abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39518861
quote:
Binnenland

di 4 jul 2006, 20:08
Agent Leiden zwaar mishandeld
door onze correspondent
LEIDEN - Een biker van de politie Hollands Midden is afgelopen weekeinde in Leiden zwaar mishandeld toen hij een bromfietser wilde aanhouden.

De agent werd door de bestuurder en een groep jongeren die zich met de aanhouding bemoeide, gestompt, geslagen en in zijn gezicht geschopt. Door de klappen raakte zijn jukbeen op meerdere plaatsen gebroken. Het incident gebeurde op de Lammermarkt waar de 17-jarige Leidenaar om drie uur 's nachts het gas van zijn bromfiets flink openzette met een oorverdovend lawaai tot gevolg.

De aanhouding van de herriemaker mondde uit in een worsteling waarbij het tweetal over straat rolde. Hierbij beukte de bromfietser met zijn elleboog in de ribben en tegen het hoofd van de agent. De jongeren die zich ermee bemoeiden, sloegen en trappen er net zo hard op los.

Volgens politiewoordvoerster Yvette Verboon waren er op dat moment vijftig tot zestig jongeren op de Lammermarkt aanwezig, maar is niet bekend hoeveel van hen zich tegen de biker keerden. De agent heeft uiteindelijk, liggend op straat, via de portofoon zijn collega's kunnen waarschuwen. ,,Ook toen ging het trappen en schoppen door", zegt Verboon. ,,Er moesten uiteindelijk twintig agenten, wapenstokken, pepperspray en een politiehond aan te pas komen om de collega te ontzetten en de menigte op afstand te houden."

Er werden uiteindelijk twee 17-jarige Leidenaren aangehouden, onder wie de bromfietser. Gisteren werden nog eens drie aanhoudingen verricht. De agent heeft aangifte gedaan van zware mishandeling. Ook een collega's die klappen en trappen opliep deed aangifte van mishandeling. De politie sluit meerdere aanhoudingen niet uit.

Schandalig weer dit

En een raar systeem eigenlijk ook, dat politieagenten aangiften moeten doen van mishandeling.
Waarschijnlijk lopen die gaten inmiddels alweer vrij rond, in afwachting van een proces (waar ze hoogstens een paar uurtjes taakstraf tot een maandje of drie voorwaardelijk opgelegd zullen krijgen)

Van mij mogen ze geweld tegen de politie echt keihard aanpakken. Agent mishandelen, al is het maar een slag met de platte hand; voorarrest tot het proces en minimaal drie maanden zitten.

Op de huidige manier wordt er toch geen signaal afgegeven? Ik vind het niet raar dat men zich maar steeds meer placht te permiteren tegen de politie.

Live it!
pi_39518984
Spelfout in de TT was al gezien en gemeld trouwens
Live it!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:11:48 #3
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_39519001
Een misdrijf tegen een agent, conducteur of watdanook is bij wet al strafbaarder gemaakt. Maak je dus niet druk.
  Donald Duck held dinsdag 4 juli 2006 @ 21:12:45 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39519028
Echt zwaar triest weer.
Pas geleden werden trouwens ook weer ambulancebroeders bedreigd en lastig gevallen, nog absurder!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_39519043
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:11 schreef Maar-T het volgende:
Een misdrijf tegen een agent, conducteur of watdanook is bij wet al strafbaarder gemaakt. Maak je dus niet druk.
Klopt, alleen komt hier in de praktijk vaak weinig van terecht
Live it!
pi_39519111
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt zwaar triest weer.
Pas geleden werden trouwens ook weer ambulancebroeders bedreigd en lastig gevallen, nog absurder!
Dat is inmiddels ook een hot item in het nieuws, en idd, nog absurder ja. Ik snap niet hoe het bij iemand in z'n hoofd kan opkomen om deze mensen te belemmeren in hun werkzaamheden. We praten over mensenlevens.
Live it!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:15:34 #7
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39519126
Tijd voor zware straffen voor dit soort dingen. Het kan gewoon niet meer langer door.

Bij die ambulance afgelopen weekend is misschien de hoogste straf wel uitgedeeld. Dat patient is overleden dat hoeft dan weer niet door het geweld tegen de ambulancebroeders te komen maar toch.....
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:00:48 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39520521
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:15 schreef marcb1974 het volgende:
Tijd voor zware straffen voor dit soort dingen. Het kan gewoon niet meer langer door.

Bij die ambulance afgelopen weekend is misschien de hoogste straf wel uitgedeeld. Dat patient is overleden dat hoeft dan weer niet door het geweld tegen de ambulancebroeders te komen maar toch.....
het om heeft dan ook opdracht gekregen zo zwaar mogelijk te straffen bij pwnen van een agent...

even voor de duidelijkheid, wat is een 'biker'? zo'n eenmans puisterig 16-jarig bralaapje zoals hier wel eens door de buurt struint, voorzien van pepperspray?

wil de politie echt respect dan is het afgelopen met die slappe surveillerende knakworstjes en vrouwen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39520615
Er staat helemaal niets in het verhaal over de toedracht van de 'worsteling', dus er valt weinig te zeggen over de rechtvaardiging van de klappen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:07:04 #10
100287 Benniben19
Go Raven's!!!!!
pi_39520745
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:07 schreef BlueEyed het volgende:

Agent Leiden zwaar mishandeld
door onze correspondent
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:19:29 #11
46960 StefanP
polemicist
pi_39521159
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:00 schreef zoalshetis het volgende:

wil de politie echt respect dan is het afgelopen met die slappe surveillerende knakworstjes en vrouwen.
Precies. Het zal wel weer zo'n pygmee geweest zijn. Bij de helft van de agenten in Nederland liep ik hoofdschuddend langs omdat ze zelfs in een creche nog geen respect afdwingen.

Wat er overigens niets aan afdoet dat dit tuig gewoon opgeknoopt dient te worden op het marktplein. Wapen trekken en neerschieten, maar dan krijg je weer het gezeik dat jij ineens de agressor bent, dat je uit racisme handelde, dat je disproportioneel geweld toepaste, enz, enz. De politiek neemt afstand, je korps staat niet achter je, enz, enz. omdat het allemaal laffe honden zijn. En dat is nou precies de reden waarom dit soort dingen voorkomen. Iedereen is te bang om op iemands tenen te trappen, er is altijd wel een of andere belangenorganisatie, clubje of gemeenschap die begint te krijsen met hun overdreven politiek-correcte onzin. Waar gaat het heen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39526560
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:07 schreef Benniben19 het volgende:

[..]

hehe, leuk idd
Live it!
pi_39526572
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:13 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

Klopt, alleen komt hier in de praktijk vaak weinig van terecht
Er wordt in de praktijk door het OM de hoogste straf geeist.
pi_39526644
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:07 schreef Benniben19 het volgende:

[..]

scherp
pi_39526663
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 00:08 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Er wordt in de praktijk door het OM de hoogste straf geeist.
Ik zeg ook niet dat het het OM is dat tegenwerkt Maar de rechters gaan zelden mee in die strafmaat en leggen in het algemeen veel lagere straffen op
Live it!
pi_39526728
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 00:10 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het het OM is dat tegenwerkt Maar de rechters gaan zelden mee in die strafmaat en leggen in het algemeen veel lagere straffen op
Gedeeltelijk mee eens.
De laatste tijd lijkt hier een betere tendens in te komen.

Ik hoop op een hoge straf.
pi_39526998
Ik denk dat tussen de zestig en tachtig procent van het Nederlandse politieapparaat wel een goed pak slaag kan gebruiken. Misschien is dit de start van een betere tendens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39527935
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 00:19 schreef heiden6 het volgende:
Ik denk dat tussen de zestig en tachtig procent van het Nederlandse politieapparaat wel een goed pak slaag kan gebruiken. Misschien is dit de start van een betere tendens.
Als je niks zinnigs te melden hebt in dit topic.
Flikker dan gewoon op
  woensdag 5 juli 2006 @ 01:17:52 #19
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39528547
En nóg niet de eerste 16 neerpoffen !

Lange adem heeft die diender.
Ik vrees dat ík in zo geval de menigte van mijn lijf zou schieten voordat ik zou eindigen als de onfortuinlijke Daniel Nivel.

Geheugensteuntje:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/(...)991109nivelhool.html
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39528831
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:07
En een raar systeem eigenlijk ook, dat politieagenten aangiften moeten doen van mishandeling.
Een van de kenmerken van de rechtstaat is juist dat iedereen gelijk behandeld wordt. Of hier in de praktijk ook altijd evenveel van terecht komt is een tweede (zie Tonino) maar goed ik zie het rare niet in van het feit dat agenten aangifte moeten doen ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  woensdag 5 juli 2006 @ 01:45:02 #21
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39528898
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 01:39 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Een van de kenmerken van de rechtstaat is juist dat iedereen gelijk behandeld wordt. Of hier in de praktijk ook altijd evenveel van terecht komt is een tweede (zie Tonino) maar goed ik zie het rare niet in van het feit dat agenten aangifte moeten doen ?
Het is ook niet raar dat een politieagent aangifte moet doen.
Dat is voor het verhaal van schade nodig.
Het misdrijf is ambtshalve vervolgbaar.
Naast het feit dat het een dikke 302 SR is is het ook een 181.2 SR of 184 SR ofwel: zware mishandeling, verzet met zwaar letsel bij een politieambtenaar of beletten/belemmeren.

Ik val overigens graag in herhaling als ik zeg dat de daders geen idee hebben hoeveel geluk ze hebben gehad dat ze niet tegen een kogel aan gelopen zijn. Een absoluut schietwaardige situatie is het; wat ik je brom !
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:07:57 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_39531314
Ik had mijn Walter P5 getrokken en die gast een gat in zijn lijf geschoten.
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:14:42 #24
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_39531450
Pepperspray, hond, knuppels, om je collega te ontzetten????

1 keer in de lucht schieten en vervolgens gericht, moet je zien hoe snel de collega ontzet was. Sukkels in Nederland!
pi_39531479
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het om heeft dan ook opdracht gekregen zo zwaar mogelijk te straffen bij pwnen van een agent...
pwnen
quote:
even voor de duidelijkheid, wat is een 'biker'? zo'n eenmans puisterig 16-jarig bralaapje zoals hier wel eens door de buurt struint, voorzien van pepperspray?
Een biker is een agent op een mountainbike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')