Mooie fotos, maar zoals je er om vraagt zijn het de volgende dingen die ik zie,
Je compositie :
1. Probeer je foto uit het midden van je compositie te plaatsen, een foto geeft meer diepte als je je onderwerp op een of 2 scheidingslijnen plaatst (deel je beeld in 3en, zowel horizontaal als verticaal en gebruik de scheidingslijnen als plaatsing voor je onderwerp (doe dat alleen niet als je daar bewust NIET voor kiest)).
2. Zoals het er uit ziet zijn de fotos niet de fotos waar je veel uitgebreid de tijd aan kan benutten (of wel, ik heb geen ervaring met deze dieren) maar probeer een mooie achtergrond voor je onderwerp te kiezen (Foto 2, 7 en 9 hadden waarschijnlijk met een andere achtergrond nog meer kunnen spreken.) Bij foto 6 had ik er meer van de lucht op gezet, waarschijnlijk krijg je dan meer diepte, met een polarisatiefilter en dus wat heldere wolken helemaal.
Foto 1 is daarentegen erg sprekend. De achtergrond van je onderwerp moet iets vertellen over je onderwerp en dat gebeurt op de een of andere mannier op foto 1, waarschijnlijk omdat de olifant geschrokken is en vlucht naar de bosjes waar zijn territorium is en hij zich schuil kan houden.
Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk lullen
![]()
Suc6 verder,
Groeten,
Bram.
http://www.bramvo.net