abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:01:43 #251
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_39715154
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:01 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Heeft twee keer gescoord hoor.
Kijk eens waar ik op reageer, .
-
pi_39715745
Dus eigenlijk is zidane begonnen met praten en treiteren, tsja als je zo'n 'grote' jongen bent moet je er ook tegen kunnen dat er iets terug gezegd wordt.Of had hij verwacht dat Materazzi zijn mond zou houden?Beetje naief van zidane
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_39716906
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:26 [quote]schreef ser het volgende:
Dus eigenlijk is zidane begonnen met praten en treiteren, tsja als je zo'n 'grote' jongen bent moet je er ook tegen kunnen dat er iets terug gezegd wordt.Of had hij verwacht dat Materazzi zijn mond zou houden?Beetje naief van zidane
Wie begon er met het shirtje trekken? Bovendien was wat hij zou gezegd hebben geen belediging, het antwoord van Materazzi was wel een rode kaart waard (zoals hij zelf al aangeeft)
quote:
A player, substitute or substituted player is sent-off and shown the red card if he/she commits any of the following offences:

* Serious foul play. This includes a tackle that endangers the safety of an opponent.
* Violent conduct
* Spitting at an opponent or any other person
* Denying the opposing team a goal or an obvious goalscoring opportunity by deliberately handling the ball (this does not apply to a goalkeeper within his own penalty area)
* Denying an obvious goalscoring opportunity to an opponent moving towards the player’s goal by an offence punishable by a free kick or a penalty kick (better known as a professional foul)
* Using offensive or insulting or abusive language and/or gestures
* Receiving a second caution (yellow card) in the same match.
quote:
Italian defender Marco Materazzi acknowledged that he "insulted" French player Zinedine Zidane.
pi_39717217
"if you really want my shirt, you can have it later."

Sterk

Verder maakt het mij geen zak uit wat Materazzi heeft gezegd, het is namelijk op geen enkel moment een excuus voor Zidane z'n actie. Als je zo'n grote speler bent met zoveel ervaring dan moet je toch weten dat anderen alles zullen proberen om jou uit je spel te halen. Haal je wraak uit een vlaag van genialiteit in plaats van een vlaag van waanzinnigheid.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_39717333
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:57 schreef Doderok het volgende:
The Sun:
[..]

Als deze versie klopt, dan is de actie van Zidane wel te begrijpen. Iemand's zieke moeder voor terroristische hoer uitmaken...
The Sun

Maar goed, hier in het NHD staat weer dat een stel andere liplezers beweren dat hij Zidane's zus voor een hoer uitmaakte. En gisteren werd Zidane zelf zogenaamd weer voor terrorist uitgemaakt. Lekker betrouwbaar allemaal dus

Voor mensen die dat een goede reden voor kopstoten geven vinden overigens: wat mag je dan wel niet allemaal doen als een geloofsgenoot van Zidane weer eens alle Westerse vrouwen voor hoer uitmaakt?

Kortom: je houdt je handen en hoofd maar mooi thuis.

En wat Materazzi precies gezegd heeft, daar zullen tot het einde der tijden waarschijnlijk wel tientallen versies de omloop van doen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:26:33 #256
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39717397
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef Doderok het volgende:

[..]

Wie begon er met het shirtje trekken? Bovendien was wat hij zou gezegd hebben geen belediging, het antwoord van Materazzi was wel een rode kaart waard (zoals hij zelf al aangeeft)
Dit gaat toch helemaal nergens meer over ! Er werd iets gezegd!!! Dat is toch nooit of te nimmer een reden om iemand als een dolle stier een kopstoot te geven. Dat ga je dan toch ook niet proberen goed te praten
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_39717548
quote:
Ik begrijp het ook wel, hoor... Voor een debutant als Zidane was het een enorme schok dat er op het veld aan shirtjes getrokken werd en vervelende dingen gezegd werden. Daaruit volgde acute post-traumatische stress, waarna hij niets anders kon doen dan onwillekeurig een kopstoot geven
pi_39718083
Ik zeg niet dat Zidane niet van het veld moest, wel dat Materazzi ook rood verdiende. Hij geeft het zelf toe, wat wil je nog meer?
pi_39718270
Het is algemeen bekend, dat je 9 van de 10 keer wegkomt met een belediging. De scheids hoort het bijna nooit. Een 6e man is misschien een idee? Dat wordt dan een liplezer. Maar goed, Materazzi is dus slim en Zidane behoorlijk dom. Klaar.
pi_39718933
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:49 schreef Doderok het volgende:
Ik zeg niet dat Zidane niet van het veld moest, wel dat Materazzi ook rood verdiende. Hij geeft het zelf toe, wat wil je nog meer?
En wat moeten we daar verder mee?
pi_39719025
quote:
Using offensive or insulting or abusive language and/or gestures
Als die regel echt gehandhaafd zou worden, zou elke voetbalwedstrijd met een maximum aan rode kaarten eindigen. Hoogstens in de ene voetbalcultuur iets sneller dan de andere

Vind het een onhoudbare regel, voetbal gaat nu eenmaal gepaard met veel emotie, het is geen schaken of dammen. Enige uitzondering zou ik willen maken voor regelrecht racisme en stelselmatige beledigingen, zoals de Belgen in 1998 Kluivert bewust de hele wedstrijd aan het sarren waren. Daarvan was volgens mij bij Zidane geen sprake.
pi_39719109
Volgende de agent van Materazzi ging de woordenwisseling over shirt ruilen na de wedstrijd (na het vasthouden van Zidane door Materazzi) waarbij Materazzi “I’d rather take the shirt off your wife" gezegd zou hebben.

Dat lijkt me in elk geval de meest betrouwbare bron tot nu toe (liplezers van de Sun )
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:27:45 #263
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_39719135
Dan is nog wel de vraag: kan Materazzi Engels?

Of was het in het Italiaans?
sig verwijderd door FA
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:29:22 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39719187
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Volgende de agent van Materazzi ging de woordenwisseling over shirt ruilen na de wedstrijd (na het vasthouden van Zidane door Materazzi) waarbij Materazzi “I’d rather take the shirt off your wife" gezegd zou hebben.
Whehe!
pi_39719220
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:27 schreef Ambrosius het volgende:
Dan is nog wel de vraag: kan Materazzi Engels?

Of was het in het Italiaans?
Geen idee maar Materazzi lult uiteraard wel Engels (Everton) maar Zidane verstaat ook uitstekend Italiaans.
pi_39719372
quote:

Dat lijkt me in elk geval de meest betrouwbare bron tot nu toe (liplezers van de Sun )
pi_39719431
Zidane z'n vader is trouwens verstandiger dan de hele media door en op te wijzen dat er wel ergere zaken op de wereld zijn en waar beter aandacht aan besteed kan worden, dan dit gedoe.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:39:38 #268
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39719477
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:38 schreef DIGGER het volgende:
Zidane z'n vader is trouwens verstandiger dan de hele media door en op te wijzen dat er wel ergere zaken op de wereld zijn en waar beter aandacht aan besteed kan worden, dan dit gedoe.
Zal me benieuwen of hij (en veel mensen hier) dat ook had gezegd als het niet om Zidane ging.
Iedere andere speler zou aan de schandpaal zijn genageld, maar 'onze' Zidane blijkbaar niet.
pi_39719550
Het gaat hem nu met name om het op allerlij manier te proberen te achterhalen wat er exact gezegd is door beide partijen.
pi_39719559
quote:
Media organisations across Europe have been trying to decipher what Materazzi said to provoke such an extreme reaction from Zidane. But it remains unclear exactly what was said and even the BBC has broadcast two different versions.

BBC Radio Five Live asked for help from a deaf lip reader, Jessica Rees, who read the words phonetically to an Italian translator. She deciphered the insult as being "you're the son of a terrorist whore" - a translation also carried by many national newspapers in Britain on Tuesday.

The BBC's Ten O'Clock News also called in experts to study the television footage of the incident and determined the following: Materazzi's first word to Zidane was "no" before he then told him to "calm down". He then accused him of being a "liar" and wished "an ugly death to you and your family" on the day the Frenchman's mother had been taken to hospital ill. This was followed by "Go f*** yourself".

Zidane's agent, Alain Migliaccio, has hinted that Zidane will soon reveal exactly what was said by Materazzi.

Piara Powar, national co-ordinator for the anti-racism group Kick It Out told Five Live, said: "If there was a racial slur then Fifa needs to act." Keith Hackett, head of referees in England, said that if it can be proved that Mattarazzi racially abused the Frenchman, then Fifa should take retrospective action for "the good of the game."
pi_39719689
quote:
Wat zei Materazzi tegen Zidane?
Gepubliceerd op dinsdag 11 juli 2006

Wat er precies werd gezegd is nog niet helemaal duidelijk, maar dat een scherp geplaatste opmerking van Marco Materazzi, Zinedine Zidane deed ontsporen, staat wel vast.

"Hij heeft me gezegd dat Materazzi iets heel naars heeft gezegd", zegt zaakwaarnemer Alain Migliaccio tegen de BBC. "Maar hij wilde me niet zeggen wat." In Frankrijk gaat het verhaal de ronde dat Zidane's moeder werd beledigd, terwijl in Engeland wordt verteld dat de opmerking 'terrorist' Zidane deed ontsporen.

Liplezen
In Brazilië doet weer een andere theorie de ronde. Na uitgebreide bestudering van de beelden kwamen Braziliaanse liplezers tot de conclusie dat de Italiaanse verdediger de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt. De liplezers verkondigden dit in het televisieprogramma 'Fantastico' op de Braziliaanse zender 'Globo'.

Een Italiaanse liplezer kwam, gevraagd door de BBC, tot een andere uitleg. In het Italiaans zou door Materazzi zijn gezegd: "Ik wens jou en je familie een vreselijke dood toe". Zidane zei vervolgens dat de verdediger zichzelf maar moest gaan neuken. Daarna gaf hij de veel besproken kopstoot.

Volgende week
Zidane heeft voorlopig geen behoefte opening van zaken te geven. "Zidane wilde er niet over praten, maar het zal ergens volgende week gebeuren", aldus de zaakwaarnemer. "Hij is normaal gesproken iemand die het makkelijk van zich af laat glijden, maar zondag heeft iets hem van binnen doen exploderen. Hij was erg teleurgesteld en droef. Zo wilde hij niet afzwaaien."

Verklaring Materazzi
Materazzi geeft nu wel enige openheid van zaken. In Gazzetta delo Sport zegt hij dat Zinédine Zidane "superarrogant" was."Ik heb hem beledigd", gaf de Italiaanse speler toe. "Ik heb enkele seconden zijn trui vastgehouden, hij heeft zich naar mij gedraaid en hij sprak me spottend aan terwijl hij me van boven tot onder superarrogant bekeek: "als je echt mijn truitje wil, geef ik het je nadien". Ik heb hem geantwoord met een belediging, dat is waar", aldus Materazzi.

Volgens Materazzi was het "een belediging zoals je ze tientallen keren hoort en die ons vaak ontsnapt op het veld".
" Wat zeker is, is dat ik hem niet heb uitgemaakt voor terrorist: ik ben niet ontwikkeld en ik weet zelfs niet wat een moslimterrorist is; mijn enige terrorist is zij...", aldus de speler van Inter Milaan, wijzend naar zijn 10 maanden oude dochter. "Ik heb zeker ook de moeder van Zidane niet beledigd; voor mij is de moeder heilig".
Marco Materazzi verloor zijn eigen moeder toen hij 14 jaar was.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:47:53 #272
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39719721
Hte blijft onvoorstelbaar. Zelfs de meest walgelijke opmerking is nog lang niet voldoende reden om als een wild beest zo'n kopstoot uit te delen. Geweld is altijd een teken van zwakte en dat geldt hierbij duidelijk ook heel erg. Het doet dus ook helemaal niet ter zake wat Materazzi heeft gezegd. Het gaat puur om de kopstoot van Zidane en die is in geen enkel geval goed te praten of een beetje goed te praten.
pi_39722540
quote:

Iedereen die een beetje logisch nadenkt beseft dat dit weinig waarschijnlijk lijkt. Een zinnetje waar zelfs geen scheldwoord in gebruikt wordt? Onwaarschijnlijk dat Materazzi dat zegt en onwaarschijnlijk dat Zidane daar zo op reageert. Gezien de opname in het ziekenhuis van de moeder van Zidane eerder die dag lijkt de meest logische conclusie is dat het over haar of over de dood van familieleden ging. Zou ook verklaren waarom Zidane wil wachten met het bekendmaken van zijn versie van de feiten. Met je moeder zwaar ziek in het hospitaal ben je niet geneigd om een doodsverwensing aan haar adres in het openbaar te herhalen.

Hangt er natuurlijk vanaf of je de meest logische of de meest grappige versie van de feiten wil geloven...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:05:43 #274
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39724037
quote:
Volgens Materazzi was het "een belediging zoals je ze tientallen keren hoort en die ons vaak ontsnapt op het veld".
" Wat zeker is, is dat ik hem niet heb uitgemaakt voor terrorist: ik ben niet ontwikkeld en ik weet zelfs niet wat een moslimterrorist is; mijn enige terrorist is zij...", aldus de speler van Inter Milaan, wijzend naar zijn 10 maanden oude dochter. "Ik heb zeker ook de moeder van Zidane niet beledigd; voor mij is de moeder heilig".
Wat een intelligent wereldwonder die Materazzi...

En waarom wel aangeven wat niet gezegd is, maar zwijgen over wat hij dan wel gezegd zou hebben? Helemaal als het een opmerking uit een dozijn is...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:07:56 #275
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39724088
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')