Hoe zit het ook alweer met dat LIFO-FIFO berekenen v/d waarde? Ik heb er een 'workshop' over gehad, maar heb wel even een opfrisser nodig. Gezien het feit dat ik stage loop en dus maar 1x in de week op school ben voor workshop en met de herfstvakantie er tussen kan ik het pas over 2 weken vragen, maar ik wil het nu af hebben.
Inkopen:
2 januari 2.100 stuks à ¤14,60
7 januari 1.150 stuks à ¤14,85
Verkopen:
3 januari 1.800 stuks
8 januari 2.100 stuks
Je wilt weten:
a. de waarde van de eindvoorraad volgens het fifo-systeem
b. de totaal behaalde brutowinst na de twee verkopen bij toepassing fifovoorraadwaardering
c. de waarde van de eindvoorraad volgens het lifo-systeem
d. de totaal behaalde brutowinst na de twee verkopen bij toepassing lifovoorraadwaardering
e. de waarde van de eindvoorraad wanneer de v.v.p. ¤ 14,60 is
f. het prijsverschil bij waardering volgens de v.v.p.
g. de totaal behaalde brutowinst na de twee verkopen bij toepassing van de v.v.p.
h. de waarde van de eindvoorraad volgens de vervangingswaarde.
----------------
Nu is mijn vraag niet om mijn huiswerk te maken en nummertje A t/m H in te vullen, maar misschien kan iemand een beetje uitleggen, heb namelijk 2 pagina's vol met deze waardes. Als ik er een kan lukt de rest ook.
Volgens mij was het ongeveer bij FIFO berekenen:
Het spul wat op 2 januari binnen is gekomen moet er ook weer als eerst uit. Op 3 januarie verkoop je 1800 stuks, je hebt dan dus nog 300 stuks over.
Op 7 januari koop je weer goederen 1.150. Samen met die 300 overgebleven stuks heb je dan 1450 stuks. Op 8 januari verkoop je 2100 stuks. Je hebt dan dus te weinig goederen. Hoe nu verder?