abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42621058
Ah nu wel ja...

Maar, de site en de drums doen me weinig...beetje een 13 in een dozijn bedrijfje imo.
pi_42622982
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:33 schreef CasB het volgende:
Ah nu wel ja...

Maar, de site en de drums doen me weinig...beetje een 13 in een dozijn bedrijfje imo.
Mijn drumleeraar is er nu helemaal opderpop in toon van omdat hij 2 heeft besteld

Maar schijnen hand gemaakt te zijn enzo.. ik wacht af op iemand die er eentje heeft:P

hooi
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:20:20 #279
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_42641498
Morgenavond m'n eerste optreden! Zit sinds een week of drie in een band; en we gaan bij 'n verjaardagsfeestje optreden voor een man of 40. Spannennnnd.

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:29:44 #280
24054 search64
Avec le grande
pi_42641755
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:58 schreef Guusie het volgende:
Kick!

Iemand ervaring met het merk Tamburo.. www.tamburo.com

Lijken mij erg mooie setjes, maarja, beetje reviews altijd wel handig!
Tja dit soort bedrijfjes gebruiken eigenlijk allemaal dezelfde shells (ik geloof dat ze van Keller zijn), dus klinken ze ook allemaal vrijwel hetzelfde. Niks mis mee als alternatief voor een dure set van een bekend merk, maar ook niet echt speciaal dus.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_42642012
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:29 schreef search64 het volgende:

[..]

Tja dit soort bedrijfjes gebruiken eigenlijk allemaal dezelfde shells (ik geloof dat ze van Keller zijn), dus klinken ze ook allemaal vrijwel hetzelfde. Niks mis mee als alternatief voor een dure set van een bekend merk, maar ook niet echt speciaal dus.
Idd, het enige wat verschillend is bij dit soort bedrijfjes is de finish, lugs en het land waar ze vandaan komen
pi_42645828
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:39 schreef CasB het volgende:

[..]

Idd, het enige wat verschillend is bij dit soort bedrijfjes is de finish, lugs en het land waar ze vandaan komen
Ik dacht dat Beni zelf persde (en hamerde)?

[ Bericht 1% gewijzigd door MarsX op 13-10-2006 17:23:26 ]
pi_42654094
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:37 schreef MarsX het volgende:

[..]

Ik dacht dat Beni zelf persde (en hamerde)?
Mijn drumleraar had het ook over zelfgemaakt, vandaar dat deze vraag kwam, want dan is het relatief heel goed koop!
pi_42654139
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:20 schreef MaZz_ het volgende:
Morgenavond m'n eerste optreden! Zit sinds een week of drie in een band; en we gaan bij 'n verjaardagsfeestje optreden voor een man of 40. Spannennnnd.

tof man! ik heb ook weer eens zin om op te treden! Tis echt zooooo kicken om je lekkere beatjes te laten horen en iedereen wild zien gaan! Ik wens je echt super veel succes!
pi_42704840
quote:
De ene Keller shell is de andere niet hoor, Keller shells kun je in alle soorten en maten krijgen, daar kun je je als fabrikant alsnog mee onderscheiden.. Bovendien doen ze de bearing edges, etc. meestal zelf. Maar dat het niet echt speciaal is ben ik met je eens
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:15:40 #286
24054 search64
Avec le grande
pi_42706261
Tja hoeveel mensen gaan dat horen? Terwijl een brady block snare een geluid heeft dat je vrijwel meteen herkent. Dat vind ik echt wel een stuk cooler dan een dertien in een dozijn kit. Kost een paar centen, maar heb je ook wat.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:07:52 #287
70566 MaZz_
pi_42716086
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:09 schreef Guusie het volgende:
tof man! ik heb ook weer eens zin om op te treden! Tis echt zooooo kicken om je lekkere beatjes te laten horen en iedereen wild zien gaan! Ik wens je echt super veel succes!
Dankjewel! Het was ook suuuuuupergaaf! Publiek was erg enthousiast, ondanks dat bleek dat er veel wat oudere mensen bij waren; die gewoon moesten zitten.. Desondanks echt een topavond! Van tevoren kei zenuwachtig toen ik iedereen zag zitten en staan... Dit kwam vooral ook omdat ik pas 3x heb kunnen spelen met de band (dus incl. nummers instuderen en oefenen). Maar na het optreden kreeg ik zo'n ongelooflijke rush.

We hebben na onze vier nummers zelfs nog even een jamsessie gehouden (blues) met een random bassist. Het mooie was dat iedereen in het publiek dacht dat het bij de performance hoorde!

Ik ben bij deze verslaafd.
you're at notch one now.
pi_42727172
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:07 schreef MaZz_ het volgende:

[..]

Dankjewel! Het was ook suuuuuupergaaf! Publiek was erg enthousiast, ondanks dat bleek dat er veel wat oudere mensen bij waren; die gewoon moesten zitten.. Desondanks echt een topavond! Van tevoren kei zenuwachtig toen ik iedereen zag zitten en staan... Dit kwam vooral ook omdat ik pas 3x heb kunnen spelen met de band (dus incl. nummers instuderen en oefenen). Maar na het optreden kreeg ik zo'n ongelooflijke rush.

We hebben na onze vier nummers zelfs nog even een jamsessie gehouden (blues) met een random bassist. Het mooie was dat iedereen in het publiek dacht dat het bij de performance hoorde!

Ik ben bij deze verslaafd.
Optreden is inderdaad zeer verslavend Ik kan me nog wel de eerste x herinneren dat ik voor het eerst op een podium speelde bij een jamsessie.
Het ging zo vreselijk KUT, maar dat maakte allemaal niets uit. Het was zo gaaf!! hahaha
pi_42924966
Ik heb weer eens een vraagje:

Ik heb onlangs m'n drumkit verwend met een nieuwe set Remo weatherking emperor vellen (coated). Op m'n kit zaten al zes jaar lang de originele Ludwig vellen, daar was de klank wel zo'n beetje uit.

Wat de bassdrum en toms betreft klinken ze super, maar het snaregeluid is waardeloos. Al gelijk toen ik het nieuwe vel op spanning zette, was het geluid zeer schel (bijna pijnlijk). Het vel slapper stemmen heeft geen zin, ook de snare slapper zetten heeft geen zin. Het geluid blijft erg dun en schel. Met het oude snarevel had ik hier geen last van en klonk de snare zoals een snaredrum behoort te klinken.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt.

'k Heb overigens alleen de vellen aan de bovenkant vervangen.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_42928654
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:07 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb weer eens een vraagje:

Ik heb onlangs m'n drumkit verwend met een nieuwe set Remo weatherking emperor vellen (coated). Op m'n kit zaten al zes jaar lang de originele Ludwig vellen, daar was de klank wel zo'n beetje uit.

Wat de bassdrum en toms betreft klinken ze super, maar het snaregeluid is waardeloos. Al gelijk toen ik het nieuwe vel op spanning zette, was het geluid zeer schel (bijna pijnlijk). Het vel slapper stemmen heeft geen zin, ook de snare slapper zetten heeft geen zin. Het geluid blijft erg dun en schel. Met het oude snarevel had ik hier geen last van en klonk de snare zoals een snaredrum behoort te klinken.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt.

'k Heb overigens alleen de vellen aan de bovenkant vervangen.
Wat je kunt doen is een oud 14" vel nemen en daar de rand uitknippen. Je maakt een soort van dempring om op je snare te leggen. Je kunt ze ook kopen, maar waarom geld aan iets uitgeven als je toch oude vellen hebt liggen.

Als je dat doet klinkt je snare minder schel en wat voller! Ik heb het zelf ook namelijk. Veel mensen trouwens, daarom zie je die dingen vaak liggen op les of andermans kit.
pi_42929434
Misschien moet je geen dubbellaags vel nemen voor je snare...
pi_42944825
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:14 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Wat je kunt doen is een oud 14" vel nemen en daar de rand uitknippen. Je maakt een soort van dempring om op je snare te leggen. Je kunt ze ook kopen, maar waarom geld aan iets uitgeven als je toch oude vellen hebt liggen.

Als je dat doet klinkt je snare minder schel en wat voller! Ik heb het zelf ook namelijk. Veel mensen trouwens, daarom zie je die dingen vaak liggen op les of andermans kit.
Ik heb er al van die dempringen opliggen (weliswaar niet uit een oud vel geknipt, maar kant-en-klaar gekocht). Dit heeft dus niet het gewenste effect...
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:40 schreef CasB het volgende:
Misschien moet je geen dubbellaags vel nemen voor je snare...
Dit werd me aangeraden door de verkoper (van Rock Palace, Den Haag)...
Maar wat is daar dan het probleem van, hoe kan hij dan zo schel klinken door een dubbellaags vel?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:59:45 #293
70566 MaZz_
pi_42945379
Misschien de snaar aan de onderkant wat losser afstellen? of misschien toch denken aan een ander vel als dit echt niks wordt.
you're at notch one now.
pi_42945723
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:59 schreef MaZz_ het volgende:
Misschien de snaar aan de onderkant wat losser afstellen? of misschien toch denken aan een ander vel als dit echt niks wordt.
Dit heeft ook niet echt effect, het snaregeluid wordt dan wel zachter, maar niet mider scherp.
pi_42945898
quote:
Ik heb er al van die dempringen opliggen (weliswaar niet uit een oud vel geknipt, maar kant-en-klaar gekocht). Dit heeft dus niet het gewenste effect...
Ik vind die dempringen helemaal niks, die maken meteen de hele klank dood.
Wat ik doe als ik vellen iets wil dempen is een reepje gaffa-tape nemen (ongeveer 12 x 5 cm), dat in het midden op elkaar plakken en de uiteindes op het vel plakken (zie schetsje), een paar cm van de rand van het vel. Je kan zowel op onder- en/of bovenvel een stukje plakken, afhankelijk van hoe je de klank wil.
pi_42946001
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:27 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik vind die dempringen helemaal niks, die maken meteen de hele klank dood.
Wat ik doe als ik vellen iets wil dempen is een reepje gaffa-tape nemen (ongeveer 12 x 5 cm), dat in het midden op elkaar plakken en de uiteindes op het vel plakken (zie schetsje), een paar cm van de rand van het vel. Je kan zowel op onder- en/of bovenvel een stukje plakken, afhankelijk van hoe je de klank wil.
[afbeelding]
Da's een tip die ik wel eens eerder heb gelezen... ik ga het proberen, bedankt.
pi_42960378
Iemand tips voor de dubbelebasepedaal! keb er eentje gekocht! vind het ontzettend leuk om te doen, oefenen iets echt niet kunnen enzo! Iemand echt goede beginnerstips waarvan je denkt: "Als je dat maar niet fout aanleerd ect.. "

Dank
pi_42960505
Langzaam beginnen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:30:46 #299
24054 search64
Avec le grande
pi_42960715
Pak een lesboek voor snare (beginners) en ga het proberen te spelen met je voeten. Doe het vooral zo strak mogelijk, niet smokkelen. En als je de snelheid niet haalt gewoon nog langzamer spelen. En dan langzaam snelheid en stamina ontwikkelen
pi_42962311
Hard spelen en langzaam !
Snel spelen is in het begin onmogelijk, er zijn wat standaart oefeningen.
Bijvoorbeeld: 4x4 bas 4x4 over de trommels dan 2x4 bas 2x4 trommels 2x4 bas 2x4 trommels 1x4 bas 1x4 trommels (dat dus 4 keer) en dan overnieuw.
Dit doe je elke keer voordat je gaat dubbel base spelen (speel je lekker warm).

Simpele Ritmes:

Let wel op dat bij die laast je kick (bas) achter de snare met links is (dus snare links-rechts-links-rechts)

Hard en langzaam !
Je linkerbeen moet je trainen, normaal hoeft ie alleen een sullig hi-hatje opendoen...

O en:
hi-hats tikken en 4 bassen spelen
hi-hats tikken en triolen spelen (eerste hi-hat dus op rechts 2e op links 3e rechts ect)

Hoop dat je er wat aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')