Klopt, maar kijk maar eens naar de minimum lonen van iemand met MBO en HBO. Zit aardig wat verschil in... Wat ik duidelijk wil maken is dat mensen met een HBO of hoger diploma vaak precies hetzelfde werk doen en toch meer verdienen. Kan je nog zo gelukkig zijn, wat ik ook ben, maar toch zuur als iemand meer verdient omdat hij/zij een HBO diploma heeft en jij een MBO diploma toch?quote:Op maandag 10 juli 2006 00:42 schreef Forcefuzz het volgende:
Het is gewoon dikke onzin dat je met een mbo diploma een slecht betaalde kutbaan krijgt. Of dat je met een hbo diploma later kei rijk zult worden en dikke auto zult rijden enzo. Ok, met een hbo diploma kun je meer, maar als je een mbo diploma hebt en je hebt een baan wat je leuk vindt is er toch niks aan de hand? Het gaat er niet om welke opleiding je hebt gedaan, of wat je maandsalaris is, maar of je gelukkig bent of niet.
zo denk ik precies!!!quote:Op maandag 10 juli 2006 00:47 schreef minthy het volgende:
Ik heb 10 jaar geleden mijn (mbo) opleiding "verkloot" (vonden anderen, ik zou nog grote spijt krijgen!!)
Ik werk inmiddels in een andere sector en heb een andere (mbo) opleiding opgepakt, naast mijn werk.
Als je nu de keuze maakt te stoppen met leren, sta je achter dat besluit. Spijt heb ik nooit gehad, ik had destijds geen motivatie om door te gaan én stond achter mijn beslissing.
Ik doe nu met veel plezier én motivatie een andere opleiding en hoogstwaarschijnlijk ga ik er nog een hbo-studie achteraan doen.
Het is nooit te laat om alsnog aan een studie te beginnen, je kunt altijd nog verder leren![]()
Ik ga nu 1 keer per week een halve dag naar school, werkt perfect. Er zitten veel mensen bij mij in de klas die ooit een verkeerde keuze hebben gemaakt qua opleiding, maar ook veel mensen die destijds wat lastiger mee konden komen op school.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef Sjibble het volgende:
[..]
zo denk ik precies!!!
en zolang die ene opleiding zelfstandig is zoals NTI vind ik het best, geen vaste tijden school, maar of ik het zal doen blijft de vraag![]()
Voor precies hetzelfde werk wel, maar als je voor een baan een mbo diploma nodig hebt, en je hebt hbo en wil daar ook naar betaald worden zal je baas jou denk ik niet aannemen, omdat het simpelweg te veel kost.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef Poit- het volgende:
[..]
Klopt, maar kijk maar eens naar de minimum lonen van iemand met MBO en HBO. Zit aardig wat verschil in... Wat ik duidelijk wil maken is dat mensen met een HBO of hoger diploma vaak precies hetzelfde werk doen en toch meer verdienen. Kan je nog zo gelukkig zijn, wat ik ook ben, maar toch zuur als iemand meer verdient omdat hij/zij een HBO diploma heeft en jij een MBO diploma toch?
Dat is gelul.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:41 schreef Poit- het volgende:
Daar kom je nog wel achter.. Je verdient gewoon meer met een HBO diploma. Ook al doe je hetzelfde werk. Beetje jammer, maar daarom heb ik er spijt van dat ik geen HBO heb gedaan.
Goede vergelijkingquote:Op maandag 10 juli 2006 00:42 schreef Forcefuzz het volgende:
Het is gewoon dikke onzin dat je met een mbo diploma een slecht betaalde kutbaan krijgt. Of dat je met een hbo diploma later kei rijk zult worden en dikke auto zult rijden enzo. Ok, met een hbo diploma kun je meer, maar als je een mbo diploma hebt en je hebt een baan wat je leuk vindt is er toch niks aan de hand? Het gaat er niet om welke opleiding je hebt gedaan, of wat je maandsalaris is, maar of je gelukkig bent of niet.
Er zit opzich wel wat in de gedachte achter het systeem, aangezien je (neem ik aan) toch wel wat jaren meer heb moeten leren voor je HBO diploma. Het zou niet echt eerlijk zijn als iemand die 8 jaar school heeft gehad op VWO.HBO niveau minder verdient dan iemand die 5/6 jaar MAVO/MBO heeft gedaan. In mijn opzicht dan.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef Poit- het volgende:
maar toch zuur als iemand meer verdient omdat hij/zij een HBO diploma heeft en jij een MBO diploma toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |