abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:13:01 #76
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_39576267
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:53 schreef dryfit het volgende:

[..]

Ik draai sinds kort weer home xp naast me kubuntu dapper op me laptop, heb het nodig voor mijn cursus die ik ga doen. Maar man wat erger ik me kapot aan XP, opstarten is snel maar aan het werk gaan kan pas na een minuut wachten tot alles is ingeladen. Kubuntu loopt niet stabiel atm maar je ziet echt het verschil als je een tijdje alleen linux draait. Als het aan mij lag zou ik zo 100% op linux overstappen.

Maar ja ik wil a+ en netwerk beheerder worden dus moet ik wel met windows werken.

Ps. Maar xp's wireless config tool is echt een verademing in vergelijking met die van linux. Klik , type ww en hij zoekt wel uit of het wep of wpa is. Hoop dat linux dit ook snel heeft.
knetworkmanager is een ideaal programma om te switchen tussen bedrade en draadloze netwerken (voor gnome moet je de k eraf halen)
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_39576493
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:13 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

knetworkmanager is een ideaal programma om te switchen tussen bedrade en draadloze netwerken (voor gnome moet je de k eraf halen)
Hij werkt alleen niet met mijn ralink 2500 pcmcia kaartje .

Wireless assistant werkt goed met zowel met wep als zonder alleen kan deze weer geen wpa.

wpa draait bij me maar naar handmatige invoer. Linux als netwerk OS zou dit toch rete stabiel en als eerste moeten hebben
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:22:54 #78
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39576567
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:10 schreef slakkie het volgende:

[..]

WTF moet je met 40 CD's?

Ik vind het een leuke service hoor dat je mensen gratis een CD toestuurt. Maar zoals ik sommige hier CD's zie bestellen, waarschijnlijk met de reden "gewoon omdat het kan", vind ik eigenlijk behoorlijk onbeschoft. Fucking hell, bestel 1 officiele CD (2 of 3 kan ook nog wel) - en kopieer deze gewoon meerdere malen als je het aan andere wilt geven.
Ze raden juist aan om meerdere cd's te bestellen. Het zou pas duurder voor ze worden als niet alleen ik, maar ook al mijn vrienden enkele cd's bestellen. Het is dan goedkoper om er 40 naar mij te sturen zodat ik ze kan uitdelen. En om er nou 39 te kopieren, dat gaat me wat ver. En het is gewoon leuk om ze in een mooi hoesje te hebben.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:37:01 #79
36666 Furious
animalist.
pi_39577009
Hmmmm, grumble.

Internet werkt niet op m'n i386 Ubuntu, die deed het wel meteen out-of-the-box op de AMD64 variant.
Ik post om het posten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:27:15 #80
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_39578464
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:41 schreef whoops het volgende:

[..]

Kan je eens de hele foutboodschap posten? Dus welke dependecies gebroken zijn?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
hamkaastosti@Kubuntu:~$ sudo apt-get install ubuntu-desktop
Password:
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.

Since you only requested a single operation it is extremely likely that
the package is simply not installable and a bug report against
that package should be filed.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
  ubuntu-desktop: Depends: evince but it is not going to be installed
                  Depends: libglib2.0-data but it is not going to be installed
E: Broken packages
hamkaastosti@Kubuntu:~$
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:34:11 #81
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_39578641
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef Furious het volgende:
Hmmmm, grumble.

Internet werkt niet op m'n i386 Ubuntu, die deed het wel meteen out-of-the-box op de AMD64 variant.
Een aantal dingen die je kan proberen :

Het commando 'ifconfig' , dan kijken welke netwerkkaarten geconfigureerd zijn, dit is mijn output:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
$ ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:01:6C:D6:F3:41
          inet addr:192.168.1.15  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::201:6cff:fed6:f341/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:41642599 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:31527414 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:2440799739 (2.2 GiB)  TX bytes:1757391357 (1.6 GiB)
          Interrupt:10

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:12267850 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:12267850 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:1466992511 (1.3 GiB)  TX bytes:1466992511 (1.3 GiB)

Zoals je ziet staan er hier twee geconfigureerd, te weten 'eth0' en 'lo'. De eerste is mijn netwerkkaart, de tweede is het loopback device, die heb je altijd.

Het zou kunnen zijn dat je eth0 wel tevoorschijn komt, maar dat hij geen IP heeft. Met 'sudo dhclient eth0' laat je hem via DCHP een adres toewijzen. Als hij wel een IP heeft, maar het niet doet, zou het kunnen dat je DNS niet goed ingesteld is.

Als hij niet tevoorschijn komt moet je waarschijnlijk de juiste module (lees: driver) laden. Om te kijken welke kaart het precies is, kan je het commando 'lspci' gebruiken, en eventueel filteren op het woord ethernet.

1
2
$ lspci  | grep -i ethernet
0000:00:0a.0 Bridge: nVidia Corporation CK804 Ethernet Controller (rev a3)

Aan de hand van deze output kan je uitzoeken welke driver je moet hebben...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:37:05 #82
65490 whoops
pi_39578710
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:27 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]
Het is slim om even een apt-get update en apt-get upgrade te doen, en te kijken of het dan toevallig wel werkt...

Anders kan je met het programma 'aptitude' precies zien welk probleem er nu is, en is het handiger op te lossen...

Aptitude (de gui) is echter niet het meest voor de hand liggende programma, maar als je eenmaal weet hoe het werkt is het heerlijk... Vanaf de command-line is het gewoon een vervanging van apt-get en werkt met de meeste commando's hetzelfde, alleen zit er een fijne search in, beter dan de search van apt-cache, je kan er namelijk bij zien of een package al dan niet geinstalleerd is...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:06:15 #83
36666 Furious
animalist.
pi_39579492
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:34 schreef whoops het volgende:

[..]

Een aantal dingen die je kan proberen :

Het commando 'ifconfig' , dan kijken welke netwerkkaarten geconfigureerd zijn, dit is mijn output:
[ code verwijderd ]

Zoals je ziet staan er hier twee geconfigureerd, te weten 'eth0' en 'lo'. De eerste is mijn netwerkkaart, de tweede is het loopback device, die heb je altijd.

Het zou kunnen zijn dat je eth0 wel tevoorschijn komt, maar dat hij geen IP heeft. Met 'sudo dhclient eth0' laat je hem via DCHP een adres toewijzen. Als hij wel een IP heeft, maar het niet doet, zou het kunnen dat je DNS niet goed ingesteld is.

Als hij niet tevoorschijn komt moet je waarschijnlijk de juiste module (lees: driver) laden. Om te kijken welke kaart het precies is, kan je het commando 'lspci' gebruiken, en eventueel filteren op het woord ethernet.
[ code verwijderd ]

Aan de hand van deze output kan je uitzoeken welke driver je moet hebben...
Je bent god.

Hij doet het weer.
Ik post om het posten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:29:11 #84
65490 whoops
pi_39580099
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:06 schreef Furious het volgende:

[..]

Je bent god.

Die had ik nog niet gehoord vandaag...
quote:
Hij doet het weer.
Wat was het probleem?
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:34:52 #85
36666 Furious
animalist.
pi_39580231
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:29 schreef whoops het volgende:

[..]

Die had ik nog niet gehoord vandaag...
[..]

Wat was het probleem?
Hij stond wel gewoon goed aangegeven in het 'ifconfig' lijstje, dus ik heb maar even een nieuwe DHCP gevraagd d.m.v. 'sudo dhclient eth0' zoals je had gezegd. Toen deed-ie het weer.

En nu is helaasch wel m'n log-in screen kapot, geeft eerst een error waarin hij aangeeft dat-ie een alternatief log-in scherm gaat laten zien.
Ik post om het posten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:44:03 #86
65490 whoops
pi_39580500
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:34 schreef Furious het volgende:

[..]

Hij stond wel gewoon goed aangegeven in het 'ifconfig' lijstje, dus ik heb maar even een nieuwe DHCP gevraagd d.m.v. 'sudo dhclient eth0' zoals je had gezegd. Toen deed-ie het weer.
Oke, nu hopen dat het na een reboot wel goed gaat...
quote:
En nu is helaasch wel m'n log-in screen kapot, geeft eerst een error waarin hij aangeeft dat-ie een alternatief log-in scherm gaat laten zien.
Wat is de precieze error?
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:48:20 #87
36666 Furious
animalist.
pi_39580631
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:44 schreef whoops het volgende:

[..]

Oke, nu hopen dat het na een reboot wel goed gaat...
[..]

Wat is de precieze error?
'The greeter application appears to be crashing. Attempting to use a different one.'

Grumble, na de reboot werkt internet ook niet meer totdat ik 'sudo dhclient eth0' doe.
Ik post om het posten.
pi_39582652
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ze raden juist aan om meerdere cd's te bestellen. Het zou pas duurder voor ze worden als niet alleen ik, maar ook al mijn vrienden enkele cd's bestellen. Het is dan goedkoper om er 40 naar mij te sturen zodat ik ze kan uitdelen. En om er nou 39 te kopieren, dat gaat me wat ver. En het is gewoon leuk om ze in een mooi hoesje te hebben.
Beetje kul argumenten als je het mij vraagt.

Waar raden ze het precies aan?
quote:
http://www.ubuntu.com/sup(...)663ee6f7b8eedcf19607
How Do I Order More CDs?

You can order a second time once your first order was shipped. Since we have limited resources, we would appreciate it if you could think carefully about the quantities you order.
Think again. Ze geven zelf al aan dat ze niet onuitputbare middelen hebben, en dat je rekening moet houden met het aantal CD's wat je besteld.

Verder vind ik het argument om 40 CD's te bestellen voor het hoesje alleen erg erg slecht. Laat me je vooral niet stoppen met het shippen van CD's maar als je echt graag 40 CD's van een OS wilt hebben om uit te delen denk ik beter dat je 1 a 2 CD's nodig hebt met al het spul erop en dat je dan mensen helpt met het installen van Ubuntu. Je bent dan veel efficienter bezig. Vooral als je ISO's kan downloaden en burnen.

Geil worden van een OS met behulp van een hoesje is gewoon zielig.

Ik heb misschien 2 CD's gebakken en na mijn install nooit meer nodig gehad (en ik aangezien ik de CD's ook weer kwijt ben - moet ik een derde bakken om mijn vriendin der laptop te fixuleren). Ik kan me niet voorstellen dat ik 4-6 weken ga wachten op een stel CD's met hoesje om uit te delen aan vrienden, terwijl je tegen die mensen kan zeggen: "Hier URL, download, burn, en probeer het eens", of "He, probeer dit eens <zelf gebakken CD'tje geeft> misschien vind je het leuk".

Plus dat releases elkaar toch redelijk snel opvolgen heeft het absoluut geen nut om 40 CD's te bestellen, outdated voor je het weet.

In mijn ogen is dit meer broodroof dan een Windows gecracked draaien (meten met twee maten - bite me).
pi_39582734
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:48 schreef Furious het volgende:

[..]

'The greeter application appears to be crashing. Attempting to use a different one.'

Grumble, na de reboot werkt internet ook niet meer totdat ik 'sudo dhclient eth0' doe.
Check /etc/network/interfaces

1
2
3
# The primary network interface
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

Dit zou het moeten doen..
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:33:47 #90
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39583300
HMz, ik begin te denken dat mijn FF problemen van xlibs afkomen.
Ik probeerde namelijk net cedega te installeren, en die gaf aan dat xlibs niet aanwezig is op mijn computer, en ook in de foutmelding van FF komt xlibs voor.
Edoch, bij een aptitude search kan ik alleen xlibs-dev installeren... ligt dat aan mijn repositories?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_39584640
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:15 schreef slakkie het volgende:
Waar raden ze het precies aan?
[..]

Think again. Ze geven zelf al aan dat ze niet onuitputbare middelen hebben, en dat je rekening moet houden met het aantal CD's wat je besteld.
Het lijkt erop dat ze er nou mee gestopt zijn ja. Een jaar geleden waren ze nog een stuk enthousiaster, toen kon je haast alleen maar in grote hoeveelheden bestellen. Het was toen zo dat de CD's per stuk bijna niks kosten en dat de verzendkosten eigenlijk veel meer voorstellen. Dus een paar CD's meer of minder, dat merkten ze niet.

Misschien verzenden ze nu niet alles meer per internationale post en heeft het aantal verzonden CD's dus inderdaad opeens veel meer betekenis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_39584677
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Ik probeerde namelijk net cedega te installeren, en die gaf aan dat xlibs niet aanwezig is op mijn computer, en ook in de foutmelding van FF komt xlibs voor.
Edoch, bij een aptitude search kan ik alleen xlibs-dev installeren... ligt dat aan mijn repositories?
Ik denk dat dat met een upgrade naar (een nieuwe) X.org te maken heeft. Die heeft in Debian ook het een en ander aan problemen gegeven. Sorry, heb je originele post hierover niet zo goed onthouden, maar heb je een verse installatie hier of een upgrade?

(Het punt is dat heel veel packages een andere naam gekregen hebben, volgens mij.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:20:28 #93
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39584968
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik denk dat dat met een upgrade naar (een nieuwe) X.org te maken heeft. Die heeft in Debian ook het een en ander aan problemen gegeven. Sorry, heb je originele post hierover niet zo goed onthouden, maar heb je een verse installatie hier of een upgrade?

(Het punt is dat heel veel packages een andere naam gekregen hebben, volgens mij.)
hm ok. had een upgrade van breezy, maar die heb ik vervangen door een verse install, met behoud van mijn home dir.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:16:53 #94
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_39589574
quote:
Ik kreeg die error ook bij het installeren van cedega, ik heb toen via het forum een workaround gevonden om gewoon xlibs te negeren. In deze thread hebben ze ook nog een andere optie: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=196530
pi_39597148
quote:
xlib heeft een andere naam gekregen van de ubuntu dev people.
Wat je kan doen is de deb uit pakken de dependency lijst aan passen door de xlib line eruit te halen en opnieuw de deb te maken. Had een howto ergens gevonden zal die ff zoeken.

Edit : de link http://gaming.gwos.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=63

Hmm volgende keer eerst de rest van de post door lezen voor dat ik een reply geef
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:41:50 #96
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_39602326
Ik heb zojuist mijn fat32 partitie geformatteerd en omgezet naar een ext3, omdat je die vanuit windows ook zou kunnen lezen en schrijven. Maar dat zal wel loslopen, ik kan nu vanuit Ubuntu niets op de ext3 schijf zetten.. 't Was mijn bedoeling om daar films en muziek en docs op te zetten. De owner van de partitie is root, maar ikzelf mag niet eens een nieuwe directory aanmaken. Hoe kan ik aanzetten dat ik er op mag lezen en schrijven, of is ext2 dan een beter idee? (sowieso wil ik dat ie standaard gemount wordt, maar dat kan ws gewoon in /etc/fstab)
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:44:02 #97
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39602401
Je kunt dus wel in de terminal een bestand erop zetten? sudo mv 'bestandnaam' '/pad naar partitie/bestandnaam'?

Zoals:
quote:
sudo mv foto.jpg /home/alex/fotos/foto.jpg
Maar dan met juiste namen en pad dus.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39602979
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:41 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb zojuist mijn fat32 partitie geformatteerd en omgezet naar een ext3, omdat je die vanuit windows ook zou kunnen lezen en schrijven. Maar dat zal wel loslopen, ik kan nu vanuit Ubuntu niets op de ext3 schijf zetten.. 't Was mijn bedoeling om daar films en muziek en docs op te zetten. De owner van de partitie is root, maar ikzelf mag niet eens een nieuwe directory aanmaken. Hoe kan ik aanzetten dat ik er op mag lezen en schrijven, of is ext2 dan een beter idee? (sowieso wil ik dat ie standaard gemount wordt, maar dat kan ws gewoon in /etc/fstab)
Als root kun je de partitie een andere owner geven: sudo chown user:user /pad/naar/partitie
Verder is het enige verschil tussen ext2 en ext3 dat er bij ext3 een journaal bijgehouden wordt zodat niet de hele schijf ge-fsck-ed hoeft te worden na bijv een powerfailure maar ext3 is volledig backwards compatible met ext2. Ext3 is wel beter dus blijf daar maar gewoon bij.
Automatisch mounten gaat inderdaad via /etc/fstab, gewoon een bestaand regeltje kopieren en de relevante velden aanpassen. Daarna "sudo mount -a" en het is gemount.
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:13:17 #99
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_39605273
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je kunt dus wel in de terminal een bestand erop zetten? sudo mv 'bestandnaam' '/pad naar partitie/bestandnaam'?

Zoals:
[..]

Maar dan met juiste namen en pad dus.
Ja, ik kan als sudo wel een bestandje touchen, of moven, maar ik wil het uiteraard vanuit nautilus, dus vanuit mijn eigen gebruiker
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:02 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Als root kun je de partitie een andere owner geven: sudo chown user:user /pad/naar/partitie
Verder is het enige verschil tussen ext2 en ext3 dat er bij ext3 een journaal bijgehouden wordt zodat niet de hele schijf ge-fsck-ed hoeft te worden na bijv een powerfailure maar ext3 is volledig backwards compatible met ext2. Ext3 is wel beter dus blijf daar maar gewoon bij.
Automatisch mounten gaat inderdaad via /etc/fstab, gewoon een bestaand regeltje kopieren en de relevante velden aanpassen. Daarna "sudo mount -a" en het is gemount.
Jeuj het werkt! Dank je! ik heb ipv user:user gewoon mijn inlognaam geschreven, en dat ging goed...
pi_39605544
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:56 schreef most_wanted het volgende:
Was jij trouwens niet van het Mac OS, Furious.
Of ben je eindelijk gaan inzien dat het bagger is?
Je hebt gelijk hoor tis troep inderdaad.
En verder zijn aPpLe && iPoD meer bRe3Zer dan dat breezer ooit geweest is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')