abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:48:03 #1
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39618717
Soms plaats ik wat spullen op Marktplaats, niets bijzonders. Ik probeer altijd nette prijzen te maken, ik orienteer me er goed op, maak nette foto's, duidelijke omschrijvingen en sowieso niets wat rotzooi of kapot is. Ik doe er best mijn best voor.

Ik krijg ook bijna altijd snel een reactie...

Maar ik word het soms beu, altijd maar die vraag: "Wat is uw laagste prijs?" Ja, hallo?! Wat denk je zelf, wat ik er graag voor wil hebben vermeld ik toch? Dus antwoord ik altijd maar, dat het ze vrij staat om een goed bod te doen en dat overweeg ik heus wel... maar ik vind het zo... ja... not done of zo.

Want als ik mijn laatste prijs zeg, dan wéét ik dat ze toch beginnen met pingelen. En ik wil mezelf niet gelijk klem zetten.

Ben ik nu écht zo onredelijk?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:50:32 #2
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39618777
Nee hoor maar de sommige mensen willen je gewoon persé minder betalen, als zij denken dat jíj wilt hebben. Dan voelen ze zich een hele piet omdat ze dan een koopje hebben én iemand te slim af zijn geweest.

Dus je noemt gewoon een hogere prijs en laat hun in die domme waan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39618797
Nee, wel stupide genoeg om waardiger reacties te verwachten op marktplaats.
Even helemaal weg.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:51:20 #4
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39618798
Dus ik ben weer te eerlijk?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:51:26 #5
69092 SeNTiNeL0
THE SeNTiNeL
pi_39618801
Bij Marktplaats willen ze altijd het goedkoopste mogelijk hebben.
Jij hebt immers de touwtjes in handen om te onderhandelen. Bieden ze lager, dan is het doei...
(M.a.w. alleen serieuze biedingen aangeven, etc.)
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:52:49 #6
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39618837
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:51 schreef Pitom het volgende:
Nee, wel stupide genoeg om waardiger reacties te verwachten op marktplaats.
En bedankt...

Ik ben zelf niet compleet stupide, dus mijn veronderstelling dat niet ieder Marktplaatser een domkop is wel enigzins gerechtvaardigd.
pi_39618880
herkenbaar. Ik verkoop ook weleens wat via MP of speurders, zo simpel zijn die figuren die direkt gaan vragen wat mijn laagste prijs is. Of dan bellen ze op en vragen ze naar je laagste prijs. Mijn antwoord is dan altijd: "Goh, ik heb toch een prijs in de advertentie gezet?"
Het meervoud van lef is leven
pi_39618899
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:52 schreef jack4ya het volgende:

[..]

En bedankt...

Ik ben zelf niet compleet stupide, dus mijn veronderstelling dat niet ieder Marktplaatser een domkop is wel enigzins gerechtvaardigd.
Mijn ervaring met marktplaats is gewoon dat het vol met idioten zit.

En natuurlijk beantwoord je zo'n vraag niet, daar hoef je je toch niet schuldig om te voelen?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:56:45 #9
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39618953
Dus ik kan beter een prijs noemen dan hun een tegenbod laten maken? In dat geval kan ik beter het bedrag op de site kunstmatig ophogen, zodat ik bij die eeuwige vraag mijn eigenlijk vraagprijs kan melden. Vervolgens begint het gepingel en komen we dan op het gewenste bedrag uit.

Maar als ik het bedrag op de site weer te hoog zet, krijg je weer minder reacties... denk ik.

Of denken mensen dat ALLES op marktplaats een koopje is? Zoja, dan overschat ik het publiek dan zeker.
pi_39618955
Ikzelf heb overigens veel meer last van een Nigeriaan wiens doodzieke zoon op z'n sterfbed nog even een telefoon/laptop/camera nodig heeft.
Even helemaal weg.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:57:58 #11
52513 whosvegas
The Trickster
pi_39618983
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:48 schreef jack4ya het volgende:
Ja
Are you nuts??
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:58:09 #12
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39618992
Nouja... opzich allemaal wel te verwachten, moet ik toegeven.... maar ik word het gewoon zó BEU!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:58:48 #13
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39619009
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:57 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Ja
En zo goed onderbouwd
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:00:00 #14
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39619042
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:56 schreef Pitom het volgende:
Ikzelf heb overigens veel meer last van een Nigeriaan wiens doodzieke zoon op z'n sterfbed nog even een telefoon/laptop/camera nodig heeft.
Ja, die 419 verhalen ken ik... Maar hoezo heb je er last van dan? Of heb je nu iets dergelijks te koop staan?
pi_39619093
Ik heb in het verleden wel het één en ander verkocht, en altijd weer die Nigerianen die er op af komen als bijen op honing.
Even helemaal weg.
pi_39619134
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:56 schreef jack4ya het volgende:
Dus ik kan beter een prijs noemen dan hun een tegenbod laten maken? In dat geval kan ik beter het bedrag op de site kunstmatig ophogen, zodat ik bij die eeuwige vraag mijn eigenlijk vraagprijs kan melden. Vervolgens begint het gepingel en komen we dan op het gewenste bedrag uit.
Als je er bv 40 euro voor wilt hebben vraag er dan gewoon 40 euro voor. En negeer gewoon iedereen die met een bod van 10 euro komt, simpel zat?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:04:00 #17
29897 troje
was here
pi_39619169
Tja, het is altijd gokken met die prijs. Soms vraag je teveel, soms te weinig. Ik heb wel eens ellende gehad met de verkoop van een oude motor. Geen prijs vermeld want ik wist dat er veel vraag naar is. Marktplaats is alleen niet makkelijk om mensen tegen elkaar op te laten bieden, dan kan je beter eBay gebruiken. Maar in dit geval had ik te maken met ranzige handelaren die alle duffe trucjes proberen om die motor mee te krijgen voor weinig.

Er was er zelfs 1 die onderweg opbelde met de mededeling dat ie in de buurt was en wilde komen kijken. Goed zeg ik, maar er komt nog iemand kijken dus ik kan je niets garanderen. Geen probleem. Komt ie een uur later met oplegger en al voorrijden, en begint de motor van a tot z af te kraken. Zo van "Tja, op de foto zag ie er toch beter uit" enz. Vervolgens biedt hij de helft van wat ik er minimaal voor wil hebben, pakt dat bedrag uit zijn zak en stopt het zowat in mijn hand. Wie denkt ie wel dat ik ben? Die truc is zo oud als de weg naar Rome!

Vervolgens weiger ik, zijn bod is gewoon te laag. Wordt ie boos, omdat ie zo'n end heeft moeten rijden ervoor. Tja, dat had ie wel eerder mogen bedenken! De andere koper was wel oprecht geinteresseerd en heeft hem een half uur later voor een nette prijs gekocht.

Ongelovelijk wat een stakkers die handelaren.
Het meervoud van lef is leven
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:06:03 #18
52513 whosvegas
The Trickster
pi_39619227
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:58 schreef jack4ya het volgende:

[..]

En zo goed onderbouwd
Dat dacht ik
Are you nuts??
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:09:28 #19
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39619325
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:03 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Als je er bv 40 euro voor wilt hebben vraag er dan gewoon 40 euro voor. En negeer gewoon iedereen die met een bod van 10 euro komt, simpel zat?
Kwámen ze maar met een bod! Nee, het is echt zo van: "Wat wil je er minimaal voor hebben?"

Negeren is niet mijn stijl, geloof ik. Ik ben trouw in mail beantwoorden... Het is mijn eer te na. Bovendien als men belt kan ik ze sowieso moeilijk negeren he?
pi_39619352
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:56 schreef jack4ya het volgende:

Maar als ik het bedrag op de site weer te hoog zet, krijg je weer minder reacties... denk ik.

Of denken mensen dat ALLES op marktplaats een koopje is? Zoja, dan overschat ik het publiek dan zeker.
Ten eerste: Sommige mensen denken echt dat alles een koopje is. Tenminste die indruk krijg ik wel als ik kijk naar tweedehands pc-onderdelen. Daar bieden mensen regelmatig meer dan de nieuwwaarde van het product.

En ten tweede: Ja, jij bent onredelijk, want je vraag een vraagprijs. Als je perse jouw spullen wil verkopen voor jouw vraagprijs, dan zet je er geen vraagprijs bij, maar vaste prijs.

Probleem opgelost, slotje.
pi_39619390
Ik had ook iets te koop staan voor 100 euro ofzo. Best wel wat intresse, maar al snel een koper gevonden die vlakbij woonde en het meteen zou komen ophalen, voor 100 euro.

Kwartiertje later staat die man aan de deur, we hebben een tijdje gepraat, begint 'ie ineens over de prijs... En als ik jou er nou eens 60 euro voor zou geven?. !!!

Dan heb je via mail en telefoon al contact gehad, we hadden de prijs duidelijk afgesproken, en dan denkt hij bij het ophalen nog even te kunnen afdingen.

Want ja, hij vond het toch wel duur, en met 60 euro was ik vast ook wel tevreden.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:13:05 #22
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39619438
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:04 schreef troje het volgende:
Tja, het is altijd gokken met die prijs. Soms vraag je teveel, soms te weinig. Ik heb wel eens ellende gehad met de verkoop van een oude motor. Geen prijs vermeld want ik wist dat er veel vraag naar is. Marktplaats is alleen niet makkelijk om mensen tegen elkaar op te laten bieden, dan kan je beter eBay gebruiken. Maar in dit geval had ik te maken met ranzige handelaren die alle duffe trucjes proberen om die motor mee te krijgen voor weinig.

Er was er zelfs 1 die onderweg opbelde met de mededeling dat ie in de buurt was en wilde komen kijken. Goed zeg ik, maar er komt nog iemand kijken dus ik kan je niets garanderen. Geen probleem. Komt ie een uur later met oplegger en al voorrijden, en begint de motor van a tot z af te kraken. Zo van "Tja, op de foto zag ie er toch beter uit" enz. Vervolgens biedt hij de helft van wat ik er minimaal voor wil hebben, pakt dat bedrag uit zijn zak en stopt het zowat in mijn hand. Wie denkt ie wel dat ik ben? Die truc is zo oud als de weg naar Rome!

Vervolgens weiger ik, zijn bod is gewoon te laag. Wordt ie boos, omdat ie zo'n end heeft moeten rijden ervoor. Tja, dat had ie wel eerder mogen bedenken! De andere koper was wel oprecht geinteresseerd en heeft hem een half uur later voor een nette prijs gekocht.

Ongelovfelijk wat een stakkers die handelaren.
Ja, da's helemaal onbeschoft. Dat zou ik inderdaad ook niet pikken. Wat betreft de prijzen... Ik denk oprecht dat ik nette prijzen vraag, voor mezelf en ook voor de koper (suf, ik weet het) en dan nog stellen mensen zo'n vraag.

Ik krijg dan soms een mailtje terug in de strekking van: "Ik doe geen tegenbod, want straks zit ik hoger dan jou minimale bedrag"... Ja zo lust ik ze ook wel
pi_39619455
quote:
[b]Op vrijdag 7 juli 2006 21:48
(..)
"Wat is uw laagste prijs?" Ja, hallo?! Wat denk je zelf, wat ik er graag voor wil hebben vermeld ik toch? Dus antwoord ik altijd maar, dat het ze vrij staat om een goed bod te doen en dat overweeg ik heus wel... maar ik vind het zo... ja... not done of zo.

(...)

Waarom zou het not-done of onredelijk zijn? Het is toch logisch dat je als koper of gewoon betaalt wat de verkoper vraagt, of zelf met een bod komt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2006 22:15:57 ]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:15:38 #24
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39619512
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:11 schreef roelofjan het volgende:
Ik had ook iets te koop staan voor 100 euro ofzo. Best wel wat intresse, maar al snel een koper gevonden die vlakbij woonde en het meteen zou komen ophalen, voor 100 euro.

Kwartiertje later staat die man aan de deur, we hebben een tijdje gepraat, begint 'ie ineens over de prijs... En als ik jou er nou eens 60 euro voor zou geven?. !!!

Dan heb je via mail en telefoon al contact gehad, we hadden de prijs duidelijk afgesproken, en dan denkt hij bij het ophalen nog even te kunnen afdingen.

Want ja, hij vond het toch wel duur, en met 60 euro was ik vast ook wel tevreden.
Die hadden we ook wel eens ja. Vriendlief was duidelijk: "Zeg, we hebben die prijs al afgesproken, en dat blijft het. Graag of niet!" Hij wordt dan gelijk principieel en bokkig
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:17:06 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39619572
Ga dan naar eBay. Werkt veel prettiger, en veel minder gedoe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')