abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 6 juli 2006 @ 14:07:02 #1
109131 crew  sportfreak
pi_39572674
quote:
Organisatie WK 2010 is een grote chaos

do 06/07/06 - Stadions die niet afraken, problemen met het transport. Voor elk groot toernooi klinken dezelfde geluiden. Al zou de situatie in Zuid-Afrika, waar in 2010 het WK plaatsheeft, wel erg zorgwekkend zijn.

Vrijdag wordt in Berlijn het logo van het WK 2010, dat plaatsvindt in Zuid-Afrika, voorgesteld. Maar Het Nieuwsblad schrijft dat Zuid-Afrika niet klaar dreigt te geraken voor dat WK.
"We ontvangen de ene Zuid-Afrikaanse delegatie na de andere", zegt een FIFA-bestuurslid.
"Maar ze luisteren helemaal niet. Het is telkens van voor af aan beginnen."
Of zoals een raadgever voor WK-stad Durban zei: "De linkerhand weet niet wat de rechterhand doet."
"Het ziet er niet goed uit. Er heerst chaos en radeloosheid," schrijft zelfs een voetbalblad uit Zuid-Afrika zelf.

Stadions baren de FIFA zorgen

Vooral de stadions, die eind 2008 moeten klaar zijn, baren de FIFA zorgen. Het oude stadion van Kaapstad moet nog afgebroken worden en het is nog niet bekend hoe het nieuwe er moet uitzien.
"De stadions van Kaapstad en Durban zouden 250 miljoen euro kosten en er zijn nog wegenwerken nodig voor de helft van dat bedrag."
"Ik wil precies weten hoeveel het precies zal kosten, wie wat zal betalen en wat er nadien mee gebeurt", zegt de burgemeester van Kaapstad.
"Moeten we trouwens niet eerst zorgen dat de mensen zuiver water krijgen?"

Jan Peeters zag "trams die er niet zijn"

Ook het transport is problematisch. "De treinverbindingen zijn abominabel en er is slechts 2.000 kilometer snelweg."
"Gelukkig schept de FIFA zijn eigen realiteit", citeert Het Nieuwsblad Der Spiegel. "De inspectiecommissie (voorgezeten door Jan Peeters) schrijft dat de metro en de trams vaak worden gebruikt. Maar Zuid-Afrika heeft geen metro of trams."
En hoeveel volk zal naar Zuid-Afrika afzakken? "Johannesburg is een van de gevaarlijkste steden ter wereld, zeker voor blanken. En voor de voornamelijk zwarte voetballiefhebbers zijn zelfs de goedkoopste tickets onbetaalbaar."
Er kan veel gebeuren in 4 jaar, maar moeten we ons gezien deze berichten toch niet een klein beetje zorgen gaan maken?

Is een arm land als Zuid-Afrika (een 3e wereldland durf ik het niet te noemen) in staat om 1 van de grootste sportevenemten ter wereld te organiseren?
pi_39572734
Haal maar naar Nederland dan...

OT: dit dachten ze van Athene ook, zal wel weer goedkomen...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:17:40 #3
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39572998
Ja eigenlijk wel, maar het moet echt een keer in Afrika worden gehouden.
Zyggie.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:18:36 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39573041
Maak je maar geen zorgen, waarschijnlijk plaatsen we ons niet eens ;')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:22:15 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_39573158
Wat gebeurt er als het misgaat in Zuid-Afrika eigenlijk? Weer in Duitsland ?

In Zuid-Afrika wonen trouwens ook erg veel blanken die de wedstrijden kunne bezoeken. Voor lege stadions hoeven we echt niet te vrezen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_39573206
Eigenlijk schandalig dat zo'n land een WK mag organiseren. Dan had Nederland het ook nog wel gekund.
pi_39573327
wordt lachen
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:27:44 #8
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_39573334
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:23 schreef Nywuob het volgende:
Eigenlijk schandalig dat zo'n land een WK mag organiseren. Dan had Nederland het ook nog wel gekund.
misschien 2018
pi_39573463
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:09 schreef Harmen1984 het volgende:
Haal maar naar Nederland dan...

OT: dit dachten ze van Athene ook, zal wel weer goedkomen...
Griekenland is wel even iets anders dan Zuid-Afrika. Ze moeten eerst maar eens voor een normale infrastructuur zorgen. Daarbij komt ook nog dat ze nog wel wat andere problemen hebben waar ze zich eerst mee bezig kunnen houden.
pi_39573850
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:23 schreef Nywuob het volgende:
Hoe kun je dat nou schandalig noemen je weet nog niet eens OF we ons zorgen moeten maken.
pi_39573897
Zuid Afrika is wat anders dan Griekenland
[14.gif]
pi_39573969
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:30 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Griekenland is wel even iets anders dan Zuid-Afrika. Ze moeten eerst maar eens voor een normale infrastructuur zorgen. Daarbij komt ook nog dat ze nog wel wat andere problemen hebben waar ze zich eerst mee bezig kunnen houden.
Zuid-Afrika is idd nog een tikkie erger dan Griekenland.

Ik geloof alleen niet dat het gaat gebeuren dat het niet op tijd afkomt voor het WK. Desnoods stuurt de FIFA hulptroepen ofzo...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Redactie Sport donderdag 6 juli 2006 @ 14:49:06 #13
109131 crew  sportfreak
pi_39574106
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:45 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Zuid-Afrika is idd nog een tikkie erger dan Griekenland.

Ik geloof alleen niet dat het gaat gebeuren dat het niet op tijd afkomt voor het WK. Desnoods stuurt de FIFA hulptroepen ofzo...
Ik vraag me af of wel iets aan de FIFA hebt, die zeggen dat Zuid-Afrika veel gebruik maakt van metro's en trams terwijl het niet eens metro's en trams heeft.
pi_39574454
Als er een land is in Afrika die dat voor elkaar kan krijgen is het Zuid Afrika wel, dus ik zou me daar maar niet druk over maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_39574455
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:41 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou schandalig noemen je weet nog niet eens OF we ons zorgen moeten maken.
Het is daar nog één grote rotzooi (armoede, aids, etc.). Doe daar eerst eens iets aan, voordat je met zoiets begint.
pi_39574867
Ik weet het niet, maar het WK 2010 leeft helemáál niet bij mij. Dit WK begon al te leven in 2002 toen we er niet bij waren, maar ik heb gewoon niets met dat hele Zuid-Afrika, het is een teringeind weg en het is gevaarlijk zo blijkt.

EK 2008
pi_39579462
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:19 schreef Saekerhett het volgende:
Ik weet het niet, maar het WK 2010 leeft helemáál niet bij mij. Dit WK begon al te leven in 2002 toen we er niet bij waren, maar ik heb gewoon niets met dat hele Zuid-Afrika, het is een teringeind weg en het is gevaarlijk zo blijkt.

EK 2008
Een voordeel is wel dat je er gewoon Nederlands kunt spreken op veel plaatsen, zijn ze toch een beetje mee opgegroeid daar. Eigenlijk speelt Nederland dus thuis.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_39579656
heeft zuid afrika eigenlijk koude winters?
voordeel is wel dat de tijdzone daar nauwelijks verschilt met ons, dus wel wedstrijden op christelijke tijden.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_39579834
Waarom is het daar zo warm, ze liggen zo dicht bij Antarctica.. zouden het klimaat van Noorwegen moeten hebben
pi_39579916
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:12 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
heeft zuid afrika eigenlijk koude winters?
voordeel is wel dat de tijdzone daar nauwelijks verschilt met ons, dus wel wedstrijden op christelijke tijden.
Had toevallig laatst nog op TT gezien dat Johannesburg een temperatuur van 0 graden had!
pi_39579980
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is het daar zo warm, ze liggen zo dicht bij Antarctica.. zouden het klimaat van Noorwegen moeten hebben
Nop:

Zuid-Afrika ligt net zo ver van de evenaar af als Egypte.
pi_39580092
oh, dan moet ik even mijn psychologische wereldkaart bijstellen.. had het gevoel dat ze veel lager zaten
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:34:35 #23
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_39580225
Typisch Afrikaanse werkwijze/toestanden. Maak het dagelijks mee.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_39580858
Dan was Marokko blijkbaar een betere keuze geweest.
pi_39581212
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:21 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Had toevallig laatst nog op TT gezien dat Johannesburg een temperatuur van 0 graden had!
best fris voor een wk, dat worden weer brazilianen in maillots
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')