abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39579047
Beste motorrijder.

Dat jullie tussen de file door rijden, zal je mij nooit over horen klagen, ondanks dat ik in de auto zit te balen en/of te zweten omdat ik in de brandende zon stilsta.
Ook wil ik graag wat ruimte voor jullie maken, zodat jullie ongehinderd tussen de rijen auto's doorkunnen.

Alleen kan ik niet aan 2 kanten ruimte maken. Als ik dan op het middelste van de 3 rijbanen rij (ehhh stilsta) rij dan GVD niet zowel rechts als links aan mij voorbij.

Is het nou zo veel moeite om als motorrijders af te spreken waar je tussen de file's doorrij, want ik heb weinig zin om dan weer naar rechts uit te wijken, dan weer naar links omdat die klote motorrijders niet weten wat ze willen.

Voortaan maak ik alleen ruimte tussen de linker en middelste rijstrook, en de motorrijders die toch nog ergens anders tussen de auto's door willen, hebben gewoon dikke pech.

Kut motorrijders

Maar wel natuurlijk, motorrijders die op de meest linker rijstrook tussen de auto's doorrijden
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_39579101
Gewoon NIET aan de kant gaan.
X
X
X
pi_39579241
En waarom niet, zij zijn zo slim om met dit weer de motor te pakken, dus wil ik best ruimte voor ze maken. Als het mij niet zint, moet ik zelf ook maar mijn motor rijbewijs gaan halen.

Alleen die kut motorrijders die niet weten wat ze willen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_39579429
wanneer motorrijders door een file heenrijden, wat mag met een verantwoord snelheidsverschil (zelf in te vullen door de agent)dan mag dat alleen tussen de 2 meest linkse banen. dus niet over de vluchtstrook, niet half door de berm, nee tussen de 2 meest linkse stroken door.

maak dus ruimte voor die motorrijder aan de linkerkant, de rechtkant zit keihard fout. als een agent dat ziet dat een motorrijder niet tussen de 2 linkse banen inhaalt, kan hem dat 185 euro kosten, of wanneer hij iets te agressief inhaalt, een artikeltje 5, en dus dag rijbewijs.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:09:23 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_39579567
Ik heb toevallig nog een theorieboek langs me liggen, en ik citeer:

"Rijdend in een langzaam bewegende file wisselt u niet steeds van rijstrook en volgt u uw voorligger op veilige afstand. U kunt in die rijstrook inhalende motorrijders verwachten. Afhankelijk van de beschikbare ruimte halen motorrijders het ene voertuig links in en het andere rechts. Als u ze ziet aankomen, stuur dan zó dat u de passeerruimte zo groot mogelijk maakt."

Oftewel, je hebt maar aan de kant te gaan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_39579575
Wat ga je dan doen als er een heeeeeele dikke motorrijder langs wil?
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:15:02 #7
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39579728
Tussen rijstrook 1 en 2 geteld vanaf de rijbaanscheiding door.

Een beetje motorrijder snapt dat dat de plaats is waar je behoort te rijden met max 40 km/h óf gering snelheidsverschil. Gekluns tussen de vrachtauto's op andere rijstroken vertelt ons veel over de rijvaardigheid van de desbetreffende motorrijder. Het is helaas inderdaad zo dat wanneer de zon gaat schijnen er steeds meer 'motorrijders' rondrijden die geen reclame zijn voor hun doorgaans gediciplineerde winterharde collega's.

TS wordt in ieder geval bedankt voor het begrip met een motorzwaaihandje
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39579820
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:09 schreef Barcaconia het volgende:

"Rijdend in een langzaam bewegende file wisselt u niet steeds van rijstrook en volgt u uw voorligger op veilige afstand. U kunt in die rijstrook inhalende motorrijders verwachten. Afhankelijk van de beschikbare ruimte halen motorrijders het ene voertuig links in en het andere rechts. Als u ze ziet aankomen, stuur dan zó dat u de passeerruimte zo groot mogelijk maakt."

Tsja, dan rij je op de middenbaan, ga je naar rechts om een motorrijder langs te laten, zit er rechts van je toevallig ook een die je verrot rij, nee, daar ben je blij mee.

Zoals gezegd, ik maak graag plaats, maar dat gekut aan beide kanten inhalen

Maar jouw reaktie lezend, mogen ze dus aan beide kanten inhalen. Echt volslagen belachelijk als dat zo zou zijn,
pi_39579849
Motorrijder meld zich:

Nog even voor de duidelijkheid: Voor de gemiddelde motorrijder (die wél netjes zijn motorpak aan heeft en niet in een t-shirt rijdt) is het momenteel geen pretje. Die pakken zijn luchtdicht en ze hebben het gegarandeerd warmer dan jij.

Motorrijders horen tussen de linker en de één na linker rijstrook te rijden. Er is echter een uitzondering. Op plaatsen waar bijvoorbeeld 4 banen in drie banen overgaan is het voor hen veiliger om één baan rechter te rijden door al het invoegende verkeer. Een motorrijder die elders ook "rechter" tussen de file doorrijdt is heel slecht bezig.

Verder: Iedereen bedankt voor het netjes opzij gaat. Als het lukt bedanken we even, maar meestal laat de veiligheid dit niet toe. We hopen dat jullie autorijders dit begrijpen
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_39579879
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef Sakura het volgende:

[..]

Maar jouw reaktie lezend, mogen ze dus aan beide kanten inhalen. Echt volslagen belachelijk als dat zo zou zijn,
Nee hoor, dat is echt niet zo. Officeel mogen ze zowiezo niet rechts inhalen, maar het wordt gedoogd waardoor het wel mag, maar dan alleen echt tussen de linker één na linker baan.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:22:00 #11
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_39579917
Feit is, en dat weet ik toevallig omdat ik zelf ook zo'n filerijder ben , dat het GEDOOGD wordt, officieel is het niet toegestaan namenlijk. Wel is inderdaad de afspraak gemaakt, enkelt tussen de 2 meeste linkerrijstroken door te rijden, om verwarring e.d. te voorkomen.

@Sakura, jij bent dan nog netjes, maar ik maak ook vaak genoeg mee dat mensen me er niet tussendoor laten, er niet op letten, me aan zien komen en express het gat dichten, of hem lukraak op de andere rijstrook kwakken.
Risico van het motorrijden denk ik dan maar, opletten geblazen dus

En vaak zie je óf een handje, óf een voetje, als het gaat, dat is dan het bedankje
Speak only if it improves upon the silence....
pi_39580116
weet ik gelijk wat in motorrijderstaal bedankt betekent ...
net zoals vrachtwagenchauffeurs even lichten met groot licht

overigens ga ik altijd aan de kant maar vind links én rechts opletten in een file idd best irri
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:30:05 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39580120
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:22 schreef BYM het volgende:

@Sakura, jij bent dan nog netjes, maar ik maak ook vaak genoeg mee dat mensen me er niet tussendoor laten, er niet op letten, me aan zien komen en express het gat dichten, of hem lukraak op de andere rijstrook kwakken.
Risico van het motorrijden denk ik dan maar, opletten geblazen dus
daarom het geringe snelheidsverschil
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_39580139
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:09 schreef Barcaconia het volgende:

Het is gedoogd om door files heen te rijden met de motor. Automobilisten zijn niet verplicht aan de kant te gaan.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:32:33 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39580174
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:51 schreef Frasier het volgende:
Gewoon NIET aan de kant gaan.
Kneus

Jij bent dus zo'n homo die expres hindert
Huilen dan.
pi_39580182
Ik heb nog nooit last van een motorrijder gehad, oke, ze rijden niet altijd even zacht tussen de files door, maar ja, zolang er niks geraakt word maakt het ook niet uit.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:34:08 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39580210
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:49 schreef Sakura het volgende:
Beste motorrijder.

Dat jullie tussen de file door rijden, zal je mij nooit over horen klagen, ondanks dat ik in de auto zit te balen en/of te zweten omdat ik in de brandende zon stilsta.
Ook wil ik graag wat ruimte voor jullie maken, zodat jullie ongehinderd tussen de rijen auto's doorkunnen.

