abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:01:37 #51
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39617561
Fok! spellingscontrole moet ingesteld worden
Signature.
pi_39617608
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:01 schreef eer-ik het volgende:
Fok! spellingscontrole moet ingesteld worden
lekker beangrijk
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:17:11 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39617897
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:59 schreef Thee_met_honing het volgende:
Ligt niet alleen aan luie jongeren. Tijdens mijn schoolcarierre zijn de regels 3x veranderd, dan wordt het lastig om het goed te doen. Dat is gewoon niet meer bij te houden.
Ja, en die wijzigingen hielden in, dat je voor 'wachten' 'wagten' mocht gaan schrijven? Of dat je persoonsvormen op een d mocht laten eindigen, zelfs als er geen d in het werkwoord zit?

Met andere woorden: Uitermate slap excuus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39617940
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ja, en die wijzigingen hielden in, dat je voor 'wachten' 'wagten' mocht gaan schrijven? Of dat je persoonsvormen op een d mocht laten eindigen, zelfs als er geen d in het werkwoord zit?

Zeer ware woorden, LV
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39617960
quote:

[..]

pi_39617973
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:19 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

pi_39617992
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:20 schreef tonks het volgende:

[..]

vrijdag 7 juli 2006 @ 21:34:59 #58
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_39618367
Ik begrijp wel ongeveer een beetje wat je bedoeld, hoewel de meeste mensen hier toch wel beter kunnen schrijven dan ze hier neertypen denk ik, wat mij wel opvalt is dat op fora waar meer oudere mensen komen (30-50) er veel meer mensen tussen zitten die typefouten maken. Bijv. bij marktplaats kom je ook wel eens dingen tegen waarvan je denkt dat die persoon echt niet op school heeft gezeten en echt dingen schrijft zoals die het (in zn plaatstelijk dialect??) uitspreekt..
heel veel persoonsvormen eindigen met een D (wandeld, loopd..), gewone woorden met een D (krand???), verkantie, waarneer,
en nou stond er zelfs in mijn MSN iemand met de naam 'me hard slaat op teeld als ik je zie'

:(
Sue Me
pi_39618376
quote:

[..]

Dat zie je mij toch ook niet schrijven?
Ik zeg dat het niet ALLEEN aan de instelling ligt, je zal mij niet horen zeggen dat het DUS geen instellingprobleem is.
De meeste fouten zijn belachelijk maar je moet mij niet vragen of het nu miereneuken is of mierenneuken, in die gevallen vind ik het genoeg dat de boodschap overkomt.

Sollicitatiebrieven die vol staan met fouten mik ik trouwens ook gelijk weg. Als het al teveel moeite is om in zo'n brief te proberen goed voor de dag te komen hoef ik niet de moeite te nemen om zo iemand voor een gesprek uit te nodigen.

Mensen die de spellingcontrole niet gebruiken bij belangrijke documenten:
pi_39618426
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:34 schreef Staaf het volgende:'me hard slaat op teeld als ik je zie'

In het 'markplaatssukkels' topic zijn mijn ogen ook geopend wat betreft het gemiddelde schrijfniveau in Nederland. Zeker 1% analfabaten in Nederland lijkt me een voorzichtige schatting als je op marktplaats rondkijkt. Fok is dan nog een spellings- en grammaticaparadijs vergeleken met marktplaats.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:40:04 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39618515
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:34 schreef Staaf het volgende:
Ik begrijp wel ongeveer een beetje wat je bedoeld,

[...]

heel veel persoonsvormen eindigen met een D (wandeld, loopd..), gewone woorden met een D (krand???), verkantie, waarneer,
en nou stond er zelfs in mijn MSN iemand met de naam 'me hard slaat op teeld als ik je zie'

No comment.....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:43:05 #62
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39618602
Ik erger mij tijdens het nakijken van toetsen vooral aan de woorden: egter en het los schrijven van woorden die samengevoegd zijn. Fouten in t's en d's vallen me al niet op.

Oh ja wat me echt ergert is het gebruik van zogenaamde emoticons in toetsen en verslagen. Ik ben niet geinteresseerd in smilies en je toekomstige baas al helemaal niet
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_39618606
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:35 schreef Thee_met_honing het volgende:

[..]

Dat zie je mij toch ook niet schrijven?
Ik zeg dat het niet ALLEEN aan de instelling ligt, je zal mij niet horen zeggen dat het DUS geen instellingprobleem is.
De meeste fouten zijn belachelijk maar je moet mij niet vragen of het nu miereneuken is of mierenneuken, in die gevallen vind ik het genoeg dat de boodschap overkomt.

Sollicitatiebrieven die vol staan met fouten mik ik trouwens ook gelijk weg. Als het al teveel moeite is om in zo'n brief te proberen goed voor de dag te komen hoef ik niet de moeite te nemen om zo iemand voor een gesprek uit te nodigen.

Mensen die de spellingcontrole niet gebruiken bij belangrijke documenten:
Zo kijk ik er ook tegenaan... Of er nu geneukt met mieren is, of niet
pi_39618635
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:43 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Bah
pi_39618796
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:44 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Bah
Dat meen je niet...
pi_39618850
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:43 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Ik snap dat SOWIESO niet, zou het nu echt dat die mensen niet doorhebben dat spelling niet hun sterkste punt is? Want als je dat toch van jezelf weet dan gebruik je toch die spellingscontrole?
Vraag me soms echt af wat er in die geest omgaat...
Blijkbaar niet genoeg en dat is dus een reden om ze niet in mijn zaak aan het werk te willen hebben.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:53:25 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39618858
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:59 schreef Thee_met_honing het volgende:
Ligt niet alleen aan luie jongeren. Tijdens mijn schoolcarierre zijn de regels 3x veranderd, dan wordt het lastig om het goed te doen. Dat is gewoon niet meer bij te houden.
Hoe lang heb jij op school gezeten? Werk eens door!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39618915
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe lang heb jij op school gezeten? Werk eens door!
In ieder geval lang genoeg om ervoor te zorgen dat ik mensen kan weigeren om regeltjes die ik zelf verzin en er niet aan hoef te voldoen bij een ander.
pi_39618927
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alfabeet! Je schrijft "wijven" goed! Slecht voorbeeld.

Maar inderdaad: veel mensen kunnen niet spellen tegenwoordig. Dit geldt echter niet alleen voor de mensen die nu op school zitten. Het aantal figuren dat beweert dyslexie te hebben neemt steeds verder toe.
Tegenwoordig blijkt het dat het doodnormaal is om dyslexie als excuus te gebruiken.
Mensen die beweren dat ze dyslexie hebben, terwijl ze dat niet hebben, zijn gewoon überdom.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:56:34 #70
Stranger than fiction
pi_39618941
Het gebruik van de spellingscontrole is niet genoeg!

het is een gemankeerd hulpje... Ik kan wel 100 spellingsvauten verzinnen die niet opgemerkt worden in word.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:57:28 #71
Stranger than fiction
pi_39618968
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:55 schreef Thee_met_honing het volgende:

[..]

In ieder geval lang genoeg om ervoor te zorgen dat ik mensen kan weigeren om regeltjes die ik zelf verzin en er niet aan hoef te voldoen bij een ander.
Dat is geen correcte zin.
pi_39619004
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het gebruik van de spellingscontrole is niet genoeg!

het is een gemankeerd hulpje... Ik kan wel 100 spellingsvauten verzinnen die niet opgemerkt worden in word.
Klop maar het haalt volgens mij wel de meest stomme fouten eruit?
Geen idee eigenlijk ik heb nog nooit geprobeerd om agterlijk te schrijven i.p.v. achterlijk.
pi_39619021
Ik heb er gisteren nog iemand op gewezen dat je contact eigenlijk niet als kontact schrijft, maar hij had de spellingscontrole er al over gehaald (en die vond het dus correct) en wilde mij niet geloven... Dus kontact bleef staan. In een officiële brief.
pi_39619080
Kontact is volgens mij nooit goed geweest? Het is kontakt of contact als ik me niet vergis.
Maar dat is dus een van die dingen die ik intussen ook niet meer bij kan houden.
Pick something en stick with it!
Al dat ge-etter met die regeltjes...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:01:46 #75
Stranger than fiction
pi_39619094
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb er gisteren nog iemand op gewezen dat je contact eigenlijk niet als kontact schrijft, maar hij had de spellingscontrole er al over gehaald (en die vond het dus correct) en wilde mij niet geloven... Dus kontact bleef staan. In een officiële brief.
Dat bedoel ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')