Hij kreeg nog 1 kans van die vent zeg....en zijn vrouw zat achter het buro toen hij weer op gesprek kwam.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:02 schreef Hallahan het volgende:
Maar wist die directeur het nou of niet?
Ja ben dus dit keer niet enige die zich ergens aan ergerde....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:06 schreef Agiath het volgende:
Ik heb ook gekeken... Weetje
Hij praatte echt irritant
Dat ie nu herkent is op TV door zijn laatste 5 bejaarde slachtoffers van tasjesroof is hem nog niet duidelijk.... weet je...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:08 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja ben dus dit keer niet enige die zich ergens aan ergerde....
Ben je nog in aanraking met de politie geweest?
Hij zo van ....heel vroeger weet juh.....6 maanden geleden....![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:16 schreef Etcetera het volgende:
en wtf is een zuigfeest?
ooooohw.... Suikerfeestzeg dat dan jongen!
Zeg maar dag tegen je juwelen dan....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:18 schreef Pikkebaas het volgende:
Wacht maar, dat soort mensen staat later aan ons bed als we in het verzorgingstehuis liggen.
Dan betaal ik liever een centje extra om in een fatsoenlijk verzorgingstehuis te komenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:18 schreef Pikkebaas het volgende:
Wacht maar, dat soort mensen staat later aan ons bed als we in het verzorgingstehuis liggen.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:19 schreef Razor21 het volgende:
[..]
ik ging net in mijn OP kijken dacht dat ik een typfout had gemaakt
![]()
Nou, dat valt me dan nog mee. Misschien dat hij intellectueel en verbaal niet zo'n hoogvlieger is, hij deed zijn werk goed.quote:Hoe gaat het nu met Muhamed?
Muhamed heeft na vier maanden werkzaam te zijn geweest bij het autoschadeherstelbedrijf van Pim en Petra Hielkema zelf besloten ontslag te nemen. Ondanks zijn eerdere overtuiging dat autospuiten zijn droom was, kwam hij na vier maanden schuren toch tot de conclusie dat hij meer iets ‘met mensen’ wilde gaan doen. Het bedrijf vond het jammer, ze waren tevreden over hem. Hij deed zijn werk goed en kwam altijd op tijd.
Nu werkt hij zeven halve dagen per week in het koffie/eethuis van zijn vader. Hij heeft aangegeven bij de Mondriaan onderwijsgroep op zoek te willen gaan naar een opleiding die aansluit op dit werk. Daarvoor kruipt hij misschien in september opnieuw in de schoolbanken.
bron
Dan heb jij dat andere filmpje zeker gekeken? Dit wist ik namelijk niet. Ik doel gewoon op de uitzending van gisteren. Ik erger me gewoon aan de houding van die knakker zo kan je toch niet op gesprek gaan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:29 schreef WaterOx het volgende:
De mensen van het bedrijf vonden het jammer dat hij weg is. Hij heeft zelf ontslag genomen. Ze waren tevreden over hem en het werk dat hij afleverde.
Hij zoekt iets wat beter bij hem past.
Wat is daar mis mee. Een normale gang van zaken dunkt me...
Het nut van deze topic ontgaat me overigens. Oh, wat dom van me... het gaat om een "medelander". Ja, lekker belangrijk.
![]()
Dit is niet nieuw. Tien jaar geleden kwamen ook mensen op sollicitatie die gebrekkig Nederlands schrijven en spreken. En het moet nu echt eens afgelopen zijn met het stigmatiseren van "medelanders" want je komt dit soort mensen vanuit alle culturen tegen. Wat zegt het feit dat vele Nederlanders hun eigen taal minder machtig zijn? Dan kun je verwachten dat er ook mensen van niet Nederlandse origine de taal minder machtig zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:35 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Dan heb jij dat andere filmpje zeker gekeken? Dit wist ik namelijk niet. Ik doel gewoon op de uitzending van gisteren. Ik erger me gewoon aan de houding van die knakker zo kan je toch niet op gesprek gaan?
Ja dat vond ik ook, hij doen teminste nog watquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:42 schreef Skv het volgende:
heb het gisteren ook gezien.
Maar ik vond het wel netjes van die gast, zo vertyft als maar kan, maar hij deed wel fucking hard zn best daarna. Zn tentamen lakken en spuiten ofzo (moeilijkste van de opleiding) had ie wel goed gemaakt. Liever dat zo'n figuur daar gaat werken dan rondhangen op straat, dealen en verkrachten.
Werk maar lekker voor je centen.
Hij ging (of was) aan het janken hele rode ogen ...weet jequote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:18 schreef Hendrik_ het volgende:
Toch had ik het niet verwacht, dat 'ie het nog zou kunnen goeddraaien
Ik heb de docu gezien en zo te zien is ie er gewoon keihard uitgekickt wegens een gebrek aan disciplinequote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:29 schreef WaterOx het volgende:
De mensen van het bedrijf vonden het jammer dat hij weg is. Hij heeft zelf ontslag genomen. Ze waren tevreden over hem en het werk dat hij afleverde.
Hij zoekt iets wat beter bij hem past.
Wat is daar mis mee. Een normale gang van zaken dunkt me...
Het nut van deze topic ontgaat me overigens. Oh, wat dom van me... het gaat om een "medelander". Ja, lekker belangrijk.
![]()
Jij kan het natuurlijk met je ogen dichtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:15 schreef KreKkeR het volgende:
Wie wil er nou weer autospuiter worden en hoezo moet je daar echt voor leren?![]()
![]()
Hij is 17quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:49 schreef Metro2005 het volgende:
ff uitslapuh tot euh 3 uur ofzow weet je.
mjaa nix te doen enzow weet je dus vervelen enzo.
in het gesprek zelf:
ik heb altijd al wat met autos gehad weet je.
en dan ook echt in zijn trui en kettingecht....
Die gast is al 17 jaar in Nederland: ja suikerfeest is vrij weet je, is vrijdag weetje.![]()
![]()
Ja dat weet je na 17 jaar ook nog niet dat dat in Nederland geen vrije dag is.
Dan nog zo'n hele lijst met misstanden![]()
Damn. kansloos zeg
In het begin van de doku zegt hij dat hij hier is geboren.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Halfgedraaide het volgende:
Het feit dat hij zo bijzonder slecht Nederlands spreekt zal wel zijn omdat hij niet hier is geboren. Dan is het ook niet gemakkelijk om Nederlands perfect te kunnen spreken. Als hij hier is geboren is hij mischien zwakzinnig als hij dan zo slecht Nederlands spreekt.Ik ga dus van het eerste uit.
Nou in dat geval spreekt hij bijzonder echt bijzonder slecht Nederlands. Dus hij zal wel erg zwakbegaafd zijn. Daar kan hij helaas niets aan doen. Wel aan zijn houding en crimineel verleden (nou ja 6 maanden geleden is geen verleden). Ik zou er geen moeite insteken als werkgever.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In het begin van de doku zegt hij dat hij hier is geboren.
En die vergelijking met beavisgeweldig
Gewoon laten verloederen toch? Kan ie mooi weer de straat op, om te gaan jatten.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:43 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nou in dat geval spreekt hij bijzonder echt bijzonder slecht Nederlands. Dus hij zal wel erg zwakbegaafd zijn. Daar kan hij helaas niets aan doen. Wel aan zijn houding en crimineel verleden (nou ja 6 maanden geleden is geen verleden). Ik zou er geen moeite insteken als werkgever.![]()
Onsympathiek rotjoch.![]()
Het liefst zou ik hem in een opvoedkamp flikkeren. Dat joch valt toch geen land mee te bezeilen. Nogmaals tuig als dit kost alleen maar een hoop geld en frustraties van zowel werkgever, school als maatschappij.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:44 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Gewoon laten verloederen toch? Kan ie mooi weer de straat op, om te gaan jatten.![]()
![]()
Nee hij is hier geboren zei hij in het filmpje.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Halfgedraaide het volgende:
Het feit dat hij zo bijzonder slecht Nederlands spreekt zal wel zijn omdat hij niet hier is geboren. Dan is het ook niet gemakkelijk om Nederlands perfect te kunnen spreken. Als hij hier is geboren is hij mischien zwakzinnig als hij dan zo slecht Nederlands spreekt.Ik ga dus van het eerste uit.
Wellicht geen slechte jongen, ik schrik alleen behoorlijk van het niveau van dit soort jongeren: ik bedoel op je 17e op school moeten leren dat je niet (van klanten) mag stelen op je werkquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:25 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Jij kan het natuurlijk met je ogen dicht![]()
Die jongen heeft een totaal andere achtergrond en doet keihard z'n best. Dat z'n werknemer tevreden over hem is, zegt genoeg. Liever een bijdehandje die z'n werk goed doet, dan een slijmbal die 2 linkerhanden heeft toch? Vind het een beetje jammer dat zo laatdunkend over zo'n jongen gedaan wordt. De rest doet hier allemaal minimaal VWO ofzo?
Ik ben blij dat er werkgevers zijn die dit blijkbaar wel doen. Ik zie deze jongen namelijk liever als autospuiter aan de slag dan als scooterdief.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:43 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Daar kan hij helaas niets aan doen. Wel aan zijn houding en crimineel verleden (nou ja 6 maanden geleden is geen verleden). Ik zou er geen moeite insteken als werkgever.![]()
Onsympathiek rotjoch.![]()
Ik ben ook blij met die werkgevers dat meen ik echt serieus. Ik kan me alleen zo ontzettend goed voorstellen dat je als werkgever geen zin hebt om zoveel op de hals te halen en dat je simpelweg voor een ander persoon kiest. Hulde voor de werkgever die er nog wel energie in steekt. Want hij houd dat soort gasten wel van de straat. Of hij probeert het althans.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er werkgevers zijn die dit blijkbaar wel doen. Ik zie deze jongen namelijk liever als autospuiter aan de slag dan als scooterdief.
Tsts dat mag hier niet, je weet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:16 schreef Hallahan het volgende:
strak kapseltje.... wanneer maken ze HEM af?
Die jongen ''beunt'' vast wel bij als het donker isquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er werkgevers zijn die dit blijkbaar wel doen. Ik zie deze jongen namelijk liever als autospuiter aan de slag dan als scooterdief.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Die jongen ''beunt'' vast wel bij als het donker is![]()
Ik las hier eerst even 'die jongen beunt vast wel wat bij als dokter'quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Die jongen ''beunt'' vast wel bij als het donker is![]()
Nee, hoe heeft hij dat moeten leren?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:25 schreef Pulu het volgende:
Het trieste is dat die jongen op geen enkele manier op de hoogte is van de nederlandse codes en de manier van presenteren
Ik had gehoopt op school.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:27 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, hoe heeft hij dat moeten leren?
Maar goed, hou er wel rekening mee dat hij wel extra zenuwachtig zal zijn, met zo'n camera op z'n smoel gericht.
Hoger is zijn niveau echt niet. Iemand met het verstandelijk vermogen van een 7 jarig kind in een 17 jarig lichaam.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:25 schreef Biancavia het volgende:
Die vrouw zit erbij te kijken alsof een jongetje van 7 zit te vertellen hoe graag hij brandweerman wil worden.
Referentiekader!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:28 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik snap alleen niet dat hij zo ontzettend slecht Nederlands kan voor een 17 jarige geboren in NL? Toen ik 7 jaar oud was kon ik mij beter uitdrukken in het Nederlands. Ik ben gelukkig niet bekend met achterstandswijken waar die figuren opgroeien. Maar ik blijf me er over verbazen. Viel me trouwens ook op dat die Autochtoon waar hij op school mee stond te roken ook zo vaag Nederlands spreekt?Die sprak Nederlands met een allochtoons accent.
![]()
Het is dat het sarcasme eraf druipt. Anders zou ik je nog haast geloven ook dat je dat meent.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik las hier eerst even 'die jongen beunt vast wel wat bij als dokter'.
Maar ik betwijfel of deze jongen dat zou doen. Het lijkt me eerder het type echt graag (eerlijk) willen (werken) maar nog niet weten hoe. Zie ook de extra inzet die hij scheen te tonen na zijn fouten.
Hoezo? Hij is een stoere gangsta weet je? Met mooie nep Prada truien weet je? Daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben weet je? Hij koopt van die 500 euro bruto per maand een Golf 4 met chromen velgen weet je? En als hij niet genoeg verdient hustled hij wel wat erbij net zoals zijn mattie 50 cent dat vroeger deed weet je?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:41 schreef Pulu het volgende:
Ik krijg wel medelijden met hem
Sarcasme??quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hoezo? Hij is een stoere gangsta weet je? Met mooie nep Prada truien weet je? Daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben weet je? Hij koopt van die 500 euro bruto per maand een Golf 4 met chromen velgen weet je? En als hij niet genoeg verdient hustled hij wel wat erbij net zoals zijn mattie 50 cent dat vroeger deed weet je?![]()
Gezien zijn instelling lijkt het me juist een "betere" Marokkaan. Hij wil werken en iets leren, en kwam de laatste tijd op tijd. Ook is ie alleen een paar keer opgepakt voor 'gewoon stelen' geen zware misdrijven dus.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:02 schreef SeLang het volgende:
Zou dit nou een doorsnee marokkaan zijn of hebben ze expres een ontzettende loser geselecteerd?
Dat bedoelde ik niet te zeggen eigenlijk hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:08 schreef Pulu het volgende:
Impliciet zeggen jullie dus allebei dat een 'gewone' Marokkaan synoniem is voor ellende
Okquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:12 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet te zeggen eigenlijk hoor.
Die gelijkenis met Beavis zag ik ook meteen!!!quote:
Geloof mij, het is niet grappig . 'Dit' is de toekomst.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef SeLang het volgende:
Jammer dat dit filmpje in het Nederlands is.
Ik zou het wel eens hier in Taiwan aan een paar mensen willen laten zien.
Die geloven echt hun ogen niet als ze dit zien
Doe maar niet. Slechte reclame voor ons. Kom ik daar over een paar jaar, weg voordelen omdat ze denken dat al die buitenlanders foking lui zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef SeLang het volgende:
Het verschijnsel marokkaan kennen ze in taiwan inmiddels ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:40 schreef Kill_em_all het volgende:
Doe maar niet. Slechte reclame voor ons. Kom ik daar over een paar jaar, weg voordelen omdat ze denken dat al die buitenlanders foking lui zijn.
Emigreren vanwege je eigen toekomstmogelijkheden?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:40 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Doe maar niet. Slechte reclame voor ons. Kom ik daar over een paar jaar, weg voordelen omdat ze denken dat al die buitenlanders foking lui zijn.
OT: die gozer is best wel kansloos. Opzich kan je het hem nog geeneens helemaal kwalijk nemen aangezien ze vanaf hun geboorte bij die marrokaanse kliek worden gehouden ipv dat ze met de normale nederlanders omgaan en zo ook automatisch leren hoe het hier werkt. Maargoed het word natuurlijk steeds erger, alleen daarom ben ik al vanplan om zo snel mogelijk hier weg te gaan (jammer dat emigeren voor een 19 jarige alleen niet te betalen is).
ja want het isecht te erg in nederlandquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het verschijnsel marokkaan kennen ze in taiwan inmiddels ook.
Een paar collega's van mij gingen een keer naar NL en werden prompt door marokkanen beroofd.
Er wordt bij ons nu explicieet voor gewaarschuwd als mensen naar NL reizen.
Ik schaam me kapot...
Ik begrijp vanuit menselijk oogpunt dat je je schaamt maar jij kan er toch ook niks aan doen. Jij voelt je toch ook niet verantwoordelijk voor blanke west-europese (en dus ook nederlandse) mannen aziatische landen aandoen voor sekstoerisme?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een paar collega's van mij gingen een keer naar NL en werden prompt door marokkanen beroofd.
Ik schaam me kapot...
Ik schaam me ervoor omdat ikzelf al 3 jaar in Taiwan te gast ben en door iedereen goed wordt behandeld en nog nooit iets naars/ crimineels heb meegemaakt. En dan komen mijn collegas één keer in NL en dan worden ze gelijk de eerste dag beroofd.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:53 schreef Pulu het volgende:
[..]
Ik begrijp vanuit menselijk oogpunt dat je je schaamt maar jij kan er toch ook niks aan doen. Jij voelt je toch ook niet verantwoordelijk voor blanke west-europese (en dus ook nederlandse) mannen aziatische landen aandoen voor sekstoerisme?
Mijn vraag was meer of je daar ook voor schaamt? Nee toch! Ik begrijp dat dit persoonlijker ligt omdat jouw collega's jouw land aandoen, maar als jou daar iets overkomt, spreek je toch ook niet jouw collega's daarop aan of verwacht je dat jouw collega's zich ervoor schamen dat een Nederlander iets overkomt in hun land?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat betreft dat laatste, dat is grotendeels een sprookje dat door de media is gecreeerd. Wat betreft Azie komt dat volgens mij afgezien van een paar plaatsen in Thailand nauwelijks voor. En al helemaal niet in een land als Taiwan.
Ik verwacht dat niet van hun, maar ik weet zeker dat als mij iets naars zou overkomen dat zij zich daar wel kut over zouden voelen omdat ik toch te gast ben in hun land. Hele normale reactie toch.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:14 schreef Pulu het volgende:
[..]
Mijn vraag was meer of je daar ook voor schaamt? Nee toch! Ik begrijp dat dit persoonlijker ligt omdat jouw collega's jouw land aandoen, maar als jou daar iets overkomt, spreek je toch ook niet jouw collega's daarop aan of verwacht je dat jouw collega's zich ervoor schamen dat een Nederlander iets overkomt in hun land?
Ik meen het ook echt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:46 schreef TheThirdMark het volgende:
![]()
![]()
[..]
Het is dat het sarcasme eraf druipt. Anders zou ik je nog haast geloven ook dat je dat meent.
Deze jongen is totaal niet te vergelijken met de Marokkanen die ik ken. De Marokkanen die ik ken spreken perfect Nederlands en hebben hoofdzakelijk HBO afgerond. En ook van deze Marokkanen komen sommigen uit 'Amsterdam West', oftewel zo'n buurt die slechter aangeschreven staat.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:04 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Gezien zijn instelling lijkt het me juist een "betere" Marokkaan. Hij wil werken en iets leren, en kwam de laatste tijd op tijd. Ook is ie alleen een paar keer opgepakt voor 'gewoon stelen' geen zware misdrijven dus.
haha ja tering, had vandaag de herhaling gezien...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:01 schreef Razor21 het volgende:
Jij gaat er echt wel komen later![]()
Wat een wanvertoning die gozer hij ging even op sollicitatie...de hele tijd tegen de directeur :
Ik wil echt autospuiter worden weet je.
Mag ik nog 1 kans? weet je?
Ik dacht dat het suikerfeest een nationale feestdag was weet je..daarom kwam ik niet...weet je![]()
Heb me echt lopen ergeren aan die gast![]()
Bewuste uitzending is hier te bekijken
Hier kunnen we meer lezen over hem
Dit is dus klinkklare onzin.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:13 schreef Horsemen77 het volgende:
[..]
haha ja tering, had vandaag de herhaling gezien...
pff wat er allemaal niet voor die kneus wordt geregeld...![]()
die hele houding van die mongool... en dan hoe al die lui met hem omgaan, alsof het een koning is...
ze praten over en tegen hem alsof het heel wat is, 'ja ga jij je koffie maar drinken jongen', 'oh fantastisch dat je je (zielige) examen hebt gehaald!' pff
werd er een beetje ziek van..
Dat kwam er eigenlijk alleen maar zo mooi uitquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:12 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet te zeggen eigenlijk hoor.
Dan ben ik zeker de uitzondering ofzo? De meeste ''vrienden'' die ik vroeger had was eigenlijk tuig van de laagste richel. Ligt toch echt aan jezelf, LOGISCH NADENKEN heet zoiets.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik meen het ook echt.
Het klinkt misschien raar, maar dit lijkt mij echt het type dat ergens best wil, alleen zijn omgeving en hersenen e.d. volledig tegen heeft zitten.
En ja dat baseer ik op het feit dat verteld werd dat het een jongen was die echt goed z'n best deed nadat hij begon te leren wat de regels waren. Die jongen heeft alleen zo'n slecht referentiekader, waardoor hij in eerste instantie de meest basale omgangsvormen niet kende en waardoor ik wel sterke twijfels heb mbt zijn toekomst.
Ik bedoel, als geen van jouw vrienden eerlijk werkt, kan ik me voorstellen dat het moeilijk is zelf zoiets vol te houden.
Nu ik het zo teruglees, realiseer ik me dat het zo overgekomen kan zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat kwam er eigenlijk alleen maar zo mooi uit![]()
![]()
Alleen dat stukje nog niet zo echtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:38 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Nu ik het zo teruglees, realiseer ik me dat het zo overgekomen kan zijn.
Ik had de vraag ook niet helemaal juist gelezen.
Ik nam als uitgangspunt de laagopgeleide Marokkaanse hangjeugd uit achterbuurten. T.o.v. hen is hij eerder een positieve uitzondering dan een negatieve.
Als je de Marokkanen in het algemeen als uitgangspunt zou nemen, kom ik op mijn mening terug. Dan is deze jongen zeker geen lichtend voorbeeld. Immers zijn er genoeg Marokkanen die wel midden in de Maarschappij staan, en een degelijke opleiding volgen, cq een degelijke baan hebben.
Is het zo helder?![]()
Misschien advies geven om alleen molens en koeien te kijken? in de dorpen is het nog niet zo geinfecteert met dat tuig.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik schaam me kapot...
Deels omdat ik toch al weg wil (wil wel eens zien hoe het ergens anders is), deels door mijn eigen ervaringen die niet echt dramatisch zijn maar wel aangeven dat het er gewoon niet beter op word met dat soort mensen. En Nederlanders zelf worden ook steeds ascociaaler.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:50 schreef Pulu het volgende:
[..]
Emigreren vanwege je eigen toekomstmogelijkheden?
Of omdat het steeds erger wordt? Met alle respect je bent pas 19 (ik ben 26 en ook nog een broekie) dus dat zogenaamde 'erger worden' baseer je op hoeveel jaar? Of baseer je dit het beeld dat door media wordt geschapen (niet dat de media bewust verkeerde informatie geeft). De media is een meestal een uitvergroting van de werkelijkheid en met de nadruk op het negatieve omdat dat nu eenmaal meer nieuwswaarde heeft.
Die opmerking deed het hemquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:39 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nu weg, want ik moet nog studeren voor m'n inburgerings cursus
Het ging er mij totaal niet om bij wie de schuldvraag ligt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan ben ik zeker de uitzondering ofzo? De meeste ''vrienden'' die ik vroeger had was eigenlijk tuig van de laagste richel. Ligt toch echt aan jezelf, LOGISCH NADENKEN heet zoiets.
of nature/nurturequote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:13 schreef Pulu het volgende:
Ja het blijft het eeuwige vraagstuk...omgeving of opvoeding?
Tsja, sommigen zijn nu eenmaal Born to be Stupid. Doe je dan ook weinig aan behalve levenslang opbossen.quote:
Alsof wij geloven dat jij in Taiwan zit.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef SeLang het volgende:
Maakt de omgeving niet deel uit van je opvoeding?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:13 schreef Pulu het volgende:
Denk opvoeding. Er is die mensen nooit echt goed geleerd hoe het hier nu echt gaat. Vervolgens passen ze zich dus niet aan en worden latere problemen door zowel de opvoeding als de omgeving veroorzaakt. Dat is waar we nu zeg maar zijn, maar ik denk dat het oorspronkelijk uit de opvoeding komt. Er is bv niemand die problemen heeft met Chinezen omdat die zich in het bijzijn van andere zich gedragen zoals wij gewend zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:13 schreef Pulu het volgende:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is dus klinkklare onzin.
Als jij iemand een complimentje geeft omdat hij een of ander voor zijn niveau moeilijk examen heeft gehaald, behandel je hem alsof het een koning is?
Ze spraken hoofdzakelijk gewoon tegen hem alsof hij een leerling was en lieten hem duidelijk merken dat ze zeer dankbaarj moest zijn met de kans die zij hem aanboden. Hem werd ook duidelijk de les voorgelezen op de momenten dat dit nodig was (niet meer dan terecht uiteraard).
En het was absoluut niet zo dat hij alles mocht, integendeel:
"Mag ik eerst even een peukie roken?"
"Neehee, zo werkt dat hier niet jongen."
De jongen werd als klein kind behandeld, als hij iets goed had gedaan kreeg hij meestal wel een complimentje ja, maar als hij iets fout deed werd hem ook keihard de les voorgelezen. Wat is daar in dit geval mis mee?
Jij had gewild dat ze allemaal continu op 'm gespuugd hadden ofzo?
Je kan niet harder werken als werken. Je voor 110%inzetten kan dus ook niet, dat bestaat gewoon domweg niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:06 schreef kipknots het volgende:
[..]
![]()
Je kan in principe niet meer van iemand verwachten dan dat hij z'n best doet.
Liever nietquote:Op woensdag 5 juli 2006 01:25 schreef l3laster het volgende:
omdat die twee maandjes goed heeft gewerkt voelt die zich ineens goed "had ook op me bed kunnen liggen nikse weet je" blabla
wil hem over 2 jaar nog wel eens zien...
hij is hier dus wél geboren.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:29 schreef Halfgedraaide het volgende:
Tja, zo kun je bezig blijven.quote:Op woensdag 5 juli 2006 01:25 schreef l3laster het volgende:
omdat die twee maandjes goed heeft gewerkt voelt die zich ineens goed "had ook op me bed kunnen liggen nikse weet je" blabla
wil hem over 2 jaar nog wel eens zien...
Omgeving.quote:hij is hier dus wél geboren.
Hoe kan het dan dat iemand zo tyfus slecht Nederlands spreekt. Dat was eigenlijk hetgeen ik me aan zat te ergeren.
omdat hij een pa en ma heeft die geen NL's spreken , in een wijk woont waar iedereen zo praat, hij op een school zit waar iedereen zo praat omdat iedereen er van niet NLse komaf is, hij ws allleen naar schotelzenders en MTV kijkt, daarom.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:21 schreef buzzer het volgende:
[..]
hij is hier dus wél geboren.
Hoe kan het dan dat iemand zo tyfus slecht Nederlands spreekt. Dat was eigenlijk hetgeen ik me aan zat te ergeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |