abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39617394
Welke speler had op dezelfde leeftijd het meest gewonnen en wie verwacht je dat de beste aller-tijden zal worden?

Sampras of Federer?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:01:33 #2
30919 mitt
Michael Corleone
pi_39617559
vergelijkingen

Andere tijd, andere spelers, andere banen, alles is anders.

waarom altijd dat vergelijken
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_39617618
Sampras en Federer hebben ten eerste nog samengespeeld, lijken qua stijl op elkaar al is Federer nog completer, de andere spelers gaat dus ook maar gedeeltelijk op en de banen en zeker de Grand-slams zijn veelal het zelfde en ook de regels zijn niet of nauwelijks verandert
pi_39617660
Als Federer nog een paar jaar op dit niveau blijft komt hij in de buurt van Sampras.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39617669
van die 2 was Borg toch de beste
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_39617777
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:05 schreef heiden6 het volgende:
Als Federer nog een paar jaar op dit niveau blijft komt hij in de buurt van Sampras.
Als hij Wimbledon wint heeft hij voor zijn 25e al een Grand slam meer dan Sampras
pi_39617806
vs.
pi_39617840
Je begrijpt het spreekwoord niet. Jammer

Tot en met Roland Garros

Title Splits ATP Titles Finals GS MC MS Minor Hcourt Clay Grass Carpet Outdoor Indoor
Pete Sampras 40 13 7 2 7 24 22 2 5 11 27 13
Roger Federer 37 13 7 2 10 18 25 5 6 1 30 7

Surface Splits Career W-L Career w% HCourt W-L HCourt w% Clay W-L Clay w% Grass W-L Grass w% Carpet W-L Carpet w%
Pete Sampras 471-134 77.9% 242-55 81.5% 65-30 68.4% 50-11 82.0% 114-38 75.0%
Roger Federer 435-124 77.8% 248-58 81.0% 86-33 72.3% 52-11 82.5% 49-22
pi_39617868
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:14 schreef Paul_NL het volgende:
Je begrijpt het spreekwoord niet. Jammer

Tot en met Roland Garros

Title Splits ATP Titles Finals GS MC MS Minor Hcourt Clay Grass Carpet Outdoor Indoor
Pete Sampras 40 13 7 2 7 24 22 2 5 11 27 13
Roger Federer 37 13 7 2 10 18 25 5 6 1 30 7

Surface Splits Career W-L Career w% HCourt W-L HCourt w% Clay W-L Clay w% Grass W-L Grass w% Carpet W-L Carpet w%
Pete Sampras 471-134 77.9% 242-55 81.5% 65-30 68.4% 50-11 82.0% 114-38 75.0%
Roger Federer 435-124 77.8% 248-58 81.0% 86-33 72.3% 52-11 82.5% 49-22
En jij begrijpt niet dat je mensen uit verschillende tijden niet kan vergelijken Maar ik merk aan je WK topic dat je al niet erg bedeeld bent met herseninhoud
pi_39618345
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39620860
Volgens mij zijn ze gewoon precies even goed. End of discussion

Het verschil in hun carrieres zal worden besloten door of Federer Roland Garros wint of niet. Als Federer dat lukt is hij beter, als het hem niet lukt zie ik ze als even goed.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:50:54 #12
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_39622375
Ik denk fedje, qua potentieel. Op dit moment ligt Pete nog redelijk voor.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_39623590
Als Federer nog voor ongeveer 5 jaar op de top kan presteren hoeft hij maar 3 jaar op nummer 1 te staan om het record van Sampras te breken

Dat lijkt me een haalbare kaart voor Federer
  zaterdag 8 juli 2006 @ 03:09:41 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39625670
Nadal denk ik.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 juli 2006 @ 03:14:39 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_39625732
Ik ben nog van de tijd van Borg, dat was de beste ooit dacht ik. Tot ik de verhalen over Rod Laver hoorde. Nu zie ik Federer verder reiken dan Sampras waarvan ik dacht dat ie eeuwig op één zou blijven staan.

De top van de wereld is wel even anders momenteel.

McEnroe Connors Becker lendl Wilander Stich Courier Edberg in één generatie zie ik nu niet.

Maar als ie dit nog 4 jaar volhoudt zoals J. zei is ie de grootste ooit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:13:28 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39627558
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 03:14 schreef tong80 het volgende:
Ik ben nog van de tijd van Borg, dat was de beste ooit dacht ik. Tot ik de verhalen over Rod Laver hoorde. Nu zie ik Federer verder reiken dan Sampras waarvan ik dacht dat ie eeuwig op één zou blijven staan.

McEnroe Connors Becker lendl Wilander Stich Courier Edberg in één generatie zie ik nu niet.

Dat was ook niet 1 generatie. Courier begon pas begin jaren 90 met winnen, McEnroe, Conners en Lendl waren toen al zo goed als gestopt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:15:13 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39627571
Het blijft appels met peren vergelijken.
ze hebben wel eens waar een tijd lang allebij tegelijk gespeeld, maar toch veel andere tegenstanders gehad en wat zou er gebeuren als ze allebij rond dezelfde tijd begonnen waren. Wie zou dan het meeste winnen? is niet te bedenken.

Je kunt het alleen uit statistieken aflezen en dan gaan ze redelijk gelijk op tot nu toe
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_39628509
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 03:14 schreef tong80 het volgende:

Als Federer iets minder goed was geweest waren Hewitt, Roddick, Safin, (Agassi in nog grotere mate) van dezelfde kwaliteit als een groot deel uit jouw rijtje hoor. Federer is gewoon zodanig veel beter dat de concurrentie wordt overklast. Een McEnroe (die ik toch als de beste zag toen) was gewoon nog net niet goed genoeg (en zeker niet voor lang genoege tijd)

En nu hebben we Nadal. Die krijgt waarschijnlijk een soort Agassi functie t.o.v. van Federer (die een Sampras is)...Ze vergeleken Rafa gister zelfs met Agassi, een vergelijking die wat mij betreft best op zijn plaats is.

En nu krijgen we een hele generatie met Gasquet, Monfils, Djokovic, Berdych, Baghdatis, Murray waar er, weet ik zeker, zeker 2 van zo goed worden dat ze ook in zo'n rijtje thuis gaan horen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:10:24 #19
60153 Goedie
a.k.a Superman ;)
pi_39629523
veel mensen vergeten dat de ballen sinds een paar jaar zwaarder en groter gemaakt zijn. Sinds dat gebeurd is, is het tennisspel heel erg veranderd. Er zijn bij de mannen nu haast geen goede service volley spelers meer, terwijl er voordat de zware ballen geïntroduceerd werden er heel vele waren: vb. Sampras (hoewel die completer was natuurlijk dan de gemiddelde service volleyer), Patrick Rafter, Tim Henman, Goran Ivanisevic, Greg Rusedski, Tod Martin, Richard Krajicek, Boris Becker (hoewel die net wat eerder was).

Sinds de ballen zwaarder zijn geworden, zie je voornamelijk spelers vanaf de baseline opereren. Hardhitters die misschien wel meer service volley zouden spelen, als het spel wat sneller zou zijn, opereren nu vanaf de baseline: Roddick en Safin. Het feit dat het spel enigszins langzamer is geworden is dus erg in het voordeel van types als Agassi, Hewitt en Nadal. Dit is één van de redenen waarom Agassi wat langer mee kon gaan, de bal was wat trager , waardoor hij het toch wat beter kan belopen (het is toch een speler die voor een groot deel het van zijn doorzettingsvermogen en loopvermogen moet hebben). De zware ballen is misschien ook één van de redenen waarom sampras op het eind stuk minder presteerde, naast het feit dat hij natuurlijk wat ouders was geworden.

Persoonlijk denk ik dat zonder de zwaardere ballen, Nadal het een stuk moeilijker zou krijgen. Voor zijn spel is dat ideaal. Terwijl types die het van snelle ballen moeten hebben, een stuk minder goed uit zijn.

Voor mij persoonlijk is het ook een raadsel, waarom ze dat geintroduceerd hebben.
"Op het moment dat wij onze strijdlust verliezen en moedeloos worden, heeft het systeem gewonnen en is ons leven niks meer waard" (Goedie 2002)
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 juli 2006 @ 21:10:53 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_39641642
Mooie analyse Goedie

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_39641764
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Goedie het volgende:
veel mensen vergeten dat de ballen sinds een paar jaar zwaarder en groter gemaakt zijn. Sinds dat gebeurd is, is het tennisspel heel erg veranderd. Er zijn bij de mannen nu haast geen goede service volley spelers meer, terwijl er voordat de zware ballen geïntroduceerd werden er heel vele waren: vb. Sampras (hoewel die completer was natuurlijk dan de gemiddelde service volleyer), Patrick Rafter, Tim Henman, Goran Ivanisevic, Greg Rusedski, Tod Martin, Richard Krajicek, Boris Becker (hoewel die net wat eerder was).

Sinds de ballen zwaarder zijn geworden, zie je voornamelijk spelers vanaf de baseline opereren. Hardhitters die misschien wel meer service volley zouden spelen, als het spel wat sneller zou zijn, opereren nu vanaf de baseline: Roddick en Safin. Het feit dat het spel enigszins langzamer is geworden is dus erg in het voordeel van types als Agassi, Hewitt en Nadal. Dit is één van de redenen waarom Agassi wat langer mee kon gaan, de bal was wat trager , waardoor hij het toch wat beter kan belopen (het is toch een speler die voor een groot deel het van zijn doorzettingsvermogen en loopvermogen moet hebben). De zware ballen is misschien ook één van de redenen waarom sampras op het eind stuk minder presteerde, naast het feit dat hij natuurlijk wat ouders was geworden.

Persoonlijk denk ik dat zonder de zwaardere ballen, Nadal het een stuk moeilijker zou krijgen. Voor zijn spel is dat ideaal. Terwijl types die het van snelle ballen moeten hebben, een stuk minder goed uit zijn.

Voor mij persoonlijk is het ook een raadsel, waarom ze dat geintroduceerd hebben.
Klopt niet je verhaal. Er is een nieuwe zwaardere bal die jij bedoeld goed gekeurd door de ATP ITF en KNLTB maar deze bal veroorzaakte teveel blessures. Deze wordt dus eigenlijk nergens meer gebruikt. Bovendien is deze bal eerst getest in het amateurcircuit (waar vaak eerst de tennisexperimenten plaatsvinden) en om o.a. blessuregevoelige redenen is de bal niet geschikt voor hoger niveau. Waarom is deze bal dan wel goedgekeurd, nou omdat voor beginnende spelers deze bal wel veel comfortabeler is. (makkelijker te belopen etc.)

Oja en Sampras blijft mijn held! Denk even hoe hij serveerde, dat tongetje, het aanlegen op zijn mooie manier en dan een veillos geplaatste pistol Pete service waar je maar wilt om daarna met zijn preciese groundstrokes toe te slaan.....
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 juli 2006 @ 21:26:12 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_39641978
Ja hoe zit het nou ?

pi_39642052
Pistole Pete
hi
  zondag 9 juli 2006 @ 09:56:42 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39653144
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:26 schreef tong80 het volgende:
Ja hoe zit het nou ?

Er zit sowieso gewichtverschil in ballen tussen verschillende toernooien. Zelfs recreanten merken het verschil tussen bijvoorbeeld de Slazenger Ulta Vis van Wimbledon en de Wilson US Open. Een bal die aanmerkelijk veel zwaarder is dan de 'standaard' ballen ken ik niet. Dat Agassi nu echter zijn spel compenseert met loopvermogen is onjuist, hij klaagt zelf dat hij te traag aan het worden is (de leeftijd). Bovendien speelde bijvoorbeeld Krajicek toch altijd min of meer hetzelfde spel in dezelfde tijd als Krajicek. Ten slotte noemt Federer service-volley iets voor oude mannen, omdat je dan niet zoveel hoeft te lopen.

Waarom servicevolley volgens mij op zijn retour is, zijn de veel snellere services. Met 200+ Km/h ben je geen ruige vent meer. Hoe sneller de service, hoe sneller de return terug is. Je hebt te weinig tijd om aan het net positie te kiezen. Bovendien zijn tennissers tegenwoordig completer en slaan ze met fore- en backhand winners. Voorheen zag je dat ze een sterke voorkeur voor een winnende slag hadden. Agassi begon eigenlijk met winners langs 2 kanten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_39658211
ja zit wat in zie roddick

overigens schat ik sampras nog steeds het hoogste in op gras ondanks dat hij de enige onderlinge partij verloor
beter aan het net t.o.v federer
iets minder vanaf de baseline maar ook hij had een geweldige forehand als de bal niet te hoog opstuit
sterkere service (zowel eerste als tweede)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')