Mijn drumleeraar is er nu helemaal opderpop in toon van omdat hij 2 heeft besteldquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:33 schreef CasB het volgende:
Ah nu wel ja...
Maar, de site en de drums doen me weinig...beetje een 13 in een dozijn bedrijfje imo.
Tja dit soort bedrijfjes gebruiken eigenlijk allemaal dezelfde shells (ik geloof dat ze van Keller zijn), dus klinken ze ook allemaal vrijwel hetzelfde. Niks mis mee als alternatief voor een dure set van een bekend merk, maar ook niet echt speciaal dus.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:58 schreef Guusie het volgende:
Kick!
Iemand ervaring met het merk Tamburo.. www.tamburo.com
Lijken mij erg mooie setjes, maarja, beetje reviews altijd wel handig!
Idd, het enige wat verschillend is bij dit soort bedrijfjes is de finish, lugs en het land waar ze vandaan komenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:29 schreef search64 het volgende:
[..]
Tja dit soort bedrijfjes gebruiken eigenlijk allemaal dezelfde shells (ik geloof dat ze van Keller zijn), dus klinken ze ook allemaal vrijwel hetzelfde. Niks mis mee als alternatief voor een dure set van een bekend merk, maar ook niet echt speciaal dus.
Ik dacht dat Beni zelf persde (en hamerde)?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:39 schreef CasB het volgende:
[..]
Idd, het enige wat verschillend is bij dit soort bedrijfjes is de finish, lugs en het land waar ze vandaan komen
Mijn drumleraar had het ook over zelfgemaakt, vandaar dat deze vraag kwam, want dan is het relatief heel goed koop!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:37 schreef MarsX het volgende:
[..]
Ik dacht dat Beni zelf persde (en hamerde)?
tof man! ik heb ook weer eens zin om op te treden! Tis echt zooooo kicken om je lekkere beatjes te laten horen en iedereen wild zien gaan! Ik wens je echt super veel succes!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:20 schreef MaZz_ het volgende:
Morgenavond m'n eerste optreden! Zit sinds een week of drie in een band; en we gaan bij 'n verjaardagsfeestje optreden voor een man of 40. Spannennnnd.
De ene Keller shell is de andere niet hoor, Keller shells kun je in alle soorten en maten krijgen, daar kun je je als fabrikant alsnog mee onderscheiden.. Bovendien doen ze de bearing edges, etc. meestal zelf. Maar dat het niet echt speciaal is ben ik met je eensquote:Tja dit soort bedrijfjes gebruiken eigenlijk allemaal dezelfde shells (ik geloof dat ze van Keller zijn), dus klinken ze ook allemaal vrijwel hetzelfde. Niks mis mee als alternatief voor een dure set van een bekend merk, maar ook niet echt speciaal dus.
Dankjewel! Het was ook suuuuuupergaaf!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:09 schreef Guusie het volgende:
tof man! ik heb ook weer eens zin om op te treden! Tis echt zooooo kicken om je lekkere beatjes te laten horen en iedereen wild zien gaan! Ik wens je echt super veel succes!![]()
Optreden is inderdaad zeer verslavendquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:07 schreef MaZz_ het volgende:
[..]
Dankjewel! Het was ook suuuuuupergaaf!Publiek was erg enthousiast, ondanks dat bleek dat er veel wat oudere mensen bij waren; die gewoon moesten zitten.. Desondanks echt een topavond! Van tevoren kei zenuwachtig toen ik iedereen zag zitten en staan... Dit kwam vooral ook omdat ik pas 3x heb kunnen spelen met de band (dus incl. nummers instuderen en oefenen). Maar na het optreden kreeg ik zo'n ongelooflijke rush.
We hebben na onze vier nummers zelfs nog even een jamsessie gehouden (blues) met een random bassist. Het mooie was dat iedereen in het publiek dacht dat het bij de performance hoorde!
Ik ben bij deze verslaafd.
Wat je kunt doen is een oud 14" vel nemen en daar de rand uitknippen. Je maakt een soort van dempring om op je snare te leggen. Je kunt ze ook kopen, maar waarom geld aan iets uitgeven als je toch oude vellen hebt liggen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:07 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb weer eens een vraagje:
Ik heb onlangs m'n drumkit verwend met een nieuwe set Remo weatherking emperor vellen (coated). Op m'n kit zaten al zes jaar lang de originele Ludwig vellen, daar was de klank wel zo'n beetje uit.
Wat de bassdrum en toms betreft klinken ze super, maar het snaregeluid is waardeloos. Al gelijk toen ik het nieuwe vel op spanning zette, was het geluid zeer schel (bijna pijnlijk). Het vel slapper stemmen heeft geen zin, ook de snare slapper zetten heeft geen zin. Het geluid blijft erg dun en schel. Met het oude snarevel had ik hier geen last van en klonk de snare zoals een snaredrum behoort te klinken.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt.
'k Heb overigens alleen de vellen aan de bovenkant vervangen.
Ik heb er al van die dempringen opliggen (weliswaar niet uit een oud vel geknipt, maar kant-en-klaar gekocht). Dit heeft dus niet het gewenste effect...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:14 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Wat je kunt doen is een oud 14" vel nemen en daar de rand uitknippen. Je maakt een soort van dempring om op je snare te leggen. Je kunt ze ook kopen, maar waarom geld aan iets uitgeven als je toch oude vellen hebt liggen.
Als je dat doet klinkt je snare minder schel en wat voller! Ik heb het zelf ook namelijk. Veel mensen trouwens, daarom zie je die dingen vaak liggen op les of andermans kit.
Dit werd me aangeraden door de verkoper (van Rock Palace, Den Haag)...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:40 schreef CasB het volgende:
Misschien moet je geen dubbellaags vel nemen voor je snare...
Dit heeft ook niet echt effect, het snaregeluid wordt dan wel zachter, maar niet mider scherp.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:59 schreef MaZz_ het volgende:
Misschien de snaar aan de onderkant wat losser afstellen? of misschien toch denken aan een ander vel als dit echt niks wordt.
Ik vind die dempringen helemaal niks, die maken meteen de hele klank dood.quote:Ik heb er al van die dempringen opliggen (weliswaar niet uit een oud vel geknipt, maar kant-en-klaar gekocht). Dit heeft dus niet het gewenste effect...
Da's een tip die ik wel eens eerder heb gelezen... ik ga het proberen, bedankt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik vind die dempringen helemaal niks, die maken meteen de hele klank dood.
Wat ik doe als ik vellen iets wil dempen is een reepje gaffa-tape nemen (ongeveer 12 x 5 cm), dat in het midden op elkaar plakken en de uiteindes op het vel plakken (zie schetsje), een paar cm van de rand van het vel. Je kan zowel op onder- en/of bovenvel een stukje plakken, afhankelijk van hoe je de klank wil.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |