abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juli 2006 @ 17:09:57 #76
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39662762
ahaha stukje gitaar: http://newgrounds.com/audio/view.php?id=336848&sub=55021 bovenste liedje even dloaden
  zondag 9 juli 2006 @ 17:56:02 #77
71333 BUG80
Stop making sense
pi_39663972
quote:
Op zondag 9 juli 2006 14:28 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ja, want een Gibson is véél goedkoper!
Wie had het over één Telecaster
  zondag 9 juli 2006 @ 17:57:17 #78
71333 BUG80
Stop making sense
pi_39664002
quote:
Op zondag 9 juli 2006 14:38 schreef Jorikjet het volgende:
sex met gitaar enzo
Dus jij zit aan andermans pook en dan noem je ons metrosexueel
  zondag 9 juli 2006 @ 18:10:04 #79
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_39664323
JA
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_39664985
quote:
Op zondag 9 juli 2006 17:09 schreef Neidropje het volgende:
ahaha stukje gitaar: http://newgrounds.com/audio/view.php?id=336848&sub=55021 bovenste liedje even dloaden
!!
pi_39665010
kennen jullie trouwens een programmaatje om drums in een liedje te gooien?
ik ken alleen programmaatjes waarbij je daarvoor een midi-keyboard nodig hebt, en die heb ik niet.
dus ik heb óf iets nodig maarmee je je toetsenbord als midikeyboard kan laten werken. óf iets waarmee je gewoon drumritme's in cubase of audtion kunt gooien
pi_39665155
Ehm.. Drumkit From Hell? Ik geloof dat dat wel het beste is wat je kunt krijgen, en werkt uiteraard ook als plugin in Cubase. Helaas wel prijzig, maar dat valt te omzeilen .

Overigens gebruik ik vaak Reason, geen idee of die ook als plugin werkt in Cubase. Ik maak gewoon de drumpartij en exporteer deze als audio-file naar Cubase, waarna ik er overheen kan opnemen.
pi_39665321
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:43 schreef Hammet het volgende:
Ehm.. Drumkit From Hell? Ik geloof dat dat wel het beste is wat je kunt krijgen, en werkt uiteraard ook als plugin in Cubase. Helaas wel prijzig, maar dat valt te omzeilen .

Overigens gebruik ik vaak Reason, geen idee of die ook als plugin werkt in Cubase. Ik maak gewoon de drumpartij en exporteer deze als audio-file naar Cubase, waarna ik er overheen kan opnemen.
ik heb ook wel Reason gehad, maar daar snapte ik niks van. heb je daar geen midi keyboard voor nodig dan? en drumkit from hell, kun je dan gewoon dingen aanklikkenk en in een rijtje gooien?
pi_39666225
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:38 schreef imported_sphinx het volgende:
kennen jullie trouwens een programmaatje om drums in een liedje te gooien?
ik ken alleen programmaatjes waarbij je daarvoor een midi-keyboard nodig hebt, en die heb ik niet.
dus ik heb óf iets nodig maarmee je je toetsenbord als midikeyboard kan laten werken. óf iets waarmee je gewoon drumritme's in cubase of audtion kunt gooien
Je kan uiteraard gewoon drumritmes inprogrammeren met de met Cubase meegeleverde LM-9 drumcomputer. Reason kan je via Rewire koppelen aan Cubase en vervolgens met de midi-editor van Cubase (die vele malen beter is dan die van Reason zelf) aansturen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_39666271
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je kan uiteraard gewoon drumritmes inprogrammeren met de met Cubase meegeleverde LM-9 drumcomputer. Reason kan je via Rewire koppelen aan Cubase en vervolgens met de midi-editor van Cubase (die vele malen beter is dan die van Reason zelf) aansturen.
dus met midi keyboard?
pi_39666321
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:21 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

dus met midi keyboard?
Niet noodzakelijk. Zeker simpele drumritmes krijg je ook met de muis nog wel in een midieditor.
pi_39666353
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk. Zeker simpele drumritmes krijg je ook met de muis nog wel in een midieditor.
sorry, ik ben nog een noob met cubase. er zit wel zo'n drummap in , maar daar kan ik dus niks mee.
pi_39666654
quote:
Op zondag 9 juli 2006 15:18 schreef Desensitized het volgende:
Kan je zelf best doen hoor. Waar woon je nu dan ergens?? Bij mij in de buurt, dan zou ik je wel kunnen helpen...

Dat is dan wel weer waar, de garantie enzo...
Ik woon dus in Veenendaal, en over een weekje of 2-3 op kamers in Nijmegen.. Maar eerst zal ik even zelf gaan lopen pielen, met alle schroefjes los draaien, en dan kijken of ik zeg m aar de kast er vanaf kan halen, en dan de gevallen onderdelen pakken en het erin proberen te draaien..

lukt dat niet, en jij woont dichtbij dan zal ik je een kleine vergoeding betalen als die weer werkt..

lukt dat niet, dan maar een winkel in Nijmegen dus.. Anyway tnx!
  zondag 9 juli 2006 @ 19:35:21 #89
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_39666699
quote:
Op zondag 9 juli 2006 14:19 schreef Neidropje het volgende:

oeh en zocht je nog zo'n gitaar als de mijne? heheh staat er 1tje in goede staat op Marktplaats
Mmm, toch wel een erg mooi gitaartje....

Must not buy Gibson, won't play like telecaster...
pi_39666866
Ik gebruik fruity loops...

Iemand nog een band beginnen, ik zit waanschijnlijk binnenkort zonder
PS4 online: micro_nl
pi_39666942
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik gebruik fruity loops...

wordt je eruit gekickt?
pi_39667082
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:24 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

sorry, ik ben nog een noob met cubase. er zit wel zo'n drummap in , maar daar kan ik dus niks mee.
Het is heel simpel.

Je kiest bij je VST instruments de LM-7 (in mijn versie van Cubase, maar er zit vast wel een LM-nogwat in). Vervolgens voeg je een miditrack toe. Deze heeft een aantal mogelijkheden in de linkerbalk waaronder out, chn en map. Zet out op LM-7, chn op 10 en map op GM Map. Teken vervolgens een blok van een paar maten achter de miditrack die je hebt gemaakt en dubbelklik voor je drummap.
pi_39667256
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is heel simpel.

Je kiest bij je VST instruments de LM-7 (in mijn versie van Cubase, maar er zit vast wel een LM-nogwat in). Vervolgens voeg je een miditrack toe. Deze heeft een aantal mogelijkheden in de linkerbalk waaronder out, chn en map. Zet out op LM-7, chn op 10 en map op GM Map. Teken vervolgens een blok van een paar maten achter de miditrack die je hebt gemaakt en dubbelklik voor je drummap.
, alleen dubbelklik? waar moet ik dubbelklikken? en hoe voeg ik die dingen dan toe in een track?
pi_39667316
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

, alleen dubbelklik? waar moet ik dubbelklikken? en hoe voeg ik die dingen dan toe in een track?
Dubbelklik op de track, dus waar hier rechts het potloodje staat.
pi_39667369
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

zondag 9 juli 2006 @ 19:59:18 #96
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_39667416
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:44 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

wordt je eruit gekickt?
Ja, vertel!!! Het ging toch allemaal wel lekker/vlot?
pi_39667505
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:57 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]
Je zorgt ervoor dat in dit scherm bovenin het drumstokje geselecteerd is (tussen de normale cursor en het gummetje) en vervolgens kan je tekenen waar je drumhits vallen (de rode ruiten).
pi_39667606
quote:
Op zondag 9 juli 2006 14:49 schreef Fentoozler het volgende:
verdomme, kom ik eergister boven en wou ik eens lekker met mijn gibson op mijn vox versterker de buren lastig vallen.. (had al een tijd niet gitaar gespeeld, meer akoestisch beetje door examens enzo)..

eerste wat me opviel was dat het snoertje niet goed in de versterker zat, dus ik keek iets beter, zat die gewoon in een rond gat.. en toen keek ik even beter, en toen bleek zeg maar het punt waarin het snoertje de versterker raakt, oftewel de INPUT ingang in de versterker gevallen te zijn..

Deze versterker heb ik dus:

[afbeelding]

oftewel de linkse INPUT ingang is in de versterker gevallen.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik hem zelf openschroeven en hem goed zetten (ongeveer 25 schroefjes ), of moet ik naar een gitarenwinkel gaan (over weekje of 2/3 verhuizen naar Nijmegen, dus daar kan dat mooi???
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij gehad dus ik kan je wel tips geven. Maak alleen de achterkant los. Die achterkant kun je dan los maken van de rest. Het gaat dan wel een beetje los zitten, maar die input moet je dan proberen vast te draaien want die zit waarschijnlijk gewoon los. Ik heb toen echt alles zitten losdraaien maar dast niet nodig . Dat los maken van die achterkant kost wel een beetje geweld trouwens
  zondag 9 juli 2006 @ 20:35:42 #99
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_39668680
Je kan voor je drumpartijen ook Ezdrummer gebruiken. Goed geluid, en erg makkelijk. Ikzelf heb al tig drumprogramma's gedownload, maar ik heb er nog geen één aan de praat gekregen . Ezdrummer dus ook niet. Geen .exe te vinden.
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_39668809
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Je kan voor je drumpartijen ook Ezdrummer gebruiken. Goed geluid, en erg makkelijk. Ikzelf heb al tig drumprogramma's gedownload, maar ik heb er nog geen één aan de praat gekregen . Ezdrummer dus ook niet. Geen .exe te vinden.
Ezdrummer is dan ook geen standalone applicatie, maar heeft een VST of AU host nodig (bijv. Cubase of Logic).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')