quote:Op zondag 9 juli 2006 23:05 schreef Luchtbel het volgende:
Wat een lief bedje is dat zo Moussy, mooi dat grijs.
echt een cassie-bed is het geworden. Er moet nog 1 laagje verf op van de week, Peet vond het nodig om met zn legerkisten de boel kaal te schrapenquote:Op zondag 9 juli 2006 23:05 schreef Luchtbel het volgende:
Wat een lief bedje is dat zo Moussy, mooi dat grijs.
quote:Op zondag 9 juli 2006 23:02 schreef Belana het volgende:
ben benieuwd hoe hij reageert als ie wakker wordt mous
Ja dat hebben ze.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:55 schreef Sjeen het volgende:
Hebben psz's ook vakantie?
Maar volgens mij doen ze dat op het KDV ook. Ze eten 's ochtends samen fruit en krijgen er een beker drinken bij.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:57 schreef Spuuglokje het volgende:
PSZ is iets schoolser (door dat in de kring drinken).
Thanks, dan hoef ik nu niet te proberen te bellen.quote:
Nou, dan is het toch nog goed afgelopenquote:Op maandag 10 juli 2006 09:00 schreef moussy het volgende:
[..]
het eerste wat hij heel duf zei was; mooi bed he, Cassie bed!
Bij ons ook en er wordt ook al gezamenlijk getekend en geschilderd dus wat dat betreft zie ik geen verschil.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:09 schreef snoopy het volgende:
[..]
Maar volgens mij doen ze dat op het KDV ook. Ze eten 's ochtends samen fruit en krijgen er een beker drinken bij.
Ja maar dat is toch ook gewoon zo. Jij bent hun moeder en je kent ze precies en kan waarschijnlijk aan elk geluidje horen wat er aan de hand is. Een ander heeft dat toch minder. Dat betekent niet dat je ze niet een keer een nachtje ergens anders onder kan brengen, maar je moet je er niet voor schamen hoor.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:40 schreef Suzanna het volgende:
Ik zit ook al een tijdje eraan te denken om Noa er in te schrijven. Ik moet wel even over een (zeer hoge) drempel heen stappen, want ik ben een echte thuisblijfmoeder en heb dus zelfs moeite met een weekendje weg zonder de kids... (aankomend weekend!!!) niet het alleen zijn met mn man, maar vooral het feit dat je de kindjes aan de zorgen van iemand anders toevertrouwt. Eigenlijk best erg, dat ik denk dat ik het het beste kan
...
Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef sombie het volgende:
Ik denk dat het oogmerk van KDV en PSZ anders is. KDV is bedoeld als opvang; daarbij is het handig om de dag op een bepaalde manier te organiseren en dat is en wat schoolse organisatie.
De PSZ heeft als doel kinderen (voorzichtig) voor te bereiden op de basisschool. Bij de laatste gaat het dan vooral om dingen als het leren je stoel in de kring te zetten, daar een tijdje samen te zitten en je aandacht bij een (kort) verhaal of spel te houden.
Githa, een tip: als je Jordy wilt overschrijven moet je dit voor 1 november regelen. Daarna kun je niet overstappen en zit je er weer voor een jaar aan vast.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:19 schreef Githa het volgende:
Dat staat helemaal niet eens op de brief, er staat als ik bezwaar wil maken dat ik met het bovengenoemde nummer moet bellen, maar als ik dat bel dan weten die mensen van niks. Zij bespreken dit soort dingen niet telefonisch en dus kreeg ik een adres voor 'klachten' om mijn bezwaar bij aan te tekenen.
Standaard is dat toch iets van 6 weken?
Dinsdag hebben we een afspraak bij de chirurg staan dus dat is al redelijk snel en dan hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben en anders schrijf ik dan een brief met aanvraag voor uitstel ofzo.
Vervelend zo in vakantie periode.
Vandaag is mijn vakantie ingegaan, lekker begin zobeide ziek, vriend die ineens niet met zekerheid 3 weken vrij krijgt ivm zorgverlof in september en dan dit weer vandaag
BAH!
Op wateringen mag je je kind na z`n tweede verjaardag in komen schrijven en vaak kunnen ze dan 3 maanden later al terecht. Ze zijn heel lief daar, Tom gaat er 2 ochtenden heenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.
Bij ons KDV komen de peuters uiteindelijk in de peuter plus groep en dat is om ze voor te bereiden op de basisschool. Is er bij jullie ook niet zoiets op het KDV?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef m@x het volgende:
Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.
Foto'squote:Op maandag 10 juli 2006 15:04 schreef senesta het volgende:
Whaah, samara was kappertje aan het spelen vanmiddag en ik was uiteraard het min of meer onvrijwillige slachtoffer.
Na een telefoontje moest ik rennen naar een afspraak.
Ik vond wel dat ik de nodige aandacht trok maar niet echt bij stil gestaan.
Kijk ik net in de auto in mijn achteruitkijkspiegel zie ik in mijn haar al mijn dochters vrolijk gekleurde speldjes zitten.
Nou heb ik rood haar en dan ook nog groene, rode, roze, gele speldjes in mijn haar met meisjes en insectjes erop, dat vonden mensen best wel apart![]()
Ohw, thnxquote:Op maandag 10 juli 2006 11:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Githa, een tip: als je Jordy wilt overschrijven moet je dit voor 1 november regelen. Daarna kun je niet overstappen en zit je er weer voor een jaar aan vast.
Kinderen van 4 zijn toch wel leerplichtigquote:Op maandag 10 juli 2006 22:32 schreef poemojn het volgende:
Beterschap Jordy
Myrthe vindt de psz ook leuk, ze gaat er alleen naar toe voor het contact met kinderen. Daar was ze echt erg aan toe. Het op-school-voorbereiden vind ik niet echt nodig voor een tweejarige (en in principe ook niet voor een driejarige; vierjarigen hebben geen leerplicht dus kun je zelf al steeds thuishouden evt en dus uitgebreid laten wennen). Maar ze doet er wel gezellige dingen en voorlopig is 't een prima oplossing voor ons.
Nee vanaf de eerste dag van de maand na de 5e verjaardag zijn ze leerplichtig.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Kinderen van 4 zijn toch wel leerplichtig![]()
Kan me in ieder geval herinneren dat ik me daar flink over opgewonden heb destijds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |