abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39593028
Hoe vaak zie je dat wel niet staan, in bijna elk semi-wetenschappelijk artikel wordt deze term, "dmv. een krachtig algoritme" gebruikt. Deze term word overal toegepast. Gaat het in de courant om een nieuwe bankpas, gelijk een krachtig algoritme, gaat het over een koelkast, gelijk een krachtig algoritme. Ze hopen natuurlijk dat dit imponeert tegen over de minder wetenschappelijk aangelegde mensen, maar ook hun zal toch wel eens opvallen dat tegenwoordig bijna over een krachtig algoritme mee gemoeid is?

Hier een link van google:
google
De status 'bagger-user' voorbij
pi_39593273
Al 30 views, maar geen reactie. Maar dat geeft niet, het is een teken dat jullie na denken!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:31:04 #3
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_39593309
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Al 30 views, maar geen reactie. Maar dat geeft niet, het is een teken dat jullie na denken!
We zijn nog aan het nadenken over een krachtig algoritme dat aangeeft hoe we het best antwoord kunnen geven...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:31:17 #4
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39593313
Een algoritme is een eindige reeks instructies om vanuit een gegeven begintoestand het daarbij behorende doel te bereiken. Dat doel kan van alles zijn met een herkenbare eindsituatie, eindpunt of resultaat. De instructies kunnen in het algemeen omgaan met eventualiteiten die bij het uitvoeren kunnen optreden. Algoritmen hebben in het algemeen stappen die zich herhalen (iteratie) of die beslissingen (logica of vergelijkingen) vereisen om de taak te voltooien.

Eenzelfde taak kan gewoonlijk met verschillende reeksen instructies worden opgelost. Het verschil ligt dan meestal in de hoeveelheid tijd, ruimte of inspanning die het algoritme vergt; dit is de complexiteit van een algoritme. Een recept is een voorbeeld van een algoritme. Om aardappelsalade te maken kan het ene recept de instructie "schil de aardappel" bevatten en daarna de instructie "kook de aardappel". Bij een ander recept kunnen die twee stappen omgedraaid zijn. Beide recepten zullen echter vragen deze stappen voor alle aardappelen uit te voeren en het eindresultaat is een lekkere aardappelsalade.

Het correct uitvoeren van een algoritme zal in het algemeen geen probleem kunnen oplossen als het algoritme fouten bevat of bepaalde problemen niet herkent. Bijvoorbeeld het recept voor aardappelsalade levert geen resultaat op als er geen aardappelen zijn, zelfs als alle handelingen worden verricht alsof er aardappelen waren
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_39593349
Wikipedia Copy 'n Paste
pi_39593362
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:31 schreef Sirolf het volgende:

[..]

We zijn nog aan het nadenken over een krachtig algoritme dat aangeeft hoe we het best antwoord kunnen geven...
slome processor dan
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:34:15 #7
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39593371
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wikipedia Copy 'n Paste
so hee... dat meen je niet
pi_39593393
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:34 schreef PeZu het volgende:

[..]

so hee... dat meen je niet
Ik zeg het toch? Is dat niet gemeend genoeg?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:37:12 #9
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39593421
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Ik zeg het toch? Is dat niet gemeend genoeg?
mwah het was iet echt opgevallen dat de term algoritme te pas en te onpas gebruikt werdt.....

maja als de klant weer een nieuw woordje heeft om mee te pochen dan werkt het he....
pi_39593451
Ja, en het is half twee 's nachts, dan moet ik vaak denken aan zulke dingen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:39:24 #11
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39593461
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ja, en het is half twee 's nachts, dan moet ik vaak denken aan zulke dingen
je dagdroomt in algoritme's....
pi_39593519
Ik leef in m'n eigen nanowereld
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:31:33 #13
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_39596174
dit topic wordt niet wat. Ik heb het door middel van een krachtig algoritme ff na zitten rekenen en daar komen geen goede getallen uit.
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_39599784
Terechte irritatie. Een algoritme is geen persoon, dus kan ook niet krachtig of zwak zijn.

Wat ook nog wel eens misgaat in perspublicaties is het onderscheid tussen kritisch en kritiek. Zo lees je wel eens over een 'kritisch punt'. Wat moet ik me daarbij voorstellen dan? Een punt dat de wereld om zich heen met de nodige argwaan bekijkt.

Kritiek punt dus.
pi_39601860
Daar heb je helemaal gelijk in, ook zoiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')