knetworkmanager is een ideaal programma om te switchen tussen bedrade en draadloze netwerken (voor gnome moet je de k eraf halen)quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:53 schreef dryfit het volgende:
[..]
Ik draai sinds kort weer home xp naast me kubuntu dapper op me laptop, heb het nodig voor mijn cursus die ik ga doen. Maar man wat erger ik me kapot aan XP, opstarten is snel maar aan het werk gaan kan pas na een minuut wachten tot alles is ingeladen. Kubuntu loopt niet stabiel atm maar je ziet echt het verschil als je een tijdje alleen linux draait. Als het aan mij lag zou ik zo 100% op linux overstappen.
Maar ja ik wil a+ en netwerk beheerder worden dus moet ik wel met windows werken.
Ps. Maar xp's wireless config tool is echt een verademing in vergelijking met die van linux. Klik , type ww en hij zoekt wel uit of het wep of wpa is. Hoop dat linux dit ook snel heeft.
Hij werkt alleen niet met mijn ralink 2500 pcmcia kaartjequote:Op donderdag 6 juli 2006 16:13 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
knetworkmanager is een ideaal programma om te switchen tussen bedrade en draadloze netwerken (voor gnome moet je de k eraf halen)
Ze raden juist aan om meerdere cd's te bestellen. Het zou pas duurder voor ze worden als niet alleen ik, maar ook al mijn vrienden enkele cd's bestellen. Het is dan goedkoper om er 40 naar mij te sturen zodat ik ze kan uitdelen. En om er nou 39 te kopieren, dat gaat me wat ver. En het is gewoon leuk om ze in een mooi hoesje te hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:10 schreef slakkie het volgende:
[..]
WTF moet je met 40 CD's?
Ik vind het een leuke service hoor dat je mensen gratis een CD toestuurt. Maar zoals ik sommige hier CD's zie bestellen, waarschijnlijk met de reden "gewoon omdat het kan", vind ik eigenlijk behoorlijk onbeschoft. Fucking hell, bestel 1 officiele CD (2 of 3 kan ook nog wel) - en kopieer deze gewoon meerdere malen als je het aan andere wilt geven.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:41 schreef whoops het volgende:
[..]
Kan je eens de hele foutboodschap posten? Dus welke dependecies gebroken zijn?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Password: Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Some packages could not be installed. This may mean that you have requested an impossible situation or if you are using the unstable distribution that some required packages have not yet been created or been moved out of Incoming. Since you only requested a single operation it is extremely likely that the package is simply not installable and a bug report against that package should be filed. The following information may help to resolve the situation: The following packages have unmet dependencies: ubuntu-desktop: Depends: evince but it is not going to be installed Depends: libglib2.0-data but it is not going to be installed E: Broken packages hamkaastosti@Kubuntu:~$ |
Een aantal dingen die je kan proberen :quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef Furious het volgende:
Hmmmm, grumble.
Internet werkt niet op m'n i386 Ubuntu, die deed het wel meteen out-of-the-box op de AMD64 variant.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:01:6C:D6:F3:41 inet addr:192.168.1.15 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0 inet6 addr: fe80::201:6cff:fed6:f341/64 Scope:Link UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:41642599 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:31527414 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:2440799739 (2.2 GiB) TX bytes:1757391357 (1.6 GiB) Interrupt:10 lo Link encap:Local Loopback inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 inet6 addr: ::1/128 Scope:Host UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:12267850 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:12267850 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:1466992511 (1.3 GiB) TX bytes:1466992511 (1.3 GiB) |
1 2 | 0000:00:0a.0 Bridge: nVidia Corporation CK804 Ethernet Controller (rev a3) |
Het is slim om even een apt-get update en apt-get upgrade te doen, en te kijken of het dan toevallig wel werkt...quote:
Je bent god.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Een aantal dingen die je kan proberen :
Het commando 'ifconfig' , dan kijken welke netwerkkaarten geconfigureerd zijn, dit is mijn output:
[ code verwijderd ]
Zoals je ziet staan er hier twee geconfigureerd, te weten 'eth0' en 'lo'. De eerste is mijn netwerkkaart, de tweede is het loopback device, die heb je altijd.
Het zou kunnen zijn dat je eth0 wel tevoorschijn komt, maar dat hij geen IP heeft. Met 'sudo dhclient eth0' laat je hem via DCHP een adres toewijzen. Als hij wel een IP heeft, maar het niet doet, zou het kunnen dat je DNS niet goed ingesteld is.
Als hij niet tevoorschijn komt moet je waarschijnlijk de juiste module (lees: driver) laden. Om te kijken welke kaart het precies is, kan je het commando 'lspci' gebruiken, en eventueel filteren op het woord ethernet.
[ code verwijderd ]
Aan de hand van deze output kan je uitzoeken welke driver je moet hebben...
quote:
Wat was het probleem?quote:Hij doet het weer.
Hij stond wel gewoon goed aangegeven in het 'ifconfig' lijstje, dus ik heb maar even een nieuwe DHCP gevraagd d.m.v. 'sudo dhclient eth0' zoals je had gezegd. Toen deed-ie het weer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:29 schreef whoops het volgende:
[..]
Die had ik nog niet gehoord vandaag...
[..]
Wat was het probleem?
Oke, nu hopen dat het na een reboot wel goed gaat...quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:34 schreef Furious het volgende:
[..]
Hij stond wel gewoon goed aangegeven in het 'ifconfig' lijstje, dus ik heb maar even een nieuwe DHCP gevraagd d.m.v. 'sudo dhclient eth0' zoals je had gezegd. Toen deed-ie het weer.
Wat is de precieze error?quote:En nu is helaasch wel m'n log-in screen kapot, geeft eerst een error waarin hij aangeeft dat-ie een alternatief log-in scherm gaat laten zien.
'The greeter application appears to be crashing. Attempting to use a different one.'quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:44 schreef whoops het volgende:
[..]
Oke, nu hopen dat het na een reboot wel goed gaat...
[..]
Wat is de precieze error?
Beetje kul argumenten als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ze raden juist aan om meerdere cd's te bestellen. Het zou pas duurder voor ze worden als niet alleen ik, maar ook al mijn vrienden enkele cd's bestellen. Het is dan goedkoper om er 40 naar mij te sturen zodat ik ze kan uitdelen. En om er nou 39 te kopieren, dat gaat me wat ver. En het is gewoon leuk om ze in een mooi hoesje te hebben.
Think again. Ze geven zelf al aan dat ze niet onuitputbare middelen hebben, en dat je rekening moet houden met het aantal CD's wat je besteld.quote:http://www.ubuntu.com/sup(...)663ee6f7b8eedcf19607
How Do I Order More CDs?
You can order a second time once your first order was shipped. Since we have limited resources, we would appreciate it if you could think carefully about the quantities you order.
Check /etc/network/interfacesquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:48 schreef Furious het volgende:
[..]
'The greeter application appears to be crashing. Attempting to use a different one.'
Grumble, na de reboot werkt internet ook niet meer totdat ik 'sudo dhclient eth0' doe.![]()
1 2 3 | auto eth0 iface eth0 inet dhcp |
Het lijkt erop dat ze er nou mee gestopt zijn ja. Een jaar geleden waren ze nog een stuk enthousiaster, toen kon je haast alleen maar in grote hoeveelheden bestellen. Het was toen zo dat de CD's per stuk bijna niks kosten en dat de verzendkosten eigenlijk veel meer voorstellen. Dus een paar CD's meer of minder, dat merkten ze niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:15 schreef slakkie het volgende:
Waar raden ze het precies aan?
[..]
Think again. Ze geven zelf al aan dat ze niet onuitputbare middelen hebben, en dat je rekening moet houden met het aantal CD's wat je besteld.
Ik denk dat dat met een upgrade naar (een nieuwe) X.org te maken heeft. Die heeft in Debian ook het een en ander aan problemen gegeven. Sorry, heb je originele post hierover niet zo goed onthouden, maar heb je een verse installatie hier of een upgrade?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Dandelion het volgende:
HMz, ik begin te denken dat mijn FF problemen van xlibs afkomen.
Ik probeerde namelijk net cedega te installeren, en die gaf aan dat xlibs niet aanwezig is op mijn computer, en ook in de foutmelding van FF komt xlibs voor.
Edoch, bij een aptitude search kan ik alleen xlibs-dev installeren... ligt dat aan mijn repositories?
hm ok. had een upgrade van breezy, maar die heb ik vervangen door een verse install, met behoud van mijn home dir.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met een upgrade naar (een nieuwe) X.org te maken heeft. Die heeft in Debian ook het een en ander aan problemen gegeven. Sorry, heb je originele post hierover niet zo goed onthouden, maar heb je een verse installatie hier of een upgrade?
(Het punt is dat heel veel packages een andere naam gekregen hebben, volgens mij.)
Ik kreeg die error ook bij het installeren van cedega, ik heb toen via het forum een workaround gevonden om gewoon xlibs te negeren. In deze thread hebben ze ook nog een andere optie: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=196530quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Ik probeerde namelijk net cedega te installeren, en die gaf aan dat xlibs niet aanwezig is op mijn computer, en ook in de foutmelding van FF komt xlibs voor.
Edoch, bij een aptitude search kan ik alleen xlibs-dev installeren... ligt dat aan mijn repositories?
xlib heeft een andere naam gekregen van de ubuntu dev people.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Maar dan met juiste namen en pad dus.quote:sudo mv foto.jpg /home/alex/fotos/foto.jpg
Als root kun je de partitie een andere owner geven: sudo chown user:user /pad/naar/partitiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:41 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb zojuist mijn fat32 partitie geformatteerd en omgezet naar een ext3, omdat je die vanuit windows ook zou kunnen lezen en schrijven. Maar dat zal wel loslopen, ik kan nu vanuit Ubuntu niets op de ext3 schijf zetten.. 't Was mijn bedoeling om daar films en muziek en docs op te zetten. De owner van de partitie is root, maar ikzelf mag niet eens een nieuwe directory aanmaken. Hoe kan ik aanzetten dat ik er op mag lezen en schrijven, of is ext2 dan een beter idee? (sowieso wil ik dat ie standaard gemount wordt, maar dat kan ws gewoon in /etc/fstab)
Ja, ik kan als sudo wel een bestandje touchen, of moven, maar ik wil het uiteraard vanuit nautilus, dus vanuit mijn eigen gebruikerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je kunt dus wel in de terminal een bestand erop zetten? sudo mv 'bestandnaam' '/pad naar partitie/bestandnaam'?
Zoals:
[..]
Maar dan met juiste namen en pad dus.
Jeuj het werkt! Dank je! ik heb ipv user:user gewoon mijn inlognaam geschreven, en dat ging goed...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:02 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als root kun je de partitie een andere owner geven: sudo chown user:user /pad/naar/partitie
Verder is het enige verschil tussen ext2 en ext3 dat er bij ext3 een journaal bijgehouden wordt zodat niet de hele schijf ge-fsck-ed hoeft te worden na bijv een powerfailure maar ext3 is volledig backwards compatible met ext2. Ext3 is wel beter dus blijf daar maar gewoon bij.
Automatisch mounten gaat inderdaad via /etc/fstab, gewoon een bestaand regeltje kopieren en de relevante velden aanpassen. Daarna "sudo mount -a" en het is gemount.
Je hebt gelijk hoor tis troep inderdaad.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:56 schreef most_wanted het volgende:
Was jij trouwens niet van het Mac OS, Furious.
Of ben je eindelijk gaan inzien dat het bagger is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |