quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:45 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Ik zie dat ik een fout heb gemaakt in de topictitel. Kan een mod het woord teringzooi misschien vervangen door "veel rommel"?
Vooral dus de grondbedekking, oftewel parkietenzand of maiskorrels. Ook is het verbazingwekkend hoever de uitwerpselen van die beesten komen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:46 schreef PICHT het volgende:
Geef eens wat meer informatie, zoals wat er bijvoorbeeld allemaal naast de kooi ligt.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:45 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Ik zie dat ik een fout heb gemaakt in de topictitel. Kan een mod het woord teringzooi misschien vervangen door "veel rommel"?
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:21 schreef Nonneke het volgende:
Leuk he parkietjes, wij hebben er ook 2, en een teringzooi wat ze makenidd zand, en ze zijn lekker in de rui nu
En nee voor zover ik weet kan je er niks aan doen (en ze schijten idd erg ver
)
Ja het is echt knap hè, net of ze de bende lanceren!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:57 schreef Eddy_Huntington het volgende:
[..]
Vooral dus de grondbedekking, oftewel parkietenzand of maiskorrels. Ook is het verbazingwekkend hoever de uitwerpselen van die beesten komen.
Bedoel je diarree? Ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
doen ze ook aan spuitschijten ?!
Ik verdenk ze ervan dat ze op een van de chinchilla's mikken... die gooit nml ook strontjes naar hun als ze teveel krijsenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
doen ze ook aan spuitschijten ?!
Hier heb ik inderdaad aan gedacht, maar ik vrees dat ze dan het plastic op gaan eten.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:38 schreef CherryLips het volgende:
kun je geen plastic rand rond de kooi doen, dus alleen rond de onderkant? misschien dat dat veel tegenhoudt. deed ik met de kooi van m'n vorige hamster ook, als die ging graven of klooien in z'n voerbak lagen het voer en het zaagsel aan de andere kant van de kamer
Oh ja dat was ik nog vergeten: Die van mij zijn ook in de rui, dus er liggen idd. overal veren ( maar dat vind ik niet zo'n groot probleem, staat wel leuk)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:21 schreef Nonneke het volgende:
Leuk he parkietjes, wij hebben er ook 2, en een teringzooi wat ze makenidd zand, en ze zijn lekker in de rui nu
En nee voor zover ik weet kan je er niks aan doen (en ze schijten idd erg ver
)
dat deed m'n hamster ook (je moet het wel aan de buitenkant bevestigen hequote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:42 schreef Eddy_Huntington het volgende:
[..]
Hier heb ik inderdaad aan gedacht, maar ik vrees dat ze dan het plastic op gaan eten.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:38 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ik verdenk ze ervan dat ze op een van de chinchilla's mikken... die gooit nml ook strontjes naar hun als ze teveel krijsen![]()
Nee, ik bedoel dat wat ik de slechtvalken heb zien doen op de webcam, dat ze echt poepen met een straal naar buiten- en zo het nest schoon houden. Heb later gelezen dat andere kuikens dit ook doen.quote:
knagen ze ook aan de voederbakjes dan ? of heb je geen plastic voer/drink bakjes ? denk wel dat dat de beste oplossing zou zijn, gewoon een rand onderaan de kooi... (hier moet toch elke dag gezogen worden ivm de honden/katten/chinchilla rotzooi die overal ligt, dus ag die rotzooitjes van de vogels maakt dan ook niet zoveel meer uitquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:42 schreef Eddy_Huntington het volgende:
[..]
Hier heb ik inderdaad aan gedacht, maar ik vrees dat ze dan het plastic op gaan eten.
Hmm ja ik denk dat ze dit wel kunnen. Maar het verschil is dat die slechtvalken alleen het nest hadden, en de parkieten de hele kooi. Zouden ze die helemaal schoon willen houden?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:49 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat wat ik de slechtvalken heb zien doen op de webcam, dat ze echt poepen met een straal naar buiten- en zo het nest schoon houden. Heb later gelezen dat andere kuikens dit ook doen.
dat vroeg ik me dus idd afquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:50 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Hmm ja ik denk dat ze dit wel kunnen. Maar het verschil is dat die slechtvalken alleen het nest hadden, en de parkieten de hele kooi. Zouden ze die helemaal schoon willen houden?
Probeer eens een vissenkom. Mijn goudvissen maken nooit rotzooi erbuiten.quote:
Ja als je merkt dat ze er echt de hele tijd aan gaan zitten knagen ofzo kan je het er altijd weer afhalen, ze zullen er heus niet dood aan gaan aan een paar 'hapjes' aangezien ze ook aan hun speelgoed/bakjes knagenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:02 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Ze hebben inderdaad ook plastic speelgoed en voederbakken e.d. en daar knagen ze ook wel aan. Dan ga ik toch maar een plastic rand proberen aan te brengen. Elke dag blijven stofzuigen kan ik mezelf niet langer aandoen.
Ja ik ga het gewoon maar proberen een weekje, als ze het overleven houd ik ze en anders geef ik ze aan mn zusje,quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:12 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ja als je merkt dat ze er echt de hele tijd aan gaan zitten knagen ofzo kan je het er altijd weer afhalen, ze zullen er heus niet dood aan gaan aan een paar 'hapjes' aangezien ze ook aan hun speelgoed/bakjes knagen
done thatquote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:45 schreef Eddy_Huntington het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |