Ik heb een tof idee.
Ik richt een sekte op! Met mijn charismatische uiterlijk en uitspraken moet het me wel lukken om minimaal 300 mensen in mijn sekte te kunnen krijgen.
In deze sekte zal ik aanbeden worden als een God. De leden stoppen ál hun privé-eigendommen en geld in een, door mij beheerde, kas.
Probleem rest: wie weet nog een gaaf verhaaltje wat ik op kan hangen, zodat iedereen mij ziet als de Messias? De meeste suffe verhalen resulteerden in zelfmoord, maar dat vind ik niet relaxed. Wat is er nou aan om als je net een gave sekte hebt, met zn allen cyaankali te gaan drinken? Dat is suf.
Ik moet dus een onderwerp hebben wat pakkend is, waar ik in het centrale middelpunt sta, waarin men mij aanbidt en iedereen zijn / haar totale vermogen op wil offeren.
Het is aan jullie om dat idee uit te werken. Ik ga vast op zoek naar een gaaf pak, zodat ik er extra tof uit zie voor de Sekte. Het moet wel een blauwe zijn.
Ik noem de Sekte trouwens
Shu, naar de egyptische god van de oude kosmische krachten, de lucht en de schepper van de hemel. Daar kan ik mijn sekteleden naartoe sturen, nadat ze al hun bezit aan mij hebben gegeven.
ShuZo'n pak moet ik dus eigenlijk ook hebben. Maargoed, geen Sekte zonder leden, dus die moeten eerst ff komen geld storten. Van het geld koop ik dan wel een villa met landgoed, waar we lekker gaan wonen. De leden in de stallen, ik in een of ander superduur Hästens-bed, lekker zacht.
Goed, de taak is aan jullie, oh Fok!kers, om mijn leden te worden en te vergaren.
Geeft het Woord door, betrek uwen familie ende vrienden en wordt één!
Shu!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.