quote:Op maandag 29 december 2008 17:34 schreef StarmanFR het volgende:
Je gaat natuurlijk niet je vakantie vieren in bv. Israel. Ook andere plaatsen in het Midden-Oosten lijken me weinig toeristisch.
Passé ja. Heb er een maand of drie gewerkt.quote:Op maandag 29 december 2008 17:34 schreef StarmanFR het volgende:
passé? Ik ben er nog nooit geweest, maar wat ik ervan heb gelezen is dat het een land in opkomst is voor het toerisme. En het is natuurlijk niet zo heel lang dat het toerisme daar in opkomst is in het Midden-Oosten, het is dan ook de enige stad die ik ken waar toeristen naartoe gaan. Je Ook andere plaatsen in het Midden-Oosten lijken me weinig toeristisch.
Je zou de kost moeten geven. Maar dit sobforum gaat niet over toerisme.quote:gaat natuurlijk niet je vakantie vieren in bv. Irak, Israel/Palestina en Saoedi-Arabie.
Veel landen zijn wat groter dan NL. Van iets wat in het noorden gebeurt, merk je in het zuiden weinig. Of zat jij in je schuilkelder toen er in Joegoslavie oorlog was?quote:Op maandag 29 december 2008 17:34 schreef StarmanFR het volgende:
passé? Ik ben er nog nooit geweest, maar wat ik ervan heb gelezen is dat het een land in opkomst is voor het toerisme. En het is natuurlijk niet zo heel lang dat het toerisme daar in opkomst is in het Midden-Oosten, het is dan ook de enige stad die ik ken waar toeristen naartoe gaan. Je gaat natuurlijk niet je vakantie vieren in bv. Irak, Israel/Palestina en Saoedi-Arabie. Ook andere plaatsen in het Midden-Oosten lijken me weinig toeristisch.
Ik ben weer "in den lande" (noodgedwongen helaas) en ben het al meteen weer beu eigenlijk. Het slechte weer, de ambtenarenmentaliteit op de werkvloer, het verkeer wat de hele dag door vaststaat, de onbeschofte en ongemanierde mensen, winkels die om 6 uur dicht zijn, je auto die je nergens kunt parkeren omdat alle plekken bezet zijn, etc...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:14 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb mijn middelnbareschool en universiteit in NL gedaan, ben daarna weer snel vertrokken omdat Nl mij nogal benauwde. De fysieke drukte en de persoonlijke leegte/oppervlakkigheid vind ik nog steeds een groot nadeel van NL.
Winkels die tot 6 uur open zijn..ok daar zou ik nog aan kunnen wennen (zolang het maar geen supermarkten zijn) maar dat bijna alles dicht is op zondag vind ik gewoon niet meer van deze tijd.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben weer "in den lande" (noodgedwongen helaas) en ben het al meteen weer beu eigenlijk. Het slechte weer, de ambtenarenmentaliteit op de werkvloer, het verkeer wat de hele dag door vaststaat, de onbeschofte en ongemanierde mensen, winkels die om 6 uur dicht zijn, je auto die je nergens kunt parkeren omdat alle plekken bezet zijn, etc...
De facto: z.s.m. weer moven!
Maar goed, je kan het ook overdrijven. Hier in Manilla werden excuses gemaakt dat de winkels op eerste kerstdag pas om 11 uur ´s ochtends weer open gingen. Sorry for the inconvenience sir !quote:Op woensdag 21 januari 2009 07:04 schreef breaky het volgende:
[..]
Winkels die tot 6 uur open zijn..ok daar zou ik nog aan kunnen wennen (zolang het maar geen supermarkten zijn) maar dat bijna alles dicht is op zondag vind ik gewoon niet meer van deze tijd.
Mja ach, hangt ook van de locatie af. Ik woon in Den Haag, toch niet zo'n heel erg toeristische stad (wel veel internationale mensen) en daar merk je het verschil tussen zaterdag en zondag niet qua winkeldrukte.quote:Op woensdag 21 januari 2009 07:04 schreef breaky het volgende:
Winkels die tot 6 uur open zijn..ok daar zou ik nog aan kunnen wennen (zolang het maar geen supermarkten zijn) maar dat bijna alles dicht is op zondag vind ik gewoon niet meer van deze tijd.
Zelfs in alle omgringende landen hebben ze dit toch beter aangepakt. Ga echter naar een middel-grote stad in Nederland (men neme bijv. een Amersfoort) en het is gewoon harstikke dood op zondag.
Ik heb aardig wat rondgereisd, en wat me opviel was dat de Israelische backpackers bij anderen de reputatie hadden onbeschoft te zijn. En van de Israeliers die ik heb ontmoet, klopt dat wel een beetje. Ze waren vooral heel erg dominant.quote:
Ik kan er niet aan wennen. Als je overdag werkt, dan ben je gedwongen om zaterdag in te ruimen om te shoppen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 07:04 schreef breaky het volgende:
[..]
Zelfs in alle omgringende landen hebben ze dit toch beter aangepakt. Ga echter naar een middel-grote stad in Nederland (men neme bijv. een Amersfoort) en het is gewoon harstikke dood op zondag.
Het onbeschofte is trouwens niet iets typisch Nederlands..ik hoor van veel Europeanen en Amerikanen hetzelfde verhaal over hun land...
Om nu alleen af te gaan op wat toeristen vind ik veel te generaliserend. Je kunt er wat over zeggen als je in een land bent geweest en mensen in een andere rol dan de rol van toerist hebt ontmoet.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:04 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat rondgereisd, en wat me opviel was dat de Israelische backpackers bij anderen de reputatie hadden onbeschoft te zijn. En van de Israeliers die ik heb ontmoet, klopt dat wel een beetje. Ze waren vooral heel erg dominant.
Ik ben het hier zeker mee eens, winkels gaan in Europa (niet alleen NL) veels te vroeg dicht. En zondag moet alles ook gewoon open zijn zoals in de VS. Echt heerlijk dat je daar gewoon vrijwel 24 per dag een winkelcentrum in kan lopen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kan er niet aan wennen. Als je overdag werkt, dan ben je gedwongen om zaterdag in te ruimen om te shoppen.
Een andere dag gaat haast niet of je moet gaan haasten. In veel andere landen zijn winkels gewoon tot een uur of 10/11 open. Veel eetgelegenheden zelfs tot diep in de nacht of 24 uur per dag. In Nederland kun je na elven alleen nog shoarma krijgen.
Ik denk dat als de winkels doordeweeks en zaterdag langer open zijn, de noodzaak om zondag te openen ook minder zal worden.
Amerikanen zijn een stuk gemanierder dan Nederlanders. Ze hebben daar niet een heel leger nodig om een sportwedstrijd ordelijk te laten verlopen bijvoorbeeld.
Ik vind Nederlanders in het buitenland doorgaans wel beleefd. Die reputatie hadden Nederlanders in ieder geval in de landen in Afrika waar ik ben geweest wel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Om nu alleen af te gaan op wat toeristen vind ik veel te generaliserend. Je kunt er wat over zeggen als je in een land bent geweest en mensen in een andere rol dan de rol van toerist hebt ontmoet.
Ik vind Nederlanders onbeschoft en asociaal. Als je ergens (terecht) wat van zegt dan heb je een grote kans dat je klappen krijgt, in het verkeer heb je een hele hoop opgefokte idioten, uitgaan hetzelfde verhaal, voetbalwedstrijden idem dito....
Nederlanders op vakantie is volgens de verhalen vaak helemaal een drama. Ik kom niet op de geijkte toeristenplaatsen, maar als ik het zo hoor en lees dan is men daar nog niet zo blij met de jaarlijkse toestroom van Nederlandse bouwvakkers en hun aanhang.
Ik, als dat is wat me het beste uitkomt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:24 schreef Kontiki het volgende:
Wie wil er nu schoenen kopen om 3 uur 's nachts?
3 uur 's nachts is overdreven, maar van mij zouden winkels in Nederland best tot 10, 11 of voor mijn part zelfs 12 uur 's avonds open mogen zijn. Probeer na 6 uur nog maar eens ergens fatsoenlijk boodschappen te doen ofzo.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:24 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben zeker een voorstander van late openingstijden (vorige week op zondagavond 23:00 nog geshopt in een winkelcentrum in Bangkok [/pats mode] ), maar 24 uur per dag? Wie wil er nu schoenen kopen om 3 uur 's nachts?
Winkelen in Nederland is een drama qua openingstijden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:54 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik ben het hier zeker mee eens, winkels gaan in Europa (niet alleen NL) veels te vroeg dicht. En zondag moet alles ook gewoon open zijn zoals in de VS. Echt heerlijk dat je daar gewoon vrijwel 24 per dag een winkelcentrum in kan lopen.
Dat asociale gedrag vind ik echt overdreven. Je geeft zelf aan dat je voornamelijk 'leest' dat er allemaal aso's rondlopen. Ik kan je verzekeren dat dat reuze meevalt. Mijn persoonlijke ervaring is juist dat Russen (toeristen) zeer onbeschoft zijn
Gelukkig weten een hoop Nederlanders die definitief naar het buitenland gaan zich aan te passen. Dat moet ook wel, anders wordt het niets.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind Nederlanders in het buitenland doorgaans wel beleefd. Die reputatie hadden Nederlanders in ieder geval in de landen in Afrika waar ik ben geweest wel.
Men zou het over moeten laten aan winkeliers. 3 uur ´s nachts is bedrijfseconomisch gezien niet nuttig, maar ik denk dat het best nuttig kan zijn om tot 22.00 uur of 23.00 uur open te zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:55 schreef Omniej het volgende:
[..]
3 uur 's nachts is overdreven, maar van mij zouden winkels in Nederland best tot 10, 11 of voor mijn part zelfs 12 uur 's avonds open mogen zijn. Probeer na 6 uur nog maar eens ergens fatsoenlijk boodschappen te doen ofzo.
De meeste winkels zitten dan op normale dagen toch al potdicht...
Dat vind ik dus ook.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:25 schreef Niek. het volgende:
Toeristen vind ik niet te vergelijken met hoe een volk is. Op vakantie gedragen de meeste mensen zich toch anders/vrijer dan wanneer ze gewoon thuis zijn.
Wat versta je in dit geval onder "boodschappen"? Ik heb hier in mijn directe omgeving 2 grote supermarkten zitten die dagelijks tot 22:00 open zijn (zondag tot 18:00), 1 supermarkt tot 23:00 en 1 kleinere supermarkt tot 0:00. Prima zo. Als ik 's nachts wat wil halen ga ik wel naar een benzinepomp (behalve als het alcohol isquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:55 schreef Omniej het volgende:
Probeer na 6 uur nog maar eens ergens fatsoenlijk boodschappen te doen ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |