abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:27:42 #1
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_39623483
Ik werk
Ik heb dus een salaris en mijn collega en tevens vriend ook

Deze vriend ken ik echt goed, al 2 jaar zie ik hem elke dag (Collega duh!)
En in het weekend zie ik hem dus ook constant, samen biertje / blowtje, beetje slap lullen,samen eten enz.

Nu is het zo dat mijn vriend soms een beetje ondoordacht zijn salaris alloceerd en soms wel eens aan het einde van de maand wat te kort komt

Dus , ik ben graag een helpende hand wetende dat ik niet geld uitleen aan een volstrekt vreemd persoon

5 maanden terug 100 EUR voor iets wat het ook moge zijn
3 maanden terug samen boodschappen doen, zegt hij in de supermarkt: Eh, ik heb geen geld, maar ik heb wel deze shampoo nodig
Ik dus 12 EUR betalen

Paar weken terug, uit eten: Tijdens het afrekenen (50 EUR) zeg ik: we doen 50/50 ok?
Hij: is goed, maar betaal jij nu, dan krijg je het later terug

Met het WK: Krijgen we andere collega's op bezoek ( ik en mn vriend wonen naast elkaar)
Samen shoppen; drank en chips enzo ingeslagen en bij de kassa: betaal jij het nu even, ik zit krap, je krijgt het de dag dat salaris binnen komt terug

Zeg ik een week ofzo geleden tegen hem: ik krijg nog 150 EUR van je,.. door dit en dat en dit voorgeschoten enz.

Zegt hij: ja, je krijgt het terug, aan het einde van de week!

Die week is nu enkele dagen verstreken en nu moet ik even op mijn tellen passen met mijn financiele situatie

Klacht:

Als iemand je vriend is, waarom is het dan zo moeilijk te begrijpen dat als ik iets geef, dat ik dan minder heb en dan uiteindelijk minder te besteden heb

Waarom moet ik 'als vriend' over dit soort zaken beginnen, waarom weet hij zelf niet dat hij een schuld heeft
Ik voel me best wel ongemakkelijk om meerdere keren hem te vragen of hij het geld aan mij kan geven, dat geeft zo'n nare smaak in de mond

Waar zijn het dan vrienden voor?

Geld verneukt veel in dit leven!
pi_39623652
Hij voelt zich nog veel kutter dat hij dat geld niet heeft, en probeert je te ontlopen. Wellicht geeft hij je over een paar dagen 50 euro terug en hoop het dan weer een beetje te sussen. Ik zou gewoon heel duidelijk zijn, want ik ken het wel. Op een gegeven moment neem je genoegen met wat games of een zakje wiet dat hij je geeft en zo blijf je aan de gang. Als je weet dat hij toch niet terugbetaald, moet je gewoon, ook voor z'n eigen bestwil, stoppen met hem te lenen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:37:17 #3
84524 Morwen
I got life
pi_39623754
Lenen is nooit goed of je geeft het of niet. Ik leen nooit geld tenzij ik 100% zeker weet dat ik het terug krijg en dat is eigenlijk nooit. Ik geef geld aan mensen in nood en zeg daar dan bij, het is goed zo. Als het te vaak gebeurt dan geef ik het niet meer.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_39623777
Stoppen met lenen en hem uitleggen waarom. Als hij dat niet kan begrijpen, dan is hij de vriendschap niet waard.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:39:01 #5
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_39623802
Als ik al mijn vrienden om m'n geld terug zou vragen, zou ik morgen kunnen stoppen met werken.

Stoppen met uitlenen dus. Anders word 't iets dat tussen jullie in komt te staan.
Nee jij bent lekker. =X
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:40:01 #6
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_39623820
Stoppen met lenen doe ik al

Ik heb nog niet alles verteld maar er zijn nog voorbeelden als:

Ik koom voor 100 EUR boodschapjes
Hij voor 20
Dan als hij bij mij op bezoek is dan weet hij de weg wel te vinden naar de koelkast
Heeft hij driekwart van een pot nutella leeg zitten lepelen, drinkt hij van mijn verse vruchtensapjes enz
Hij zal nu zo onderhand wel merken dat ik bepaalde dingen niet meer aanschaf, geen nutella meer , geen even aantallen artikelen die ik normaal gesproken kocht om samen als hij er is van te genieten ( denk aan bier, blikjes redbul en andere zaken die ik normaal in even aantallen kocht)

Het geld heeft hij wel, want hij verdiend hetzelfde salaris en kan makkelijk mij afbetalen maar doet dit niet
Het bedrag is nu opgelopen tot een bepaalde hoogte wat misschien voor hem eventje te veel is.
Een gedeelte betalen doet hij ook niet en ik voel me gewoon heel klote om het hier maar elke keer over te hebben
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:42:31 #7
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_39623876
en ja, uiteraard stoppen met lenen

Maar, alles is verder wel koek en ei

Ik snap alleen niet waarom hij niet begrijpt dat alles wat ik uitgeef, ook minder heb

Het is voor mij een doodnormale zaak om iets terug te geven als ik wat leen en dit zit er gewoon niet in bij hem

Wat moet je dan met zo'n gast ?!

pi_39623959
12 euro voor shampoo?!
pi_39623977
Ik leen geen geld uit aan vrienden. Als ze echt geld nodig hebben geef ik het ze gewoon, en das andersom ook zo.

Aan kennissen leen ik niks.
Big dick.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:47:20 #10
84524 Morwen
I got life
pi_39624001
Toch maar een keer eerlijk zijn tegen hem dan, dit is niet normaal, zelfs asociaal. Ik zie het al voor me dat ik bij mensen de koelkast leeg ga roven

Klinkt als een rasechte profiteur.

Ik kende er ook zo 1, altijd mee stappen maar nooit een rondje halen. Hij had geen dorst zei hij dan, maar wel aanpakken als iemand anders haalde. Het is lastig om dan niet voor zo iemand te halen idd, maar op een gegeven moment hebben wij als groep dat wel gedaan. Daarna ging ie niet meer mee. Goh wat jammer nou
Only Human
  Redactie Games zaterdag 8 juli 2006 @ 00:48:36 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_39624026
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:40 schreef Piaf het volgende:
Stoppen met lenen doe ik al

Ik heb nog niet alles verteld maar er zijn nog voorbeelden als:

Ik koom voor 100 EUR boodschapjes
Hij voor 20
Dan als hij bij mij op bezoek is dan weet hij de weg wel te vinden naar de koelkast
Heeft hij driekwart van een pot nutella leeg zitten lepelen, drinkt hij van mijn verse vruchtensapjes enz
Hij zal nu zo onderhand wel merken dat ik bepaalde dingen niet meer aanschaf, geen nutella meer , geen even aantallen artikelen die ik normaal gesproken kocht om samen als hij er is van te genieten ( denk aan bier, blikjes redbul en andere zaken die ik normaal in even aantallen kocht)

Het geld heeft hij wel, want hij verdiend hetzelfde salaris en kan makkelijk mij afbetalen maar doet dit niet
Het bedrag is nu opgelopen tot een bepaalde hoogte wat misschien voor hem eventje te veel is.
Een gedeelte betalen doet hij ook niet en ik voel me gewoon heel klote om het hier maar elke keer over te hebben
Profiel van een profiteur...

Lijkt me raar dat hij dan ook niet in gedeeltes terug kan betalen. Misschien moet je em eens vragen waar ie het geld wel niet aan uitgeeft omdat hij jou niet terug kan betalen. Als ie één of andere terminale ziekte heeft en daarvoor zelf medicijnen voor aan moet schaffen, kan ik me nog wel wat voor stellen. Maar goed, hij heeft een baan, verdiend goed zover ik begrijp. Dus zou niet echt een probleem moeten zijn.

Kutstreek van hem, om jou niet terug te betalen. Vriend of geen vriend, je mag wel verwachten dat zo iemand het teruggeeft in geld of in wat anders..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_39624095
Ik schiet ff geld voor mn broer, hij moest nieuwe autoradio hebben zou ik ff regelen.
150 euro voor de radio, tevens had hij 2x 512mb ddr meegenomen bij me. dus totaal prijs 200 euro.

dit is al ruim 6 weken geleden, hij zou me elke week betalen, maar nog niets gezien

hij verdien btw meer als mij, en is ook ruim 27jr*
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_39624189
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:47 schreef Morwen het volgende:
Toch maar een keer eerlijk zijn tegen hem dan, dit is niet normaal, zelfs asociaal. Ik zie het al voor me dat ik bij mensen de koelkast leeg ga roven
Nja.. ligt er maar aan wat je onder elkaar gewend bent he

Zou me juist aardig beledigd voelen als mensen hier bijvoorbeeld NIET zelf in de koelkast e.d. duiken om de dingen te pakken waar ze zin in hebben. Vrienden/kenissen weten de weg en pakken maar een eind rak. Mijn huis is hun huis...

[ Bericht 6% gewijzigd door nomen_nescio op 08-07-2006 01:01:56 ]
Waarom moet je altijd volgens het boekje leven om te worden geaccepteerd? Fuck It!
pi_39624301
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
12 euro voor shampoo?!
En driekwart van een pot Nutella leeglepelen?!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zaterdag 8 juli 2006 @ 01:02:28 #15
84524 Morwen
I got life
pi_39624326
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:56 schreef nomen_nescio het volgende:

[..]

Nja.. ligt er maar aan wat je onder elkaar gewend bent he

Zou me juist aardig beledigd voelen als mensen hier bijvoorbeeld NIET zelf in de koelkast e.d. duiken om de dingen te pakken waar ze zin in hebben. Vrienden/kenissen weten de weg en pakken maar een eind rak. Mijn huis is hun huis...
TS heeft er een probleem mee
Only Human
  zaterdag 8 juli 2006 @ 01:03:20 #16
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39624344
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:40 schreef Piaf het volgende:

Dan als hij bij mij op bezoek is
Dus ga jij bij hem op bezoek. Jouw huis is voortaan in verbouwing.

Oh, en flik 'm een paar van die geintjes die hij bij jou ook flikt. Dus neem eens een keer geen geld mee (of een paar tientjes) en ga stappen, of boodschappen doen. Laat hem vervolgens de rekening betalen.

Zo heb ik eens een keer een uitvretende tante naar de PIN-automaat laten lopen. Die had 'ns geen geld bij zich, 'en of ik 't voor kon schieten'. De tweede keer, drie maanden later, zelfde verhaal. Vervolgens doodleuk gezegd dat ik ook geen geld bij me had, en dat ik de vorige keer had voorgeschoten. Waarop zij richting pinautomaat moest...

(nee, ik heb daarma niets meer van 'r gehoord. Eigenlijk best vreemd. . )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39624384
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 01:02 schreef Morwen het volgende:

[..]

TS heeft er een probleem mee
JIJ noemt het daar asociaal en niet normaal
Als beide dat tot nog toe wel normaal achten, wie ben jij dan om daarover te oordelen?
Waarom moet je altijd volgens het boekje leven om te worden geaccepteerd? Fuck It!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 01:09:03 #18
36666 Furious
animalist.
pi_39624458
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 01:01 schreef Allan24 het volgende:

[..]

En driekwart van een pot Nutella leeglepelen?!
Dan had-ie aan de stok gekregen met mij hoor! Poe!
Ik post om het posten.
pi_39624484
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:51 schreef Chinless het volgende:
Ik schiet ff geld voor mn broer, hij moest nieuwe autoradio hebben zou ik ff regelen.
150 euro voor de radio, tevens had hij 2x 512mb ddr meegenomen bij me. dus totaal prijs 200 euro.

dit is al ruim 6 weken geleden, hij zou me elke week betalen, maar nog niets gezien

hij verdien btw meer als mij, en is ook ruim 27jr*
Ik hoop voor jou dat je daar als broers over kunt praten...
Dat lijkt mij makkelijker dan zoiets bespreken met vrienden.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 01:11:00 #20
84524 Morwen
I got life
pi_39624508
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 01:05 schreef nomen_nescio het volgende:

[..]

JIJ noemt het daar asociaal en niet normaal
Als beide dat tot nog toe wel normaal achten, wie ben jij dan om daarover te oordelen?
TS acht het niet normaal maar zegt er niks van, zijn probleem idd. Het is zeer lastig om je vrienden te wijzen op ongewenst gedrag maar wel wenselijk aangezien het de vriendschap niet ten goede komt. Misschien is er geen kwade opzet, dus duidelijkheid zou wel fijn zijn van beide kanten. Communiceren dus...........iiiiieeeeee
Only Human
  zaterdag 8 juli 2006 @ 01:12:30 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39624531
Ik leen vrienden geen geld.... of ze krijgen het of niet.

En dat hangt nu net weer van het type vriend af.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Redactie Games zaterdag 8 juli 2006 @ 01:19:26 #22
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_39624675
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 01:10 schreef DonSauza het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou dat je daar als broers over kunt praten...
Dat lijkt mij makkelijker dan zoiets bespreken met vrienden.
Ik dacht dat het gewoon elkaar in elkaar rammen was
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 01:58:19 #23
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_39624872
Als je dingen voor elkaar over hebt dan is het toch niet erg
Ik ben geen vreselijk persoon

Een pot nutella, das in weze helemaal niets waard, het is meer een ophoping van allerlei zaken waar je dan op gaat letten

Als mijn beudsgapkarretje vol zit, en hij heeft niet eens 1/3 van een mandje vol, en dezelfde avond kijkt hij een paar keer in mijn koelkast...tja

Ik las verbouwing, dus op bezoek bij hem
Leuk idee, maar hij woont ook nog eens een keer naast me 4 stappen de galerij af en ik sta voor zijn deur
En dan nog, er valt niets te eten als het daarom gaat, hij beudsgapt niet zo veel

Het is geen profiteur, hij wil volgens mij zo min mogelijk uitgeven, kosten besparen
Aangezien ik lekker wil leven, niet tapwater wil drinken maar een vers sapje wat wel een paar euro kost is het natuurlijk wel fijn om eventje ook een slokje wil nemen

Ik moet maar nog eens een herinnering op hem afschieten, al vind ik dit toch wel heel moeilijk
Ik zit misschien anders in elkaar, ik zou bij mijn eerste salaris al het geleende geld terugbetalen, met een hele hoop bedankjes erachteraan

Als vriend zijnde is het erg ongepast om mij zo lang te laten wachten vind ik
  Spellchecker zaterdag 8 juli 2006 @ 04:23:46 #24
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_39626281
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 01:58 schreef Piaf het volgende:
[..]

Als vriend zijnde is het erg ongepast om mij zo lang te laten wachten vind ik
Dan wordt het dus hoogtijd voor jou om bij jezelf na te gaan of hij wel een echte vriend van je is..
Hij houdt jou op deze manier zo overduidelijk aan het lijntje en dat zal hij ook blijven doen...

Gewoon duidelijkheid van hem vragen wat hij nou eigenlijk wil en desnoods deadlines stellen...

En als hij dat niet accepteert of boos wordt, dan verwijs ik hierbij graag naar rutger05's post
Tevens -purist.
pi_39626297
Ik leen geen geld van anderen en anderen lenen geen geld van mij.

Geen problemen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')