Ik werk
Ik heb dus een salaris en mijn collega en tevens vriend ook
Deze vriend ken ik echt goed, al 2 jaar zie ik hem elke dag (Collega duh!)
En in het weekend zie ik hem dus ook constant, samen biertje / blowtje, beetje slap lullen,samen eten enz.
Nu is het zo dat mijn vriend soms een beetje ondoordacht zijn salaris alloceerd en soms wel eens aan het einde van de maand wat te kort komt
Dus , ik ben graag een helpende hand wetende dat ik niet geld uitleen aan een volstrekt vreemd persoon
5 maanden terug 100 EUR voor iets wat het ook moge zijn
3 maanden terug samen boodschappen doen, zegt hij in de supermarkt: Eh, ik heb geen geld, maar ik heb wel deze shampoo nodig
Ik dus 12 EUR betalen
Paar weken terug, uit eten: Tijdens het afrekenen (50 EUR) zeg ik: we doen 50/50 ok?
Hij: is goed, maar betaal jij nu, dan krijg je het later terug
Met het WK: Krijgen we andere collega's op bezoek ( ik en mn vriend wonen naast elkaar)
Samen shoppen; drank en chips enzo ingeslagen en bij de kassa: betaal jij het nu even, ik zit krap, je krijgt het de dag dat salaris binnen komt terug
Zeg ik een week ofzo geleden tegen hem: ik krijg nog 150 EUR van je,.. door dit en dat en dit voorgeschoten enz.
Zegt hij: ja, je krijgt het terug, aan het einde van de week!
Die week is nu enkele dagen verstreken en nu moet ik even op mijn tellen passen met mijn financiele situatie
Klacht:
Als iemand je vriend is, waarom is het dan zo moeilijk te begrijpen dat als ik iets geef, dat ik dan minder heb en dan uiteindelijk minder te besteden heb
Waarom moet ik 'als vriend' over dit soort zaken beginnen, waarom weet hij zelf niet dat hij een schuld heeft
Ik voel me best wel ongemakkelijk om meerdere keren hem te vragen of hij het geld aan mij kan geven, dat geeft zo'n nare smaak in de mond
Waar zijn het dan vrienden voor?
Geld verneukt veel in dit leven!