abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39632915
Veel mensen zullen TA wel kennen van zo'n 10 jaar geleden. Een paar fans hebben een nieuwe online versie, die volledig gratis is, uitgebracht onder de naam Total Annihilation Spring. Het hele idee/concept is hetzelfde gebleven, maar deze versie wordt om de zoveel tijd geupdate en het is in 3D. Honderden nieuwe maps zijn er en tientalle nieuwe units zijn toegevoegd aan de ARM en CORE zijde. Je hebt de mogelijkheid om zelf maps te maken en units te creëren. Zijn deze origineel genoeg dan heb je een kans dat ze in een nieuwe patch verwerkt worden. Er zijn verschillende mods die je kunt spelen. OTA (Original TA, het originele spel), XTA (Xtreme TA OTA met wat wijzigingen), AA (Absolute Annihilation, de meest gespeelde MOD, hier zitten de meeste nieuwe units in, zoals grote Mechs of enorme schepen). Ook is er een speciale Star Wars mod.

Wat screenies:

Het spel is hier te vinden: http://www.ta-spring.com
De Absolute Annihilation mod is hier te vinden: http://www.aaspring.tk (unzippen in MODS map)

Voor nieuwe maps kun je gewoon de maplist in de TA Client updaten en ze automatisch downloaden.

Als je iets niet snapt vraag het hier even.

pi_39633066
TA _o_ ik ga die mod zeker eens proberen, TA is een van de leukste rts spellen die ik ooit gespeel heb, en de enige die ik 10 jaar later nog af en toe tegen wat vrienden speel
  zaterdag 8 juli 2006 @ 15:14:45 #3
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_39633281
Is al een topic over maar kan het niet vinden. Heerlijk spel
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_39633285
Jup, het is zo'n geniaal spel. Er is trouwens ook een rank systeem (gebaseerd op speeltijd) zodat je min of meer weet hoe ervaren je tegenstander is.

Je kan enorme veldslagen hosten met wel 16 spelers op 1 map. Als je hebt verloren en je je afvraagt hoe dat kwam, kun je altijd de replays bekijken van de match (tenzij dit uit staat).
  zaterdag 8 juli 2006 @ 15:17:39 #5
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_39633370
Volgens de wiki van het origineel ligt die genialiteit dus in het feit dat je supersnel een basis op kan zetten omdat er geen ingewikkeld researchsysteem is.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_39633428
klopt, trouwens hier nog wat info over TA Spring

http://en.wikipedia.org/wiki/TA_Spring
  Moderator / Redactie FP zaterdag 8 juli 2006 @ 15:24:20 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_39633511
Heerlijk, nostalgie!

*TA installeren gaat*
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 8 juli 2006 @ 15:26:24 #8
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_39633550
geniaal
pi_39636721
deze game ownt, hij is stukken beter dan de originele TA, en die was al de nr1 strategie game ooit
Lachen is gezond :D!
pi_39658487
Oooh jezus wat vet! Ben nu op werk maar zodra ik thuis ben gelijk spelen
  zondag 9 juli 2006 @ 14:38:35 #11
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_39658679
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:31 schreef Harmonius het volgende:
deze game ownt, hij is stukken beter dan de originele TA, en die was al de nr1 strategie game ooit
Waarom? Want Spring is nog niet compleet
pi_39659950
quote:
Op zondag 9 juli 2006 14:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Waarom? Want Spring is nog niet compleet
Wat is er dan nog niet af dan? Kan je een beetje degelijk multiplayer spelen of alleen skirmish?
  zondag 9 juli 2006 @ 15:37:39 #13
152800 apensnot
Wijs en goor
pi_39660373
*fap fap fap*
Ik vermaak me de hele vakantie.
pi_39661558
TA !!!

* torpie installeert
pi_39664100
quote:
Op zondag 9 juli 2006 15:21 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wat is er dan nog niet af dan? Kan je een beetje degelijk multiplayer spelen of alleen skirmish?
je kan alleen multiplayer spelen of single player tegen AIs, de AIs zijn wel stuk slechter dan echte spelers. maximum teams: 10, maximum aantal spelers 16, onbeperkte hoeveelheid spectators ( mensen die meekijken)

multiplayer is geweldig, het ranksysteem zorgt ervoor dat je teams eerlijk kunt samenstellen

enkele leuke dingen aan spring:

- meerdere mods
- je kunt meekijken met games
- delen van leger met anderen
- je kan de replays bekijken
- draait op vrijwel elk systeem doordat de settings vele opties hebben
- er komen dagelijks nieuwe kaarten
- max units: 5k
- meer camera modes dan bij TA origineel
- je kunt in units kruipen en zelf schieten
- de multiplayer lobby laat veel opties toe, waaronder je eigen kleur kiezen, startposities instellen, teams samenstellen
- je kunt op kaarten tekenen zodat je strats kan plannen met allies
- rank systeem
- In absolute annihilation mod, de meest gespeelde mod op spring: nieuwe unit types als hovercrafts, lvl-3 techtree, meer water units, schilden tegen artillery vuur, mijnenleggers, en ga zo maar door

je opmerking dat spring nog niet af is is juist positief. je moet het zo zien dat spring in ontwikkeling is, er komen juist nieuwe features bij. De huidige versie van spring is al vele malen beter dan de originele TA.

een aanrader dus
pi_39664969
TA Spring is lang niet mis. Samen met de AA mod is het fijn raggen

Installeren die hap!
Old Tyme Hardcore!
  zondag 9 juli 2006 @ 18:39:12 #17
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_39665032
Ik moet dus TA hebben voordat ik Spring kan spelen?
En TA kan ik ook ergens downloaden of..? Zo ja, waar kan ik die vinden?

[ Bericht 45% gewijzigd door -En4Cer- op 09-07-2006 18:44:25 ]
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_39666241
officieel moet je ooit de oude TA gekocht hebben om legaal het spel te kunnen spelen. Ik weet niet precies hoe dat allemaal ligt.

maar spring is stand alone en je kan die op bovenstaande link downloaden
  zondag 9 juli 2006 @ 23:57:03 #19
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_39676930
Beter schieten ze ff op met de mac versie
  maandag 10 juli 2006 @ 16:59:28 #20
151955 Dragunov
Evgeniy Fedorovich Dragunov
pi_39694751
leuk, alleen jammer dat ik al 2 jaar mijn cd kwijt ben :(:(:(
pi_39694962
Maar eens een keer proberen thuis.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:02:24 #22
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_39702081
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:59 schreef Dragunov het volgende:
leuk, alleen jammer dat ik al 2 jaar mijn cd kwijt ben :(:(:(
Geeft niet, die heb je niet nodig voor Spring
pi_39703245
TVP voor koelere tijden.
Scheren is voor schapen!
pi_39736997
Heb het naar aanleiding van dit topic geinstalleerd en gespeeld. Absoluut een goed spel, vol mogelijkheden en actie. Je hoeft niet perse voor offense te gaan of perse voor defense te gaan, die keuze is itt andere rts games best vrij.

En eigenlijk het belangrijkste; het spel voelt goed aan. Het speelt gewoon lekker.
pi_39762587
Ik vind het zwaar tegenvallen, tegen de duizenden uren dat ik TA heb gespeeld is dit niks, het speelt niet lekker, de menutjes werken niet fijn en het is lang niet wat ik ervan verwacht had!

Jammer...
pi_40082274
McGilles kun je uitleggen wat je nog meer niet goed vindt? je bent de eerste die ik tegenkom die Spring vindt tegenvallen.
pi_40305368
. beter dat meer mensen dit gaan spelen!
pi_40305554
Zou het best willen spelen, zodra ik mijn pc weer terug krijg. Met de pc waar ik nu op zit komt zeker een nostalgisch gevoel opzetten, maar echt blij ben ik niet dat als er wat units in het spel zijn het spel stapvoets loopt.

Verder vind ik dat de single player experience heel erg mager is, mooie menutjes zijn wel prettig waarbij je in kan stellen hoeveel tegenstanders je hebt en of je fog of war wilt. Nu moet je eerst alles goed lezen anders heb je waarschijnlijk je eerste potje een stilstaande tegenstander.

Verder heb ik wel al wat verbeteringen in de gameplay gemerkt, zo is het erg fijn om factories en units al orders te geven als ze nog niet af zijn, en kan ik niet wachten om een keer echt co-op te spelen.
pi_40333216
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:24 schreef YourMaster het volgende:
Zou het best willen spelen, zodra ik mijn pc weer terug krijg. Met de pc waar ik nu op zit komt zeker een nostalgisch gevoel opzetten, maar echt blij ben ik niet dat als er wat units in het spel zijn het spel stapvoets loopt.

Verder vind ik dat de single player experience heel erg mager is, mooie menutjes zijn wel prettig waarbij je in kan stellen hoeveel tegenstanders je hebt en of je fog of war wilt. Nu moet je eerst alles goed lezen anders heb je waarschijnlijk je eerste potje een stilstaande tegenstander.

Verder heb ik wel al wat verbeteringen in de gameplay gemerkt, zo is het erg fijn om factories en units al orders te geven als ze nog niet af zijn, en kan ik niet wachten om een keer echt co-op te spelen.
single player experience Nee er is geen campaign oid. Het draait juist om multiplayer. Mocht je niet van mensen houden dan kun je AI downloaden om de tegenstanders te spelen.
pi_40333895
Ik haat mensen.
Nu serieus, multiplayer is zeker leuker, maar als ik 1 ding vervelend vind is het multiplayer tegen mensen die totaal niet spelen kunnen, die nog niet doorhebben hoe het spel werkt. Zelf ga ik dus ook 1 of 2 potjes tegen de ai spelen voordat ik online ga. Maar verder heb ik ook wel eens de voorkeur om tegen de pc te spelen, als je tussendoor nog wilt eten ofzo, of je wil de volgende ochtend verder, je kan hem moeilijk samen een aantal uur op pauze laten staan.

Dat de multiplayer goed werkt is inderdaad het belangrijkst, maar een mooi menuutje om single of multi te kiezen en de settings geeft het geheel een wat meer professionele uitstraling. Nu ziet het er allemaal reuze ingewikkeld uit, en zeker niet uitnodigend voor de mensen die geen superfan waren.

Zelf ben ik wel een groot fan, en door mijn mislukte pogingen om spring te spelen heb ik wel weer een paar keer de echte gedaan, maar als maandag of dinsdag de postbode langskomt zal ik deze ook zeker echt gaan testen.
pi_40410308
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:37 schreef YourMaster het volgende:
Ik haat mensen.
Nu serieus, multiplayer is zeker leuker, maar als ik 1 ding vervelend vind is het multiplayer tegen mensen die totaal niet spelen kunnen, die nog niet doorhebben hoe het spel werkt. Zelf ga ik dus ook 1 of 2 potjes tegen de ai spelen voordat ik online ga. Maar verder heb ik ook wel eens de voorkeur om tegen de pc te spelen, als je tussendoor nog wilt eten ofzo, of je wil de volgende ochtend verder, je kan hem moeilijk samen een aantal uur op pauze laten staan.

Dat de multiplayer goed werkt is inderdaad het belangrijkst, maar een mooi menuutje om single of multi te kiezen en de settings geeft het geheel een wat meer professionele uitstraling. Nu ziet het er allemaal reuze ingewikkeld uit, en zeker niet uitnodigend voor de mensen die geen superfan waren.

Zelf ben ik wel een groot fan, en door mijn mislukte pogingen om spring te spelen heb ik wel weer een paar keer de echte gedaan, maar als maandag of dinsdag de postbode langskomt zal ik deze ook zeker echt gaan testen.
Nou gelukkig is de multiplayer hiervan dus retegoed. En als je echt een groot fan bent val je niet over een paar menuutjes, de interface is namelijk gewoon goed, om te gaan lopen nuilen over een wat minder professionele uitstraling slaat echt nergens op. Lekker ook altijd hoe kut die games zijn die de mooiste shit hebben; heeft er een team de helft van de tijd aan het hoofdmenu gewerkt is het spel zwaar gaar.
pi_40411552
Ik zit nogsteeds te wachten tot ik mijn pc terug krijg, maar ik zal het ook zeker gaan proberen straks, ondanks de slechte menuutjes en de uitstraling.

Dat neemt zeker niet weg dat een net opstart scherm veel toegevoegde waarde zou hebben. En dat mag ook zeker gezegd worden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:51:44 #34
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_40472431
Ik heb TA gespeeld tot in de late uurtjes vroeger. Beste RTS ooit. Ga binnenkort aan TA Springs. Zal wel weer een newb zijn denk ik. Maakt dat uit ?
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
pi_40498513
TA en Starcraft by far beste RTSen. God, wat had ik allemaal in m'n leven kunnen bereiken als ik mijn tijd daar niet aan had verpest
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40596293
Nou, ik heb het wat gespeeld, en voorlopig is het de moeite nog niet waard.

Spring heeft heel goed het TA gevoel weten te benaderen, maar nog lang niet de stabiliteit. Het spel gooit je er soms zomaar uit, en heb net ook een foutmelding gehad. Ik zit er niet op te wachten dat ik uit mijn spel wordt gegooid, vooral niet als je een tijd bezig bent geweest.

Op het forum gekeken, en daar weten ze het ook nog allemaal niet, heb zelf niet gereageerd, maar de mensen die deze fout melden krijgen oplossingen aangedragen als koop een ander merk videokaart of upgrade je pc, ondanks dat mensen met zowel gloednieuwe ati's en nvidea's soms onverwacht weer terug op hun desktop staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')