abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39590702
quote:
YENAGOA - Gewapende mannen hebben in Nigeria een Nederlandse werknemer van een olieplatform gegijzeld. De ontvoerders kwamen gisterochtend met speedboten naar de installatie van Shell en dwongen de man mee te gaan.

De Nigeriaanse politie stelt dat het gaat om Michael Loss. De man werkt niet voor Shell zelf, maar is in dienst van Westminster Dredging, het Britse onderdeel van de Royal Boskalis Westminster Group.

Volgens een woordvoerder van Royal Dutch Shell Gas in Nigeria viel de ontvoering van de man samen met een demonstratie van de plaatselijke bevolking in de regio Gbaran in het zuiden van Nigeria. "Terwijl dit gaande was, is een aantal mannen in militaire uniformen naar het platform gegaan en heeft hem gegijzeld."

De aanwezige olie in de Niger-delta is de voedingsbodem voor veel onrust.

Shell Nederland kan niet bevestigen of het inderdaad om een Nederlander gaat, maar bevestigt dat een man is ontvoerd. Ontvoeringen zijn in het arme deel van de Niger Delta aan de orde van de dag. Militante rebellen gebruiken gijzelaars om de olie-maatschappijen te dwingen de bevolking een groter deel van de opbrengsten van ruwe olie te geven.

Here i come van Uruzgan

http://www.telegraaf.nl/b(...)erd_in_Nigeria_.html

Ten eerste ik hoop dat ie zo snel mogelijk wordt vrijgelaten

Shell die zit in Nigeria - Nigeriaanse olie te pompen maar al dat geld gaat gelijk naar Europa - En Nigeria die krijgt dan bijna niets - en zo blijven ze een arme land . Wij profiteren er ook weinig van - Benzine kost nu al 1,50 per liter - Wat doet Shell met dat geld die ze ermee verdienen ??
ze investeren niet en wij profiteren er ook niet en het ergste de Nigeriaanse zijde verdient er ook weinig aan - Zij die het wel nodig hebben krijgen het niet - Zij die rijk konden worden zijn niet rijk

En alle Militairen van Uruzgan naar Nigeria om onze medelander te bevrijden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39590760
Iedereen die een hekel heeft aan FOK!-user Static maakt nu waarschijnlijk een piepklein sprongetje van geluk.
pi_39590812
Static werkt niet voor Shell
pi_39590848
is Static dan in Nigeria
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39590889
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
is Static dan in Nigeria
Ik heb zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat hij niet voor Shell werkt. Loos alarm dus.
[Edit]Oh wacht, de ontvoerde man dus ook niet.
pi_39590973
Dat al het olie geld naar Europa gaat is overigens onjuist. De enorm grote olieopbrengsten vloeien gewoon daar de staatskas in. Alleen is het meeste verkwist aan prestigieuze projecten en is het verduisterd door corrupte leiders. Met dank aan de militaire dictatuur van Abacha.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:53:59 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_39592465
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:56 schreef Croupouque het volgende:
Iedereen die een hekel heeft aan FOK!-user Static maakt nu waarschijnlijk een piepklein sprongetje van geluk.
Helaas.

Maar ik houd me aan het veiligheids-protocol.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:56:21 #8
15080 static
pi_39592533
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:03 schreef Lucille het volgende:
Dat al het olie geld naar Europa gaat is overigens onjuist. De enorm grote olieopbrengsten vloeien gewoon daar de staatskas in. Alleen is het meeste verkwist aan prestigieuze projecten en is het verduisterd door corrupte leiders. Met dank aan de militaire dictatuur van Abacha.
Maakt geen reet uit naar wie het gaat, de Delta is zowat een Chernobyl geworden voor de bewoners, zo niet erger.

Ik kan me heel goed voorstellen dat men alhier tot extremen gaat.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_39598142
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:56 schreef static het volgende:

[..]

Maakt geen reet uit naar wie het gaat, de Delta is zowat een Chernobyl geworden voor de bewoners, zo niet erger.

Ik kan me heel goed voorstellen dat men alhier tot extremen gaat.
Dat de olie delta een hel is zal ik niet ontkennen. De mensen daar hebben een ongelofelijk slecht bestaan en de hele omgeving is verwoest. Maar de claim dat al het geld richting Europa gaat is gewoon niet juist en daar ging mijn opmerking over.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:29:13 #10
15080 static
pi_39613641
Ja, klopt.

Heat of the moment hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')