Tsja, dan rij je op de middenbaan, ga je naar rechts om een motorrijder langs te laten, zit er rechts van je toevallig ook een die je verrot rij, nee, daar ben je blij mee.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb toevallig nog een theorieboek langs me liggen, en ik citeer:
"Rijdend in een langzaam bewegende file wisselt u niet steeds van rijstrook en volgt u uw voorligger op veilige afstand. U kunt in die rijstrook inhalende motorrijders verwachten. Afhankelijk van de beschikbare ruimte halen motorrijders het ene voertuig links in en het andere rechts. Als u ze ziet aankomen, stuur dan zó dat u de passeerruimte zo groot mogelijk maakt."
Oftewel, je hebt maar aan de kant te gaan.
Nee hoor, dat is echt niet zo. Officeel mogen ze zowiezo niet rechts inhalen, maar het wordt gedoogd waardoor het wel mag, maar dan alleen echt tussen de linker één na linker baan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar jouw reaktie lezend, mogen ze dus aan beide kanten inhalen. Echt volslagen belachelijk als dat zo zou zijn,
daarom het geringe snelheidsverschilquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:22 schreef BYM het volgende:
@Sakura, jij bent dan nog netjes, maar ik maak ook vaak genoeg mee dat mensen me er niet tussendoor laten, er niet op letten, me aan zien komen en express het gat dichten, of hem lukraak op de andere rijstrook kwakken.
Risico van het motorrijden denk ik dan maar, opletten geblazen dus
Het is gedoogd om door files heen te rijden met de motor. Automobilisten zijn niet verplicht aan de kant te gaan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb toevallig nog een theorieboek langs me liggen, en ik citeer:
"Rijdend in een langzaam bewegende file wisselt u niet steeds van rijstrook en volgt u uw voorligger op veilige afstand. U kunt in die rijstrook inhalende motorrijders verwachten. Afhankelijk van de beschikbare ruimte halen motorrijders het ene voertuig links in en het andere rechts. Als u ze ziet aankomen, stuur dan zó dat u de passeerruimte zo groot mogelijk maakt."
Oftewel, je hebt maar aan de kant te gaan.
Kneusquote:Op donderdag 6 juli 2006 17:51 schreef Frasier het volgende:
Gewoon NIET aan de kant gaan.
Moterrijders die rechts inhalen gewoon blokkeren. Ook met file snelheid mag een moterrijder niet uiterst rechts inhalen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:49 schreef Sakura het volgende:
Beste motorrijder.
Dat jullie tussen de file door rijden, zal je mij nooit over horen klagen, ondanks dat ik in de auto zit te balen en/of te zweten omdat ik in de brandende zon stilsta.
Ook wil ik graag wat ruimte voor jullie maken, zodat jullie ongehinderd tussen de rijen auto's doorkunnen.
Alleen kan ik niet aan 2 kanten ruimte maken. Als ik dan op het middelste van de 3 rijbanen rij (ehhh stilsta) rij dan GVD niet zowel rechts als links aan mij voorbij.
Is het nou zo veel moeite om als motorrijders af te spreken waar je tussen de file's doorrij, want ik heb weinig zin om dan weer naar rechts uit te wijken, dan weer naar links omdat die klote motorrijders niet weten wat ze willen.
Voortaan maak ik alleen ruimte tussen de linker en middelste rijstrook, en de motorrijders die toch nog ergens anders tussen de auto's door willen, hebben gewoon dikke pech.
Kut motorrijders![]()
Maar wel natuurlijk, motorrijders die op de meest linker rijstrook tussen de auto's doorrijden![]()
Het is niet gedoogd, het mag. En automobilisten moeten zich houden aan een gedragscode, net zoals motorrijders. En de motor mag alleen tussen de 2 linkerrijstroken doorrijden. Zie de volgende links.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het is gedoogd om door files heen te rijden met de motor. Automobilisten zijn niet verplicht aan de kant te gaan.
En zo is hetquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:08 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Het is niet gedoogd, het mag. En automobilisten moeten zich houden aan een gedragscode, net zoals motorrijders. En de motor mag alleen tussen de 2 linkerrijstroken doorrijden. Zie de volgende links.
http://www.politie.nl/klp(...)jders_in_de_file.asp
http://www.politie.nl/klp(...)els_motorrijders.asp
http://www.politie.nl/klp(...)s_automobilisten.asp
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
voor de halve zool die in pak rijdt ja, met +30 graden....quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef dahei het volgende:
Motorrijder meld zich:
Nog even voor de duidelijkheid: Voor de gemiddelde motorrijder (die wél netjes zijn motorpak aan heeft en niet in een t-shirt rijdt) .... [/sub]
Liever wat zweet op mijn vel dan helemaal geen vel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
voor de halve zool die in pak rijdt ja, met +30 graden....
als je te chicken bent om te vallen ga dan gewoon in een auto zitten...
Ik ben ook te chicken om te vallen. Met dit weer ga ik ook lekker met de auto. Tot zo'n 25 graden pak ik de motor wel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk niet begrepen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
jij vind het stoer he ? om er voor uit te komen dat je gebrek aan hersenen hebquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |