abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:37:37 #151
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39784960
is er hier ook iemand die weleens slidegitaar speelt? Ik ben een beetje aan het pruttelen met wat open stemmingen en een slide. Weet iemand goede lessen of leuke nummers met slide te vinden? Het valt niet mee de boel zuiver te spelen. In open E haal ik nog best leuke tonen uit mn gitaar maar een echt nummer nog niet.

iemand tips?

Laats ook bij dijkman trouwens wat gibsons getest, vriend van me is nog steeds op zoek. Hebben we even een gibson van 3000 euro in een triple rectifer geplugd! Tsesis dat was leuk zeg hahah. Was trouwens voor het eerst dat ik degelijk werd geholpen bij dijkman, meestal heb ik het idee dat ze je de winkel uitkijken of eerst in je portomonnee willen kijken blegh
pi_39785803
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:37 schreef Neidropje het volgende:

[...]

Was trouwens voor het eerst dat ik degelijk werd geholpen bij dijkman, meestal heb ik het idee dat ze je de winkel uitkijken of eerst in je portomonnee willen kijken blegh
Hier in Apeldoorn heb ik dat gevoel ook een tijdje gehad een paar jaar geleden bij een aantal mensen... de vaste guitarguy niet, die is hartstikke aardig enzo altijd, maar er liepen er toen een paar rond... ze wisten dat ik "maar" een Epiphone SG en een Peavey Bandit 112 had... echt niet dat ze je hielpen, want je koopt toch niks...

En toen kwam ik versterker testen... en trok ik een gitaar van bijna 2200 euro tevoorschijn en toen keken ze wel wat vreemd op... en toen ik versterkers ging testen van meer dan 1000 euro keken ze nog vreemder... inmiddels heb ik een behoorlijk prijzige set en ineens een soort "respect" ofzo... hele nare manier van werken vind ik dat! Als je niet of nauwelijks duur spul koopt, ben je niet interessant genoeg ofzo... terwijl juist de jonge gasten met Epiphone enzo later misschien wel de beste klanten worden!
pi_39785997
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:03 schreef Thomzzzzz het volgende:
Nou hier even plaatjes van alles dan... ik hoop dat het niet te groot of te vervelend is...

[afbeelding]
Gibson Les Paul Classic 2004

[afbeelding]
Koch Twintone II, 50 watt buizencombo

[afbeelding]
TC Electronic Vintage Delay

[afbeelding]
Ernie Ball Regular Slinky

[afbeelding]
Jim Dunlop Jazz III
Wat koste die Vintage Delay ??
Ja ik weet dat het laatst gezegt is, maar ik kan het niet terug vinden!

Ik speel btw met deze snaren:

setje 011 DR

En deze plectra:

Fender, maar dan de heavy volgens mij
iig 1 mm dik, en deze kleur
PS4 online: micro_nl
pi_39786416
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:56 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat laatste. Ik zat een keer bij Dijkman te spelen en te kwijlen, komt er een dikkige vent (rond de 30) in een slecht zittend pak binnen. Vraagt om één van de duurdere PRS'en, plugt hem in een vette Mesa, en begint te...nouja, spelen kan je het niet noemen. Ploing ploing, niveautje drie maanden les, zeg maar. En vals. Na vijf minuten staat hij op, en zegt hij: 'Ik neem 'm! En doe die versterker ook maar!'. Verkoper verslikte zich bijna in z'n zoveelste kopje koffie van die dag, maar begon daarna met een rood hoofd alles uit te leggen en in te pakken enzo.
Ik meen dat meneer voor rond de 3.500 euro wel klaar was. Dus ja, randdebielen te over.

Oja, dit moeten mensen met een LP-wens zeker even uitchecken, echt een hele scherpe prijs
Het is mijn grootste wens om dat later ook te kunnen doen Dat ik door die zaak van Dijkman heen loop en dat ik zeg doe die, die, die, die en ow doe die ook maar
......Signature-loos......
pi_39786606
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:51 schreef Desensitized het volgende:
Bij onze lokale gitaarboer stond altijd een emmertje vol plectrums, 7 voor een euro. Ibanez, aantal verschillende, maar vooral gewone lights [die ik en de andere gitarist alleen maar gebruiken].
Omdat we er nogal wat aan smots spelen, kregen we het idee het hele emmertje te kopen, dus we vragen hem wat hij er voor moest hebben, 10 euro zegtie
Even snel geteld [kon niet slapen]. Zit ongeveer nog 1.700 plectrums in, waarvan een 850 van die lights!
Winkelwaarde komt dus rond de 250 euro te liggen

Goeie deal of wat En wij hoeven voortaan even geen plectrums
Alleen de andere meuk die er bij zit [heavy's en mediums] even verkopen.
WTF 7 voor een euro.. 1700 voor 10 euro ?! Dat wil ik ook
......Signature-loos......
pi_39787049
quote:
Bij onze lokale gitaarboer stond altijd een emmertje vol plectrums, 7 voor een euro. Ibanez, aantal verschillende, maar vooral gewone lights [die ik en de andere gitarist alleen maar gebruiken].
Omdat we er nogal wat aan smots spelen, kregen we het idee het hele emmertje te kopen, dus we vragen hem wat hij er voor moest hebben, 10 euro zegtie
Even snel geteld [kon niet slapen]. Zit ongeveer nog 1.700 plectrums in, waarvan een 850 van die lights!

Hoeveel heavy's / mediums ??
Ik heb wel belang ??
pi_39788478
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:47 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Hoeveel heavy's / mediums ??
Ik heb wel belang ??
voordat iedereen ze opgeëist heeft, ik kan er ook nog wel wat gebruiken
pi_39792127
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:11 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Wat koste die Vintage Delay ??
Ja ik weet dat het laatst gezegt is, maar ik kan het niet terug vinden!
Die TC Vintage Delay kost 400 euro, maar ik heb geloof ik ALLE delay geprobeerd en het is echt de mooiste delay die er is!

Ik ben net trouwens bij Feedback geweest, daar heeft ie een London City Telecaster staan voor 230 euro... echt super cool! hij speelt best oke, en hij klinkt (oké, 't is maar 230 hè!!) te gek!

En een Epiphone hollowbody, ik weet niet precies welke... ook erg cool, voor iets van 600 ofzo... dus ik denk dat ik nog een gitaar ga kopen, voor erbij, beetje klooien met sounds enzo!
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:26:58 #159
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_39792227
Hebben ze bij Feedback nu ook LC, of is dat iets eenmaligs ofzo ? Ik heb een heerlijke LC strat, en wil misschien nog een keer zo'n Hurricane...
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:33:29 #160
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39792429
zag dat ze bij dijkman tegenwoordig ook Haar gitaren hebben, die wil ik zeker eens een keer gaan proberen. Er hangt nu alleen een extreme gerelicte tele en dat relicen hoeft van mij niet zo, dat doe ik zelf wel. Iemand bekend met Haar gitaren?

over die gitaarwinkel eerst in je protomonnee kijk kwestie; tegenwoordig begin ik het gesprek gewoon met "ik zoek iets voor naast mn gibson les paul" hup dan weten die bijdehante kereltjes meteen dat ze niet tof moeten komen doen haha:P

http://www.haarguitars.nl

ze hebben ook een leuke boutique effecten collectie + Hook amps!

pi_39792477
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hebben ze bij Feedback nu ook LC, of is dat iets eenmaligs ofzo ? Ik heb een heerlijke LC strat, en wil misschien nog een keer zo'n Hurricane...
Nee London City is weer helemaal hip geloof ik, die hebben ook hele stacks met en zonder buizen, top + kast, voor respectievelijk 550 en 750 euro... dus wel betaalbaar en ze klinken prijs/kwaliteit best wel cool, vooral leadkanaal. en ik weet niet of de gitaren allemaal zo zijn, maar ik vond dit wel cool 230 voor een tele die nog oke is ook!

[edit]
ik ga weer de tuin in! ben er vanavond weer voor alle boeiende en minder boeiende verhalen (misschien dan al wel de eigenaar van een London City Tele hahahahaha Teleluvr help me dan!)
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:44:18 #162
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_39792768
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:33 schreef Neidropje het volgende:
zag dat ze bij dijkman tegenwoordig ook Haar gitaren hebben, die wil ik zeker eens een keer gaan proberen. Er hangt nu alleen een extreme gerelicte tele en dat relicen hoeft van mij niet zo, dat doe ik zelf wel. Iemand bekend met Haar gitaren?

over die gitaarwinkel eerst in je protomonnee kijk kwestie; tegenwoordig begin ik het gesprek gewoon met "ik zoek iets voor naast mn gibson les paul" hup dan weten die bijdehante kereltjes meteen dat ze niet tof moeten komen doen haha:P

http://www.haarguitars.nl

ze hebben ook een leuke boutique effecten collectie + Hook amps!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha...
Ik... Die eerste tele heb ik hier staan! Die tweede heb ik ooit gezien...
Fantastische afwerking, vergelijkbaar, zo niet beter, met de Fender Custom Shop en dat voor een prijs van een luxe standard.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:50:52 #163
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39794807
oeh jij hebt die eerste? Die is niet gereliced toch? Hoe bevalt/speelt/kost/klinkt zo'n Haar? En hoe ben je eraan gekomen? Gewoon bij hem langsgegaan ofzo? Ik zie zo'n lake placid blue tele wel zitten met binding en zonder relic:)
pi_39794915
Ik wil ook nog wel wat plectra
pi_39796751
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:23 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Die TC Vintage Delay kost 400 euro, maar ik heb geloof ik ALLE delay geprobeerd en het is echt de mooiste delay die er is!

Ik ben net trouwens bij Feedback geweest, daar heeft ie een London City Telecaster staan voor 230 euro... echt super cool! hij speelt best oke, en hij klinkt (oké, 't is maar 230 hè!!) te gek!

En een Epiphone hollowbody, ik weet niet precies welke... ook erg cool, voor iets van 600 ofzo... dus ik denk dat ik nog een gitaar ga kopen, voor erbij, beetje klooien met sounds enzo!
Hij is echt vet, er staat ook een heel stuk over in in de gitarist van deze maand
ruilen tegen een Jap strat??

Ow en deze:

donderdag 13 juli 2006 @ 21:39:32 #166
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_39801223
Wat een teleurstelling bij Feedback, geen één gitaar zonder insane fretbuzz . Ook altijd die mietige .009 setjes, kom op zeg!

[ Bericht 15% gewijzigd door NASDAQbastardo op 13-07-2006 21:46:25 ]
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_39802224
Hey Iedereen. ik heb weer een vette video voor jullie.
Deze gasten zijn echt getalenteerd. Normaal rijen ze Duo paard maar nu spelen ze Duo gitaar. Ze zijn bijna beter dan Yngwie Malmsteen (Angry MobScene).
Klik hier voor deze stoere gasten
pi_39802525
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:09 schreef NickW het volgende:
Hey Iedereen. ik heb weer een vette video voor jullie.
Deze gasten zijn echt getalenteerd. Normaal rijen ze Duo paard maar nu spelen ze Duo gitaar. Ze zijn bijna beter dan Yngwie Malmsteen (Angry MobScene).
Klik hier voor deze stoere gasten
Hmmz, ik heb het met de gitarist van mun band nog wel eens veel leuker gedaan, ik zat toen achter hem met de armen om hem heen. hij speelde op de bovenste 3 snaren slagjes, ik op de onderste 3 loopjes..
pi_39802711
slagjes en loopjes?
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:34:35 #170
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_39803157
Verwacht ik iets als Blitzkrieg, spelen ze zoiets! Wat een teleurstellingen vandaag
pi_39803356
Hier Nog een filmpje van de meester
pi_39805876
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:39 schreef NickW het volgende:
Goh, echt verbluffend.
pi_39806271
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:39 schreef NickW het volgende:
gitaarplayback
(of komt er echt zown geluid uit je gitaar, en speel je die hoge noten zo laag)
pi_39806652
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:03 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

gitaarplayback
(of komt er echt zown geluid uit je gitaar, en speel je die hoge noten zo laag)
Jah we zaten echt vet te kloten. We verveelde ons. Ik pakte volgens mij ook echt allemaal verkeerde noten
pi_39807272
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:20 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Hij is echt vet, er staat ook een heel stuk over in in de gitarist van deze maand
ruilen tegen een Jap strat??
Ja hij is zeker vet! Gitarist van juli?? Morgen even naar de stad om 'm te halen... en nee ik ruil niets voor een strat, da's echt niet mijn ding... wel een tele! maar ik wil m'n delay net kwijt dus nee bedankt!

Iemand hier bekend met een London City Tele???
  vrijdag 14 juli 2006 @ 01:35:56 #176
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_39809059
Speelt erg lekker . Hoe die klinkt weet ik niet, ik hou niet van singlecoils en al helemaal niet van telecasters. Doet echt niet onder voor zo'n mexicaanse! Maar iig geen krakende volumeknoppen, slechte frets etcetera.

Ben alleen wat minder enthousiast over de extreem gelakte nek die ze hebben, vreemd, want op m'n explorer vind ik dat geen probleem. Ach ja, het zal wel tussen m'n oren zitten. Voor een echte review:

http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm

edit: voor de rest is er niks mis met de nek, lekker snel enzo.
pi_39811853
geweldig thanks! dus volgens mij is dat niet mis, voor maar 230 euro! iik vond 'm in ieder geval best fijn spelen en hij klonk ook echt niet verkeerd!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:10:28 #178
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_39812605
quote:

ow, ik wil dan wel 50 plectrums van 1mm of dikker van je kopen voor 5 euro!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:13:30 #179
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_39812662
ik heb ook een LC Comet gehad, maar de hals is echt te beroerd... te dun, te gelakt en hij is te slap... als je met de gitaar beweegt hoor je dat de hals beweegt en je dus een soort vibrato achtig iets krijgt. misschien dat mensen met kleine handen hem wel fijn vinden, maar voor mij was het niks. ik had hem nieuw voor 170, en verkocht voor 175
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_39812797
Ik wil 'm eigenlijk alleen gebruiken als 2e gitaar voor opnames, niet zozeer om er echt mee te spelen en springen en gekken enzo... gewoon netjes op de bureaustoel voor de computer... volgens mij valt het dan wel mee! niet? en voor 200 euro, waar hebben we het over? En volgens die test die NASDAQbastardo had gepost hier een aantal posts boven, is het er een die erg goed klinkt als een echt tele!! I like it... iemand oude spullen kopen omdat ik een nieuwe crapcaster wil ik ga vanavond de zolder uitbaggeren en alles op marktplaats zetten hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')