Alleen kan ik niet aan 2 kanten ruimte maken. Als ik dan op het middelste van de 3 rijbanen rij (ehhh stilsta) rij dan GVD niet zowel rechts als links aan mij voorbij.

Is het nou zo veel moeite om als motorrijders af te spreken waar je tussen de file's doorrij, want ik heb weinig zin om dan weer naar rechts uit te wijken, dan weer naar links omdat die klote motorrijders niet weten wat ze willen.

Voortaan maak ik alleen ruimte tussen de linker en middelste rijstrook, en de motorrijders die toch nog ergens anders tussen de auto's door willen, hebben gewoon dikke pech.

Kut motorrijders

Maar wel natuurlijk, motorrijders die op de meest linker rijstrook tussen de auto's doorrijden
Moterrijders die rechts inhalen gewoon blokkeren. Ook met file snelheid mag een moterrijder niet uiterst rechts inhalen.
pi_39580846
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het is gedoogd om door files heen te rijden met de motor. Automobilisten zijn niet verplicht aan de kant te gaan.
Het is niet gedoogd, het mag. En automobilisten moeten zich houden aan een gedragscode, net zoals motorrijders. En de motor mag alleen tussen de 2 linkerrijstroken doorrijden. Zie de volgende links.

http://www.politie.nl/klp(...)jders_in_de_file.asp
http://www.politie.nl/klp(...)els_motorrijders.asp
http://www.politie.nl/klp(...)s_automobilisten.asp
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
pi_39581863
idd, niet gedoogd. Het mag.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:50:37 #20
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_39581960
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:08 schreef _jero_ het volgende:

[..]

Het is niet gedoogd, het mag. En automobilisten moeten zich houden aan een gedragscode, net zoals motorrijders. En de motor mag alleen tussen de 2 linkerrijstroken doorrijden. Zie de volgende links.

http://www.politie.nl/klp(...)jders_in_de_file.asp
http://www.politie.nl/klp(...)els_motorrijders.asp
http://www.politie.nl/klp(...)s_automobilisten.asp
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
En zo is het het snelheids verschil mag niet meer dan 10 a 15 KM zijn,

en hulde voor de automobilisten die ruimte maken voor een motorrijder en daarmee dus laten zien dat ze opletten in het verkeer, ik probeer ook altijd even een bedankje te geven maar soms is dat niet altijd mogelijk.

en automobilisten die bewust even de auto een zetje naar links geven zijn gewoon potentiele moordenaars en mogen van mij de hoogst mogelijke straf krijgen

als ze zo gefrustreerd zijn omdat er iemand langs kan moeten ze zelf maar eens op een motor kruipen om ook eens mee te maken hoe het is om regelmatig bijna aangereden te worden.
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:57:57 #21
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_39582159
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef dahei het volgende:
Motorrijder meld zich:

Nog even voor de duidelijkheid: Voor de gemiddelde motorrijder (die wél netjes zijn motorpak aan heeft en niet in een t-shirt rijdt) .... [/sub]
voor de halve zool die in pak rijdt ja, met +30 graden....

als je te chicken bent om te vallen ga dan gewoon in een auto zitten...
pi_39585010
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:

[..]

Liever wat zweet op mijn vel dan helemaal geen vel.

Voor stukken verder dan 'de straat uit' trek ik altijd mijn pak aan, ook met dit weer. Bang om te vallen ben ik niet, wel voor automobilisten die niet kijken.
Het meervoud van lef is leven
pi_39585457
quote:

[..]

Ik ben ook te chicken om te vallen. Met dit weer ga ik ook lekker met de auto. Tot zo'n 25 graden pak ik de motor wel.

Ik weet niet of je zelf motor rijdt, maar als dit zo is, dan wil ik je wel eens horen als je een keer bent gevallen (en ja, dat gebeurd iedereen wel eens) in het ziekenhuis met het vlees van je botten geschuurd.

Maar uiteindelijk moet iedereen het zelf maar weten...
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:49:26 #24
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_39586109
quote:

Jij hebt het duidelijk niet begrepen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:51:07 #25
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_39588568
quote:

[..]

jij vind het stoer he ? om er voor uit te komen dat je gebrek aan hersenen heb
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')