abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39610851
Op weg naar school moet ik een semidrukke eenbaansweg oversteken waar ik als fietser geen voorrang heb, dus

Heel vaak is het zo, dat er dus een auto heel hard komt aanrijden met geen achtervolgende auto erachter.Als die auto dan gewoon verderrijd, dan kan zowel de auto als ik lekker snel door, snap je ?

Maar nee,vaak remt zo'n auto met niemand erachter tergend langzaam om onverdiend voorrang aan mij te geven, zodat ik ook moet remmen omdat ik als ik doorij mischien toch nog in botsing kom als die auto mischien toch niet stopt .

Dat kost zo'n paar seconden, en bovendien is het zo onnodig

I
pi_39610915
Herkenbaar. Zuigend.

I
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:54:23 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39610935
Ik heb het hier bij een rotonde. Veel automobilisten die er vanaf komen zien niet dat ik geen voorrang heb. Dan stoppen ze en moet ik ze gebaren dat ze door moeten rijden. Dat doen ze dan niet.

Tegenwoordig ga ik dus een meter of 2 vanaf het randje staan en kijk ik de andere kant op. Dan kunnen ze nooit denken dat ik over ga steken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_39611015
Ik ken het ook, lekker overal tussendoor crossen als fietser
Fuck de auto.

l
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:56:59 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39611022
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:54 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb het hier bij een rotonde. Veel automobilisten die er vanaf komen zien niet dat ik geen voorrang heb. Dan stoppen ze en moet ik ze gebaren dat ze door moeten rijden. Dat doen ze dan niet.

Tegenwoordig ga ik dus een meter of 2 vanaf het randje staan en kijk ik de andere kant op. Dan kunnen ze nooit denken dat ik over ga steken.
Dat komt natuurlijk ook door het gebrek aan consequentie. Of bij alle rotondes de fietsers en voetgangers voorrang geven, op bij geen enkel rotonde, dan is het stukken duidelijker.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39611036
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:55 schreef Lo-gisch het volgende:
Ik pik hier even een post mee hoor.

I
Oke

I
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:59:34 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_39611131
Op zich is dat best aardig van zo'n automobilist.
Andersom vind ik ergerlijker; dat mensen die geen voorrang hebben het gewoon nemen; bijvoorbeeld op een [voor voetgangers] NIET voorrangsrotonde. En dan gaan ze je ook nog raar lopen aankijken als je gewoon doorrijdt...

Leuk ook zijn mensen die zo maar de straat oversteken zonder te kijken; die verschrikte gezichten als ik ze (met de fiets) op een haar na mis en ff flink bel zijn altijd erg leuk..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:07:21 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39611365
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:59 schreef descendent1 het volgende:
Andersom vind ik ergerlijker; dat mensen die geen voorrang hebben het gewoon nemen; bijvoorbeeld op een [voor voetgangers] NIET voorrangsrotonde. En dan gaan ze je ook nog raar lopen aankijken als je gewoon doorrijdt...
Dat zeg ik, moeten ze maar consequent zijn met de voorrangsregels bij rotonde's. Natuurlijk moet je als weggebruiker ook gewoon opletten, maar ze maken het er ook niet duidelijk op.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:13:01 #9
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_39611535
Dit heb ik fucking elke keer als ik naar school fiets!!! Zooo irritant. En ook bij rotondes waar de auto's eerst voorrang hadden (nu niet meer hehe) en dan gaan ze stoppen terwijl ik al fucking stilsta!!!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:13:59 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39611565
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:13 schreef LasTeR het volgende:
En ook bij rotondes waar de auto's eerst voorrang hadden (nu niet meer hehe) en dan gaan ze stoppen terwijl ik al fucking stilsta!!!
Dus zelf doe je het ook.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:15:17 #11
148456 Kicx
Kick In!
pi_39611600
Belgen .
5167 6593 3207 9353 @ wii . com
pi_39611605
Dat is inderdaad rete irritant

|
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:15:33 #13
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_39611608
Net als lui die niet gewoon een zebra oplopen... Moet je helemaal tot stilstand afremmen, dan pas gaan ze lopen en kun je weer verder... Loop gewoon, dan hou ik wel een beetje in en zijn we allebei sneller door.
Decisions are made by those who show up.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:15:54 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_39611616
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dus zelf doe je het ook.
Nee de auto's hebben daar altijd voorrang gehad, en toen gebeurde dat altijd, ik stopte netjes, en hun ook terwijl zij door mochten rijden.
Nu is de verkeerssituatie veranderd dat de fietser voorrang heeft, ook als de auto de rotonde afgaat.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_39611788
Automobilisten in het in het algemeen zijn al een grote ergenis.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:23:12 #16
83951 rashudo
project 2501
pi_39611840
In zo'n geval neem ik de voorrang niet.
Their eyes opaque.
pi_39613621
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:23 schreef rashudo het volgende:
In zo'n geval neem ik de voorrang niet.
Ik vind het toch een beetje zielig als bevoorbeeld een oud echtpaar me een plezier denkt te doen en ik dan blijf staan .
pi_39615914
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:28 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Ik vind het toch een beetje zielig als bevoorbeeld een oud echtpaar me een plezier denkt te doen en ik dan blijf staan .
Dat is juist irritant! Dan zitten ze daar in die auto een beetje blij met zichzelf te zijn, terwijl ze alleen maar vervelend zijn. Zo leren ze het natuurlijk nooit.
pi_39915376
Zeker irritant zoals de TS aangeeft.

Hij vergeet echter 1 heikel puntje:
Ze schepen je op met het feit dat ze verwachten dat je je vinger nog even opsteekt zoals: 'Bedankt'.
Irritatiegrens.

Ik heb zin om gewoon met een grote boog net niet tegen hun auto aan te rijden
Of heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam te fietsen, haha.

Uiteindelijk, als de auto tegen jou aanknalt omdat jij voorrang neemt, is het de fot van de auto.
Heerlijke regel
Billie Holiday is Lady Day!
  Spellchecker maandag 17 juli 2006 @ 20:41:52 #20
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_39918169
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:15 schreef KieWie het volgende:
Net als lui die niet gewoon een zebra oplopen... Moet je helemaal tot stilstand afremmen, dan pas gaan ze lopen en kun je weer verder... Loop gewoon, dan hou ik wel een beetje in en zijn we allebei sneller door.
het probleem is dat lang niet alle automobilisten netjes voorrang geven bij een zebrapad, dan kun je als voetganger wel gewoon doorlopen maar de kans dat je dan een keer wordt geschept is behoorlijk reëel....

Ik kan me die reactie dus prima voorstellen; eerst kijken of je überhaupt voorrang krijgt en dan gaan lopen, zo gauw je in de gaten hebt dat de auto idd van plan is te stoppen voor je
Tevens -purist.
pi_39918367
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat zeg ik, moeten ze maar consequent zijn met de voorrangsregels bij rotonde's. Natuurlijk moet je als weggebruiker ook gewoon opletten, maar ze maken het er ook niet duidelijk op.
Ja, maar dat zou opzich ook best irritant zijn, want vaak als een auto je voor moet laten gaan staat ie nog half op de rotonde, en als dit een drukke rotonde is, staat het zo weer stil en moet alles weer op gang komen + grotere kans op ongevallen..

Dan kun je beter gewoon fietsers nergens voorrang doen, maarja, dat is soms ook wel weer best onhandig, in het centrum ofzo.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_39918823
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:41 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

het probleem is dat lang niet alle automobilisten netjes voorrang geven bij een zebrapad, dan kun je als voetganger wel gewoon doorlopen maar de kans dat je dan een keer wordt geschept is behoorlijk reëel....

Ik kan me die reactie dus prima voorstellen; eerst kijken of je überhaupt voorrang krijgt en dan gaan lopen, zo gauw je in de gaten hebt dat de auto idd van plan is te stoppen voor je
Ja idd. Bij zebra's pas ik trouwens altijd heeeel goed op. Hier vlakbij is een 2baans weg met zebra, vaak zat gehad dat de eerste auto stopt, dan ga je oversteken en dan schiet de tweede over de linkerbaan voorbij die stilstaande auto. Da's best prettig ja. .
pi_39918975
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:13 schreef LasTeR het volgende:
Dit heb ik fucking elke keer als ik naar school fiets!!! Zooo irritant. En ook bij rotondes waar de auto's eerst voorrang hadden (nu niet meer hehe) en dan gaan ze stoppen terwijl ik al fucking stilsta!!!
Waarschijnlijk omdat al jouw klasgenootjes wel fijn doorrijden zonder te kijken
  maandag 17 juli 2006 @ 21:06:50 #24
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39919121
idd die regels zijn er om duidelijkheid in het verkeer te brengen. behalve snelheids regels.
ada fare stop stalking me
pi_39919243
Dat is indertand irridaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')