abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juli 2006 @ 22:51:53 #101
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39674194
Cas

Lastig dilemma Lb en als je haar nou als 3-jarige pas op school doet ? Tenminste als jij denkt dat ze er wel aan te is.

Tom goed man
  † In Memoriam † zondag 9 juli 2006 @ 22:57:34 #102
7074 moussy
kuttekop
pi_39674458
Ik heb Cas net overgetild van een lekker warm plakkerig, zweterig en klef schootje naar een gezellig bedje

Cas sliep nog altijd in een ledikantje... nou ja.. ledikant is een te groot woord. Daar was hij al eens doorheen gezakt, dus de lattenbodem leunde op 2 balken die op de grond lagen We schoven het voor ons uit, omdat we wisten dat het problemen zou geven ivm zijn dwangmatigheid en omdat Cas toch altijd met zn hoofd tegen het schot aan ligt was het ook nog steeds niet te klein. Maar nu vond ik het wel mooi geweest. Peet is nog thuis en ik hoef deze week maar 2 dagen te werken, dus we kunnen de slapeloze nachten nog wel even aan En straks met de vakantie zal hij toch ook in een gewoon bed moetens lapen, omdat ie ook niet in een campingbed wil(de)

Van de week ff een emmer latex tegen de muren gooien om er een jonge-mannen-kamer van te maken

[ Bericht 57% gewijzigd door moussy op 09-07-2006 23:03:31 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 9 juli 2006 @ 23:02:45 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_39674702
Cas

ben benieuwd hoe hij reageert als ie wakker wordt mous

Over psz... Liam gaat daar ook niet heen. Hij gaat al 3 dagen in de week naar de oppas, dat vind ik voldoende
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 juli 2006 @ 23:03:13 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39674730
Er is heeeelemaal géén dillema
Ik roep juist de hele tijd dat ze gewoon gaat maar dat het echt geen probleem is als dit nog niet lukt.
  zondag 9 juli 2006 @ 23:04:05 #105
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_39674772
Cas
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 9 juli 2006 @ 23:05:14 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39674831
Wat een lief bedje is dat zo Moussy, mooi dat grijs.
pi_39674984
Of zit je nog in de ontkenningsfase LB?

Slaap lekker zo Cas
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 23:09:56 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39675045
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:05 schreef Luchtbel het volgende:
Lijkt me ook een mooie grote kamer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † zondag 9 juli 2006 @ 23:10:40 #109
7074 moussy
kuttekop
pi_39675071
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:05 schreef Luchtbel het volgende:
echt een cassie-bed is het geworden. Er moet nog 1 laagje verf op van de week, Peet vond het nodig om met zn legerkisten de boel kaal te schrapen ach, ik verveel me toch...

We wisten niet wat we met het ledikant gingen doen, we wilden het niet repareren en weer op MP zetten omdat Mink er ook in gelegen heeft, dus gaan we het van de week "ritueel verbranden" in de tuinhaard
  maandag 10 juli 2006 @ 01:13:23 #110
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_39679233
Judith gaat ook niet naar de psz. Ik vind het niet nodig. Hier in de buurt speelt ze af en toe met een paar kinderen en we hebben een speelgroepje waar ze wekelijks naartoe gaat (om de beurt bij een van de kinderen thuis).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_39681660
Isis wil graag een vliegkusje geven , maar wat doet ze dan?
Dr hand nat sabbelen en deze tegen je aanleggen... Wat zijn dreumesjes toch schattig
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 09:00:57 #112
7074 moussy
kuttekop
pi_39682191
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:02 schreef Belana het volgende:

ben benieuwd hoe hij reageert als ie wakker wordt mous
ik heb hem per ongeluk wakker gemaakt toen ik bij hem ging kijken, dus dat weten we niet Ik hoorde hem kwekken, dus met een zwaai deed ik zijn deur open, maar hij lag in zn slaap te kwekken het eerste wat hij heel duf zei was; mooi bed he, Cassie bed!
  maandag 10 juli 2006 @ 09:29:34 #113
103793 kozakken
Living the life
pi_39682576
Wat een mooi bed heeft Cas zeg! Echt leuk om te zien! (alhoewel op schoot bij papa volgens mij de beste plek is om te slapen hoor ) Ziet er nog steeds knus en niet te groots uit. 'k bedoel, heeft nog wel iets weg van de lekkere beslotenheid van een ledikantje.
Stoer hoor, dat grijs! Daar hebben we een wand in Jonnes kamer ook mee beschilderd. 'k zal nog wel wat foto's pimpen in het dingeskamertje-topic

Over de psz, Jonne gaat met 2,5. Toen hj 2 werd sportte ik nog heel veel (voordat de zwangerschap helemaal goed inkickte) en ging Jonne een ochtend mee naar de kinderoppas op de sportschool. Vond dat een heel mooi alternatief. Plus dat hij ook wat meer de kat uit de boom wil kijken. Dus vind oktober oid (wanneer hij aan de beurt kan komen) wel goed. Dan is de kleine ook iets ouder en lijkt me dat ook gewoon wat meer geslaagd qua timing. Plus dat hij dan gewoon twee dagdelen mag ipv 1 (die ook nog heel slecht uitkwam).
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 09:33:31 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_39682634
Het bedje is nu net zo lang als zijn ledikantje, het ledikantenmatrasje ligt er ook gewoon in, ook al is het smaller. Maar dat heb ik even tijdelijk opgevuld met de dekbedden van zijn ledikantje, ik voelde iig geen verschil.
  maandag 10 juli 2006 @ 10:28:35 #115
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39683573
Cas en wat heb je een prachtig gezellig bedje.
  maandag 10 juli 2006 @ 10:32:31 #116
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39683645
Het is inderdaad een heel lief bedje!

Wat betreft de PSZ zijn wij er nog niet uit. Kai gaat nu 2 dagen per week naar de opvang en ik twijfel of de PSZ dan nog toegevoegde waarde heeft. Eerlijk gezegd heb ik me er ook nog niet zo in verdiept.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 10 juli 2006 @ 10:44:19 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39683900
Hier eigenlijk net zo'n twijfel over pzs. Isa gaat een dag per week naar kdv en speelt vrij vaak met/bij de buurjongetjes. Daar tegenover staat dat het wel gemakkelijk zou kunnen zijn, omdat en ik een dag van thuis uit werken... Dilemma's dilemma's...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39683928
Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over een PSZ. Morris gaat 2 dagen naar de kinderopvang dus dat lijkt me wel genoeg eigenlijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 10 juli 2006 @ 10:47:01 #119
3142 m@x
pi_39683960
Op zich zou ik het best lekker vinden als Kai op de dag dat ik vrij ben een ochtendje naar de PSZ zou gaan oh jee, hier is de ontaarde moeder weer . Dan kan ik tenminste rustig stofzuigen enzo. Maar dat vind ik geen reden om hem naar de PSZ te brengen. Weet iemand hier in hoeverre PSZ en KDV van elkaar verschillen?
  Licht Ontvlambaar maandag 10 juli 2006 @ 10:55:15 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39684134
Hebben psz's ook vakantie?
  maandag 10 juli 2006 @ 10:57:55 #121
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39684190
PSZ is iets schoolser (door dat in de kring drinken).
  maandag 10 juli 2006 @ 11:06:32 #122
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39684361
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:55 schreef Sjeen het volgende:
Hebben psz's ook vakantie?
Ja dat hebben ze.
pi_39684450
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:57 schreef Spuuglokje het volgende:
PSZ is iets schoolser (door dat in de kring drinken).
Maar volgens mij doen ze dat op het KDV ook. Ze eten 's ochtends samen fruit en krijgen er een beker drinken bij.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 juli 2006 @ 11:11:36 #124
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39684484
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:06 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze.
Thanks, dan hoef ik nu niet te proberen te bellen.

Op het kdv wordt er inderdaad rond de tafel gegeten en gedronken. En ze maken samen tekeningen enzo
  maandag 10 juli 2006 @ 11:13:33 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_39684531
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:00 schreef moussy het volgende:

[..]

het eerste wat hij heel duf zei was; mooi bed he, Cassie bed!
Nou, dan is het toch nog goed afgelopen
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 juli 2006 @ 11:19:39 #126
3142 m@x
pi_39684680
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:09 schreef snoopy het volgende:

[..]

Maar volgens mij doen ze dat op het KDV ook. Ze eten 's ochtends samen fruit en krijgen er een beker drinken bij.
Bij ons ook en er wordt ook al gezamenlijk getekend en geschilderd dus wat dat betreft zie ik geen verschil.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:40:18 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39685235
Ik zit ook al een tijdje eraan te denken om Noa er in te schrijven. Ik moet wel even over een (zeer hoge) drempel heen stappen, want ik ben een echte thuisblijfmoeder en heb dus zelfs moeite met een weekendje weg zonder de kids... (aankomend weekend!!! ) niet het alleen zijn met mn man, maar vooral het feit dat je de kindjes aan de zorgen van iemand anders toevertrouwt. Eigenlijk best erg, dat ik denk dat ik het het beste kan ...
pi_39685467
Ik denk dat het oogmerk van KDV en PSZ anders is. KDV is bedoeld als opvang; daarbij is het handig om de dag op een bepaalde manier te organiseren en dat is en wat schoolse organisatie.

De PSZ heeft als doel kinderen (voorzichtig) voor te bereiden op de basisschool. Bij de laatste gaat het dan vooral om dingen als het leren je stoel in de kring te zetten, daar een tijdje samen te zitten en je aandacht bij een (kort) verhaal of spel te houden.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:50:40 #129
3142 m@x
pi_39685504
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:40 schreef Suzanna het volgende:
Ik zit ook al een tijdje eraan te denken om Noa er in te schrijven. Ik moet wel even over een (zeer hoge) drempel heen stappen, want ik ben een echte thuisblijfmoeder en heb dus zelfs moeite met een weekendje weg zonder de kids... (aankomend weekend!!! ) niet het alleen zijn met mn man, maar vooral het feit dat je de kindjes aan de zorgen van iemand anders toevertrouwt. Eigenlijk best erg, dat ik denk dat ik het het beste kan ...
Ja maar dat is toch ook gewoon zo. Jij bent hun moeder en je kent ze precies en kan waarschijnlijk aan elk geluidje horen wat er aan de hand is. Een ander heeft dat toch minder. Dat betekent niet dat je ze niet een keer een nachtje ergens anders onder kan brengen, maar je moet je er niet voor schamen hoor.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:51:55 #130
3142 m@x
pi_39685533
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef sombie het volgende:
Ik denk dat het oogmerk van KDV en PSZ anders is. KDV is bedoeld als opvang; daarbij is het handig om de dag op een bepaalde manier te organiseren en dat is en wat schoolse organisatie.

De PSZ heeft als doel kinderen (voorzichtig) voor te bereiden op de basisschool. Bij de laatste gaat het dan vooral om dingen als het leren je stoel in de kring te zetten, daar een tijdje samen te zitten en je aandacht bij een (kort) verhaal of spel te houden.
Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:53:47 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_39685578
daar zeg je wat sombie, ik dacht dat het een beetje spelen was enzo... en dat doet Liam voldoende bij de oppas met de andere kindjes... voorbereiding op school is wel goed ook natuurlijk en mijn zoon kan wel een beetje discipline gebruiken ik ga er ook nog eens over nadenken
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 juli 2006 @ 11:55:04 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39685619
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:19 schreef Githa het volgende:
Dat staat helemaal niet eens op de brief, er staat als ik bezwaar wil maken dat ik met het bovengenoemde nummer moet bellen, maar als ik dat bel dan weten die mensen van niks. Zij bespreken dit soort dingen niet telefonisch en dus kreeg ik een adres voor 'klachten' om mijn bezwaar bij aan te tekenen.
Standaard is dat toch iets van 6 weken?
Dinsdag hebben we een afspraak bij de chirurg staan dus dat is al redelijk snel en dan hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben en anders schrijf ik dan een brief met aanvraag voor uitstel ofzo.

Vervelend zo in vakantie periode.
Vandaag is mijn vakantie ingegaan, lekker begin zo beide ziek, vriend die ineens niet met zekerheid 3 weken vrij krijgt ivm zorgverlof in september en dan dit weer vandaag BAH!
Githa, een tip: als je Jordy wilt overschrijven moet je dit voor 1 november regelen. Daarna kun je niet overstappen en zit je er weer voor een jaar aan vast.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 juli 2006 @ 11:56:31 #133
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39685656
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef m@x het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.
Op wateringen mag je je kind na z`n tweede verjaardag in komen schrijven en vaak kunnen ze dan 3 maanden later al terecht. Ze zijn heel lief daar, Tom gaat er 2 ochtenden heen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_39685806
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef m@x het volgende:

Bij ons KDV komen de peuters uiteindelijk in de peuter plus groep en dat is om ze voor te bereiden op de basisschool. Is er bij jullie ook niet zoiets op het KDV?
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 15:04:36 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39691199
Whaah, samara was kappertje aan het spelen vanmiddag en ik was uiteraard het min of meer onvrijwillige slachtoffer.
Na een telefoontje moest ik rennen naar een afspraak.
Ik vond wel dat ik de nodige aandacht trok maar niet echt bij stil gestaan.
Kijk ik net in de auto in mijn achteruitkijkspiegel zie ik in mijn haar al mijn dochters vrolijk gekleurde speldjes zitten.
Nou heb ik rood haar en dan ook nog groene, rode, roze, gele speldjes in mijn haar met meisjes en insectjes erop, dat vonden mensen best wel apart
  maandag 10 juli 2006 @ 19:51:02 #136
3142 m@x
pi_39699686
Ik heb eigenlijk geen flauw idee of er bij onze opvang een peuter plusgroep is. Ik denk het eerlijk gezegd niet, anders had ik er wel van gehoord.

Is die PSZ in Wateringen een beetje goed aan te fietsen vanaf waar ik woon CB? als het woensdag mooi weer is gaan we trouwens 's middags naar de speeltuin

Samara, boefje
  maandag 10 juli 2006 @ 20:21:43 #137
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39700735
ik zit ook nog steeds hevig te twijfelen over wel of niet psz. Aan de ene kant denk ik dat 2 dagen kdv wel genoeg is.. Aan de andere kant lijkt een ochtendje alleen met de baby straks me ook wel lekker En Saskia pikt dan nog net ff een paar dingetjes mee als voorbereiding voor de basisschool die ze niet op het kdv doen.
Trouwens geen idee of er wachtlijsten zijn, dus wie weet moet ik nog opschieten als ik besluit van wel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39701579
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:04 schreef senesta het volgende:
Whaah, samara was kappertje aan het spelen vanmiddag en ik was uiteraard het min of meer onvrijwillige slachtoffer.
Na een telefoontje moest ik rennen naar een afspraak.
Ik vond wel dat ik de nodige aandacht trok maar niet echt bij stil gestaan.
Kijk ik net in de auto in mijn achteruitkijkspiegel zie ik in mijn haar al mijn dochters vrolijk gekleurde speldjes zitten.
Nou heb ik rood haar en dan ook nog groene, rode, roze, gele speldjes in mijn haar met meisjes en insectjes erop, dat vonden mensen best wel apart
Foto's
pi_39701874
Ik ben best een voorstander van de peuterspeelzaal. Hier in Rotterdam heb je veel voorscholen. Gesubsidieerd. Dit ivm met de grote taalachterstand (nu denk ik dat dat absoluut niet ingehaald word door de peuterspeelzaal maar dat is een ander verhaal )
En dan gaan de kinderen dus 4 dagdelen naar school.
Ze werken ook echt met een programma puk en ko www.pukenko.nl
Maar dit gaat allemaal zo spelenderwijs.
Ik hoor dus van veel mensen zo pfff 4 dagdelen wat veel.
Maar Jans vind het geweldig (Bo wat minder, maar die had 2 dagdelen ook niet leuk gevonden )
Door die 4 dagdelen leren ze de kindjes goed kennen (Jans heeftal een echt vriendinnetje )
Ik ben zelf hele dagen thuis en doe best veel met mijn meiden. Maar ik vind het ook belangrijk dat ze dus dingen zonder mij (leren) doen.
Als ik zie hoe Jans heeft leren contact maken bijvoorbeeld. Haar spraak is (ook door logopedie natuurlijk) erg vooruit gegaan. Ze maakt veel minder contact nu door gillen en door slaan. Nou ja allemaal dingen die ik haar ook wel zou kunnen leren, maar die in groepsverband beter gaan.Verder vind ik de overgang naar de basisschool hierdoor makkelijker.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 21:43:57 #140
81992 Githa
pi_39703705
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Githa, een tip: als je Jordy wilt overschrijven moet je dit voor 1 november regelen. Daarna kun je niet overstappen en zit je er weer voor een jaar aan vast.
Ohw, thnx
morgen gaan we naar de chirurg en dan schrijft of zij de brief of wij zelf en wat daaruit komt zal de doorslag geven, maar dat zal zeker vóór 1 november zijn.
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 22:05:04 #141
81992 Githa
pi_39704552
Jordy had net wéér koorts, 39.6 dus best flink ook. Dan baal ik best dat we vandaag de hele dag aan het water zijn geweest. Had ik nou maar....
Ik zou ook niet weten waar hij het van heeft en met dit weer krijg ik hem ook niet koel.
Hij heeft net nog lekker even in badje gezeten en ligt nu met een zetpil in een rompertje op bed, verder weet ik het ook niet Dan maak ik me stiekem toch best ongerust.
pi_39705731
Beterschap Jordy

Myrthe vindt de psz ook leuk, ze gaat er alleen naar toe voor het contact met kinderen. Daar was ze echt erg aan toe. Het op-school-voorbereiden vind ik niet echt nodig voor een tweejarige (en in principe ook niet voor een driejarige; vierjarigen hebben geen leerplicht dus kun je zelf al steeds thuishouden evt en dus uitgebreid laten wennen). Maar ze doet er wel gezellige dingen en voorlopig is 't een prima oplossing voor ons.
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 22:36:09 #143
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39705914
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:32 schreef poemojn het volgende:
Beterschap Jordy

Myrthe vindt de psz ook leuk, ze gaat er alleen naar toe voor het contact met kinderen. Daar was ze echt erg aan toe. Het op-school-voorbereiden vind ik niet echt nodig voor een tweejarige (en in principe ook niet voor een driejarige; vierjarigen hebben geen leerplicht dus kun je zelf al steeds thuishouden evt en dus uitgebreid laten wennen). Maar ze doet er wel gezellige dingen en voorlopig is 't een prima oplossing voor ons.
Kinderen van 4 zijn toch wel leerplichtig
Kan me in ieder geval herinneren dat ik me daar flink over opgewonden heb destijds.
pi_39705989
Toch is mijn ervaring dat het thuishouden van een kind van 4 echt niet met regelmaat gebeurt. Bij Bo in de klas is er dus 1 jongentje heel erg weinig. Hij heeft met bijna niemand contact omdat hij er niet vaak is. Dat uitgebreid wennen is mijn ervaring met mijn kind gaat het beste door ze gelijk mee te laten draaien, maar dat zal voor elk kind weer anders zijn.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_39706031
Met de zetpil zal zijn koorts wel zakken Githa. Beterschap met Jordy
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 10 juli 2006 @ 22:39:52 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_39706129
senesta, ze zijn vanaf 5 pas leerplichtig
stormy waters...
sailin'
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 22:40:13 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39706151
Ik lees net dat de leerplicht vanaf 5 is inderdaad, was er dan alleen het plan om het naar 4 te verlagen?

Sterkte met Jordy Githa!
pi_39706172
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:36 schreef senesta het volgende:

[..]

Kinderen van 4 zijn toch wel leerplichtig
Kan me in ieder geval herinneren dat ik me daar flink over opgewonden heb destijds.
Nee vanaf de eerste dag van de maand na de 5e verjaardag zijn ze leerplichtig.
pi_39706190
Ja, dat is idd het plan geweest, ivm kinderen die nog geen Nederlands spreken als ze naar school gaan dacht ik. Maar 't is er niet doorgekomen.

Jessie, er zijn ook wel kinderen die eerst alleen 's morgens gaan dacht ik, vaak omdat ze echt nog een middagdutje nodig hebben.
pi_39706536
Ja je zal best uitzonderingen hebben. Hier ken ik ze niet (kindjes hier in de straat enzo)
Maar zoals ik al zei dat zijn de uitzonderingen.
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')