quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:17 schreef Fuente het volgende:[..]
Absoluut niet als verwijt bedoelt hoor, maar ik snap dus ook niet wat je dan allemaal haalt voor meer dan 100 euro?
Ik doe boodschappen bij Aldi en C1000, en voor mijn dieet was ik inclusief luiers en voeding voor mijn dochtertje en kattevoer enz, nooit meer kwijt dan 80 euro. En dan aten we echt lekker, en uitgebreid.
Ik zou niet weten wat ik allemaal moet kopen met zoveel geld, dus eigenlijk kan ik ook geen goed antwoord geven, behalve mijn vraag dan stellen
![]()
En nogmaals, echt geen verwijt ofzo, voor wat je vraag betreft.
Moet er overigens wel bijzeggen dat ik het me financieel ook niet zou kunnen veroorloven om veel geld uit te geven dus misschien is het een gewoonte van kijken naar wat goedkoop is. En wij eten (en aten voor het dieet ook) alleen maar verse groenten.
Ik vat het ook totaal niet op als verwijt.
![]()
Ik ben juist blij met de antwoorden en vraag me echt af wat ik fout doe.
Ik haal met mijn vriend 2 x per week boodschappen bij Albert Heijn. Ik haal dan dus voor 3 of 4 dagen avondeten. We eten veel groente. Als we bijvoorbeeld broccoli of een witlofsalade eten moet je denken aan een kilo tot 1,2 kilo groente met z'n tweeën. En bij een witlofsalade hoort natuurlijk ook nog 2 appels, eieren en zilveruitjes. Dus in die groente gaat al veel zitten. Ik haal bijvoorbeeld soms ook van die kleine snackpaprikaatjes en die kosten 1,99.
Daarnaast heb ik ook altijd appels en een andere soort fruit in huis. Wat wordt er verder gehaald? Knorr Vie, kaas, broodbeleg (sellerie- of komkommersalade en Philadelphia bijvoorbeeld), sladressing, wasmiddel (niet elke keer natuurlijk), keukenrollen en/of toiletpapier, nootjes (Japanse mix of amandelen ofzo), toastjes, brood, soms iets van een appelcake of zoiets (voor het weekend bijv.) eieren, koffiemelk, thee en koffie, volkorenbiskwie, pure chocola (biologisch), 1 of 2 pakken fruitdrank, bier (6pack), boter (ook niet altijd natuurlijk), crackers, beschuit, Vifit... en meestal nog een of twee pakken ijsjes (bijvoorbeeld Raketten en cornetto's). Ook halen we regelmatig wijn, meestal flessen van een euro of 5. En heel soms neem ik iets van gel mee ofzo, als ik dat ben vergeten bij de drogist.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelden tot nooit goedkope spullen uitkies, ik neem bijvoorbeeld altijd superzacht pleepapier, Maestro keukenrollen, dat soort dingen. Groente haal ik graag biologisch, maar als het 'normale' veel goedkoper is dan kies ik daarvoor. Als een gewone komkommer 79 cent is een een biologische 1,09, dan haal ik die laatste. Is de biologische 1,49 dan koop ik de gewone. Een salade voor op brood is dan altijd de ambachtelijke soort van de versafdeling, niet de goedkope versie. Die is gewoon minder lekker. Ook met kaas koop ik regelmatig duurdere soorten zoals Prima Donna light. Het brood dat ik lekker vind kost 1,79 voor een sneetje of 15. Aan de andere kant koop ik veel huismerken (koffie, thee, wasmiddelen, etc.). Aan Euroshopper doe ik niet, ik heb het allemaal geprobeerd maar de kwaliteit is toch echt minder.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de producten kiezen. Mag je bij SB zelf merken kiezen of staan die 'voorgeschreven'?