Gnehe. Veel users zitten op dit moment met het omgekeerde probleem.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:52 schreef Palomar het volgende:
Maar is er ook een manier om ze allemaal oranje te krijgen?
Indien je de 'ouder-vissen' bedoelt: ze hebben iig wel zo'n kleur en ooit eens gekocht bij de intratuin. Geen idee wat voor soort het precies isquote:Op woensdag 5 juli 2006 23:55 schreef Lucille het volgende:
Flauwe vraag, maar zijn het wel goudvissen?
Anders zie je ze niet goedquote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:51 schreef Veulen het volgende:
Er bestaat wel voer dat kleur geeft. Mare zwarte goudvissen zijn helemaaaaal niet lelijk. dus waarom zou je?
Ja zoiets zal het misschien ook wel zijn. Er zijn nl. wel een paar die oranje, lichtoranje of gemengd vam kleur zijn. En die leven toch onder dezelfde omstandigheden als de rest (50 van 60 ofzo die zwart zijn).quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:54 schreef Fliepke het volgende:
Veel goudvissen zonder de typische gouden kleur worden nooit mooi van kleur.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk dat de donkere kleur gewoon afkomstig is van een dominant gen en de oranje kleur recessief is.
Als de oranje kleur recessief is, en beide ouders zijn oranje, zullen alle kleintjes oranje moeten worden; de ouders hebben dan allebei alleen maar het recessieve gouden gen voor de kleur namelijk, en kunnen dat van zwart niet doorgeven.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:54 schreef Fliepke het volgende:
Veel goudvissen zonder de typische gouden kleur worden nooit mooi van kleur.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk dat de donkere kleur gewoon afkomstig is van een dominant gen en de oranje kleur recessief is.
Zie je. Ik wist dat er een gat in zat.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:24 schreef Elefes het volgende:
[..]
Als de oranje kleur recessief is, en beide ouders zijn oranje, zullen alle kleintjes oranje moeten worden; de ouders hebben dan allebei alleen maar het recessieve gouden gen voor de kleur namelijk, en kunnen dat van zwart niet doorgeven.
En zelfs al zou het omgedraaid zijn, goud dominant en zwart recessief (oftewel de ouders tonen het zwart niet maar kunnen het wel aan kroost doorgeven) dan zou statistisch gezien maar 25% van de nakomelingen zwart zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:24 schreef Elefes het volgende:
[..]
Als de oranje kleur recessief is, en beide ouders zijn oranje, zullen alle kleintjes oranje moeten worden; de ouders hebben dan allebei alleen maar het recessieve gouden gen voor de kleur namelijk, en kunnen dat van zwart niet doorgeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |