idd, een steigerpijp oid moet het wel houden. Zet ze wel schuin zodat ze bovenin een grotere onderlinge afstand hebben ten opzichte van elkaar.quote:
idd.. 1/3 is voor schuttingen.. als je er met 2 man in gaat liggen en die 2 palen moeten 100 a 150 Kilo dragenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
idd, een steigerpijp oid moet het wel houden. Zet ze wel schuin zodat ze bovenin een grotere onderlinge afstand hebben ten opzichte van elkaar.
Ik zou een flink stuk lengte nemen, als 'ie voor de helft in de grond zit moet het wel lukken.
Twee meter is nogal wat hoor!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:41 schreef realbase het volgende:
[..]
idd.. 1/3 is voor schuttingen.. als je er met 2 man in gaat liggen en die 2 palen moeten 100 a 150 Kilo dragenzou idd palen halen van 4 meter en deze 2 meter diep slaan met een palen rammer.. ( wel een kut klus zon grote paal de grond in zonder "grote" hulpmiddelen.
Snelcementje erbij gooien , 15 mins wachten en klaar
met een grondboor kom je al een heel eind.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:07 schreef Conflict het volgende:
[..]
Twee meter is nogal wat hoor!
Volgens mij lukt dat nooit zonder speciaal gereedschap. Een meter diep lijkt mij voldoende, mits er cement gebruikt wordt.
Een grondboor van twee meter moet ik nog tegenkomen!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
met een grondboor kom je al een heel eind.
Om de paal nog dieper de grond in te krijgen zou je een tuinslang aan het einde van de paal kunnen zetten. Kraan open en de rest gaat vanzelf.
Wat dacht je van de verlengbare grondboor?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:54 schreef Conflict het volgende:
[..]
Een grondboor van twee meter moet ik nog tegenkomen!
die moest ik ook nog tegenkomen. Lijkt me trouwens niet echt iets wat de TS heeft liggen thuis.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:09 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Wat dacht je van de verlengbare grondboor?
[afbeelding]
quote:Op zondag 9 juli 2006 10:26 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou me trouwnes meeer zorgen maken om de bevestiging van de hangmat aan het hout, dan over de palen in de grond.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, maar ik ken het wel. Ik woon op bovenland (Een soort veengrond) en dat is net geen water, maar alles zakt weg. Als ik spring voel je het 2 meter verderop golven (En nee, dat ligt niet aan mijn gewicht)quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:29 schreef basset het volgende:
Waar woon je?
Ik durf hier in gouda niet 2 palen in de grond te steken en er vervolgens rustig in een een hangmat te gaan liggen zonder de angst dat ik de palen naar elkaar toe trek.
Als dit wel kan, heb ik waarschijnlijk 1 probleempje opgelost
Mooi opgelost zo!quote:Op maandag 17 juli 2006 15:24 schreef Schimmetje het volgende:
Ik heb van het weekend de palen de grond in geslagen. Gaten geboord van 140, daarna nog een paar slagen met zo'n palenrammer. Zak beton erbij en weer volstorten. FF afwachten hoelang de palen het houden, maar ze lijken redelijk vast. Ook al met zijn 2en in gelegen. Bij elkaar toch iets van 180 kilo. Ik zal wel eens wat foto's plaatsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |