Ik loop nooit op slippers... maar ook niet op schoenen. Doe het al bijna tien jaar zonder schoeisel en ben daar heel tevreden mee. Steun voor je voeten heb je inderdaad nodig als je er aan gewend bent door altijd schoenen te dragen; als je jarenlang een zwachtel om je pols (of welk ander lichaamsdeel dan ook) zou dragen en die ineens af zou doen, zou je ook zwakke polsen (of ander lichaamsdeel) hebben. De mannen die met Riksja's lopen in India, de hele dag op blote voeten over verharde wegen, hebben (na enige gewenning) nauwelijks voetproblemen; veel minder dan de mensen in het Westen, vooral de vrouwen, die op al die mode-schoenen lopen.
En het stinkt niet; je krijgt pas voetengeur als er plekken zijn waar niet genoeg lucht bij kan komen, zoals vooral in dichte schoenen maar ook in rubberen sandalen onder de bandjes. Die geur komt niet van zweet zelf maar van de bacterien die zweet afbreken in anaerobe omstandigheden, dus zelfs op zo'n hete dag als vandaag is er geen vleugje voetengeur te bespeuren.
Het grootste 'probleem' wat ik tegenkom is dat mensen het gek vinden, maar ja, ik zelf vind alternatief juist leuk -of 't nu tatoeages zijn of Goth of piercings of weer iets heel anders- en wat de mode is, daar hou ik me al sinds halverwege de middelbare school niet mee bezig. Mensen denken er maar van wat ze willen.