En bedankt...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:51 schreef Pitom het volgende:
Nee, wel stupide genoeg om waardiger reacties te verwachten op marktplaats.
Mijn ervaring met marktplaats is gewoon dat het vol met idioten zit.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:52 schreef jack4ya het volgende:
[..]
En bedankt...
Ik ben zelf niet compleet stupide, dus mijn veronderstelling dat niet ieder Marktplaatser een domkop is wel enigzins gerechtvaardigd.
Jaquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:48 schreef jack4ya het volgende:
Ben ik nu écht zo onredelijk?
Ja, die 419 verhalen ken ik... Maar hoezo heb je er last van dan? Of heb je nu iets dergelijks te koop staan?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:56 schreef Pitom het volgende:
Ikzelf heb overigens veel meer last van een Nigeriaan wiens doodzieke zoon op z'n sterfbed nog even een telefoon/laptop/camera nodig heeft.
Als je er bv 40 euro voor wilt hebben vraag er dan gewoon 40 euro voor. En negeer gewoon iedereen die met een bod van 10 euro komt, simpel zat?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:56 schreef jack4ya het volgende:
Dus ik kan beter een prijs noemen dan hun een tegenbod laten maken? In dat geval kan ik beter het bedrag op de site kunstmatig ophogen, zodat ik bij die eeuwige vraag mijn eigenlijk vraagprijs kan melden. Vervolgens begint het gepingel en komen we dan op het gewenste bedrag uit.
Kwámen ze maar met een bod! Nee, het is echt zo van: "Wat wil je er minimaal voor hebben?"quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:03 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Als je er bv 40 euro voor wilt hebben vraag er dan gewoon 40 euro voor. En negeer gewoon iedereen die met een bod van 10 euro komt, simpel zat?
Ten eerste: Sommige mensen denken echt dat alles een koopje is. Tenminste die indruk krijg ik wel als ik kijk naar tweedehands pc-onderdelen. Daar bieden mensen regelmatig meer dan de nieuwwaarde van het product.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:56 schreef jack4ya het volgende:
Dus ik kan beter een prijs noemen dan hun een tegenbod laten maken? In dat geval kan ik beter het bedrag op de site kunstmatig ophogen, zodat ik bij die eeuwige vraag mijn eigenlijk vraagprijs kan melden. Vervolgens begint het gepingel en komen we dan op het gewenste bedrag uit.
Maar als ik het bedrag op de site weer te hoog zet, krijg je weer minder reacties... denk ik.
Of denken mensen dat ALLES op marktplaats een koopje is? Zoja, dan overschat ik het publiek dan zeker.
Ja, da's helemaal onbeschoft. Dat zou ik inderdaad ook niet pikken. Wat betreft de prijzen... Ik denk oprecht dat ik nette prijzen vraag, voor mezelf en ook voor de koper (suf, ik weet het) en dan nog stellen mensen zo'n vraag.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:04 schreef troje het volgende:
Tja, het is altijd gokken met die prijs. Soms vraag je teveel, soms te weinig. Ik heb wel eens ellende gehad met de verkoop van een oude motor. Geen prijs vermeld want ik wist dat er veel vraag naar is. Marktplaats is alleen niet makkelijk om mensen tegen elkaar op te laten bieden, dan kan je beter eBay gebruiken. Maar in dit geval had ik te maken met ranzige handelaren die alle duffe trucjes proberen om die motor mee te krijgen voor weinig.
Er was er zelfs 1 die onderweg opbelde met de mededeling dat ie in de buurt was en wilde komen kijken. Goed zeg ik, maar er komt nog iemand kijken dus ik kan je niets garanderen. Geen probleem. Komt ie een uur later met oplegger en al voorrijden, en begint de motor van a tot z af te kraken. Zo van "Tja, op de foto zag ie er toch beter uit" enz. Vervolgens biedt hij de helft van wat ik er minimaal voor wil hebben, pakt dat bedrag uit zijn zak en stopt het zowat in mijn hand. Wie denkt ie wel dat ik ben? Die truc is zo oud als de weg naar Rome!
Vervolgens weiger ik, zijn bod is gewoon te laag. Wordt ie boos, omdat ie zo'n end heeft moeten rijden ervoor. Tja, dat had ie wel eerder mogen bedenken! De andere koper was wel oprecht geinteresseerd en heeft hem een half uur later voor een nette prijs gekocht.
Ongelovfelijk wat een stakkers die handelaren.
Waarom zou het not-done of onredelijk zijn? Het is toch logisch dat je als koper of gewoon betaalt wat de verkoper vraagt, of zelf met een bod komt?quote:[b]Op vrijdag 7 juli 2006 21:48
(..)
"Wat is uw laagste prijs?" Ja, hallo?! Wat denk je zelf, wat ik er graag voor wil hebben vermeld ik toch? Dus antwoord ik altijd maar, dat het ze vrij staat om een goed bod te doen en dat overweeg ik heus wel... maar ik vind het zo... ja... not done of zo.
(...)
Ben ik nu écht zo onredelijk?
Die hadden we ook wel eens ja. Vriendlief was duidelijk: "Zeg, we hebben die prijs al afgesproken, en dat blijft het. Graag of niet!" Hij wordt dan gelijk principieel en bokkigquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:11 schreef roelofjan het volgende:
Ik had ook iets te koop staan voor 100 euro ofzo. Best wel wat intresse, maar al snel een koper gevonden die vlakbij woonde en het meteen zou komen ophalen, voor 100 euro.
Kwartiertje later staat die man aan de deur, we hebben een tijdje gepraat, begint 'ie ineens over de prijs... En als ik jou er nou eens 60 euro voor zou geven?.!!!
Dan heb je via mail en telefoon al contact gehad, we hadden de prijs duidelijk afgesproken, en dan denkt hij bij het ophalen nog even te kunnen afdingen.![]()
Want ja, hij vond het toch wel duur, en met 60 euro was ik vast ook wel tevreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |