Vorige maand had ik eindelijk weer internet. KPN had 3 weken nodig, om het hele installatiepakket en dergelijke op te sturen, maar goed, het was binnen, de handleiding was duidelijk en ik was blij dat ik eindelijk weer gewoon internet had op mijn kamer.
Al snel bleek het draadloze modem matig te werken en belde ik KPN op om te vragen hoe ik dit op kon lossen. De vriendelijke mevrouw raadde mij aan om met een kabel door te gaan, welke ik toevallig nog had liggen. Jeuj, hij deed het weer.
Enkele dagen later deed de verbinding het niet meer. Ik belde KPN op om te vragen hoe ik dit op kon lossen. Een vriendelijke meneer wist mij met hangen en wurgen naar de diepste gangen van mijn computer te leiden en wist het probleem op te lossen. Jeuj, hij deed het weer.
Weer enkele dagen later, deed de verbinding het niet meer. Outlook deed het wel, MSN deed het wel, maar zowel IE als Firefox konden geen pagina vinden. Ik F5de en na 5 keer F5-en deed de explorer het weer. Totdat ik op een link drukte en hetzelfde verhaal begon. Het zal aan de warme liggen, ik deed mijn computer uit. Na enkele uren deed hij weer weer goed.
Gisterenavond gebeurde echter hetzelfde. Hmm, dat is vervelend, het gebeurt dus vaker. Ik betaal 35 euro per maand en hij doet het voor de 4e keer niet in één maand. Ik belde KPN op om te vragen hoe ik dit op kon lossen. Een vriendeiljke mevrouw luisterde mijn verhaal aan en snapte het niet en verbond mij door. Een vriendeiljke mevrouw vertelde vervoglens dat ik in een "geel gebied" zat, een gebied waar KPN mij geen goede verbinding kon garanderen. Ik vond dit een vreemde zaak, omdat KPN me juist 'lekker had gemaakt met deze snelle verbinding' en hier niets over gezegd had. Ik wilde dan maar graag mijn abonnement opzeggen. De vriendelijke mevrouw verbond mij door met een onvriendelijke meneer, die mij uitlegde hoe ik dit op kon zeggen.
Schriftelijk, via de telefoon is dit onmogelijk.
En dus heb ik de afgelopen maand méér dan een uur met die virendelijke mevrouwen en vriendeiljke meneren aan de telefoon gehangen en dat voor 10 cent per minuut. 20 minuten daarvan waren wachttijden, omdat er weer eens doorverbonden moest worden.
En nu? "
Ja, meneer, KPN kan dus geen kwaliteit garanderen in uw gebied (we hebben het over Utrecht centrum, trouwens...),
maar als u opzegt, moet u er wel rekening mee houden dat u zeker een maand zonder internet zit, omdat u dan naar een andere provider stapt..
Klootzakken, dat zijn het
![]()
. Zit ik wéér ruim een maand zonder fatsoenlijk internet, lekker klantvriendelijk.