. In mijn opzicht dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')