Als hij Wimbledon wint heeft hij voor zijn 25e al een Grand slam meer dan Samprasquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:05 schreef heiden6 het volgende:
Als Federer nog een paar jaar op dit niveau blijft komt hij in de buurt van Sampras.
En jij begrijpt niet dat je mensen uit verschillende tijden niet kan vergelijkenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:14 schreef Paul_NL het volgende:
Je begrijpt het spreekwoord niet. Jammer
Tot en met Roland Garros
Title Splits ATP Titles Finals GS MC MS Minor Hcourt Clay Grass Carpet Outdoor Indoor
Pete Sampras 40 13 7 2 7 24 22 2 5 11 27 13
Roger Federer 37 13 7 2 10 18 25 5 6 1 30 7
Surface Splits Career W-L Career w% HCourt W-L HCourt w% Clay W-L Clay w% Grass W-L Grass w% Carpet W-L Carpet w%
Pete Sampras 471-134 77.9% 242-55 81.5% 65-30 68.4% 50-11 82.0% 114-38 75.0%
Roger Federer 435-124 77.8% 248-58 81.0% 86-33 72.3% 52-11 82.5% 49-22
Dat was ook niet 1 generatie. Courier begon pas begin jaren 90 met winnen, McEnroe, Conners en Lendl waren toen al zo goed als gestopt.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 03:14 schreef tong80 het volgende:
Ik ben nog van de tijd van Borg, dat was de beste ooit dacht ik. Tot ik de verhalen over Rod Laver hoorde. Nu zie ik Federer verder reiken dan Sampras waarvan ik dacht dat ie eeuwig op één zou blijven staan.
De top van de wereld is wel even anders momenteel.
McEnroe Connors Becker lendl Wilander Stich Courier Edberg in één generatie zie ik nu niet.
Maar als ie dit nog 4 jaar volhoudt zoals J. zei is ie de grootste ooit.
Als Federer iets minder goed was geweest waren Hewitt, Roddick, Safin, (Agassi in nog grotere mate) van dezelfde kwaliteit als een groot deel uit jouw rijtje hoor. Federer is gewoon zodanig veel beter dat de concurrentie wordt overklast. Een McEnroe (die ik toch als de beste zag toen) was gewoon nog net niet goed genoeg (en zeker niet voor lang genoege tijd)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 03:14 schreef tong80 het volgende:
Ik ben nog van de tijd van Borg, dat was de beste ooit dacht ik. Tot ik de verhalen over Rod Laver hoorde. Nu zie ik Federer verder reiken dan Sampras waarvan ik dacht dat ie eeuwig op één zou blijven staan.
De top van de wereld is wel even anders momenteel.
McEnroe Connors Becker lendl Wilander Stich Courier Edberg in één generatie zie ik nu niet.
Maar als ie dit nog 4 jaar volhoudt zoals J. zei is ie de grootste ooit.
Klopt niet je verhaal. Er is een nieuwe zwaardere bal die jij bedoeld goed gekeurd door de ATP ITF en KNLTB maar deze bal veroorzaakte teveel blessures. Deze wordt dus eigenlijk nergens meer gebruikt. Bovendien is deze bal eerst getest in het amateurcircuit (waar vaak eerst de tennisexperimenten plaatsvinden) en om o.a. blessuregevoelige redenen is de bal niet geschikt voor hoger niveau. Waarom is deze bal dan wel goedgekeurd, nou omdat voor beginnende spelers deze bal wel veel comfortabeler is. (makkelijker te belopen etc.)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Goedie het volgende:
veel mensen vergeten dat de ballen sinds een paar jaar zwaarder en groter gemaakt zijn. Sinds dat gebeurd is, is het tennisspel heel erg veranderd. Er zijn bij de mannen nu haast geen goede service volley spelers meer, terwijl er voordat de zware ballen geïntroduceerd werden er heel vele waren: vb. Sampras (hoewel die completer was natuurlijk dan de gemiddelde service volleyer), Patrick Rafter, Tim Henman, Goran Ivanisevic, Greg Rusedski, Tod Martin, Richard Krajicek, Boris Becker (hoewel die net wat eerder was).
Sinds de ballen zwaarder zijn geworden, zie je voornamelijk spelers vanaf de baseline opereren. Hardhitters die misschien wel meer service volley zouden spelen, als het spel wat sneller zou zijn, opereren nu vanaf de baseline: Roddick en Safin. Het feit dat het spel enigszins langzamer is geworden is dus erg in het voordeel van types als Agassi, Hewitt en Nadal. Dit is één van de redenen waarom Agassi wat langer mee kon gaan, de bal was wat trager , waardoor hij het toch wat beter kan belopen (het is toch een speler die voor een groot deel het van zijn doorzettingsvermogen en loopvermogen moet hebben). De zware ballen is misschien ook één van de redenen waarom sampras op het eind stuk minder presteerde, naast het feit dat hij natuurlijk wat ouders was geworden.
Persoonlijk denk ik dat zonder de zwaardere ballen, Nadal het een stuk moeilijker zou krijgen. Voor zijn spel is dat ideaal. Terwijl types die het van snelle ballen moeten hebben, een stuk minder goed uit zijn.
Voor mij persoonlijk is het ook een raadsel, waarom ze dat geintroduceerd hebben.
Er zit sowieso gewichtverschil in ballen tussen verschillende toernooien. Zelfs recreanten merken het verschil tussen bijvoorbeeld de Slazenger Ulta Vis van Wimbledon en de Wilson US Open. Een bal die aanmerkelijk veel zwaarder is dan de 'standaard' ballen ken ik niet. Dat Agassi nu echter zijn spel compenseert met loopvermogen is onjuist, hij klaagt zelf dat hij te traag aan het worden is (de leeftijd). Bovendien speelde bijvoorbeeld Krajicek toch altijd min of meer hetzelfde spel in dezelfde tijd als Krajicek. Ten slotte noemt Federer service-volley iets voor oude mannen, omdat je dan niet zoveel hoeft te lopen.quote:
Maar ik denk ook dat Federer steeds beter weet hoe hij tegen Nadal moet spelen. Dus over een tijdje misschien wel helemaal geen last meer van hem heeft, maar aan de andere kant, Nadal wordt ook nog beter ja.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:38 schreef Paul_NL het volgende:
Wat een held![]()
Overigens gaat Nadal hem nog wel een keer verslaan op gras als hij zich zo blijft ontwikkelen. Ben benieuwd waar zijn top ligt
ehm... jij denkt van "ik gooi ff een topic omhoog"quote:Op vrijdag 28 juli 2006 06:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Federer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd of het hij het Wimbledon record van Borg gaat pakken, het grasrecord heeft ie al
Individuele sporters zijn altijd goed te vergelijkenquote:Op maandag 20 augustus 2007 09:09 schreef Leatherface het volgende:
Je mag van mij best vergelijken en dat vind ik zelf zo nu en dan ook best leuk.
Maar ik ga akkoord met velen hier dat je deze vergelijking moeilijk kunt maken.
Bedenk je bovendien dat Federer en Sampras maar één keer tegenover elkaar stonden, in de achtste finale op Wimbledon in 2001 (winnaar Federer).
Kan ook wel, alleen kom je dan snel op speltechnische elementen en winst / verlies-balans uit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Individuele sporters zijn altijd goed te vergelijken
Ik vind dat hij RG hiervoor niet hoeft te winnen. 2 keer achter elkaar finale RG en op gravel wint hij ook gewoon van iedereen op Nadal na. Sampras die kon (bewijs van spreken) op gravel van iedereen verliezen. Ook haalde hij nooit de finale van RG.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:39 schreef uncle_sjohie het volgende:
Ik denk dat Federer netto een iets groter talent is, maar dat ontloopt elkaar niet veel. Maar voordat je echt kan vergelijken zal Federer toch echt nog es Roland Garros moeten winnen,
Tsja, als je kijkt naar de tegenstand van Sampras.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:08 schreef Vaud het volgende:
[..]
Ik vind dat hij RG hiervoor niet hoeft te winnen. 2 keer achter elkaar finale RG en op gravel wint hij ook gewoon van iedereen op Nadal na. Sampras die kon (bewijs van spreken) op gravel van iedereen verliezen. Ook haalde hij nooit de finale van RG.
Maar het is idd erg lastig om te bepalen wie er meer tegenstand had.
Dat zeggen we elk jaar en elk jaar komt hij weer in de finale (hoezo "weer" ... het werd dit jaar voor het eerst gezegdquote:Op maandag 20 augustus 2007 09:39 schreef uncle_sjohie het volgende:
Als Federer nog wat wil op gravel zal hij in 2008 echt voor Roland Garros moet gaan, met een gedegen gravel voorbereiding. Maar sowieso is Federer een mooi spelende speler, niet alleen maar een hardhitter.
Buiten RG heeft hij dit jaar ook van Nadal gewonnen dus het is mogelijkquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:08 schreef Vaud het volgende:
[..]
Ik vind dat hij RG hiervoor niet hoeft te winnen. 2 keer achter elkaar finale RG en op gravel wint hij ook gewoon van iedereen op Nadal na. Sampras die kon (bewijs van spreken) op gravel van iedereen verliezen. Ook haalde hij nooit de finale van RG.
Maar het is idd erg lastig om te bepalen wie er meer tegenstand had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |