Dat komt natuurlijk ook door het gebrek aan consequentie. Of bij alle rotondes de fietsers en voetgangers voorrang geven, op bij geen enkel rotonde, dan is het stukken duidelijker.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:54 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb het hier bij een rotonde. Veel automobilisten die er vanaf komen zien niet dat ik geen voorrang heb. Dan stoppen ze en moet ik ze gebaren dat ze door moeten rijden. Dat doen ze dan niet.
Tegenwoordig ga ik dus een meter of 2 vanaf het randje staan en kijk ik de andere kant op. Dan kunnen ze nooit denken dat ik over ga steken.
Dat zeg ik, moeten ze maar consequent zijn met de voorrangsregels bij rotonde's. Natuurlijk moet je als weggebruiker ook gewoon opletten, maar ze maken het er ook niet duidelijk op.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:59 schreef descendent1 het volgende:
Andersom vind ik ergerlijker; dat mensen die geen voorrang hebben het gewoon nemen; bijvoorbeeld op een [voor voetgangers] NIET voorrangsrotonde. En dan gaan ze je ook nog raar lopen aankijken als je gewoon doorrijdt...![]()
Dus zelf doe je het ook.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:13 schreef LasTeR het volgende:
En ook bij rotondes waar de auto's eerst voorrang hadden (nu niet meer hehe) en dan gaan ze stoppen terwijl ik al fucking stilsta!!!
Nee de auto's hebben daar altijd voorrang gehad, en toen gebeurde dat altijd, ik stopte netjes, en hun ook terwijl zij door mochten rijden.quote:
Ik vind het toch een beetje zielig als bevoorbeeld een oud echtpaar me een plezier denkt te doen en ik dan blijf staanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:23 schreef rashudo het volgende:
In zo'n geval neem ik de voorrang niet.
Dat is juist irritant! Dan zitten ze daar in die auto een beetje blij met zichzelf te zijn, terwijl ze alleen maar vervelend zijn. Zo leren ze het natuurlijk nooit.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:28 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Ik vind het toch een beetje zielig als bevoorbeeld een oud echtpaar me een plezier denkt te doen en ik dan blijf staan.
het probleem is dat lang niet alle automobilisten netjes voorrang geven bij een zebrapad, dan kun je als voetganger wel gewoon doorlopen maar de kans dat je dan een keer wordt geschept is behoorlijk reëel....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:15 schreef KieWie het volgende:
Net als lui die niet gewoon een zebra oplopen... Moet je helemaal tot stilstand afremmen, dan pas gaan ze lopen en kun je weer verder... Loop gewoon, dan hou ik wel een beetje in en zijn we allebei sneller door.
Ja, maar dat zou opzich ook best irritant zijn, want vaak als een auto je voor moet laten gaan staat ie nog half op de rotonde, en als dit een drukke rotonde is, staat het zo weer stil en moet alles weer op gang komen + grotere kans op ongevallen..quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat zeg ik, moeten ze maar consequent zijn met de voorrangsregels bij rotonde's. Natuurlijk moet je als weggebruiker ook gewoon opletten, maar ze maken het er ook niet duidelijk op.
Ja idd. Bij zebra's pas ik trouwens altijd heeeel goed op. Hier vlakbij is een 2baans weg met zebra, vaak zat gehad dat de eerste auto stopt, dan ga je oversteken en dan schiet de tweede over de linkerbaan voorbij die stilstaande auto. Da's best prettig ja.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
het probleem is dat lang niet alle automobilisten netjes voorrang geven bij een zebrapad, dan kun je als voetganger wel gewoon doorlopen maar de kans dat je dan een keer wordt geschept is behoorlijk reëel....
Ik kan me die reactie dus prima voorstellen; eerst kijken of je überhaupt voorrang krijgt en dan gaan lopen, zo gauw je in de gaten hebt dat de auto idd van plan is te stoppen voor je
Waarschijnlijk omdat al jouw klasgenootjes wel fijn doorrijden zonder te kijkenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:13 schreef LasTeR het volgende:
Dit heb ik fucking elke keer als ik naar school fiets!!! Zooo irritant. En ook bij rotondes waar de auto's eerst voorrang hadden (nu niet meer hehe) en dan gaan ze stoppen terwijl ik al fucking stilsta!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |