Dat kwam er eigenlijk alleen maar zo mooi uitquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:12 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet te zeggen eigenlijk hoor.
Dan ben ik zeker de uitzondering ofzo? De meeste ''vrienden'' die ik vroeger had was eigenlijk tuig van de laagste richel. Ligt toch echt aan jezelf, LOGISCH NADENKEN heet zoiets.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik meen het ook echt.
Het klinkt misschien raar, maar dit lijkt mij echt het type dat ergens best wil, alleen zijn omgeving en hersenen e.d. volledig tegen heeft zitten.
En ja dat baseer ik op het feit dat verteld werd dat het een jongen was die echt goed z'n best deed nadat hij begon te leren wat de regels waren. Die jongen heeft alleen zo'n slecht referentiekader, waardoor hij in eerste instantie de meest basale omgangsvormen niet kende en waardoor ik wel sterke twijfels heb mbt zijn toekomst.
Ik bedoel, als geen van jouw vrienden eerlijk werkt, kan ik me voorstellen dat het moeilijk is zelf zoiets vol te houden.
Nu ik het zo teruglees, realiseer ik me dat het zo overgekomen kan zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat kwam er eigenlijk alleen maar zo mooi uit![]()
![]()
Alleen dat stukje nog niet zo echtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:38 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Nu ik het zo teruglees, realiseer ik me dat het zo overgekomen kan zijn.
Ik had de vraag ook niet helemaal juist gelezen.
Ik nam als uitgangspunt de laagopgeleide Marokkaanse hangjeugd uit achterbuurten. T.o.v. hen is hij eerder een positieve uitzondering dan een negatieve.
Als je de Marokkanen in het algemeen als uitgangspunt zou nemen, kom ik op mijn mening terug. Dan is deze jongen zeker geen lichtend voorbeeld. Immers zijn er genoeg Marokkanen die wel midden in de Maarschappij staan, en een degelijke opleiding volgen, cq een degelijke baan hebben.
Is het zo helder?![]()
Misschien advies geven om alleen molens en koeien te kijken? in de dorpen is het nog niet zo geinfecteert met dat tuig.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het verschijnsel marokkaan kennen ze in taiwan inmiddels ook.
Een paar collega's van mij gingen een keer naar NL en werden prompt door marokkanen beroofd.
Er wordt bij ons nu explicieet voor gewaarschuwd als mensen naar NL reizen.
Ik schaam me kapot...
Deels omdat ik toch al weg wil (wil wel eens zien hoe het ergens anders is), deels door mijn eigen ervaringen die niet echt dramatisch zijn maar wel aangeven dat het er gewoon niet beter op word met dat soort mensen. En Nederlanders zelf worden ook steeds ascociaaler.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:50 schreef Pulu het volgende:
[..]
Emigreren vanwege je eigen toekomstmogelijkheden?
Of omdat het steeds erger wordt? Met alle respect je bent pas 19 (ik ben 26 en ook nog een broekie) dus dat zogenaamde 'erger worden' baseer je op hoeveel jaar? Of baseer je dit het beeld dat door media wordt geschapen (niet dat de media bewust verkeerde informatie geeft). De media is een meestal een uitvergroting van de werkelijkheid en met de nadruk op het negatieve omdat dat nu eenmaal meer nieuwswaarde heeft.
Die opmerking deed het hemquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:39 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nu weg, want ik moet nog studeren voor m'n inburgerings cursus
Het ging er mij totaal niet om bij wie de schuldvraag ligt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan ben ik zeker de uitzondering ofzo? De meeste ''vrienden'' die ik vroeger had was eigenlijk tuig van de laagste richel. Ligt toch echt aan jezelf, LOGISCH NADENKEN heet zoiets.
of nature/nurturequote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:13 schreef Pulu het volgende:
Ja het blijft het eeuwige vraagstuk...omgeving of opvoeding?
Tsja, sommigen zijn nu eenmaal Born to be Stupid. Doe je dan ook weinig aan behalve levenslang opbossen.quote:
Alsof wij geloven dat jij in Taiwan zit.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef SeLang het volgende:
Jammer dat dit filmpje in het Nederlands is.
Ik zou het wel eens hier in Taiwan aan een paar mensen willen laten zien.
Die geloven echt hun ogen niet als ze dit zien
Maakt de omgeving niet deel uit van je opvoeding?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:13 schreef Pulu het volgende:
Denk opvoeding. Er is die mensen nooit echt goed geleerd hoe het hier nu echt gaat. Vervolgens passen ze zich dus niet aan en worden latere problemen door zowel de opvoeding als de omgeving veroorzaakt. Dat is waar we nu zeg maar zijn, maar ik denk dat het oorspronkelijk uit de opvoeding komt. Er is bv niemand die problemen heeft met Chinezen omdat die zich in het bijzijn van andere zich gedragen zoals wij gewend zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:13 schreef Pulu het volgende:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is dus klinkklare onzin.
Als jij iemand een complimentje geeft omdat hij een of ander voor zijn niveau moeilijk examen heeft gehaald, behandel je hem alsof het een koning is?
Ze spraken hoofdzakelijk gewoon tegen hem alsof hij een leerling was en lieten hem duidelijk merken dat ze zeer dankbaarj moest zijn met de kans die zij hem aanboden. Hem werd ook duidelijk de les voorgelezen op de momenten dat dit nodig was (niet meer dan terecht uiteraard).
En het was absoluut niet zo dat hij alles mocht, integendeel:
"Mag ik eerst even een peukie roken?"
"Neehee, zo werkt dat hier niet jongen."
De jongen werd als klein kind behandeld, als hij iets goed had gedaan kreeg hij meestal wel een complimentje ja, maar als hij iets fout deed werd hem ook keihard de les voorgelezen. Wat is daar in dit geval mis mee?
Jij had gewild dat ze allemaal continu op 'm gespuugd hadden ofzo?
Je kan niet harder werken als werken. Je voor 110%inzetten kan dus ook niet, dat bestaat gewoon domweg niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:06 schreef kipknots het volgende:
[..]
![]()
Je kan in principe niet meer van iemand verwachten dan dat hij z'n best doet.
Liever nietquote:Op woensdag 5 juli 2006 01:25 schreef l3laster het volgende:
omdat die twee maandjes goed heeft gewerkt voelt die zich ineens goed "had ook op me bed kunnen liggen nikse weet je" blabla
wil hem over 2 jaar nog wel eens zien...
hij is hier dus wél geboren.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Halfgedraaide het volgende:
Het feit dat hij zo bijzonder slecht Nederlands spreekt zal wel zijn omdat hij niet hier is geboren. Dan is het ook niet gemakkelijk om Nederlands perfect te kunnen spreken. Als hij hier is geboren is hij mischien zwakzinnig als hij dan zo slecht Nederlands spreekt.Ik ga dus van het eerste uit.
Tja, zo kun je bezig blijven.quote:Op woensdag 5 juli 2006 01:25 schreef l3laster het volgende:
omdat die twee maandjes goed heeft gewerkt voelt die zich ineens goed "had ook op me bed kunnen liggen nikse weet je" blabla
wil hem over 2 jaar nog wel eens zien...
Omgeving.quote:hij is hier dus wél geboren.
Hoe kan het dan dat iemand zo tyfus slecht Nederlands spreekt. Dat was eigenlijk hetgeen ik me aan zat te ergeren.
omdat hij een pa en ma heeft die geen NL's spreken , in een wijk woont waar iedereen zo praat, hij op een school zit waar iedereen zo praat omdat iedereen er van niet NLse komaf is, hij ws allleen naar schotelzenders en MTV kijkt, daarom.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:21 schreef buzzer het volgende:
[..]
hij is hier dus wél geboren.
Hoe kan het dan dat iemand zo tyfus slecht Nederlands spreekt. Dat was eigenlijk hetgeen ik me aan zat te ergeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |