En dat ik het als onzin zie nu, dat komt omdat ik probeer meer realistisch te denken. Ik ga niet alles geloven meer. Heb de afgelopen 6 jaar mezelf lang genoeg voor de gek gehouden. En dan verdwaal je dus. Je wordt chaotisch en je inzicht en overzicht verdwijnd. Je bent dan niet van de wereld. Je verliest het contact met alles.
Ik kan dan wel vaker als gek zijn overgekomen maar dat had zijn redenen. Ik ben op dit moment gewoon helder genoeg om iets te geloven of als onzin aan te kaarten.
Mijn gekheid is ver verleden tijd
![]()
Ik weet een beter beeld te schetsen en vooral weet ik mezelf niet meer zoveel voor de gek te houden.
Anders zou ik door het lezen van dit topic helemaal ingaan erop, en zou ik mezelf besmetten met bepaalde denkbeelden van anderen. Je raakt besmet met denkbeelden als je alles gaat geloven. Je weet dan nogmaals niet wat links of rechts is. Ook veel boeken in de bibliotheek zijn onzin. In de bibliotheek moet je zelfs uitkijken wat je leest. En zo kun je overal voor de gek gehouden worden. Waardoor het heldere denken verdwijnt. Ontsporing treedt dan op. Geloven is niet erg, maar je moet wel weten wat je moet geloven. Als iemand zegt dat je kunt vliegen, dan ga je toch ook niet meteen van een gebouw springen omdat je de ander gelooft?
Als je alles gaat geloven dan weet je niet eens meer wat boven of onder is. Dan lig je zo in het gekkenhuis
![]()
En dat is niet de bedoeling
![]()
Gebalanceerd bezig zijn ook wel.
Maar alsnog geloof ik in bepaalde zaken. Maar ik beperk het nu. Ik geef grenzen aan. Omdat ik gewoon met beide benen op de grond wil blijven. En dan kun je niet alles geloven. Omdat genoeg zaken niet kloppend zijn.
En nogmaals. Het begint met een goed beeld over jezelf en een goed beeld over de wereld. Heb je geen goed inzicht in jezelf en in de wereld. Dan zul je ook niet snel een goed inzicht hebben in eventuele boven-natuurlijke zaken.
Omdat het begint bij het mens zijn. Het menselijke zijn. En dan de wereld. Vervolgens het universum.
En veel is wetenschappelijk.
Maar goed. Ik ben nu een beetje als critici bezig. Voor de afwisseling ook maar een keer. Om het evenwicht te houden. Ik kan niet mijn hele leven van de wereld zijn
![]()
Maar dan zeg ik wel erbij. Er valt genoeg te onderzoeken nog.
Xebrozius even
![]()
Ik begrijp jou nu beter, tijdje begreep ik je niet. Maar ik begrijp je manier van posten beter nu. Wilde dat even kwijt nog
![]()
Over mezelf. 6 jaar in gekte geleefd. Omdat ik te goed-gelovig was dus. In 2000 begonnen met foute boeken lezen, en als je dan direct zaken voor waar gaat aannemen, dan raak je inderdaad gestoord.
Op afstand beoordelen of iets onzin is of niet. Dat is pas een manier van bezig zijn waar je gezond mee blijft.
Gezond verstand behouden dus. En dat bereik je niet door Jan en allemaan serieus te nemen.
Er zijn zoveel mensen met een bepaalde visie. Als je al die visies gaat geloven dan heb je wat te doen. Ieder mens heeft in zekere mate zijn eigen waarheid. En denk dat het de ultieme waarheid is.
Ondanks alles kan er maar 1 waarheid zijn. En dat is de gezonde waarheid. De waarheid die algemeen geldig is.
En het is een feit dat we dus leven op aarde en binnen een oneindig universum.
En of het dan zo is dat onze gedachtes gekidnapped worden en onze energie gestolen wordt dat hoeft niet eens waar te zijn. Dat er iets achter het universum ligt hoeft ook niet waar te zijn.
Wie weet is er alleen maar de oneindig grote en lange ruimte van het universum.
Dat mensen die het idee hebben dat energie gestolen wordt en gedachtes gestolen wordt, gewoon niet goed in hun vel zitten dus. Dat mensen achterdochtig worden omdat ze niet gezond genoeg zijn.
Ik voel me vandaag dus gezond, heb totaal geen problemen met het leven. Ik voel me lekker en okey. En dan denk ik nog steeds aan meer mogelijkheden van entertainment en nieuwe dingen. Maar volgens mij bereik je dat met de wetenschap en techniek.
Virtuele werelden maken misschien. Maar dat weet ik ook niet.
Fouten eruit halen
![]()
Ik haal de fouten uit mezelf nog. En ik ga zeker niet fouten maken in mijn omgeving. Dan schaadt dat alleen mezelf.
Genoeg geschreven weer.
Ben benieuwd wat de TS te zeggen heeft nu.
Ik zou zeggen, ga gerust door met je verhaal. Laat je niet tegenhouden. Kom met tegen-argumenten. Ieder mens is vrij om zijn of haar mening te laten zien.
En zo ontstaat er dus altijd een discussie.
De discussie is okey.
De discussie over de waarheid ook wel.
Misschien is de waarheid wel heel simpel. Zoals 1 + 1 = 2
[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-07-2006 14:22:42 ]