uit!..Valt eigenlijk wel een beetje tegen. Het is een soort tussenboek. Dit boek doet genoeg stof opwaaien voor een nieuw (nog dikker?) deel. Er zaten alleen enkele foutjes in omdat Rowling zich in allemaal vreemde bochten wringt omdat er nu ook een buitenland meespeelt in het boek, beetje jammer. Maar ik heb toch genoten
[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 18-12-2000 17:38]
Al denk ik dat één boek per jaar precies goed is: om de frisheid te behouden moeten het er niet meer worden.
quote:Ik vond het een beetje een open einde. Nu wil ik eigenlijk wel weten wat jij van het einde vind
Op 22 december 2000 10:32 schreef Kiegie het volgende:
Ook uit!
Prachtig boek.
Nou ik heb toevallig gisteren onder de kerstboom deel 1 en 4 van Harry Potter gevonden. Ben gisteren begonnen in deel 1. Was geweldig. Vroeger was ik een grote lezer, maar door mijn examenjaar VWO had ik al het plezier in lezen verloren. Dat krijg je als je boeken van Couperus moet lezen.
. Maar goed... Harry Potter heeft me bezig gehouden en ik heb inmiddels het eerste boek "de steen der wijzen uit".
Nu zit ik te twijfelen of ik zal beginnen aan deel 4 of dat ik van de week even deel 2 + 3 koop en ze dan op volgorde lees (overigens de engelse versie SCHIJNT te koop te zijn bij 't kruidvat voor 15 piek!)...
Wat vinden jullie, maakt de volgorde niet uit? Of juist wel???
En tevens wil ik HP en de kerstman bedanken voor het terugbezorgen van mijn leesplezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Idd ja, anders is het hele verhaal uit z'n verband!!!
Op 27 december 2000 01:24 schreef MeneerTim het volgende:
2 en 3 kopen
dan zit je er veel meer in
Ik ben nu op pag. 157 hoofdstuk 9 Heb m sinds 2de kerstdag en ben blij sinds vrij lang eindelijk weer aan t lezen geslagen te zijn!
.
Ps. door t lezen van dit topic ga ik nu gelijk nog maar een hoofdstuk lezen wat ik niet geplant had thnx
Deel 4 met kerst gekregen
, twee dagen en nachten aan een stuk zitten lezen
, en nu al weer een paar dagen aan het afkicken
.
Hij was weer heerlijk, maar ik moet zeggen dat ik meer dan ooit uitkijk naar het volgende deel. Talk about een open eind!
Leuk spelletje dat Quiditch zeker nu Gryfindor bovenaan is gekomen door van Huflepuff te winnen!
Ik zal niets verklappen maar het einde van deel een wordt erg spannend volgens mij!
.
quote:* MeneerTim denkt dat Machiel de Engelse versie leest
Op 02 januari 2001 17:47 schreef Machiel het volgende:
Ben bij hoofdstuk 14 beland.
Leuk spelletje dat Quiditch zeker nu Gryfindor bovenaan is gekomen door van Huflepuff te winnen!
Ik zal niets verklappen maar het einde van deel een wordt erg spannend volgens mij!
.
scherp he? ![]()
Quiditch behoort natuurlijk ook tot het sport forum
quote:Mmm. Kan ook de Zweedse editie zijn, volgens mij.
Op 02 januari 2001 21:28 schreef MeneerTim het volgende:
* MeneerTim denkt dat Machiel de Engelse versie leest
* Jojogirl is daar nl. wel erg benieuwd naar en gaat hem dan ook meteen kopen.
Oja ik zit in Engeland en niet in Nl, weet niet of dat nog verschil uitmaakt.
quote:Ja, dat maakt zeker uit! Ze praten daar heel anders en je krijgt er ook geen euro's straks.
Op 03 januari 2001 11:56 schreef Jojogirl het volgende:
Oja ik zit in Engeland en niet in Nl, weet niet of dat nog verschil uitmaakt.
quote:LOL.
Op 03 januari 2001 12:45 schreef Kiegie het volgende:
Ja, dat maakt zeker uit! Ze praten daar heel anders en je krijgt er ook geen euro's straks.
Wat Harry Potter deel 5 betreft: als je hem in het Engels gaat lezen, heb je em zo'n vier, vijf maanden eerder dan mensen die op de vertaling wachten. Maar daarvoor geldt dat het niks uitmaakt of je in Engeland zit of in Nederland.
Maareh, wanneer is vier/vijf maanden eerder dan de vertaling? Oftewel heb je misschien ook enig idee wanneer de engelse versie van deel 5 uitkomt?
* Jojogirl baalt, want dat is nog wel heel lang
Weet iemand ook waarom, want tot nu toe kwam er toch elk jaar een nieuwe?
quote:Ja ik lees idd Engels! Engelse grapjes laten zich niet zo lekker vertalen dus denk niet dat ik die zo leuk zou vinden als nu.
Op 02 januari 2001 21:28 schreef MeneerTim het volgende:
* MeneerTim denkt dat Machiel de Engelse versie leestscherp he?
Quiditch behoort natuurlijk ook tot het sport forum
Quiditch behoort idd tot het sportforum
Denk dat men je daar alleen een beetje raar zou vinden als je er een topic over opent![]()
Ik heb nu een paar dagen deel een uit symbolisch de Hogwards vakantie
Deel 2 ligt klaar om gelezen te worden
. Klein vraagje hoe heet dit 2de Engelse deel nou precies? Kom er niet helemaal uit, vooral het laatste woord
He-le-maal fan.
Wilde het al gaan lezen, was (en ben stiekem nog een beetje) al zo'n Dahl fan, en had al gehoord dat ik aan HP móest beginnen, maar heb ook nog Grisham (is weer es wat anders dan Potter) boeken liggen die allemaal uit moesten. Maar goed...deel II gekregen onder de boom enzo...Moest even wennen aan de 'kinderwereld', maar Erg Leuk! Heb deel 1 ook maar besteld. Wel jammer dat ik in deel II heb kunnen lezen wat er ws aan het eind van deel 1 gaat gebeuren, maar het is niet anders.
Vind het best wel jammer dat ze het weer gaan verfilmen, zal evengoed wel groot succes worden (in dat geval hebben ze natuurlijk groot gelijk), die film, maar toch wel tegenvallen. (vond ik ook met Mathilda van Dahl) Ze zouden anders de kinderen moeten verplichten het boek eerst te lezen voordat ze die film gaan kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |